Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door NicoR Bekijk bericht
    Misschien ook handgel voorzien?
    En handschoenen in het geval dat je prints van man tot man laat gaan om te beoordelen.

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Zijn er nu eindelijk voldoende mondmaskers, maar wat moeten we nu met die jaar voorraad aan wc papier die door velen gehamsterd is. Aan wandelstokken die gebruikt worden om afstand te houden als altenatief om handen te schudden is ook een tekort ontstaan. Wel zie je opvallend veel blauwe handjes door die blauwe condooms.

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        En handschoenen in het geval dat je prints van man tot man laat gaan om te beoordelen.
        In onze fotoclub worden de foto's zo goed als altijd digitaal beoordeeld, alleen voor de tentoonstelling (die dit jaar niet doorgegaan is) worden er afdrukken gemaakt.
        Het klavier en de muis van de computer wordt bijna altijd door mij gebruikt (voorlopig zal ik de enige zijn die daar aan mag komen, want een klavier is wat moeilijker te ontsmetten).
        En de eerste twee clubavonden (de laatste voor het verlof) moeten we foto's van andere clubs jureren, die zijn digitaal ingeleverd, en die breng ik ook zelf mee naar de club zodat er geen spullen onderling worden uitgewisseld.
        Als we met een thema werken, dan worden de digitale bestanden ook altijd naar mij doorgestuurd zodat we tijdens een clubavond geen tijd verliezen met al die verschillende geheugensticks.
        Het gebeurt wel dat we foto's op geheugenstick meebrengen, maar dat zullen we nog moeten bekijken hoe we dat zo veilig mogelijk oplossen (normaal worden die doorgegeven naar mij, maar dat is nu zeker geen goed idee).

        Op dit ogenblik zijn handschoenen (voor alle clubleden) inderdaad de enige oplossing als er afgedrukte foto's doorgegeven worden om ze te beoordelen (dan heb je er achteraf ook geen vingerafdrukken op staan, nog een voordeel)..
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          maar wat moeten we nu met die jaar voorraad aan wc papier die door velen gehamsterd is.
          Als wc papier droog blijft, dan kan je dat binnen een paar jaar ook nog wel gebruiken, het zal dan ooit wel op geraken bij de hamsteraars die er nog een heel grote voorraad van hebben liggen.
          Ondertussen zal de verkoop van wc papier wel verminderd zijn, en dat blijft dan zo tot de hamstervoorraden opgebruikt zijn.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            Zijn er nu eindelijk voldoende mondmaskers, maar wat moeten we nu met die jaar voorraad aan wc papier die door velen gehamsterd is. Aan wandelstokken die gebruikt worden om afstand te houden als altenatief om handen te schudden is ook een tekort ontstaan. Wel zie je opvallend veel blauwe handjes door die blauwe condooms.
            Ik heb helemaal geen probleem met het gehamsterde papier bij anderen. Als ze er teveel hebben mogen ze wel een paar rollen brengen.
            Wandelstokken ? Die zijn ook welkom. Kan ik als tomatenplantsteuner gebruiken ... Of als stok om in het hoenderhok te gooien...

            Ik heb wel een probleem met het tafellaken dat we van de gemeente hebben gekregen. Aalst, Laarne, Buggenhout, Aalter en Geraardsbergen deden een gemeenschappelijke aankoop en we mochten ze gisteren ontvangen.
            Mochten we nu een baby hebben hadden we een paar schitterende poepdoeken, maar als mondmasker ? De bijhorende filter om erin te plaatsen meet 20 bij 20 cm en past ruimschoots in het bijhorende hoeslaken, euh mondlaken, euh mondmasker.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Als men nu niet verplicht om mondmaskers te dragen in winkels en op markten dan is heel de saga daarrond kompleet nutteloos.

              De vlaming is blijkbaar allergisch aan die maskers als ik zie wanneer ik vanmorgen de markt in Lochristi passeerde: ik denk dat hooguit 1 procent van de redelijke massa die daar rondliep er eentje droeg.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Hier onlangs een vertegenwoordiger gezien die veel in Duitsland moet zijn; mondmaskers zijn vrij algemeen en normaal geworden in het straatbeeld.
                Het is niet verplicht, maar de gewoonte is er al.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Duitsers zijn al langer bekend als een gedisciplineerd volk, verbaast me niet. Maar zolang er een hoop onverantwoordelijke mensen rondlopen heb ik er een slecht oog in. Laat me even dit voorbeeld geven: ik kreeg gisteren bericht uit IJsland dat ze in Selfoss een Roemeense dievenbende opgerold hadden (blijkbaar niet de slimsten om toe te slaan op een eiland met enkel een ringweg). Wat blijkt ? 2 van hen zijn besmet door het coronavirus, één is nog voortvluchtig. De grenzen van IJsland zijn nooit hermetisch toe geweest, alleen moet je bij aankomst kiezen tussen een coronatest (uit eigen zak te betalen : 15 000 ISK) of 14 dagen in quarantaine gaan (wat in feite nog meer kost). Wat hebben die flurken gedaan ? Een denkbeeldig adres opgegeven en er zich niks van aangetrokken, ze zijn gewoon vrolijk beginnen stelen.... Er zijn echt niet veel besmettingen geweest in IJsland en ze dachten op die manier ook met het komende hoogseizoen de besmetting het hoofd te kunnen bieden. Toerisme is momenteel veruit de belangrijkste inkomst, ze zijn gewoon razend en dat is wel begrijpelijk.

