Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekering auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzekering auto

    Is het gebruikelijk dat er door de verzekeraar een korting wordt gegeven op de premie
    indien de betreffende auto 15 jaar is?

    Een auto die bijv. 12 jaar is en ouder valt ook moeilijk te berekenen (de premie dus) via de modules die je bij de verzekeraars vindt.

    Corona heeft een kilometerverzekering en is dat zou iets voor mij kunnen zijn
    omdat ik niet veel met de auto rijd.
    Maar ja, voor een leek als ik, ben ik dan goed verzekerd?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Verzekering auto

    Bon, verzekeringen zijn in eerste plaats dieven ...

    Ooit het voorstel gekregen om premie aan te passen naar weinig km (-10.000 km) en we zouden 20% korting krijgen.
    Mits al 10 jaar nooit meer dan dit aantal gereden te hebben met de eigen wagen dit ook maar gedaan.
    Krijgt ge uiteindelijk een bijvoegsel dat ge moet tekenen voor akkoord dat je minder dan 10.000 km zal doen en ge moet dat terugsturen.
    Een week of twee later komt er een betaling ... ja, een betaling dat ik aan hun moet doen en niet zij aan mij.
    Bon, even gebeld met mijn verzekeringsagent en daar direct een mooie uitleg gekregen.
    Ja, dat komt omdat ge al te lang klant bent ... uw contract is gebaseerd op oude premies en bij een aanpassing van het contract (dus ook naar beperkte km) wordt een herberekening van de premie gemaakt volgens de huidige voorwaarden (met hogere basisprijzen).
    Daarbuiten krijg je die 20% niet op de premie dat je al betaalde maar op het basistarief ... dus als je ervoor een korting genoot als goede klant, dan ben je die korting kwijt.
    Met andere woorden, als we nu terug naar meer dan 10.000 km willen (oorspronkelijke situatie), dan komt er terug een herziening naar de huidige voorwaarden met als gevolg dat de premie 20 à 30% hoger zal liggen dan indien we nooit iets hadden veranderd.
    Profiteurs zijn het!

    Net een betaling gedaan se ... 12% verhoogd tegenover 6 maand geleden.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Verzekering auto

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Bon, verzekeringen zijn in eerste plaats dieven ...
      Ok.

      Ik kon ook mijn verzekering opzeggen maar ik ben nu al te laat
      (minder dan drie maanden)
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Verzekering auto

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Ok.

        Ik kon ook mijn verzekering opzeggen maar ik ben nu al te laat
        (minder dan drie maanden)
        Ge kunt dat nog regelen hé Theo ... ge stuurt uw plaat binnen, ge annuleert uw verzekering, ge laat uw wagen opnieuw inschrijven en je begint bij een andere verzekering.
        Kost u wel een paar Euro voor de plaat maar het kan altijd.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Verzekering auto

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ge kunt dat nog regelen hé Theo ... ge stuurt uw plaat binnen, ge annuleert uw verzekering, ge laat uw wagen opnieuw inschrijven en je begint bij een andere verzekering.
          Kost u wel een paar Euro voor de plaat maar het kan altijd.
          Aaah, weer iets bijgeleerd.
          Maar ja ik was al content met een korting bij mijn huidige verzekering en de rest laten zoals het is en vooral dus gezien die hele poespas.
          Blijkbaar is dat niet zo eenvoudig als ik jouw uitleg lees he.

          Ik heb ook een soort halve omnium.
          Probleempje is dus als ik die annuleer dat ik de week daarop een ongeluk krijg
          't Is geen gezonde redenering maar de kans bestaat.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            En hoe zou een autoverzekering bij Touring zijn of is dat achter de schermen ook Corona?
            Daar spreken ze ook over een autoverzekering, voor minder dan 10000km en een tussen de 10000km à 15000km.


            Sent from my iPad using Tapatalk HD
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

            Comment


            • #7
              Re: Verzekering auto

              Touring heeft eigen mandaat.
              Toyota heeft verzekeringen onder Touring mandaat.

              Harley Davidson heeft verzekeringen onder mandaat van Corona.
              Dat scheelt zich ong. 55€ euro jaarlijks tov andere verzekeringen. Op 170€ is dat heel wat.

              Comment


              • #8
                Re: Verzekering auto

                Eigenaardig, maar na een paar jaar eens prijs vragen bij een andere maatschapij blijkt bijna aldijd
                goedkoper te zijn, zelf zijn wij verleden jaar ook veranderd, van verzekeraar, vroeger waren al onze verzekeringen
                van een paar verschillende maatschapijen.
                Verleden jaar heb ik eens prijs laten maken bij AXA voor één paket,
                twee auto's waarvan één omnium, brand, familiale, repatriëring en diefstal, zo een paket bleek heel wat goedkoper,
                en bovendien krijg je er smileys, waardoor ons familiale geen franchise meer heeft.

                Comment

                Working...
                X