Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Ik was gisteren bij de juwelier en daar lag een tweedehands IWC te koop. Zes maand oud en mocht nu weg voor 8000€ tegenover de originele prijs van 11.385€. Je krijgt er wel een koffer bij, zo groot als een schoendoos.
    Maar wat een afmeting had die IWC. Het is bijna een wandklok
    Ik kan de vorige eigenaar best begrijpen dat hij er na 6 maand al terug van af wil. Zijn arm zal misschien al 5cm langer geworden zijn.
    Zou het deze geweest zijn?

    Vind ik ook prachtig, maar de prijs ligt aan de verkeerde kant van de pijngrens.


    Comment


    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      Ik vermoed dat de man die dit kocht een zichtprobleem heeft en nadien vastgesteld heeft dat zijn pols wat te klein is.
      Nu.., persoonlijk zeggen die grote maten mij niks, maar ik kan begrijpen dat mensen met slecht zicht daar toch wel een voorkeur aan geven. Een telefoon met grote toetsen en dito cijfers kan ook helpen als men minder goed ziet of dikke vinger heeft. Maar ook een beetje een modeverschijnsel, maar men weet dat mode vatbaar is voor veranderingen. Vroeger weerspiegelde mode zich enkel in kledij, nu is dat ook al doorgedrongen naar andere sectoren waaronder dus duidelijk de diameter van horloges, maar dat is goed voor de economie en daar kan niemand iets tegen hebben<KNIP>

      Moderator Warning: Hou aub alle sociale/politieke opmerkingen uit deze topic, of de topic gaat dicht.
      Last edited by LesC; 27 februari 2015, 22:15. Reden: Kan zelfs deze topic niet zonder socio/politieke opm?
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        Na een mooie deal zal deze supercharged B1 dus mijn collectie vervoegen :





        En die krijg er dan bij, mag wel hé...

        Last edited by enero; 2 maart 2015, 16:22.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

          Vraagje aan de kenners : Is zo'n een lederen band met een onderliggend gedeelte ouderwets of komt dat terug in de mode?
          En is " Struthers " een bekend / betrouwbaar merk ?
          Hier een foto op hun website : Struthers London
          Die met roze 18k goud vind ik heel mooi. Maar zodra ik de prijs zie (+- 10.000£ ) denk ik vanalles maar niet aan kopen.
          Last edited by Skitch; 28 februari 2015, 00:44.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

            vind een lederen band niet mooi.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Vraagje aan de kenners : Is zo'n een lederen band met een onderliggend gedeelte ouderwets of komt dat terug in de mode?
              En is " Struthers " een bekend / betrouwbaar merk ?
              Hier een foto op hun website : Struthers London
              Die met roze 18k goud vind ik heel mooi. Maar zodra ik de prijs zie (+- 10.000£ ) denk ik vanalles maar niet aan kopen.
              Struthers ken ik niet echt. Lijkt me meer een spin off te zijn die profiteert van het imago van de Morgan sportwagens.

              En ja, leer is nog altijd in. Vind het zelf mooier dan een metalen band. Nadeel is natuurlijk slijtage, en je moet die af en toe eens kuisen hé. Voor mij gaat er niks boven een krokodillen lederen bandje.

              Comment


              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                Er is leer en leer natuurlijk...
                Vb, de leren crocs van Tag heuer zijn 'redelijk' maar veel te duur, Breitling is al een stuk beter en IWC is weer een heel andere kwaliteit.
                Laat gewoon je straps maken naar eigen wens.
                deze is budgetvriendelijk en goed genoeg:

                En als je echt betaalbare top straps wil op maat is dit je man:


                Ook op ebay vind je soms goeie exotische croc straps (enkele sellers uit Vietnam) maar dat zijn dan niet vergunde krokodillenvellen en eigenlijk illegaal om binnen te bringen in de Eu.

                Ieder z'n meug natuurlijk.

