Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Eindelijk wat officiële informatie gevonden over de vaccinaties in Mol.
    Pas volgende week beginnen ze om 650 80-plussers te vaccineren.
    In totaal worden in "De Zwaan" (vaccinatiecentrum) 46.535 mensen gevaccineerd.
    Het is wel degelijk zo dat er enkel zorgverleners tot nu toe in Mol zijn gevaccineerd.
    Denk dat ik in april aan de beurt zal zijn, enfin dat hoop ik toch.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Roeselare en zijn randgemeenten, capaciteit 1.000 vaccins per dag,
      na een maand zijn het er 1.000 ........

      Comment


      • Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
        Ik heb er hier er ééntje rondlopen die al 2 prikken gehad heeft, Pfizer,de symptomen bij haar zijn licht anders dan op bovenstaand kaartje. Vooral bij de 2de injectie. Maar zij is dan ook een ultra light, en de symptomen waren een pijnlijke arm, net of ze was tegen de kast gelopen, en kenmerken van een beginnende griep, rillingen, motig voelen, en moe. De tweede dag. Verholpen door een paracetamol- of bruis. Ik denk dat de fysiek van een persoon een rol gaat spelen, ikzelf heb nooit de symptomen gehad die ze aan het griepvaccin toewijzen.
        Gisteren AstraZeneca vaccin gekregen en niet meteen last, maar vandaag is dat toch wat anders. [emoji849]
        Stramme en pijnlijke arm en redelijk wat koorts en griepgevoel.
        Huisarts had dit ook voorspeld, meeste van zijn patiënten hebben dezelfde reacties op het vaccin en kan een paar dagen duren.
        De dag nadien zou het ergste zijn.
        In vaccinatiecentrum vragen ze ook in welke arm je het vaccin wil omdat dat die een paar dagen pijnlijk en stram kan zijn en de mogelijke koorts hebben ze ook vermeld.
        De koorts hadden ze beter mee op dat kaartje gezet.
        Het is niet dat ze dat verzwijgen voor de mensen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Het is wel degelijk zo dat er enkel zorgverleners tot nu toe in Mol zijn gevaccineerd.
          Er zijn in Mol al 700 65+ gevaccineerd, zullen toch niet allen zorgverleners zijn zeker? [emoji849]
          In totaal al 2665 gevaccineerden.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Gisteren AstraZeneca vaccin gekregen en niet meteen last, maar vandaag is dat toch wat anders. [emoji849]
            Stramme en pijnlijke arm en redelijk wat koorts en griepgevoel.
            Huisarts had dit ook voorspeld, meeste van zijn patiënten hebben dezelfde reacties op het vaccin en kan een paar dagen duren.
            De dag nadien zou het ergste zijn.
            In vaccinatiecentrum vragen ze ook in welke arm je het vaccin wil omdat dat die een paar dagen pijnlijk en stram kan zijn en de mogelijke koorts hebben ze ook vermeld.
            De koorts hadden ze beter mee op dat kaartje gezet.
            Het is niet dat ze dat verzwijgen voor de mensen.
            Het komt wel goed met je als ik dit lees, zijn soortgelijke ervaringen van mijn collega's.
            De een al wat heftiger dan de andere. Sommige moesten zelfs overgeven.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Het komt wel goed met je als ik dit lees, zijn soortgelijke ervaringen van mijn collega's.
              De een al wat heftiger dan de andere. Sommige moesten zelfs overgeven.
              Benieuwd hoe het bij mij zal zijn, ben zes weken Corona ziek geweest in het najaar, mijn antistoffen stonden op 52 waar dat normaal minder dan 5 is.
              Ondertussen reeds drie maand verder en geen idee hoe die nu staan.

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Gisteren AstraZeneca vaccin gekregen en niet meteen last, maar vandaag is dat toch wat anders. [emoji849]
                Stramme en pijnlijke arm en redelijk wat koorts en griepgevoel.
                Huisarts had dit ook voorspeld, meeste van zijn patiënten hebben dezelfde reacties op het vaccin en kan een paar dagen duren.
                De dag nadien zou het ergste zijn.
                In vaccinatiecentrum vragen ze ook in welke arm je het vaccin wil omdat dat die een paar dagen pijnlijk en stram kan zijn en de mogelijke koorts hebben ze ook vermeld.
                De koorts hadden ze beter mee op dat kaartje gezet.
                Het is niet dat ze dat verzwijgen voor de mensen.
                De typische reacties op het Astra Zenica vaccin, ik ken ondertussen al redelijk wat mensen die dit ook al gekregen hebben en allemaal dezelfde ziekteverschijnselen.
                Sommige zelfs zo ziek dat ze een week niks konden doen, en sommige dachten zelfs dat het totaal verkeerd ging.
                Heel frappant is wel dat bijna iedereen die bvb een Pfyzer inspuiting hebben gekregen er totaal geen last van gehad hebben.

