Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    ... Klopt dat verplegend personeel op het werk een mondmasker draagt ... wisten ze ook al tijdens hun studies dat er situaties zouden komen waarin dat moet en er zijn afdelingen waar dat het permanent zo is. ...
    Met stip de meest wansmakelijke en domste opmerking in deze thread.

    En dat kan tellen gezien gezien je talloze boutades en constant "whataboutism".

    ... Proficiat

    Comment


    • Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
      Met stip de meest wansmakelijke en domste opmerking in deze thread.

      En dat kan tellen gezien gezien je talloze boutades en constant "whataboutism".

      ... Proficiat
      Als je een job kiest waar je op voorhand weet dat je zoiets (dragen mondmasker) kunt tegen komen, dan weet je dat inderdaad vooraf dat het ooit kan gebeuren.
      Net als een brandweerman dat voor hete vuren komt te staan en steeds een helm moet dragen.
      Of een militair dat in een gevecht terecht komt en steeds een zwaar pak moet dragen, een politieagent die in betogingen of ruzies terecht komt, een begrafenisondernemer dat een dode moet ophalen.

      Misschien niet allemaal plezant en men wenst het uiteraard niemand toe, maar als men daar specifiek voor kiest is de situatie toch heel anders dan voor mensen die daar niet voor kiezen maar het opgelegd worden.

      Maar goed ... er zijn er ook velen die er niet bij stil staan dat er mensen in weer en wind putten moeten graven om hun het comfort van internet te bezorgen ... en da’s natuurlijk wel erg want indien niet rap genoeg staat heel internet vol met verwijten en beledigingen, ook als een pakje niet snel genoeg komt. [emoji1785]

      Velen moeten eens voor de spiegel staan en eens beseffen welke vereisten ze allemaal hebben en ook niet plezant zijn voor een ander en hoe ze zelf een ander steeds uitkafferen, vernederen, verwijten, ... voor een vertraagd pakje of een dienst dat even niet correct werkt.

      Maar goed, u bent de zoveelste op rij dat alleen op een arrogante manier kan reageren. [emoji107]
      Heel dit topic draait voor 99% om verwijten naar medemensen, triestige boel hier!
      Last edited by VerSeg; 7 februari 2021, 11:46. Reden: Typfout
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Zou voor sommigen niet slecht zijn om hen een aanbeveling te geven om eindelijk eens deftige antwoorden te geven op dit forum

        Het gaat er mij niet over wie deze zin gezegd heeft, als je een beetje deftig kunt lezen gaat het mij gewoon over de meest gebruikte zin in dit topic en ook door onze regering gebruikt.
        En die zin is "het wordt aangeraden", niet meer en niet minder, en je weet nu toch al dat onze regering (alé de Belgische) die woorden weer zal overnemen ten frustratie van velen.
        Elk klein kind weet dat dit voorlopig weer een voorstel is van de virologen, daar moet je niet voor gestudeerd hebben

        grts
        Sieg
        Werkelijk? Djeezes man, ge moet geens beginnen met de aanbevelingen van de virologen te LEZEN en dat dan daarna af te toetsen aan wat de politieke beslissingsmacht daarvan nog bakt als "aanbevelingen"! Sommigen hebben hier werkelijk een probleem met het het nagaan van feiten! Maar ja, men kan zich politiek gezien niet onpopulair maken he? Hoebestaathet. Nog steeds niet gesnapt wat een wereldwijde pandemie is en dat er geen noodwet is om dat te controleren wegen politiek gekibbel, geen virologisch! De onzin die hier verkocht wordt is werkelijk ongelofelijk. Werkelijk de moeite niet om hier nog energie aan te verspillen.

        Comment


        • Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Maar ja, men kan zich politiek gezien niet onpopulair maken he? Hoebestaathet. Nog steeds niet gesnapt wat een wereldwijde pandemie is en dat er geen noodwet is om dat te controleren wegen politiek gekibbel, geen virologisch!
          Maar ook het geheel eens bekijken hé ... toen de uitbraak van deze pandemie begon is er “op aanbeveling van de virologen” een lockdown gekomen, de mondmaskers, het thuiswerken, sluiten van de horeca, (amateur)sporten en heel het uitgangsleven werd platgelegd, sommige bedrijven werden gesloten, sommige medische hulp werd tijdelijk opgeschort, sociaal leven beperkt, ...
          Veel zaken zijn een jaar na uitbraak nog steeds niet open, al is het met een tussenpauze of beperkt.

