Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Kost waarschijnlijk niet zoveel hoor. Toen ik recent mijn B1 kocht in Frankrijk en bij aankomst vaststelde dat een scharnier van de originele doos los was kreeg meteen als compensatie een prachtige houten doos (eigen merk) toegestuurd. En die was stukken mooier en ook van betere kwaliteit dan die van Breitling.
    Moest je de doos van de b1 wegdoen ,geef maar een seintje.
    Ben naar eentje op zoek.

    Comment


    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
      Moest je de doos van de b1 wegdoen ,geef maar een seintje.
      Ben naar eentje op zoek.
      Goed dat ik het weet, maar voorlopig toch nog niet. Een echte horlogeliefhebber houdt graag alles bij hé.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        Moest je er eentje tegenkomen ergens mag je het ook steeds laten weten.

        Comment


        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

          Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
          Moest je er eentje tegenkomen ergens mag je het ook steeds laten weten.
          Hier is er bvb. eentje dat nog niet te duur is :


          Ik heb de indruk dat ze na wat zoeken toch nog vrij goed te vinden zijn. En bij sommige zijn er zelfs de papieren bij, wat nu waarschijnlijk niet de bedoeling is. Er wordt dus een mooi handeltje van gemaakt.
          Last edited by enero; 15 mei 2015, 20:39.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Knap!
            OT: De doos is ook knap. Ik vraag me soms af hoe veel zo'n doos op zich zou kosten.
            Oepsss... Heb de "dozen" discussie een beetje gemist.
            Geen idee hoeveel de doos zou kosten. 'k Merk wel dat het heel erg mooi is afgewerkt.
            Kun je ook zien in de foto.

            Comment


            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              Een tussendoor vraagje.
              Op de meeste uurwerken staat er hoeveel "stenen" ze aan boord hebben.
              Wat ik mij afvraag: wat gebruiken zij zo in dit type van uurwerken?
              Natuurlijke diamant?
              Industriële/synthetische diamant?
              Robijnen?
              Andere halfedelstenen van de carborundum familie?
              In het boekje rept men met geen woord over de soort stenen/juwels die zijn gebruikt, wel over het aantal gebruikte stenen.

              Comment


              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.



                Hier heb je de hele uitleg in het engels.
                Meestal saffier of robijn dus, maar wel synthetisch in de meeste gevallen.

                Comment


                • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Een interessant linkje die ik vond op een horlogesite waar men het heeft over "bekende personen en hun horloge" en ik de geïnteresseerden hier niet wou onthouden :http://forums.watchuseek.com/f2/hist...es-522780.html
                  Vooral het horloge als gift van Marilyn aan JFK viel mij hierin op. Misschien wat sensatie, maar toch niet min vind ik.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Ik ben een liefhebbers van de duiker modellen, deze week dit exemplaar toegekregen :

                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Ik ben een liefhebbers van de duiker modellen, deze week dit exemplaar toegekregen :

                      Een mooie francis. Proficiat! Die felle kleuren zijn inderdaad typisch voor duikers.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Detomaso, even opgezocht Francis. Kende dat niet. Enkele mooie modelletjes en nog betaalbaar ook voor een automaat.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          Inderdaad, betaalbaar, ik heb nog een paar andere Detomaso modellen in bezit.... foto's zijn niet optimaal maar duidelijk genoeg om een beeld van het uurwerk te geven...







                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Deze Tissot is dan wel weer wat hoger geklasseerd.....

                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Alé Francis.., ook een serieuze verzamelaar?
                              Ik zit momenteel op een punt dat ik "waarschijnlijk" wat ga stoppen, alhoewel. Ik heb momenteel een collectie waarvan ik elke dag echt kan genieten door een ander exemplaar te dragen. Al wat nu nog meer komt zal wat overkill worden. Ik ben ook absoluut niet zinnens om een commercie te doen in horloges. Al wat ik koop of gekocht heb is om te dragen en van te genieten.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Ik ben een liefhebbers van de duiker modellen, deze week dit exemplaar toegekregen :

                                Dat is een hele mooie als je van sportief houdt.
                                Tot 1200m is wel heel diep. Is die gevuld met een inert gas, of olie, om het water te helpen tegenhouden?
                                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                                Comment

                                Working...
                                X