Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzamelaars op BD.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzamelaars op BD.

    Zitten hier op BD veel verzamelaars van speciale dingen ?
    Zo hebben we reeds een paar verzamelaars van uurwerken enzo.
    Wat verzamelen we zoal ? Mischien een idee om dat hier eens uit te brengen,
    en mischien komt daar wel iets uit, wie weet.

    Ik vraag dat omdat ik hier een kleine verzameling scharen heb, ik weet niet hoe dat komt,
    maar ik heb reeds jaren iets met speciale scharen, maar dan wel de speciale, geen alledaagse
    schaar die iedereen in zijn keuken gebruikt, maar de fijne kappersscharen maar ook medische scharen
    en noem maar op, kortom alles wat speciaal is.

    Ik denk dat deze interesse er eigenlijk gekomen is door mijn vader, hij was een zelfstandig kleermaker
    en was zeer zorgzaam voor zijn scharen, voor hem waren dat dingen die tiptop in orde moesten zijn,
    wij mochten daar nooit aankomen, mischien vandaar dat scharen iets speciaals voor mij betekenen.

  • #2
    Re: Verzamelaars op BD.

    Euro's !
    Wie "dubbele" briefjes heeft mag ze altijd opsturen !
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Verzamelaars op BD.

      Goh, doelgericht iets speciaals sparen ????

      Neen, maar ik heb dan weer de onhebbelijkheid dat ik niks kan weggooien. Maar ik heb wel een zwak voor stripverhalen, de klassieke SF en alle mogelijke en onmogelijke toeristische informatie over Zweden, Noorwegen en IJsland.
      Mijn garage is 66 m2 en staat stampvol, er kan geen auto meer binnen. Met een hangar van 660 m2 of 6600 m2 was dat net hetzelfde geweest. Ik heb dan nog zo'n aparte oppervlakte in koterij in twee verdiepen, zelfde verhaal : ik breek daar de poten. Er staan daar drie zakken met houten latten in balsahout, honderden, duizenden latjes van 0,5x0,5x100 cm. De prijs van balsa in acht genomen steek je dat toch toch niet in brand ???? Ik geef het vééééél liever weg aan iemand die het kan gebruiken. Waarom ? Geen idee. Misschien dat ik me na mijn pensioen ga bezig houden met kunst ?
      In een zoldertop heb ik een time-box gemaakt met al het speelgoed van de kinderen destijds, mijn eerste XT-computer.... Belachelijk, ik weet het, maar ik kan iets wat niet GRONDIG kapot is weggooien, ik zeg altijd : wil je weten als er iets kapot is dan moet je het mij vragen, als ik zeg dat het kapot is, dan is het écht kapot. Verkopen kan ik ook al niet, al mijn fotoapparatuur, dokamateriaal, al mijn werkjes uit mijn glasblazerijperiode, het ligt hier allemaal. Ergens.
      En ik blijk ook gefascineerd door messen : messen van Frosts, Stromeng, Marttiini, keramische messen, high-tech keukenmessen en bijhorende slijpsystemen.
      Drie oude moto's, een Golf 1 GTi, zelfs motoren van Puch uit de jaren 50 met een gevorkte drijfstang, een BSA uit 54, alle mogelijke kogellagers van SKF (nieuw in verpakking), kleppen en zuigers van Caterpillar-bulldozers van het VS-leger uit de oorlogstijd. Splinternieuw in de verpakking (en wees maar zeker dat dit GOED verpakt is, gemaakt om de eeuwen te trotseren), die gebruik ik dan als boekensteunen.
      Draaitafels : 4. Spoelenbandopnemers : 3 waaronder twee Revoxen A77, één zelfs met 2 sporen in absolute nieuwstaat met Dolby erop : een icoon.
      En dan nog al die dingen die ik gekregen heb omdat ze "kapot" waren : een bosmaaier van Maruyama, een tuinfrees van Mametora, een kettingzaag P40 van Pioneer (het beste wat er ooit gemaakt is), een drietal grasmaaiers met een Briggs &Stratton motor maar die liggen WEL bij het oud ijzer (rommel). Af en toe maak ik van mijn hart een steen, dan moet dan wel van mijn vrouw.
      Alle lege oesterschelpen (en, Geert, je weet wel dat ik er véél heb ) brand ik met gedroogd gehakseld (in een rerepareerde Scheppach GartenWolf) tuinafval in een oude kachel tot oesterkalk die dan weer in de tuin belandt en daar groeien weer, in de recup-serre weer nieuwe tomaten op.
      Als er hier eiken af moeten of worden gesnoeid dan verzamel ik de armdikke spillen om ze te enten met de sporen van de eikenzwam (Shii-take). Na 15-16 maanden heb ik hier de prachtigste Shii-Takes die je ooit hebt gezien, heel anders dan die waterzakken die je enkel in sommige winkels kan vinden.