          De virologen geven ook aan dat we nooit meer 100% van het virus verlost gaan zijn en dat zelfs het vaccin dat niet kan verhelpen.

          Het beste zou zijn dat er buiten het vaccin ook efficiënte medicatie zou komen om bij een besmetting een snelle genezing te bekomen.

          Men kan ook niet tot in de oneindigheid alles dicht kan houden.
          Last edited by VerSeg; 7 februari 2021, 12:14.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Op het werk moet ik geregeld ook nog een ander soort mondmasker dragen in de spuitcabine, zo'n chirurgisch mondmasker is toch nog een heel stuk comfortabeler dan dat masker dat thinner en verfnevel tegen moet houden.
            Maar omdat dat spuitmaker veel strakker aansluit op mijn gezicht dampt mijn bril niet aan, dat is een voordeel (maar na het spuiten moet ik mijn bril wel elke keer reinigen omdat er dan verfnevel tegen hangt).
            Dat masker voldoet ook niet om virussen tegen te houden, want er zit een ventiel in waardoor de uitgeademde lucht er ongefilterd uitgaat.
            Maar in de spuitcabine wordt de lucht continu afgezogen, alles wat ik daar uitadem gaat eerst door de filters, en dan naar buiten.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Werkelijk? Djeezes man, ge moet geens beginnen met de aanbevelingen van de virologen te LEZEN en dat dan daarna af te toetsen aan wat de politieke beslissingsmacht daarvan nog bakt als "aanbevelingen"! Sommigen hebben hier werkelijk een probleem met het het nagaan van feiten! Maar ja, men kan zich politiek gezien niet onpopulair maken he? Hoebestaathet. Nog steeds niet gesnapt wat een wereldwijde pandemie is en dat er geen noodwet is om dat te controleren wegen politiek gekibbel, geen virologisch! De onzin die hier verkocht wordt is werkelijk ongelofelijk. Werkelijk de moeite niet om hier nog energie aan te verspillen.
              Waar komt dit weer opeens vandaan ??? Als je zelf de moeite gedaan had om mijn opmerkingen te lezen dan zou je weten dat ik volledig achter het besluit van de virologen sta
              En dat ik ook alle regels opvolg die er zijn
              Dus uw reactie slaat weeral eens op niks
              , sorry man

              grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 7 februari 2021, 20:03. Reden: typo
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Op het werk moet ik geregeld ook nog een ander soort mondmasker dragen in de spuitcabine, zo'n chirurgisch mondmasker is toch nog een heel stuk comfortabeler dan dat masker dat thinner en verfnevel tegen moet houden.
                Maar omdat dat spuitmaker veel strakker aansluit op mijn gezicht dampt mijn bril niet aan, dat is een voordeel (maar na het spuiten moet ik mijn bril wel elke keer reinigen omdat er dan verfnevel tegen hangt).
                Dat masker voldoet ook niet om virussen tegen te houden, want er zit een ventiel in waardoor de uitgeademde lucht er ongefilterd uitgaat.
                Maar in de spuitcabine wordt de lucht continu afgezogen, alles wat ik daar uitadem gaat eerst door de filters, en dan naar buiten.
                Niet zo gezond, verf spuiten met een masker zonder volledige oogbescherming. Heel wat (de meeste) van die schadelijke stoffen neem je niet alleen op in de longen, maar ook via de ogen en huid. Ik vraag me af welk soort filter je gebruikt, voor verf zou er toch zeker een P2 (voor de partikels, kleine stofdeeltjes) nodig zijn. Met een P2 hou je ook het virus tegen. Natuurlijk ook bescherming tegen de vluchtige dampen, een A1-P2 is het absolute minimum maar natuurlijk afhankelijk van de soort verf en verdunners. Op het werk gebruikten wij meestal de ABEKP3 filters op volgelaatsmaskers omdat de samenstelling van bepaalde producten niet altijd gekend was. En natuurlijk ook ademlucht uit luchtflessen wanneer noodzakelijk (betreding in atmosfeer met hoge concentraties gevaarlijke stoffen).
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Op het werk moet ik geregeld ook nog een ander soort mondmasker dragen in de spuitcabine, zo'n chirurgisch mondmasker is toch nog een heel stuk comfortabeler dan dat masker dat thinner en verfnevel tegen moet houden.
                  Maar omdat dat spuitmaker veel strakker aansluit op mijn gezicht dampt mijn bril niet aan, dat is een voordeel (maar na het spuiten moet ik mijn bril wel elke keer reinigen omdat er dan verfnevel tegen hangt).
                  Dat masker voldoet ook niet om virussen tegen te houden, want er zit een ventiel in waardoor de uitgeademde lucht er ongefilterd uitgaat.
                  Maar in de spuitcabine wordt de lucht continu afgezogen, alles wat ik daar uitadem gaat eerst door de filters, en dan naar buiten.
                  Oei, gebruik jij geen volledig gesloten masker om te spuiten Bart ??
                  Bij ons was/is dat een volledige kap waarbij ook de ogen beschermt zijn, ik dacht zelfs dat dit verplicht was
                  Soit, lijkt me in ieder geval niet gezond gewoon met je bril in de spuitcabine gaan staan

