Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogels in schoorsteen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vogels in schoorsteen

    Wij zitten met een nest vogels in de schoorsteen

    Weet er iemand op welke diensten men beroep kan doen om deze beestjes (kauwen dacht ik) zachtaardig te verwijderen?

    Kunnen zelf niet bij de schouw

    Chauffage staat inmiddels uit

  • #2
    Re: Vogels in schoorsteen

    Zit hier met hetzelfde probleem, maar de vogels zitten in de schouw van de openhaard, niet in die van de cv . 'k heb gewoon al 2 winters geen openhaard meer doen branden
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: Vogels in schoorsteen

      De eerste de beste schoorsteenveger weet hier zeker raad mee, al betwijfel ik zeer sterk dat dit zachtaardig zal gebeuren...
      Van waar het komt (en naar waar het zal gaan) is nog niet geweten

      Comment


      • #4
        Re: Vogels in schoorsteen

        De brandweer kan helpen....?

        En collega's die dit willen voorkomen: span wat draad over de opening van
        die schoorsteen.
        Niet afkomen met ik durf of kan dat niet
        En als je bezig bent laat dan foto's van maken van deze avontuurlijke
        inspanning.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Vogels in schoorsteen

          "zachtaardig" is er maar één mogelijkheid: wachten tot eventuele jongen uitgevlogen zijn, dan met een schoorsteenborstel met een voldoende zwaar gewicht een paar keer "stampen"...

          Comment


          • #6
            Re: Vogels in schoorsteen

            Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
            "zachtaardig" is er maar één mogelijkheid: wachten tot eventuele jongen uitgevlogen zijn, dan met een schoorsteenborstel met een voldoende zwaar gewicht een paar keer "stampen"...
            Zo gaat dat ook natuurlijk.
            Ik kan totaal niets bewijzen en dat nest kan van zeer recente datum zijn
            maar schoorstenen moeten onderhouden worden.
            Er is toch een wetgeving die dat zegt.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Vogels in schoorsteen

              Yep, wachten tot na de zomer en dan de schoorsteenveger laten komen.
              Last edited by elsan; 26 mei 2007, 22:01.
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Vogels in schoorsteen

                Ik heb deze winter een kauwtje uit de open haard moeten halen: deurtjes open, snel handdoek erover smijten en het beest buiten.

                Pieter

                Comment


                • #9
                  Re: Vogels in schoorsteen

                  Zal schouwveger of dakwerker worden vrees ik. Toen we vanavond thuis kwamen zat dat beest BINNEN overal pluimpjes en vogelst$#t

                  Blijkbaar kan die door de flexibele buis van de schouw naar de cv ketel en daar waar die buis naar ketel gaat is blijkbaar een voldoende grote opening voor dat beest om in onze woning te komen.

                  Kent er niemand een vogelfluisteraar

                  Zal afwachten zijn tot dinsdag met dat verlengde weekeinde.

                  Beetje "Hitchcock - the Birds" sfeertje in huis nu

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vogels in schoorsteen

                    Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                    Zal schouwveger of dakwerker worden vrees ik. Toen we vanavond thuis kwamen zat dat beest BINNEN overal pluimpjes en vogelst$#t

                    Blijkbaar kan die door de flexibele buis van de schouw naar de cv ketel en daar waar die buis naar ketel gaat is blijkbaar een voldoende grote opening voor dat beest om in onze woning te komen.

                    Kent er niemand een vogelfluisteraar

                    Zal afwachten zijn tot dinsdag met dat verlengde weekeinde.

                    Beetje "Hitchcock - the Birds" sfeertje in huis nu
                    cool! allez jong, nen vrolijke fladderaar in huis :]
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vogels in schoorsteen

                      Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht

                      Blijkbaar kan die door de flexibele buis van de schouw naar de cv ketel en daar waar die buis naar ketel gaat is blijkbaar een voldoende grote opening voor dat beest om in onze woning te komen.
                      nu snap ik waarom die beesten er zwart uitzien


                      zelfde probleem hier. brandweer zal niet helpen. die kauwen zijn beschermd en mogen niet gevangen of verwijderd worden.
                      Canon 20D, EF17-40L f/4, EF24-105L f/4, EF100-400L f/4, EF50 f/1.4 ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vogels in schoorsteen

                        Die Kauwen gooien gewoonlijk de hele schoorsteen vol. Ik heb hier vlakbij ooit gezien dat ze 4 grote vuilzakken met "nestmateriaal" uit een schouw gehaald hebben.

                        Die mensen hadden eerst aan mij gevraagd om eens naar de kachel te komen kijken, want die viel altijd uit.
                        Gelukkig was dat een gaskachel met CO-beveiliging (de laatste jaren is dat verplicht, maar er staan nog heel wat oudere kachels die geen beveiliging hebben), want anders was er daar misschien wel iemand gestikt...


                        Met een zware bol was er niet door te geraken, ze hebben daar een gat in de schouw moeten maken om alle takken eruit te krijgen.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vogels in schoorsteen

                          Heb het ook eenmaal voorgehad en heb
                          er toen van armoe een brekanieker moeten bijhalen
                          Zaten zo een 2 meter diep in de schouw en moest
                          via zolder een gat in de schouw kloppen om het nest weg te krijgen
                          Zo een 4 vuilzakken vol met kreupelhout en 3 jonge kauwen ook nog

                          Draad over schouw LATEN spannen want ik geraak daar niet meer op

                          En als ik er nu op de schouw zie zitten haal ik mijn pistool boven en knal er zo een paar gele of blauwe of groene of rode balletjes naar
                          (bolletjes pistool dat plastieke balletjes schiet met luchtdruk)
                          Heb nog nooit ze een kauw geraakt maar dat tikken van die balletjes op de schouw schrikt wel genoeg af

                          De buren zijn al komen vragen of het bij mij ook van die rare hagel licht
                          die niet wil smelten en zo een raar kleurtje hebben

                          Edit, neen ik woon niet in de buurt van Black B@ndit

                          Grts
                          Formatje

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vogels in schoorsteen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Gelukkig was dat een gaskachel met CO-beveiliging (de laatste jaren is dat verplicht, maar er staan nog heel wat oudere kachels die geen beveiliging hebben)
                            Wij hebben dus een oude ketel, zonder co-beveiliging (staat nu weliswaar uit)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Met een zware bol was er niet door te geraken, ze hebben daar een gat in de schouw moeten maken om alle takken eruit te krijgen.
                            Nog voor de winter wordt ketel vervangen door condensatieketel met gedwongen uitvoer, dan metteen schouw aanpakken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vogels in schoorsteen

                              Misschien heeft het probleem zich vanzelf opgelost.

                              Al ruim 24 uur geen kauw te bespeuren noch te horen.
                              Die ene kauw heeft natuurlijk ruim 12 u opgesloten gezeten, mogelijk hebben de jongen dat niet overleefd ?

                              Zullen afwachten, binnenkort wordt dat schouwprobleem opgelost en voorlopig moeten we niet stoken

                              En in het ergste geval, zal onze CO melder wel alarm slaan en verschieten we ons een ongeluk

                              Comment

                              Working...
                              X