Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versterker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Versterker

    Beste BD-ers.

    Ik sta op het punt mijn hifi systeem te upgraden naar iets ..deftiger.
    Daarom zal ik alles vervangen naar een 5.1 setup in combinatie met stereo.
    Om iedereen kontent te houden zal er een PS3 komen die ook als dvd/bluray/spelconsole kan werken.

    Nu een vraagje over de versterker:

    De meer advanced versterkers hebben een mogelijkheid om TrueHD/Bluray DVD etc te decoden.
    Nu kan dat allemaal in de PS3

    Verder spreekt men ook van upscaling van het videosignaal.
    Ook dit gebeurd wederom in de PS3

    Mijn vraag is nu .
    Moet ik die 2 zaken in de versterker hebben of niet?

    Het model van versterker dat ikzelf op het oog had is de marantz sr4002.

    Dank

    Risto
    Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

  • #2
    Re: Versterker

    In de eerste plaats moet je een versterker kiezen die een goed geluid geeft. De Marantz is zeker niet slecht op dat vlak, maar je zegt er niet bij welke luidsprekers je er bij zal nemen? 't Zou ook handig zijn te weten tot welke prijs je wil gaan.

    Als je een gewone surroundset neemt all Kef 2001 of Canton Movie CD (ed all), dan zal de versterker niet zo veel uitmaken: het verschil in geluid zullen ze maar kunnen laten horen bij grote luidsprekers (ik wou bijna schrijven deftige luidsprekers.)

    Als je dolby true HD en DTS HD wil, dan moeten die decoders ook in de versterker zitten. Het upscalen in versterkers is interessant in zo verre dat ze soms een betere deïnterlacer hebben dan DVD-spelers...

    Als je een goede versterker wil met veel mogelijkheden , kijk dan naar de Onkyo TX-SR605: EISA award winnaar (ok, dat zegt niet altijd alles) en ongeslagen voor wat betreft features/kwaliteit/prijs...

    Voor een uitstekende versterker, dan is de Onkyo TX-SR 805 het manneke (wel het dubbele van de prijs van de 605..)
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment

    Working...
    X