                  Oeps, zie nu dat Hombre hier hetzelfde geschreven heeft, nadeel van niet naar het laatste blz te kijken ...

                  grts
                  Sieg
                  Last edited by Sieg; 7 februari 2021, 20:04. Reden: Oeps
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Oei, gebruik jij geen volledig gesloten masker om te spuiten Bart ??
                    Bij ons was/is dat een volledige kap waarbij ook de ogen beschermt zijn, ik dacht zelfs dat dit verplicht was
                    Soit, lijkt me in ieder geval niet gezond gewoon met je bril in de spuitcabine gaan staan

                    Oeps, zie nu dat Hombre hier hetzelfde geschreven heeft, nadeel van niet naar het laatste blz te kijken ...

                    grts
                    Sieg
                    Het gaat hier niet om een gesloten spuitcabine zoals die voor bijvoorbeeld auto's worden gebruikt, het is een cabine die aan één kant open is, en dat is de kant waar de spuiter staat, er wordt langs de achterkant lucht uitgezogen waardoor de spuiter zelf in principe altijd in de verse lucht staat te werken. De te schilderen stukken worden opgehangen en normaalgezien wordt het verfpistool altijd naar de achterkant van de spuitcabine gericht, waar dus de filters van de afzuiging zitten.
                    Maar bij sommige stukken gebeurt het dat de nevel terugslaat (vooral bij holle stukken waar de nevel niet door kan), maar dat is eerder beperkt.

                    Vroeger hadden we daar een airless systeem voor de grondverf, dat gaf veel minder nevel, maar om een of andere reden is er beslist om een ander systeem te plaatsen, ook met een hogedruk verfpomp, maar dan gecombineerd met perslucht in het pistool.
                    Ik werkte veel liever met het oude systeem (dat gaf vooral veel minder nevel), maar de bazen hebben precies niet graag dat ik dat zeg (met de mening van iemand met 40 jaar ervaring wordt er geen rekening meer gehouden, ze weten zelf alles beter...).
                    Dat nieuwe systeem is er trouwens geplaatst zonder dat iemand er een opleiding voor heeft gekregen (ik denk dat ik toen verlof had, in ieder geval was ik er toen om een of andere reden niet).

                    En soms moet ik ook een gewoon verfpistool gebruiken (voor andere soorten verf), en daar was het probleem dat de drukregelaar defect was.
                    Normaalgezien is de maximum werkdruk voor zo'n pistool 3 Bar, en ik heb daar meer dan een half jaar mee op 7,5-8 Bar moeten werken omdat ze altijd vergaten om een nieuwe drukregelaar te bestellen.
                    Vorige week heb ik dan eindelijk met dat pistool kunnen werken op de normale werkdruk, niet alleen is het dan gemakkelijker om een goed resultaat te krijgen, er komt dan ook véél minder verfnevel terug.

