Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Bij ons (zorgpersoneel) ook ongeveer 1 op 3 die wat nevenwerkingen (hoofdpijn en wat koortsig) ondervind bij de 1e prik van het Astra Zeneca vaccin, vooral jongere mensen die last hebben.
    Men raadt de volgende dag het wat rustig aan te doen en paracetamol te nemen dezelfde dag net na de prik.
    De tweede prik is inderdaad voorzien binnen 12 weken.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Dus niet anders dan de laatste drie griepvaccins die ik gehad heb, ook altijd een dag of wat ziek daarna...

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Als het je een troost mag wezen,de nevenwerkingen van Moderna,Pfizer en Astra Zeneca zijn met elkaar vergelijkbaar.
        Ongeveer 30 % heeft er last van.

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          En vergeleken met het echt te pakken te hebben en daarna een longtransplantatie nodig te hebben best te doorstaan.

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Ik ken een 17jarige gast die CF heeft en toch geen spuitje krijgt.(omdat ge het over longtransplantatie hebt)
            Last edited by toerist; 9 maart 2021, 20:49.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              In Mol is het volgende gevaccineerd:

              65+ : 591 op 7668
              18-65 : 1572 op 22411
              -18 : 1 op 6943

              Zou me toch verwonderen dat de 2164 gevaccineerden allemaal zorgverleners zijn. [emoji6]
              In alle gemeenten is men nu ook gestart met de risico patiënten.
              Denk je dat ze daar enkel in Mol een uitzondering op gaan maken?
              Sorry dat ik zo laat reageer Freddy, dat zullen inderdaad niet allemaal zorgverleners zijn de mensen in de woonzorg als 65+ verplegers, dokters, apothekers enz zijn dus de zorgverleners en die -18 zal wel een speciaal geval zijn.
              Het is ook niet voor de gemeente Mol alleen hé, bij mijn weten zijn Dessel, Balen, Retie en Mol uiteraard. Ik heb er geen idee van hoeveel deelgemeentes dat Mol heeft maar dan er zeker een stuk of tien.
              De kliniek in Mol is toch wel tamelijk groot hoor. Ik verschiet er ook van dat er zoveel zorgverleners in de vier gemeentes zijn.
              Zoals eerder al gemeld ben ik binnenkort (5 dagen) 74 en ben ik een zwaar risico patiënt en heb nog steeds niks ontvangen, maar zolang er nog mensen in de rusthuizen gevaccineerd moeten worden, zolang er nog zorgverleners moeten gevaccineerd worden moeten deze mensen voorrang krijgen.

              Als je 74 bent ben je al jaren uitgerangeerd en kost ik de staat alleen maar geld.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Zoals eerder al gemeld ben ik binnenkort (5 dagen) 74 en ben ik een zwaar risico patiënt en heb nog steeds niks ontvangen, maar zolang er nog mensen in de rusthuizen gevaccineerd moeten worden, zolang er nog zorgverleners moeten gevaccineerd worden moeten deze mensen voorrang krijgen.
                Wij wonen hier vlak bij UZ Leuven en in de omgeving wonen heel veel mensen die in de zorgsector werken en die zijn zeker ook nog niet allen gevaccineerd.
                Ik ben inderdaad wel wat jonger dan u (wel behorend tot de risicogroep), maar kreeg tot grote verbazing onlangs plots de uitnodiging.
                Ik mag veronderstellen dat ook u, net als vele anderen, binnenkort een uitnodiging zal ontvangen.
                Nog een beetje geduld zou ik zeggen ... komt wel goed. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Wij wonen hier vlak bij UZ Leuven en in de omgeving wonen heel veel mensen die in de zorgsector werken en die zijn zeker ook nog niet allen gevaccineerd.
                  Ik ben inderdaad wel wat jonger dan u (wel behorend tot de risicogroep), maar kreeg tot grote verbazing onlangs plots de uitnodiging.
                  Ik mag veronderstellen dat ook u, net als vele anderen, binnenkort een uitnodiging zal ontvangen.
                  Nog een beetje geduld zou ik zeggen ... komt wel goed. [emoji6]
                  Freddy, daar ben ik helemaal niet zeker van. Er zijn immers enorm veel bijkomende items dat dit meer en meer op een nationaal pokerspel lijkt.
                  Bv, bij ons is een week geleden een soort webinar gegeven (meer dan 2 uur) op de gmeente. Het begon goed. Het vaccinatiecentrum waar de gemeente naar toe gaat is bedrijfsklaar op 2021-02-29.
                  En nu komt de vuurpijl of is het eerder de klop op het hoofd, men hoopt de de artsen, ... aan de opstelling van de lijst van risicopatienten kan start op jawel, je leest het goed: 2021-04-01.
                  Ondertussen zijn er andere centra die al een heel pak verder zitten. Ook de opstelling van de vaccinatielijsten is blijkbaar nogal onderhevig aan onvoorziene invloedskiemen wanneer je de lijsten zelf bekijkt.
                  ALs ik dan lees dat bv de arts zelf kan besluiten wie een risicopatient is, ook zonder medische data, dan frons ik toch de wenkbrauwen. Ik vrees dat de telefoon alarmerend warm staat van mensen die menen dat zij ook wel tot die risicogroep behoren. Redenen zoals het hebben van lange tenen, korte lontjes, hoogheidswaanzin ....

