Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voedselprijzen swingen de pan uit...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voedselprijzen swingen de pan uit...

    Hoe lang gaat de consument dit nog pikken!!!
    Wie geeft die berichtgeving door???
    Melkprijzen stijgen in de winkel (cfr grootwarenhuis) maar bij de producent is het net andersom.
    Groenten zelfde verhaal witloof tussen de 50 à 90 cent én ...wat betaal je bij een grootwarenhuis??? idem voor prei, kolen, aardappelen...tot het vier à vijfvoudige!!!
    Als je dit in gedachte houdt dan weet je dat ze ook hun andere producten voor een prikje kopen en zelfs aan een "sterprijs" nog meer dan dik hun boterham verdienen
    Waar zitten hier dan de mensen die vragen voor een rechtvaardig loon voor de "boeren" uit die arme landen....ze mogen gerust ook hier eens hun licht opsteken en niet alles geloven wat de media hen vooorspiegelt...
    Dit moet niet leiden tot een hevige discussie...het is gewoon een mededeling, iets waar de consument recht op heeft!!!
    Dan maar staken voor meer koopkracht???
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

  • #2
    Re: Voedselprijzen swingen de pan uit...

    (We houden het netjes en doen gezellig)

    Ben ik het mee eens Aquarius.
    Klagen lucht op maar zoals ik zei in een ander topic:
    pomp die mailbox vol van uw volksvertegenwoordigers, die zijn er niet
    voor niets.

    Wat de koopkracht betreft zou ik heel graag de inhoud kennen van de
    staatshervorming die zo nodig moet...
    Veel Vlamingen zouden wel eens van een kale reis kunnen terug komen.
    Maatregelen die uw portemonnee aantasten komen er aan.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Voedselprijzen swingen de pan uit...

      Tja, da's vraag en aanbod hé. De tweeverdieners die dolgedraaid na het werk nog efkes gaan inkopen, kijken niet meer naar de prijs, ze grabbelen in een tussenspurtje maar wat mee.
      Vroeger zou je misschien nog één of andere actie van grond gekregen hebben, maar in de "ik" tijd van vandaag is dat hopeloos.
      Misschien hier wat overdreven geformuleerd, maar toch...
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Voedselprijzen swingen de pan uit...

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        De tweeverdieners die dolgedraaid na het werk nog efkes gaan inkopen, kijken niet meer naar de prijs, ze grabbelen in een tussenspurtje maar wat mee.
        Vroeger zou je misschien nog één of andere actie van grond gekregen hebben, maar in de "ik" tijd van vandaag is dat hopeloos.
        Misschien hier wat overdreven geformuleerd, maar toch...
        Niks overdreven Nete, helemaal mee eens
        En wetende dat er zoveel meer is in het leven dan werken en spurten als een gek, maar dat dringt blijkbaar niet meer door.
        Nu ja, zolang er geen reactie komt kunnen de "groten" rustig doorgaan hé...
        De groepen die nog wel reageerden tegen zulke toestanden zijn ondertussen afgedankt ( mijnwerkers, scheepsherstellers, staalarbeiders ) en het "overschot" laat zich zo te zien zeer gewillig naar de slachtbank leiden...
        Het zijn bijna allemaal schaapjes die veel mekkeren maar niks durven doen tegen de boze wolf ( want anders kunnen ze hun lening niet meer betalen )

        Groetjes,

        Peter

        Comment


        • #5
          Re: Voedselprijzen swingen de pan uit...

          Ik vroeg me af wie er nu achter zaten dat de moderators hier zoveel werk hebben, zodanig dat dit forumonderdeel in het bestaan bedreigd wordt. Nu ben ik alweer wat wijzer.

          Comment


          • #6
            Re: Voedselprijzen swingen de pan uit...

            En hoe dikwijls gaan de dames en heren met vakantie ?

            En hoe lang gaan jullie nog de rekening van een ander maken ? (ok dat is sarcasme, maar soms wel terecht)

            Nu, dat de media al langer dan vandaag liever aan sensatie dan aan berichtgeving doet is wel stilaan bewezen.
            En politici zoals Dedecker springen op die kar: vrije meningsuiting, geen enkele journalist kan nog over doping schrijven volgens de Jean-Marie. Hij vergeet dan efkens te vermelden dat een journalist WEL bewijzen moet op tafel leggen iets waar hij tot nu toe 'even niet aan toe' was.

            Comment


            • #7
              Re: Voedselprijzen swingen de pan uit...

              Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
              Hoe lang gaat de consument dit nog pikken!!!
              Wie geeft die berichtgeving door???
              Melkprijzen stijgen in de winkel (cfr grootwarenhuis) maar bij de producent is het net andersom.
              Groenten zelfde verhaal witloof tussen de 50 à 90 cent én ...wat betaal je bij een grootwarenhuis??? idem voor prei, kolen, aardappelen...tot het vier à vijfvoudige!!!
              Als je dit in gedachte houdt dan weet je dat ze ook hun andere producten voor een prikje kopen en zelfs aan een "sterprijs" nog meer dan dik hun boterham verdienen
              Waar zitten hier dan de mensen die vragen voor een rechtvaardig loon voor de "boeren" uit die arme landen....ze mogen gerust ook hier eens hun licht opsteken en niet alles geloven wat de media hen vooorspiegelt...
              Dit moet niet leiden tot een hevige discussie...het is gewoon een mededeling, iets waar de consument recht op heeft!!!
              Dan maar staken voor meer koopkracht???
              MAAR
              de elektronica daalt dan alweer , en de camera's,
              binnenkort CF en andere kaartjes tussen mijne boterham
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #8
                Re: Voedselprijzen swingen de pan uit...

