Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18

Discussie: Vliegroutes

Standaard Vliegroutes

Via een artikel op de Standaard terecht gekomen op de site van de BBC die hier een heel mooie animatie heeft gemaakt waarvan ik dacht dat het de moeite was te delen:
    http://www.bbc.co.uk/news/in-pictures-22657086

Standaard Re: Vliegroutes

En zo zie je dat het luchtruim boven onze hoofden 1 van de drukste ter wereld is

Ook een leuke site om eens te bekijken : http://www.flightradar24.com/
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanske Bekijk bericht
    Ook een leuke site om eens te bekijken : http://www.flightradar24.com/
    ja te gek , voor al ook die cockpit view

Knap!
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Zeer knap!
    Daarom gebruik ik Flightradar ook al jaaaaren om vliegtuigen te spotten

Nu de runway 25R/07L dicht is voor werken, komen ze meer over ons gevlogen, gewoonlijk is dat meer bij onrustig weer.
    En nu kan ik met Flightradar24 Pro (leuke app) op onze iPad zien wat er over ons vliegt, spotten van uit de living.
    Hier vliegen ze nog wel op een 500m hoogte (ongeveer), maar met deze blauwe lucht is dat geen probleem.
    Laatst gewijzigd door Cois; 1 augustus 2013 om 11:36
    mvg FrançoisVM
    Canon 7D

Cois,

Ik woon in Eppegem, moet zeggen dat er niet veel vliegtuigen over ons huis vliegen, meestal zien we ze ergens boven Hever ofwel boven Vilvoorde/Grimbergen vliegen en als ze dan toch over onze woning vliegen dat is dat meestal op behoorlijke hoogte ... Woon wel nog maar enkele maanden in Eppegem :-)))
    We hebben hier vanavond de Flightradar24 Free getest en moet zeggen dat dat toch niet zo accuraat is.
    Greetz,

Wij wonen in Hever, onze Flightradar 24 Pro was niet gratis.
    Maar als ze over ons vliegen gaan ze niet over Eppegem, maar wel tussen Kampenhout en Perk.
    mvg FrançoisVM
    Canon 7D

Dankzij de werken aan de landingsbaan in BRU doen ze nu hun approach over Muizen. Kan ik spotten vanuit mijnen hof...
    Tommy
    My homepage : www.digitalviolence.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
    Dankzij de werken aan de landingsbaan in BRU doen ze nu hun approach over Muizen. Kan ik spotten vanuit mijnen hof...
    Moet leuk zijn........ voor eventjes , want ik denk niet dat het een pretje is als die dingen laag over je huis komen scheren.
    Mvrgr.

Ik ben één van die mensen die een huis zou kopen vlakbij de luchthaven, moest ik mijn vrouw kunnen overtuigen. Dus dat lawaai stoort me niet echt :-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
    Ik ben één van die mensen die een huis zou kopen vlakbij de luchthaven, moest ik mijn vrouw kunnen overtuigen. Dus dat lawaai stoort me niet echt :-)
    En omdat ze, net door die overlast, zo goedkoop zijn zeker .
    Mvrgr.

mooie sites

Kriba goedkoop !!! u woont waarschijnlijk niet rond Zaventem

rond zaventem (in de "geluidsoverlast-zone") zijn de huizen 5% goedkoper dan 60% overpriced goedkoop is relatief

Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
    Kriba goedkoop !!! u woont waarschijnlijk niet rond Zaventem
    Nee, dat klopt, wel zo'n 90 km er vandaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
    rond zaventem (in de "geluidsoverlast-zone") zijn de huizen 5% goedkoper dan 60% overpriced goedkoop is relatief

Tom
    Dat is waar, goedkoop is relatief. Maar als je hier op het platteland een woning hebt of wil kopen, dan ken je ook de prijs hoor.
    Is dit dan overpriced ??? T'is maar wat de mensen er voor (willen) geven zeker. Want niet de immobiliën maken de prijzen maar de mensen.

Mijn reactie was er eentje omdat ik tamelijk goed iemand ken die reeds jaaaaaaren in één of ander comité zit, tegen nachtvluchten ed., is trouwens reeds verschillende keren op TV geweest ivm de problematiek van geluidsoverlast, en die klaagt dat de eigendommen daar in waarde dalen door die overlast. Vandaar haalde ik mijn informatie. Vertelt die mens mij leugens, dan lieg ik ook.

Mvrgr.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
    ..................... en die klaagt dat de eigendommen daar in waarde dalen door die overlast.................
    In mijn jonge jaren heb ik ook in de weide omgeving gewoond. Als de wind oost zat kwamen de vliegtuigen bijna boven ons huis.
    Dat waren toen o.a. DC-3, DC-4, DC-6 en Flying Boxcar's (C-119). Deze vliegtuigen waren heel luidruchtig met hun stermotoren.
    Daarna kwamen er de Caravelle's, de Boeings 707 en 727 bij. Die waren verschrikkelijk luid.
    (En toch genoot ik van het overvliegen van die vliegtuigen....)
    Nu, na meer dan 50 jaar, die moderne turbofan motoren in vergelijking met vroeger fluisterstil geworden zijn beginnen de mensen te klagen. Er zal wel een andere (zure) reden zijn hé.

Edit: Voordat er kabeltelevisie was werden de TV-antennes gestoord door die grote aluminium vogels in de lucht. Het beeld en geluid op TV werd heel onstabiel als ze overvlogen. Dat is nu ook verleden tijd.
    Laatst gewijzigd door Skitch; 3 augustus 2013 om 15:04
    Liever geschuwd om mijn waarheid dan gezocht om mijn schijn. (Herman Teirlinck )
    Het is moeilijk om tegelijk de waarheid en de mensen het naar de zin te maken. (Thomas Mann )

Regels voor berichten