                  Zelf berust ik er in. Nu meer dan 1 jaar en op die paar maanden erbij zal het niet aankomen hoop ik. Liever berusten dan me erin nodeloos in op jagen of zou ik dit nu ook als argument kunnen aangeven om toch op de lijst te komen ?
                  Ik merk bij veel mensen dezelfde houding zoals die er was een jaar terug voor wat betreft mondmaskerwoede, ontsmettingswoede. Iedereen wou, zou en moest ze hebben kost wat kost. Na een jaar heb ik de indruk dat mensen op dat ogenblik jarenlange voorraden hebben ingeslagen. Zelden merk ik bij de apotheek dat er nog vraag is naar mondmaskers, ontsmettingsgel, Dafalgan ... De schappen bij de winkeliers zijn niet meer leeg en worden dat ook niet meer.

                  Wie effen tijd heeft kan geamuseerd volgend document lezen.

                  Overheid: Uitleg Selectieprocedure - database
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Heel dat vaccinatie gedoe steunt op de beslissingen van die idioten van de EU parlement.
                    Waarom de Spoetnik V niet goedkeuren? De EU zal weer rijkelijk te laat komen, en daarbij komt nog eens dat ze vaccins laten "stelen" door andere landen.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Heel dat vaccinatie gedoe steunt op de beslissingen van die idioten van de EU parlement.
                      Waarom de Spoetnik V niet goedkeuren? De EU zal weer rijkelijk te laat komen, en daarbij komt nog eens dat ze vaccins laten "stelen" door andere landen.
                      't Ja, ergens snap ik nog minder dat een land vaccins politiek verhandelt terwijl de eigen bevolking snakt naar diezelfde vaccins ...
                      Nu die idioten beslissen gelukkig niet over planning en opvolging en wie risico is en wie niet in onze contreien. Neen, het zijn in dit geval de plaatselijke idioten die menen daar met kennis te kunnen over babbelen.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        In Duitsland al Corona sneltesten in den Aldi en in de Lidl
                        Last edited by Alfa Centauri; 10 maart 2021, 14:28.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          Freddy, daar ben ik helemaal niet zeker van. Er zijn immers enorm veel bijkomende items dat dit meer en meer op een nationaal pokerspel lijkt.
                          Bv, bij ons is een week geleden een soort webinar gegeven (meer dan 2 uur) op de gmeente. Het begon goed. Het vaccinatiecentrum waar de gemeente naar toe gaat is bedrijfsklaar op 2021-02-29.
                          En nu komt de vuurpijl of is het eerder de klop op het hoofd, men hoopt de de artsen, ... aan de opstelling van de lijst van risicopatienten kan start op jawel, je leest het goed: 2021-04-01.
                          Artsen moeten inderdaad risico patiënten aanduiden voor wie bij de mutualiteiten nog niet gekend is als risico patiënt.
                          Degene dat tot die groep behoren zijn vaak al gekend bij de mutualiteiten.

                          Mijn reactie was specifiek over Mol en als men daarvan de statistieken bekijkt, dan zitten ze toch al wat verder dan nog te moeten starten. [emoji849]
                          Buggenhout zit aan 8,93% gevaccineerden, Mol heden aan 7,57%.
                          Kans dat de uitnodiging snel volgt is zeer groot.
                          Ook in o.a. Gent worden oudere personen en risico patiënten al opgeroepen.

                          Ik weet het, altijd vervelend voor wie iets langer moet wachten.
                          Ik kreeg de uitnodiging rapper dan gedacht, anders had ik ook gewoon gewacht. [emoji6]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Ik lees hier dat het AZ vaccin maar 60% effectief is, dan zouden ze de ouderen en risicopatiënten beter een ander vaccin geven .
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              Ik lees hier dat het AZ vaccin maar 60% effectief is, dan zouden ze de ouderen en risicopatiënten beter een ander vaccin geven .
                              Overal staat iets anders, wat valt nog te betrouwen? [emoji849]

                              Hoe doeltreffend zijn de goedkeurde vaccins?

                              Pfizer-vaccin
                              Pfizer: 1 week na 2° dosis (0-21 dagen) doeltreffendheid van 95% tegen milde infecties, en 100% tegen ernstige infecties

                              Moderna- vaccin
                              Moderna: 14 dagen na 2° dosis (0-28 dagen) doeltreffendheid van 94.5% tegen milde infecties, en 100% tegen ernstige infecties.

                              AstraZeneca- vaccin
                              AstraZeneca: 3 weken na dosis 1, meer dan 70% (gemiddeld 75%) doeltreffendheid tegen milde infecties, en 100% tegen ernstige infectie. Indien de 2° dosis 12 weken na de 1° dosis wordt gegeven, dan stijgt werkzaamheid tegen milde infecties tot 82% (2 weken na dosis 2).
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                .............. Ik weet het, altijd vervelend voor wie iets langer moet wachten.
                                Ik kreeg de uitnodiging rapper dan gedacht, anders had ik ook gewoon gewacht. [emoji6]
                                Hoe langer het duurt hoe minder AZ vaccins er zijn, alleen maar voordeel

                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X