Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
    @ Verseg, dat kan inderdaad kloppen, u besmetten kan overal, daartegen dokters, tandartsen enz hebben een medisch doel, geen purperen haardooi, die spijst alleen de kassa, en dat is nu juist het, en doel.
    Kappers hebben een grote impact op de mentale gezondheid van de mensen, velen worden depressief en voelen zich vies door er onverzorgd bij te lopen.
    De woorden van Van Ranst enkele dagen geleden: “Kappers worden met de week essentiëler”.
    Maar de discussie is ondertussen van de baan, kappers mogen open. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

      En als je het toch over reizen wil hebben, lees mijn reacties eens volledig begrijpend alvorens te reageren.
      Van dag 1 heb ik het hoofdzakelijk over voorzichtig reizen met eigen voertuig naar eigen buitenverblijf.
      Dit soort van voorzichtig reizen zal ik nooit als misdadig omschrijven omdat het niet zo is.
      Ook niet die 40 à 60% die zich bij terugkeer onttrekt aan een verplichte test ? Waarom ? Omdat die allemaal veilig gereisd hebben ?
      Ook niet die reizigers die met plezier aan de grens de reistaks van 250 euro per persoon betalen ?
      Ik schrijf algemeen, gij zoekt met een microscoop de mogelijke uitzonderingen...
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ook niet die 40 à 60% die zich bij terugkeer onttrekt aan een verplichte test ? Waarom ? Omdat die allemaal veilig gereisd hebben ?
        Ook niet die reizigers die met plezier aan de grens de reistaks van 250 euro per persoon betalen ?
        Ik schrijf algemeen, gij zoekt met een microscoop de mogelijke uitzonderingen...
        Weer hetzelfde dat je verkeerdelijk aankaart ... ik heb NOOIT “verplichtingen” negeren (overtredingen) goedgekeurd.
        Voor de 7279e keer ... jij hebt “aanbevelingen” altijd als “verplichtingen” aanzien, da’s waarop ik u inderdaad gewezen heb dat dit GEEN overtredingen zijn als men aanbevelingen niet volgt.
        Of het slim is, da’s een ander punt.

        Als ze morgen stormweer voorspellen, dan “raden ze aan” om thuis te blijven ... maar niemand is in “overtreding “ als hij toch buiten komt.

        De testen zijn nu verplicht, wie ze niet doet is inderdaad in overtreding.
        Heb ik ooit het tegendeel gezegd?

        Jij veralgemeent gewoon te veel en veroordeelt iedereen.
        Gelukkig ben jij geen politierechter of je zou iedereen veroordelen omdat hij bestuurder is ... hij zou iets fout kunnen doen. [emoji848]
        Last edited by VerSeg; 5 februari 2021, 16:54.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Kappers hebben een grote impact op de mentale gezondheid van de mensen, velen worden depressief en voelen zich vies door er onverzorgd bij te lopen.
          De woorden van Van Ranst enkele dagen geleden: “Kappers worden met de week essentiëler”.
          Maar de discussie is ondertussen van de baan, kappers mogen open. [emoji6]
          Dus volgens jouw zijn mensen met langer haar onverzorgd en vies ??

          De woorden van Van Ranst waren trouwens, liever de kappers niet openen want het risico is te groot op dit moment.

          Maar zoals je zegt, het maakt niks uit want onze regering heeft de raad van de virologen naast zich neergelegd

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Het gaat de kappers goed vanaf volgend weekend, 1.300000 klanten in de week daarop ?????
            https://ggpics.be/

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Ik heb The Beatles en The Rolling Stones uit de zestiger jaren bijna bijgehaald qua haar dos, laten verdomme die kappers de dertiende weer openen zeker!
              Blijkbaar wordt te druk van hun bond te groot voor de virologen en de elfendertig regeringen van dat land dat België heet, en zijn ze nu bezweken voor die commerciële druk.
              Wie of wat zal de volgende zijn?
              Commerçanten zien maar één ding, geld, geld en nog eens geld en liefst zo veel mogelijk en natuurlijk zo snel mogelijk.
              België zal nog om hulp roepen door hun toegevingen aan de industrie en de zelfstandigen.
              Hoeveel van de bedienden zouden er nog thuis werken? De bazen hebben gewoon geen greintje vertrouwen in hun personeel omdat ze potvolkoffie zelf niet te vertrouwen zijn.