      Maar als ik iets heel specifieks verzamel ?????? Neen.

      Comment


      • #4
        Re: Verzamelaars op BD.

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Goh, doelgericht iets speciaals sparen ????

        Neen, maar ik heb dan weer de onhebbelijkheid dat ik niks kan weggooien. Maar ik heb wel een zwak voor stripverhalen, de klassieke SF en alle mogelijke en onmogelijke toeristische informatie over Zweden, Noorwegen en IJsland.
        Mijn garage is 66 m2 en staat stampvol, er kan geen auto meer binnen. Met een hangar van 660 m2 of 6600 m2 was dat net hetzelfde geweest. Ik heb dan nog zo'n aparte oppervlakte in koterij in twee verdiepen, zelfde verhaal : ik breek daar de poten. Er staan daar drie zakken met houten latten in balsahout, honderden, duizenden latjes van 0,5x0,5x100 cm. De prijs van balsa in acht genomen steek je dat toch toch niet in brand ???? Ik geef het vééééél liever weg aan iemand die het kan gebruiken. Waarom ? Geen idee. Misschien dat ik me na mijn pensioen ga bezig houden met kunst ?
        In een zoldertop heb ik een time-box gemaakt met al het speelgoed van de kinderen destijds, mijn eerste XT-computer.... Belachelijk, ik weet het, maar ik kan iets wat niet GRONDIG kapot is weggooien, ik zeg altijd : wil je weten als er iets kapot is dan moet je het mij vragen, als ik zeg dat het kapot is, dan is het écht kapot. Verkopen kan ik ook al niet, al mijn fotoapparatuur, dokamateriaal, al mijn werkjes uit mijn glasblazerijperiode, het ligt hier allemaal. Ergens.
        En ik blijk ook gefascineerd door messen : messen van Frosts, Stromeng, Marttiini, keramische messen, high-tech keukenmessen en bijhorende slijpsystemen.
        Drie oude moto's, een Golf 1 GTi, zelfs motoren van Puch uit de jaren 50 met een gevorkte drijfstang, een BSA uit 54, alle mogelijke kogellagers van SKF (nieuw in verpakking), kleppen en zuigers van Caterpillar-bulldozers van het VS-leger uit de oorlogstijd. Splinternieuw in de verpakking (en wees maar zeker dat dit GOED verpakt is, gemaakt om de eeuwen te trotseren), die gebruik ik dan als boekensteunen.
        Draaitafels : 4. Spoelenbandopnemers : 3 waaronder twee Revoxen A77, één zelfs met 2 sporen in absolute nieuwstaat met Dolby erop : een icoon.
        En dan nog al die dingen die ik gekregen heb omdat ze "kapot" waren : een bosmaaier van Maruyama, een tuinfrees van Mametora, een kettingzaag P40 van Pioneer (het beste wat er ooit gemaakt is), een drietal grasmaaiers met een Briggs &Stratton motor maar die liggen WEL bij het oud ijzer (rommel). Af en toe maak ik van mijn hart een steen, dan moet dan wel van mijn vrouw.
        Alle lege oesterschelpen (en, Geert, je weet wel dat ik er véél heb ) brand ik met gedroogd gehakseld (in een rerepareerde Scheppach GartenWolf) tuinafval in een oude kachel tot oesterkalk die dan weer in de tuin belandt en daar groeien weer, in de recup-serre weer nieuwe tomaten op.
        Als er hier eiken af moeten of worden gesnoeid dan verzamel ik de armdikke spillen om ze te enten met de sporen van de eikenzwam (Shii-take). Na 15-16 maanden heb ik hier de prachtigste Shii-Takes die je ooit hebt gezien, heel anders dan die waterzakken die je enkel in sommige winkels kan vinden.

        Maar als ik iets heel specifieks verzamel ?????? Neen.
        Oei, . Maar goed dat je niet met mijn vrouw getrouwd bent. hahaha.
        Ik kon vroeger ook niets weggooien maar heb daar toch korte metten mee gemaakt, moest wel. We verhuisden naar een veel kleiner huis(je).
        Heb ik er spijt van..... nee hoor. Nu niet meer.