                    Ik werk daar gelukkig niet continu aan de spuitcabine, het is maar een paar uur per week (de ene week al meer dan de andere, naargelang hoeveel stukken er moeten geschilderd worden).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Maar goed, u bent de zoveelste op rij dat alleen op een arrogante manier kan reageren. [emoji107]
                      Heel dit topic draait voor 99% om verwijten naar medemensen, triestige boel hier!
                      De zaken niet omdraaien VerSeg. Mijn afkeer laten blijken voor bepaalde uitspraken heeft niets te maken met arrogantie.
                      Arrogant zijn is ondanks de sterke afrading met de kerst op buitenlandvakantie gaan. Arrogant zijn is om daarna zelfs de verplichting van testing en zelf-quarantaine naast je neer te leggen, zoals meer dan 40% van die onverlaten deed. En begin aub weeral niet over je "ik kan perfect veilig op vakantie gaan" want dat is gewoon onzin.
                      Mijn (en vele anderen) afkeer daarover ventileren is dus verre van arrogant maar een terechte reactie als bezorgde burger.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Als je een job kiest waar je op voorhand weet dat je zoiets (dragen mondmasker) kunt tegen komen, dan weet je dat inderdaad vooraf dat het ooit kan gebeuren. ... Misschien niet allemaal plezant en men wenst het uiteraard niemand toe, maar als men daar specifiek voor kiest is de situatie toch heel anders dan voor mensen die daar niet voor kiezen maar het opgelegd worden.
                      Je zegt dat je het niemand (zorgpersoneel) toewenst maar ondertussen promoot je toch maar lekker om zaken te doen ondanks ze "ten zeerste worden afgeraden". Hierdoor vergroot het aantal contacten en dat is de boodschap van de virologen al van in het begin hebben meegegeven: hoe meer contacten, hoe meer besmettingen.
                      Welnu, zorgverstrekkers hebben inderdaad gekozen voor hun job en de erbij horende risico's. Maar zij hebben er niet voor gekozen om nodeloos in gevaar gebracht te worden door mensen die getuigen van onverantwoord gedrag. En iets doen ondanks het wordt afgeraden is in se onverantwoord.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Velen moeten eens voor de spiegel staan ...
                      Inderdaad, en ondertussen misschien eens luidop zeggen dat we in een gevaarlijke pandemie leven die dagelijks mensen het leven kost, velen ernstig ziek maakt en het zorgpersoneel onder onmenselijke druk zet.
                      Tijd dat uzelf eens voor de spiegel gaat staan vooraleer u weeral gaat uithalen ...

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Moderator Note: Blijkbaar haalt het niks uit om te vragen geen op-de-man reacties te plaatsen. Laat ons dit draadje enkele dagen in quarantaine zetten en zien of dat helpt. Wie een nieuwe Corona-discussie start om deze maatregel te omzeilen mag mee in quarantaine.

                        UPDATE 14 februari: We zijn een week verder en dit draadje gaat terug open, hopende dat persoonlijke aanvallen achterwege blijven en er beschaafd gediscuteerd kan worden.
                        Last edited by Laurens; 14 februari 2021, 20:56.
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Gisteren op NL2 een programma gezien dat verklaarde waarom er in Afrika relatief minder besmettingen zijn, oorzaak: wormen .
                          Was tegelijk op telefoon aan het tokkelen, dus heb het maar voor de helft gevolgd .
                          Ik zal zien of ik een link vind .
                          Edit, hier
                          Last edited by toerist; 18 februari 2021, 10:53.
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Minder Corona in Afrika, maar dan wel een Ebola-uitbraak: https://reliefweb.int/report/democra...bruary-18-2021
                            Last edited by Leopard; 19 februari 2021, 18:21. Reden: foute link
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Ik begin hoe langer hoe meer te vrezen dat we nog jaren in de miserie gaan zitten zolang men wereldwijd geen vaccinatie gaat verplichten.
                              Wat denken jullie ?
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Ik begin hoe langer hoe meer te vrezen dat we nog jaren in de miserie gaan zitten zolang men wereldwijd geen vaccinatie gaat verplichten.
                                Wat denken jullie ?
                                Jij spreekt over wereldwijd, dat ze eerst maar beginnen hier in België of Europa

                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X