              Ik heb mijn zeg gedaan en hoop in maart een spuit tegen covid 19 te krijgen als die bandieten ze niet verkopen aan de meest biedende landen.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Dus volgens jouw zijn mensen met langer haar onverzorgd en vies ??
                Waar schreef ik dat? [emoji848]
                Woorden niet verdraaien ... “mensen voelen zich zo” ... nooit gezegd dat ik andere mensen daarom vuil of vies vindt.
                Ik voel mij ook niet zo goed met verwilderd haar ... telt evengoed voor mij.
                Er was de laatste tijd ook wel meer en meer kritiek dat politiekers en TV gezichten wel geknipt haar hadden ... “omdat ze er verzorg moeten uitzien”. [emoji849]
                De woorden van Van Ranst waren trouwens, liever de kappers niet openen want het risico is te groot op dit moment.
                Het ene interview is het andere niet, dat is typisch bij Van Ranst.
                Maar zelf zei hij letterlijk dat kappers in het begin niet zo essentieel leken maar nu na verloop van tijd voor sommigen toch wel essentiëler worden door de lange tijd van sluiting.
                Dat was tijdens de volledige lockdown ook zo, veel winkels gesloten wegens niet essentieel ... tot je iets dringend nodig had van een dergelijke winkel.
                In dit interview gaat het alvast niet over echt afraden kappers te openen en legt de beslissing bij de politiek ... slim gezien uiteraard, zo heeft hij zelf niets beslist. [emoji6]


                Maar zoals je zegt, het maakt niks uit want onze regering heeft de raad van de virologen naast zich neergelegd

                grts
                Sieg
                Men moet steeds de juiste overweging en beslissing maken wat voor het algemeen het beste is.
                Het zal voor velen hopelijk een aanzet zijn om weer wat positiever te zijn en een visie te hebben voor de toekomst waardoor er minder tegenkantingen komen op andere beperkingen zodat we niet met dezelfde protesten komen te zitten zoals in andere landen want dat is nog veel erger.

                Ik lees zowel hier als elders in reacties dat niet iedereen opgezet is met heropening van kappers ... maar zowel bij buren, vrienden, familie, collega’s zit iedereen te vragen om eindelijk eens naar de kapper te mogen gaan ... dat is punt 1 dat steeds ter sprake komt.

                Als de kappers met lange wachtlijsten zitten van soms wel enkele maanden, dan kan dat niet anders dan dat de meerderheid wel naar de kapper wil. [emoji848]
                Last edited by VerSeg; 6 februari 2021, 11:11. Reden: Typfouten
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Men moet steeds de juiste overweging en beslissing maken wat voor het algemeen het beste is.
                  Het zal voor velen hopelijk een aanzet zijn om weer wat positiever te zijn en een visie te hebben voor de toekomst waardoor er minder tegenkantingen komen op andere beperkingen zodat we niet met dezelfde protesten komen te zitten zoals in andere landen want dat is nog veel erger.

                  Ik lees zowel hier als elders in reacties dat niet iedereen opgezet is met heropening van kappers ... maar zowel bij buren, vrienden, familie, collega’s zit iedereen te vragen om eindelijk eens naar de kapper te mogen gaan ... dat is punt 1 dat steeds ter sprake komt.