                Complimenten voor de B1, is een topper!

                Comment


                • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  Vraagje aan de kenners : Is zo'n een lederen band met een onderliggend gedeelte ouderwets of komt dat terug in de mode?
                  En is " Struthers " een bekend / betrouwbaar merk ?
                  Hier een foto op hun website : Struthers London
                  Die met roze 18k goud vind ik heel mooi. Maar zodra ik de prijs zie (+- 10.000£ ) denk ik vanalles maar niet aan kopen.
                  Ik denk dat die weer een beetje in de mode komt. Heb er af en toe al weer eentje gezien hoor. Maar je moet dat natuurlijk ook graag zien hé.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Er zijn inderdaad lederen banden die tegen het water kunnen. Dat zullen dan wel echte crocs zijn. En het prijskaartje zal ook niet niks zijn. En 't zijn wel ponden hé. http://www.jurawatches.co.uk/collect...g-watch-straps
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Ik vermoed dat de man die dit kocht een zichtprobleem heeft en nadien vastgesteld heeft dat zijn pols wat te klein is.
                      Nu.., persoonlijk zeggen die grote maten mij niks, maar ik kan begrijpen dat mensen met slecht zicht daar toch wel een voorkeur aan geven. Een telefoon met grote toetsen en dito cijfers kan ook helpen als men minder goed ziet of dikke vinger heeft. Maar ook een beetje een modeverschijnsel, maar men weet dat mode vatbaar is voor veranderingen. Vroeger weerspiegelde mode zich enkel in kledij, nu is dat ook al doorgedrongen naar andere sectoren waaronder dus duidelijk de diameter van horloges, maar dat is goed voor de economie en daar kan niemand iets tegen hebben<KNIP>

                      Moderator Warning: Hou aub alle sociale/politieke opmerkingen uit deze topic, of de topic gaat dicht.
                      Ik kon het mij niet laten meester, maar 'k zal 't nie meer doen.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Ik heb het niet voor drukke uurwerken met te veel knoppen.
                        Hier ga ik met je mee.
                        Persoonlijk vind ik bvb. de Breilings en aanverwanten "lomp/niet verfijnd/..." overkomen. (of hoe zeg je zoiets?)
                        Hier het aankomend verjaardagsgeschenk voor 't vrouwtje:http://www.junghans.de/uploads/tx_ne..._Beauty_02.jpg
                        Max Bill is de geestelijke vader v.h. ontwerp.

                        Comment


                        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          Dit is ook mijn stijl...
                          Vrouwtje zal wel content zijn!

                          Comment


                          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
                            ...
                            Hier het aankomend verjaardagsgeschenk voor 't vrouwtje:http://www.junghans.de/uploads/tx_ne..._Beauty_02.jpg
                            Da's inderdaad een hele mooie strakke. Hopelijk neem je 'm in een automatische uitvoering. Als horloge-snob vind ik persoonlijk quartz maar niks.

                            Comment


                            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Dat bedoel ik juist... De crocs die daar 600 pond kosten heb je elders voor 200 euro met 'minstens' dezelfde kwaliteit.
                              Maar inderdaad zonder de beroemde Breitling stempel.
                              En ook origineel zijn ze een stuk goedkoper te krijgen hoor. Beetje zoeken en vooral enkele weken kunnen wachten

                              Greetz!

                              Comment


                              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.



                                Moderator Note: Je foto is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare foto's plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 1024px.

                                Een quartz koop je om te weten hoe laat het is.
                                Een mechanisch uurwerk uit fascinatie.
                                Voor deze wil ik mezelf nog wel eens pijn doen.... Als de beurs gek blijft doen.

                                Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                                Da's inderdaad een hele mooie strakke. Hopelijk neem je 'm in een automatische uitvoering. Als horloge-snob vind ik persoonlijk quartz maar niks.
                                Last edited by LesC; 1 maart 2015, 12:34.

                                Comment

                                Working...
                                X