Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vind ik triestig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vind ik triestig

    Gisterenavond heb ik iets erg meegemaakt.

    Ergens op een caféterras lagen twee American Staffords aan één ketting bij hun baas.
    Passeert daar een klein hondje (type Yorkhire of Pekinees) aan een nogal lange liss.
    Wringen die twee vechtershonden zich op dat klein beestje. Het werd bijna letterlijk verscheurd, in twee getrokken alvorens ze die beesten konden scheiden van 't kleintje.
    Deze morgen vernomen dat van het kleintje de longen en darmen doorboord waren en ze het beestje een spuitje hebben moeten toedienen.

    Volgens de eigenaar van die twee gruwels, moest het verboden worden van kleine hondjes aan een lange liss te laten lopen (volgens mij zegt dit al heel veel over de hondenbaas).

    Kan dit zomaar dat zulk type hond zonder muilband zomaar tussen het volk ligt/loopt?

    Stel je voor dat dat met een klein kind gebeurd (die mogen toch zonder liss rondlopen?), voor de vechtershonden maakt dat geen verschil hoor.

    Ik hoop dit nooit nog eens te moeten aanschouwen. Ben er nog niet goed van.

    PV werd door de politie opgemaakt.
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

  • #2
    Re: Vind ik triestig

    Dat je nu een kleine of grote hond hebt, als ge daarmee buiten komt, dan hou je die kort bij u aan een korte lits.
    En als ge zo'n twee loebassen ziet liggen , dan hou je daar zelf ook rekening mee en passeer je met je eigen hond ook wat verder af.
    Ik heb zelf een Duitse Herder die geen vlieg kwaad doet, maar als ik daarmee op straat rondliep en ik kwam mensen met een andere hond tegen (al was het een Pekinees), dan ging ik gewoon even aan de andere kant lopen om onverwachte reacties te voorkomen.
    Sorry maar klein of groot maakt niet uit, altijd beter te voorkomen dan te genezen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Vind ik triestig

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Dat je nu een kleine of grote hond hebt, als ge daarmee buiten komt, dan hou je die kort bij u aan een korte lits.
      En als ge zo'n twee loebassen ziet liggen , dan hou je daar zelf ook rekening mee en passeer je met je eigen hond ook wat verder af.
      Ik heb zelf een Duitse Herder die geen vlieg kwaad doet, maar als ik daarmee op straat rondliep en ik kwam mensen met een andere hond tegen (al was het een Pekinees), dan ging ik gewoon even aan de andere kant lopen om onverwachte reacties te voorkomen.
      Sorry maar klein of groot maakt niet uit, altijd beter te voorkomen dan te genezen.
      +1, helemaal correct

      Comment


      • #4
        Re: Vind ik triestig

        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        +1, helemaal correct
        Zeer mee eens maar onderschat ook het formaat en het karakter van de hond niet.
        Soms heb ik de indruk : hoe groter de hond hoe minder aggressief (de mechelaars tot daar gelaten)
        Mijn zoon heeft een raszuivere mannelijke Alaskan Malamute. Geen liever beest dan dat.
        Kleine hondjes interesseren hem gewoon niet, paarden daarentegen

        Comment


        • #5
          Re: Vind ik triestig

          Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
          Gisterenavond heb ik iets erg meegemaakt.

          Ergens op een caféterras lagen twee American Staffords aan één ketting bij hun baas.
          Passeert daar een klein hondje (type Yorkhire of Pekinees) aan een nogal lange liss.
          Wringen die twee vechtershonden zich op dat klein beestje. Het werd bijna letterlijk verscheurd, in twee getrokken alvorens ze die beesten konden scheiden van 't kleintje.
          Deze morgen vernomen dat van het kleintje de longen en darmen doorboord waren en ze het beestje een spuitje hebben moeten toedienen.

          Volgens de eigenaar van die twee gruwels, moest het verboden worden van kleine hondjes aan een lange liss te laten lopen (volgens mij zegt dit al heel veel over de hondenbaas).

          Kan dit zomaar dat zulk type hond zonder muilband zomaar tussen het volk ligt/loopt?

          Stel je voor dat dat met een klein kind gebeurd (die mogen toch zonder liss rondlopen?), voor de vechtershonden maakt dat geen verschil hoor.

          Ik hoop dit nooit nog eens te moeten aanschouwen. Ben er nog niet goed van.

          PV werd door de politie opgemaakt.
          Dit is idd heel erg om dit mee te maken.
          Sterkte in het verwerken van dit trauma.
          Ik denk dat dit iets is wat je je leven lang zal bijblijven.
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

          Comment


          • #6
            Re: Vind ik triestig

            Wat die eigenaar beweert is klinkklare onzin.
            Ik begrijp niet hoe die zo kan redeneren.
            Trouwens die eigenaar is een slechte "baas": hij kan zijn honden niet onder controle houden.
            Maar ja, mensen en honden, nog erger dan mensen met kinderen
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Vind ik triestig

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Wat die eigenaar beweert is klinkklare onzin.
              Ik begrijp niet hoe die zo kan redeneren.
              Trouwens die eigenaar is een slechte "baas": hij kan zijn honden niet onder controle houden.
              Maar ja, mensen en honden, nog erger dan mensen met kinderen
              +1
              De hond is meestal de reflectie van het baasje met idem karakter.
              En ook gezien op tv dat de gekende ceasar milan uit dog wishper zei dat de kleinste honden de slechtste karakters hebben en niet omgekeer zoals velen denken.