                In ieder geval veel beterschap

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Na een griepvaccinatie kan je er de volgende dag ook wat last van hebben, dat heb ik zelf ooit één keer gehad, maar de andere keren heb ik er niets meer van gemerkt.


                  Waar is het Janssen vaccin ontwikkeld?
                  Het vaccineren gaat steeds sneller en afgelopen week is er een vaccin bijgekomen: het Janssen-vaccin. Veel Nederlanders zijn trots, maar andere landen jatten...
                  Last edited by Black B@ndit; 14 maart 2021, 22:11.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                    30 doden ???
                    Bij mijn weten één dame overleden aan bloedstollingsstornissen,juist het tegenovegestelde van klonters.
                    Niet iedereen gaat dood aan een bloedklonter.
                    En zijn dat 30 gevallen met hetzelfde lot of over de toale vaccinatiecampagne ??Niet gespecifieerd.
                    Zijn we al vergeten dat in de rusthuizen na opstarten van de vaccinatie er enkele overlijdens waren ??En dat was met Pfizer.
                    Deze morgen op de radio een getuigenis van een man,die zijn arm niet meer boven zijn hoofd krijgt,en niet ver meer kan gaan na corona.
                    Zal wel zijn,maar is dit eigen aan corona? Nee.Wel aan het feit dat die man op IC gelegen heeft,zwaar ziek,beademd etc.
                    Hetzelfde kan men zien op een besmetting op een ingeklemde niersteen,hartinfarct,andere infectie etc.
                    Gekend onder de naam:Critical illnes syndrome / polyneuropathie.
                    Alleen maar om te zeggen dat de informatie die wij krijgen in nieuwsberichten etc alles behalve volledig is.
                    NB:Ik heb gisteren mijn uitnodiging gekregen voor vaccinatie.Zal met Astra-Zeneca zijn, en heb al bevestigd te zullen komen.
                    Het gaat wel degelijk om bloedklonters en het gaat wel degelijk om 30 personen en één overlijden door bloedklonters en dit alles hoogstwaarschijnlijk van één en dezelfde batch.

                    Bij mij gaat het 'm puur om het principe, als er ook maar één mogelijkheid bestaat dat er iemand dodelijk ziek wordt of overleden is door het Astra Zenica vaccin dat moet dat getest worden of er ergens verband is, punt !

                    Onze Belgische regering houd weer voet bij stuk, niks aan de hand, gewoon verder doen want het is niet bewezen dat de bloedklonters veroorzaakt zijn door de vaccinatie met het AZ vaccin zeiden ze deze middag nog in het nieuws, dat is toch de reinste wereld op z'n kop !
                    Volgens mij is het nog steeds omgekeerd en moet het eerst bewezen worden dat het AZ vaccin niet de reden is van de bloedklonters, het gaat hier om mensenlevens.
                    Als er nog maar sprake van is dat die mogelijkheid bestaat dan moet dit eerst onderzocht worden naar mijn idee.
                    Maar we stevenen weer eens af op een typisch Belgische blunder, benieuwd wat ze gaan doen als er hier in België ook meldingen worden gedaan.
                    Uiteraard zal dat bij ons niet zo'n vaart lopen want hier in België liggen nog zo'n 800.000 vaccins in de koelkast te wachten

                    Ik ben ervan overtuigd dat steeds meer landen de ernst van de situatie zullen inzien en dus ook na Ierland, IJsland, Denemarken, Noorwegen en Oostenrijk het vaccineren met Astra Zenica tijdelijk zullen stilleggen totdat er duidelijkheid en vooral zekerheid is.

                    grts
                    Sieg
                    Last edited by Sieg; 15 maart 2021, 14:03. Reden: aanvulling
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Er zijn in Mol al 700 65+ gevaccineerd, zullen toch niet allen zorgverleners zijn zeker? [emoji849]
                      In totaal al 2665 gevaccineerden.
                      Freddy waar haal jij die cijfers vandaan?
                      Ik kan maar schrijven wat er op de officiële website van de gemeente Mol staat te lezen en die was up to date bij #1456.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Freddy waar haal jij die cijfers vandaan?
                        Ik kan maar schrijven wat er op de officiële website van de gemeente Mol staat te lezen en die was up to date bij #1456.
                        https://www.gemeentemol.be/nieuwsdet...oor-vaccinatie
                        Van de officiële cijfers van vaccinatie. [emoji6]

                        Vlaamse vaccinatieteller - Op deze pagina vindt u per Vlaamse gemeente hoeveel mensen er al gevaccineerd zijn en de vaccinatiegraad per gemeente


                        Je kan kiezen per gemeente en selectie maken in leeftijd.
                        Is wel vaak een trage website, maar met wat geduld werkt het wel.
                        Je kan op locatie zoeken of op gemeentenaam.
                        Voor sommige gemeenten werkt het enkel op postcode.
                        Je krijgt een kaart als resultaat en daar moet je nog eens op klikken om de gemeente te selecteren.