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                (We houden het netjes en doen gezellig)

                Ben ik het mee eens Aquarius.
                Klagen lucht op maar zoals ik zei in een ander topic:
                pomp die mailbox vol van uw volksvertegenwoordigers, die zijn er niet
                voor niets.

                Wat de koopkracht betreft zou ik heel graag de inhoud kennen van de
                staatshervorming die zo nodig moet...
                Veel Vlamingen zouden wel eens van een kale reis kunnen terug komen.
                Maatregelen die uw portemonnee aantasten komen er aan.
                Op de eerste plaats, klagen doe ik niet, ik stel alléén vast!!!
                Kiezen doen we... maar wie kiezen we eigenlijk??? Dus volksvertegenwordigers???
                Naar die staatshervorming ben ik eigenlijk ook eens benieuwd met mijn "boerenverstand".
                En ...het zijn ook niet meer de boeren of producenten die klagen maar de mensen die het allemaal moeten betalen(cfr staking).
                Ooit is er eens een prijzenstop geweest maar ....dat is héééél lang geleden
                Wie durft die politieke stap nog nemen???
                D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                BD0290BE

                Comment


                • #9
                  Re: Voedselprijzen swingen de pan uit...

                  Waar zitten hier dan de mensen die vragen voor een rechtvaardig loon voor de "boeren" uit die arme landen....
                  Gelukkig is het volgende week kerstmis en genieten zij ook van een vetgemeste kalkoen volgepropt met decadent veel truffels op een bedje van witlof....

                  En wij maar klagen als een nest rotverwende clochards....
                  Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

                  Gratis kijkplezier Coming soon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voedselprijzen swingen de pan uit...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                    Wie durft die politieke stap nog nemen???
                    Al degenen die roepen: "Geen regering is slecht voor het land"...
                    Stijgende prijzen heeft niks te maken met al dan niet het hebben van een regering.
                    Al degenen die roepen: "We moeten aan de mensen denken".

                    En de media schrijven wat de mensen graag lezen.
                    (Paris Hilton, babes, royalty en nog van die kwatsch)
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voedselprijzen swingen de pan uit...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
                      Gelukkig is het volgende week kerstmis en genieten zij ook van een vetgemeste kalkoen volgepropt met decadent veel truffels op een bedje van witlof....

                      En wij maar klagen als een nest rotverwende clochards....
                      Kom maar eens langs...voor 50 cent heb je al een "bedje van witlof" voor de truffels moet je wél ergens anders
                      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                      BD0290BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voedselprijzen swingen de pan uit...

                        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        MAAR
                        de elektronica daalt dan alweer , en de camera's,
                        binnenkort CF en andere kaartjes tussen mijne boterham
                        Verleden week is de GPS ook in de lijst van indexartikelen geplaatst. Nota bene een toestel dat ieder jaar in prijs halveert. Als men ook nog SD-kaartjes,laptops en plasmaschermen erbij neemt dan gaat de index zakken.

                        Dan moet men geen loonsverhoging meer geven.

                        Benzine daarentegen is al lang uit de lijst gehaald

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voedselprijzen swingen de pan uit...

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Verleden week is de GPS ook in de lijst van indexartikelen geplaatst. Nota bene een toestel dat ieder jaar in prijs halveert. Als men ook nog SD-kaartjes,laptops en plasmaschermen erbij neemt dan gaat de index zakken.

                          Dan moet men geen loonsverhoging meer geven.

                          Benzine daarentegen is al lang uit de lijst gehaald
                          Vertel eens tegen een gepensioneerde van 80 jaar dat GPS'en in de index zijn opgenomen. Hij zal heel content zijn.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Voedselprijzen swingen de pan uit...

                            De politiekers hebben op korte termijn totaal geen invloed op de levensduurte.
                            Al die populisten die beweren dat dat het probleem is dat ze nu moet aanpakken zijn gewoon met de wind aan het meedraaien.

                            Prijzen worden gemaakt door vraag en aanbod + eventueel interventies van de staat die kan subsidiëren of belasten om vraag en aanbod te beïnvloeden.

                            Nu moet je toch niet denken dat de overheid (ons belastinggeld) in staat is om zoiets als de "levensduurte" op te vangen. We zouden als het ware meer belastingen moeten betalen om goedkopere witloof op ons bord te krijgen.
                            Extra lasten op luxe producten zoals truffels zullen maar een onzichtbaar effect hebben op de BTW tarieven van de basisproducten.

                            De overheid kan enkel de omgeving beïnvloeden waarin we werken, leven en consumeren om deze zo competitief mogelijk te maken.
                            Beter onderwijs zodat onze ingenieurs van de toekomst betere producten kunnen maken, investeren in vernieuwbare energie om minder afhankelijk te zijn van de OPEC, Hulp bij opstarten nieuw bedrijf om de werkeloosheid naar beneden te helpen ....

                            Voor de rest is het vraag en aanbod.
                            Ziehier hoe een prijs tot stand komt.
                            Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

                            Comment


                            • #15
                              Re: Voedselprijzen swingen de pan uit...

                              dubbele post
                              Last edited by satpet; 19 december 2007, 09:55. Reden: dubbel gepost
                              Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

                              Comment

                              Working...
                              X