              Comment


              • #8
                Re: Vind ik triestig

                'k Ga niet veel zeggen over honden, maar de eerste zes maand leer je een hond hoe hij later zal zijn.
                Een hond kunt ge iets leren, zelden of nooit iets afleren eens hij ouder is.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Vind ik triestig

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  +1
                  De hond is meestal de reflectie van het baasje met idem karakter.
                  En ook gezien op tv dat de gekende ceasar milan uit dog wishper zei dat de kleinste honden de slechtste karakters hebben en niet omgekeer zoals velen denken.
                  Zo is dat xafke.
                  Ik heb veel geleerd van Cesar Millan.

                  En van Piet veel "heleerd'
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vind ik triestig

                    De eerste 6 maand? Het karakter van een hond wordt gevormd ergens tussen de 8 en 12 weken (lees er de kynologische naslagwerken en vakliteratuur maar eens op na).
                    Verder is het enkel het gedrag dat kan worden bijgeschaafd.

                    En laat het duidelijk zijn, groot of klein, ze moeten manieren hebben.
                    2 grote loebassen die op een terras liggen, zijn niet erg. Een klein mormel dat aan een veel te lange lijn rondloopt, da's gevaarlijk. Ze gaan volledig buiten het bereik van de eigenaar andere honden uitdagen. Da's om problemen vragen.
                    Ten andere, zo'n dergelijk lange lijn is ook nog eens gevaarlijk om als niet oplettende voetganger over te struikelen.
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vind ik triestig

                      Interessant om weten is dat vele Belgische gemeentereglementen een lijn van langer dan 1,5 meter aanzien als niet aangelijnd.
                      In Nederland is de maat voor kort aangelijnd ook 1,5 meter.
                      Theoretisch zijn die mensen/honden die in een park rondwandelen met lijnen van bvb. 20 meter in de fout.
                      Praktisch zie je bijna niets anders.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vind ik triestig

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Trouwens die eigenaar is een slechte "baas": hij kan zijn honden niet onder controle houden.
                        Die twee loebassen liggen vast aan de ketting ... dus onder controle.
                        Die Pekinees loopt aan een lange lits, dus niet onder controle.
                        Het is hier ook wel die Pekinees dat tot aan die twee andere loebassen geraakt is hé, niet omgekeerd als ik het verhaal correct versta.

                        Ik ben in mijn leven een paar keer gebeten door een hond, nooit door een grote maar wel telkens door een kleine dat ofwel losliep ofwel aan een lange lits hing want de eigenaars vonden telkens dat zo'n kleine hond geen gevaar was.
                        Ooit al eens met de motor door een straat gereden toen er zo'n kleine hond aan lange lits plots voor uw wielen kwam lopen?
                        Last edited by VerSeg; 23 juli 2013, 01:01.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vind ik triestig

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Die twee loebassen liggen vast aan de ketting ... dus onder controle.
                          Die Pekinees loopt aan een lange lits, dus niet onder controle.
                          Het is wel die Pekinees dat tot aan die twee andere loebassen geraakt is hé, niet omgekeerd als ik het verhaal correct versta.
                          Dat is ook weer waar. Alhoewel: jammer dat ik het met eigen ogen niet gezien heb.
                          Allemaal slechte honden en goei bazen
                          Waarom deden die loebassen dat?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vind ik triestig

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Waarom deden die loebassen dat?
                            Waarom doen loebassen zoiets?

                            Men gaat al snel verwijten maken naar een bepaalde hond of zijn baasje en compassie hebben met de verliezer, maar men ziet bijna nooit de echte oorzaak.
                            Het is simpel anderen te verwijten maar nooit eens naar jezelf te kijken als er iets fout loopt.

                            Awel een dier is als een kind, dat denkt niet na ... jij moet dat in hun plaats doen!
                            En met een dier doe je dat op dezelfde manier als met een kind, je probeert potentieel gevaar te ontwijken en gaat er omheen.

                            Zet ergens eens twee honden bijeen, een grote en een kleine en kijk wie het meest van zijn kees maakt en naar de andere toeloopt ... inderdaad, bijna altijd de kleinste eerst dat stoer begint te doen en naar de andere toeloopt.
                            Awel, als je als goed baasje uw hond kort bij u houdt en belet dat die bij de andere kan geraken, dan ben je alvast goed bezig.

                            Mochten die grotere loebassen vrij losgelopen hebben, dan had de situatie heel anders geweest.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vind ik triestig

                              Honden die daar toe in staat zijn moeten 'n muilkorf dragen. Krijg je normaal 'n GAS boete voor.
                              Mijn buurman zijn Wippet is ook door dergelijke hond gedood. Keel over en de tanden stonden in de schedel.
                              Die man moest 2 dagen later naar het ziekenhuis voor z'n hart. Hij heeft nog 'n aanval gekregen diezelfde avond.

                              Ik ga ook iedere dag wandelen met mijn chi-wawa en ik vermijd de problemen.
                              Als er 'n hond van een erf loopt die normaal moet vastzitten, daar heb je weinig verhaal tegen.
                              Ik heb ook steeds 'n mes bij wat je met de duim openklapt....voor 'n appeltje te schillen

                              Comment

                              Working...
                              X