                        Misschien vlotter op een PC, doe het met smartphone.

                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Benieuwd hoe het bij mij zal zijn, ben zes weken Corona ziek geweest in het najaar, mijn antistoffen stonden op 52 waar dat normaal minder dan 5 is.
                          Ondertussen reeds drie maand verder en geen idee hoe die nu staan.
                          Het is en blijft een raar virus. Hier op het dorp hebben we vriendin die het opgelopen heeft onlangs, ze is 75 intussen en toch vrij corpulent : beetje koorts, beetje hoofdpijn, reuk en smaak weg, niet veel meer dan dat en nu back to normal. Niet veel later een jeugdvriend : een beer van iets meer dan 2 m, 60 jaar, niet corpulent, twee weken op intensieve en het was afgelopen....
                          Maar zo veel mensen weigeren blijkbaar nog altijd om in te zien dat de toestand bij ons zorgwekkend is, je weet dat Mien sinds 1 mei dagelijks de cijfers bij houdt, het dodental ligt al een hele tijd constant bij 25 en het aantal besmettingen is na een kleine en korte daling weer aan het stijgen (effect van de krokusvakantie ? De incubatietijd klopt alvast).

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Het gaat wel degelijk om bloedklonters en het gaat wel degelijk om 30 personen en één overlijden door bloedklonters en dit alles hoogstwaarschijnlijk van één en dezelfde batch.

                            Bij mij gaat het 'm puur om het principe, als er ook maar één mogelijkheid bestaat dat er iemand dodelijk ziek wordt of overleden is door het Astra Zenica vaccin dat moet dat getest worden of er ergens verband is, punt !

                            Onze Belgische regering houd weer voet bij stuk, niks aan de hand, gewoon verder doen want het is niet bewezen dat de bloedklonters veroorzaakt zijn door de vaccinatie met het AZ vaccin zeiden ze deze middag nog in het nieuws, dat is toch de reinste wereld op z'n kop !
                            Volgens mij is het nog steeds omgekeerd en moet het eerst bewezen worden dat het AZ vaccin niet de reden is van de bloedklonters, het gaat hier om mensenlevens.
                            Als er nog maar sprake van is dat die mogelijkheid bestaat dan moet dit eerst onderzocht worden naar mijn idee.
                            Maar we stevenen weer eens af op een typisch Belgische blunder, benieuwd wat ze gaan doen als er hier in België ook meldingen worden gedaan.
                            Uiteraard zal dat bij ons niet zo'n vaart lopen want hier in België liggen nog zo'n 800.000 vaccins in de koelkast te wachten

                            Ik ben ervan overtuigd dat steeds meer landen de ernst van de situatie zullen inzien en dus ook na Ierland, IJsland, Denemarken, Noorwegen en Oostenrijk het vaccineren met Astra Zenica tijdelijk zullen stilleggen totdat er duidelijkheid en vooral zekerheid is.

                            grts
                            Sieg
                            Blijkbaar heeft mijn glazen bol gisteren héél goed gewerkt .... hmmm misschien moet ik deze week eens meedoen met de lotto

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Heel frappant is wel dat bijna iedereen die bvb een Pfyzer inspuiting hebben gekregen er totaal geen last van gehad hebben.


                              Sieg
                              Dat moet ik tegenspreken; er zijn wel mensen die bijwerkingen krijgen na inentingen van het Pfizer vaccin (zelf ondervonden), maar die zijn doorgaans minder hevig dan bij Astra Zeneca.
                              De 2e prik bij Pfizer is trouwens diegene waar de meeste wat last kunnen hebben.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                                De 2e prik bij Pfizer is trouwens diegene waar de meeste wat last kunnen hebben.
                                Klopt, blijkbaar hebben veel mensen dat, ook wie Corona meegemaakt heeft kan er méér last van hebben.
                                Toevallig was ik gisteren bij mijn dokter en heb hem daar over aangesproken en wat daar de verklaring voor was.
                                Zijn uitleg was, als je besmet of ingeënt bent geweest, maakt je lichaam in mindere of meerdere mate antistoffen aan.
                                Bij een eerste prik of een besmetting zelf zetten je hersenen eigenlijk een systeem in gang die zich op een aantal manieren kunnen uiten, koorts, hoofdpijn, extreem moe zijn en noem maar op.
                                Eigenlijk voel je de ziekte niet, maar de reactie van je lichaam die het virus gaat bestrijden maakt dat je je ziek voelt,
                                wat gebeurt er nu bij iemand die de tweede prik krijgt of de besmetting heeft doorgemaakt, in je onderbewustzijn hebben je hersenen dat eigenlijk onthouden
                                en van het moment dat ze enig spoor zien van het virus gaan ze daar een stuk sneller en heftiger gaan op reageren waardoor je je dus een paar dagen last kan hebben,
                                meestal de dag na de dag van inenten.

                                Comment

                                Working...
                                X