        Ruud
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

        Comment


        • #5
          Re: Verzamelaars op BD.

          Ooit een mooie verzameling eerste drukwerk literatuur aangelegd. Dat was een
          verzameling en een goede investering. Aldus ik tegen mijn vrouw. Toen ik eens
          geld nodig had, ben ik ermee naar een aantal opkopers geweest. Van geen van
          allen kreeg ik de prijs die ik er zelf voor betaald had.
          Nu koop ik alleen nog dingen waarvan ik weet ik dat ze na een jaar of zo bij het
          groot vuil kan zetten. Of dit nu om een boek gaat, een vulpen, of een schilderij.

          Comment


          • #6
            Re: Verzamelaars op BD.

            een ieder leest mee hoor.
            waarom vertellen wat je allemaal in huis hebt of verzameld...?
            je weet maar nooit hè.
            ik heb niets van waarde in huis, alleen een oude 30D met een 17-40mmL.
            grt,bouk.
            Last edited by bouk; 7 mei 2013, 06:46. Reden: bn.,.l;.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Verzamelaars op BD.

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              een ieder leest mee hoor.
              waarom vertelen wat je in huis hebt of verzameld...?
              je weet maar nooit hè.
              ik heb niets van waarde in huis, alleen een oude 30D met een 17-40mmL.
              grt,bouk.
              Tja..... wel een feit.
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

              Comment


              • #8
                Re: Verzamelaars op BD.

                Ik tracht me alleen te hechten aan mensen, niet aan dingen.
                Natuurlijk zijn er dingen met een emotionele waarde, maar dat is dan vooral omdat ik ze gekregen heb van personen die ik sterk waardeer, of waardeerde.

                Dus, ik verzamel vooral herinneringen, en wie ze hebben wil, daar wil ik ze mee delen.

                Comment


                • #9
                  Re: Verzamelaars op BD.

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  een ieder leest mee hoor.
                  waarom vertellen wat je allemaal in huis hebt of verzameld...?
                  je weet maar nooit hè.
                  ik heb niets van waarde in huis, alleen een oude 30D met een 17-40mmL.
                  grt,bouk.
                  En die Bravia?
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verzamelaars op BD.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Ik tracht me alleen te hechten aan mensen, niet aan dingen.
                    Natuurlijk zijn er dingen met een emotionele waarde, maar dat is dan vooral omdat ik ze gekregen heb van personen die ik sterk waardeer, of waardeerde.

                    Dus, ik verzamel vooral herinneringen, en wie ze hebben wil, daar wil ik ze mee delen.
                    En als daar "iets aankomt" zit je ook in de put.
                    (sorry dat ik het zo voorstel)
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verzamelaars op BD.

                      Kan soms ook moeilijk dingen wegdoen en heb altijd de neiging te beginnen verzamelen als ik me ergens in interesseer..

                      Heb nog enkele reeksen strips staan.. had ook vanalles dat erbij hoort, zoals zeefdrukken, luxe-uitgaven, ..
                      Heb ook ooit een hele collectie beeldjes van Leblon Delienne opgebouwd maar ondertussen zijn de meeste alweer weg.

                      Zoals mijn nickname doet vermoeden ben ik nu al +10 jaar bezig met flipperkasten.. vnl opknappen,
                      want echt verzamelen en ze bijhouden lukt niet zo goed wegens plaatsgebrek, maar als er eentje moet plaats maken is het toch altijd met spijt in het hart
                      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verzamelaars op BD.

                        Heb nog een aantal albums met prentjes van de Jacques chocolade.
                        (auto's, ruimtevaart, vreemde volkeren enz. enz.)
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verzamelaars op BD.

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          En die Bravia?
                          heb ik aan mijn buurvrouw gegeven.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verzamelaars op BD.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Dus, ik verzamel vooral herinneringen, en wie ze hebben wil, daar wil ik ze mee delen.
                            Bij Boudewijn de Groot mocht je die zelfs komen halen.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verzamelaars op BD.

                              Een zeldzaamheid zal dit wel niet zijn, maar ik verzamel al jaren de plaatjes op de champagnekurken. Heb er zo al een drietal kaders van hangen. Er zullen allicht meer zijn hier die dit doen zeker.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X