Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlucht via Schiphol met Thalys vanuit Bekgië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vlucht via Schiphol met Thalys vanuit Bekgië

    Heeft iemand hiermee ervaring ?
    Je rijdt dan (inbegrepen in de vluchtprijs) met de Thalys Brussel-Amsterdam naar Schiphol. KLM heeft Thalys als partner voor die treinreis. En de prijs voor de vlucht is zeer interessant.
    Voor het ganse gezelschap zou instappen in Antwerpen een nog betere optie zijn. Maar ik vrees een beetje dat de check-in (bagage) zal moeten gebeuren in Brussel-Zuid ?
    Een poging gewaagd via de KLM "service"lijn maar dat is helaas hetzelfde liedje van bijna overal: DE slagzin van tegenwoordig: "wegens de drukte lopen de wachttijden op".
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Vlucht via Schiphol met Thalys vanuit Bekgië

    Al gebeld naar Thalys?

    Comment


    • #3
      Re: Vlucht via Schiphol met Thalys vanuit Bekgië

      Aan 30 cent per minuut en daardoor zeer verleidelijk voor Thalys om de wachttijd wegens de drukte enz... enz... : nee bedankt.

      Het betreft ook een pakket waar KLM de zaak beheert. Mogelijks wordt de bagage dus al ingecheckt voor de hele trip in Brussel Zuid en kan het niet anders.
      Straks nog wel eens proberen via KLM met de vaste lijn, dan kan ik desnoods zonder mijn GSM beltijd de lijn laten openliggen tot het slachtoffer van dienst desnoods na een half uur opneemt.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Vlucht via Schiphol met Thalys vanuit Bekgië

        Als je ticket vermeldt dat het traject begint in Brussel-Zuid, dan dien je daar in te stappen.
        KLM heeft een zeer strikte policy op dat vlak.
        Ik herinner mij dat ik indertijd in Schiphol mijn gecontroleerde treinticket diende te tonen aan de incheckbalie, op straffe van een behoorlijke boete.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Vlucht via Schiphol met Thalys vanuit Bekgië

          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Als je ticket vermeldt dat het traject begint in Brussel-Zuid, dan dien je daar in te stappen.
          KLM heeft een zeer strikte policy op dat vlak.
          Ik herinner mij dat ik indertijd in Schiphol mijn gecontroleerde treinticket diende te tonen aan de incheckbalie, op straffe van een behoorlijke boete.
          Niet geheel onlogisch, iets minder praktisch voor 2 personen van het groepje die op Linkeroever wonen.
          Bednkt voor de tip.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Vlucht via Schiphol met Thalys vanuit Bekgië

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Niet geheel onlogisch, iets minder praktisch voor 2 personen van het groepje die op Linkeroever wonen.
            Bednkt voor de tip.
            Een van onze zonen is een tijd geleden op vakantie geweest naar Kefalonia. Omdat er geen rechtstreekse vluchten vanuit Zaventem waren is hij ook van op Schiphol vertrokken waar het wel met een rechtstreekse vlucht kon.
            Vanop Zaventem vertrekken kon wel, maar dan met verschillende transfers onderweg en dat met kinderen..... dat zagen ze niet goed zitten.
            Naar daar gereden met de wagen en die op een bewaakte privé parking gelaten voor twee weken, en dat viel heel goed mee qua prijs.
            Ik was heel verwonderd, want ik had nog de prijzen die ik ooit voor 7 of 14 dagen betaalde in Zaventem/Charleroi in mijn hoofd, maar wat hij betaalde in de buurt van Schiphol was minder dan de helft.
            van wat je hier zou betalen.
            Is dat dan geen oplossing voor die twee mensen ?
            Antwerpen-Schiphol is maar 160 km of twee uurtjes bollen, en dan tref je elkaar daar. Anders moeten ze ook al een dik uur bollen naar Brussel.
            Last edited by Guest43; 9 mei 2022, 17:02.

            Comment


            • #7
              Re: Vlucht via Schiphol met Thalys vanuit Bekgië

              Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
              Een van onze zonen is een tijd geleden op vakantie geweest naar Kefalonia. Omdat er geen rechtstreekse vluchten vanuit Zaventem waren is hij ook van op Schiphol vertrokken waar het wel met een rechtstreekse vlucht kon.
              Vanop Zaventem vertrekken kon wel, maar dan met verschillende transfers onderweg en dat met kinderen..... dat zagen ze niet goed zitten.
              Naar daar gereden met de wagen en die op een bewaakte privé parking gelaten voor twee weken, en dat viel heel goed mee qua prijs.
              Ik was heel verwonderd, want ik had nog de prijzen die ik ooit voor 7 of 14 dagen betaalde in Zaventem/Charleroi in mijn hoofd, maar wat hij betaalde in de buurt van Schiphol was minder dan de helft.
              van wat je hier zou betalen.
              Is dat dan geen oplossing voor die twee mensen ?
              Antwerpen-Schiphol is maar 160 km of twee uurtjes bollen, en dan tref je elkaar daar. Anders moeten ze ook al een dik uur bollen naar Brussel.
              Als je mijn post goed leest, zou ik dat ten stelligste afraden.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Vlucht via Schiphol met Thalys vanuit Bekgië

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Als je mijn post goed leest, zou ik dat ten stelligste afraden.
                Ofwel heb je het verkeerd begrepen ofwel was ik niet duidelijk genoeg. Die twee van Antwerpen boeken natuurlijk alleen de(zelfde) vlucht ZONDER Thalys. Dan zitten ze toch allen op dezelfde vlucht, alleen de weg naar de luchthaven is anders voor die twee.

                Comment


                • #9
                  Re: Vlucht via Schiphol met Thalys vanuit Bekgië

                  KLM mag dat type vlucht (inzake subsidiëring) enkel aanbeiden aan reizigers die in Bxl op de Thalys inchecken...
                  Inchecken in Amsterdam (en bijv. met de Thalys vanuit Antwerpen naar daar reizen is voor hen een "andere" vlucht.
                  Groeten,
                  Fabrice,
                  Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vlucht via Schiphol met Thalys vanuit Bekgië

                    Iedereen dank voor het meedenken.
                    Het wordt uiteindelijk een directe vlucht vanuit Zaventem, ontdekt door mijn zoon. Vlucht kost maar een 30 euro méér dan die van KLM en Thalys.
                    Last edited by nete; 10 mei 2022, 22:17.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vlucht via Schiphol met Thalys vanuit Bekgië

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Iedereen dank voor het meedenken.
                      Het wordt uiteindelijk een directe vlucht vanuit Zaventem, ontdekt door mijn zoon. Vlucht kost maar een 30 euro méér dan die van KLM en Thalys.
                      Voor amper 30 euro kan je inderdaad niet sukkelen.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment

                      Working...
                      X