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Ik heb ze hier maandag op de markt niet geteld, maar er toch heel wat marktbezoekers die een mondmasker gebruikten (lang niet allemaal, maar toch eerder 50%).
                    Ik moest over de markt wandelen (het was er enkel richting voor de marktbezoekers, daardoor moest eerst ik helemaal rond wandelen om dan over de markt naar het clublokaal te geraken) om alles klaar te zetten in het clublokaal van de fotoclub, en ik heb mijn mondmasker gedragen vanaf dat ik uit de auto kwam tot ik in het lokaal van de fotoclub was (ik was er alleen).
                    En toen ik terug naar de auto ging heb ik het mondmasker weer gebruikt, toen liep er wel veel minder volk rond want de marktkramers waren de boel terug aan het inpakken.

                    In de winkel voel ik mij toch ook wat veiliger met een mondmasker, en ik probeer daar zeker de drukste momenten te vermijden.
                    Ik ging altijd op zaterdagvoormiddag naar de supermarkt, nu doe ik dat na het werk als ze nog eens werk hebben voor mij, want ik zit nu veel thuis, en als ik niet moet werken dan ga ik liefst in de namiddag, dan is er ook niet veel volk in de winkel.
                    Tot nu toe heb ik tijdens de coronaperiode eigenlijk nog nooit moeten aanschuiven om binnen te mogen in de winkel.
                    Aan de Action heb ik wel een heel lange rij zien staan toen die pas terug open was, maar ik moest er toen toch niet dringend binnen zijn.
                    Gisteren ben ik daar wel geweest, het was er niet druk, maar de gangen zijn er vrij smal zodat het bijna onmogelijk is om voldoende afstand te houden, daar ga je dan beter niet binnen zonder een mondmasker.

                    Ik ben ook voorstaander van een verplichting van mondmaskers in de winkel, altijd een mondmasker dragen als je buiten komt is overbodig, maar draag het wel op drukke plaatsen waar het moeilijk wordt om voldoende afstand te bewaren.
                    Als een mondmasker verplicht is op het openbaar vervoer, dan lijkt het mij toch ook aangewezen om dat te verplichten in de winkel want daar komen ook veel mensen dicht bij elkaar.
                    Last edited by Black B@ndit; 17 juni 2020, 09:06.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Vorige week donderdag naar Delhaize. Buiten het personeel waren we met 3 klanten om een mondmasker te dragen. Daarna in de Brico heb ik nog 2 klanten gezien met een mondmasker. Al de rest niet. Gisteren naar de pc winkel, ik was de enige klant met een mondmasker. Ik zie ze hier op de bussen en aan de bushaltes ook meer en meer zonder masker.

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Het mondmasker dat ik 2weken geleden kreeg van de overheid is veel te groot, ik verzuip er in ...
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Wij kregen hier nuldebotten mondmaskers van de overheid.

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Vorige week donderdag naar Delhaize. Buiten het personeel waren we met 3 klanten om een mondmasker te dragen. Daarna in de Brico heb ik nog 2 klanten gezien met een mondmasker. Al de rest niet. Gisteren naar de pc winkel, ik was de enige klant met een mondmasker. Ik zie ze hier op de bussen en aan de bushaltes ook meer en meer zonder masker.
                            Hier in Spanje kom je nog altijd geen winkel binnen zonder eerst je handen te ontsmetten, handschoenen aan te trekken en je eigen mondmasker op te zetten.
                            Aan de ingang van de LIDL staat iemand die je handen besproeit met alcohol, dan moet je handschoenen aantrekken waarop nogmaals alcohol wordt gesproeid.
                            In tegenstelling tot 2 weken geleden, worden de handvatten van de winkelkarretjes er niet meer ontsmet.
                            In de restaurants worden de tafels en stoelen (inclusief de poten) na iedere klant volledig ontsmet. De garçons dragen nu het mondmasker en handschoenen.
                            Het gelaatsscherm dragen ze niet meer. Nog altijd geen menukaarten maar wel een QR code die meestal als sticker op de tafel kleeft.
                            De markt is terug geopend (enkel met groenten en fruit). Aan de ingang handen ontsmetten en mondmasker op. Pijlen voor enkele richting worden nogal eens veronachtzaamd. Voor de kramen is op 1,5m een streep geschilderd waar je enkel mag over gaan om te betalen. Dat zou altijd zo moeten zijn. Dan is het gedaan met de mensen die in elk stuk fruit knijpen.

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Ik ben net terug van de Lidl in Rijkevorsel, daar kom ik nu zelf niet binnen zonder mondmasker, en ik ontsmet mijn handen bij het binnenkomen, maar buiten één andere klant liepen ze daar allemaal rond zonder mondmasker.
                              En het lijkt erop dat de mensen zonder mondmasker, dat die ook alles moeten kunnen vastnemen zonder het te kopen.
                              Zo liepen er daar toch een paar rond, hopelijk hebben die hun handen wel ontsmet bij het binnenkomen, maar eerlijk gezegd twijfel ik daar aan.
                              Volgens mij denken de meesten dat het probleem opgelost is, maar als iedereen zo denkt dan krijgen we dat virus nooit onder controle...
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Zo liepen er daar toch een paar rond, hopelijk hebben die hun handen wel ontsmet bij het binnenkomen, maar eerlijk gezegd twijfel ik daar aan.
                                Ook weer zoiets ... handgel bij binnenkomen.
                                Goed om uw handen te ontsmetten na iets anders vastgepakt te hebben, maar weinig zin als men zelf besmet is.
                                Gel werkt tussen de 20 en 120 seconden tegen virussen, wie na 120 seconden niet terug gel gebruikt, die kan virussen terug doorgeven aan anderen.
                                Anderen mogen tijdens het ganse bezoek aan een winkel dan niets aanraken dan met hun handen (ook niet met kledij) en ook nooit aan eigen lichaam komen met hun handen.
                                Gel is goed als men ook al de andere zaken volgt.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X