                  Als de kappers met lange wachtlijsten zitten van soms wel enkele maanden, dan kan dat niet anders dan dat de meerderheid wel naar de kapper wil. [emoji848]
                  We zullen wel zien of dit een goede zaak is geweest om de kappers weer te openen, naar mijn gevoel niet echt
                  Maar dat terzijde zijn al héél veel mensen al bij de kapper geweest hoor, let er maar eens op als je in de winkels loopt.
                  Wordt zelfs reclame gemaakt voor de kapper aan huis, die doet gouden zaken
                  En denk je nu echt dat bvb in het brusselse de kappers niet stiekem verder hebben gedaan ...
                  In mijn ogen is een kapper absoluut niet essentieel maar een luxe, behalve dan voor medische doeleinden (want die zijn in de vergetelheid geraakt door de regering)

                  De keuze die nu gedaan is komt ideaal uit voor de mensen en het aankomende verlof, beetje netjes en afgestreken erbij lopen als men gaat skiën hé.
                  Dat is het enige wat onze regering voor ogen heeft gehad bij deze keuze, de druk van de kappers zelf en de rijken die de 250€ boete betalen om te gaan skiën

                  Als dit zo het geval is in jouw omgeving, vrienden en familie dan zegt dat veel ....
                  Dat beetje haar knippen en kleuren is blijkbaar van essentieel belang voor veel mensen, dat zegt veel over de luxe die mensen gewend zijn in deze tijd.
                  Toch waren er verschillende kappers tegen deze heropening, gewoon omdat het niet rendabel is om op deze manier te werken.
                  Dat wil dus zeggen dat voor degenen die het wel rendabel is, dat deze zich sowieso niet aan de regels zullen houden.

                  De keuze die nu genomen is doet me denken aan vorig jaar met Wilmes, die heeft toen ook de raad van de virologen naast zich neergelegd, zie waartoe dat geleid heeft.
                  Ik zie in dit jaar al een herhaling van vorig jaar aankomen, met nu met een virusvariant dat vele malen besmettelijker is, zie wat het onze buurlanden en de andere kant van het kanaal heeft opgeleverd ;-)

                  grts
                  Sieg


                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Toch waren er verschillende kappers tegen deze heropening, gewoon omdat het niet rendabel is om op deze manier te werken.
                    Uit financieel voordeel bedoel je?
                    Ik ken een kapper die per maand meer dan 4000€ netto uit de vergoedingen haalt en al de klanten komen daarna gegarandeerd toch terug.
                    Die is heel content met elke maand dat die moet sluiten.
                    Da’s ook geen ideale of houdbare situatie.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      In dit interview gaat het alvast niet over echt afraden kappers te openen en legt de beslissing bij de politiek ... slim gezien uiteraard, zo heeft hij zelf niets beslist. [emoji6]

                      Kan ook niet anders, virologen geven adviezen, politiek beslist (dat is al een jaar zo)...
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Ik heb The Beatles en The Rolling Stones uit de zestiger jaren bijna bijgehaald qua haar dos, laten verdomme die kappers de dertiende weer openen zeker!
                        Mijn kapsel begint er uit te zien als dat van James May.
                        Voor wie hem niet kent, een van de presentators van Top Gear (Jeremy Clarkson, Richard Hammond en James May), die een paar jaar geleden op Amazon Prime met "The Grand Tour" begonnen zijn nadat Jeremy ontslagen was bij de BBC.
                        (Sinds vorige week heb ik een abonnement op Amazon Prime.)

                        Wat een bezoek aan de kapper betreft, ik twijfel of ik er al meteen naartoe zal gaan, ik begin het al gewoon te worden dat mijn haar zo lang is.
                        Ik probeer al sinds de eerste lockdown om de kans op een besmetting zo laag mogelijk te houden, sinds die lockdown ben ik bijvoorbeeld geen enkele keer meer op zaterdag gaan winkelen, op donderdagavond net na het werk is het veel rustiger in de Lidl.
                        In andere winkels kom ik ook zo weinig mogelijk, als het echt niet anders kan dan ga ik naartoe op de dagen dat het er niet druk is (de postbode en andere pakjesdiensten hebben wel meer werk gehad omdat ik heel wat spullen online bestel in plaats van ze in de winkel te kopen).
                        Ik moet wel gaan werken (als ze mij nodig hebben, anders ben ik tijdelijk werkloos), maar ook daar probeer ik het zo veilig mogelijk te houden (deze winter heb ik zelfs geen verkoudheid gehad, dat is nog een bijkomend voordeel van deze maatregelen).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Uit financieel voordeel bedoel je?
                          Ik ken een kapper die per maand meer dan 4000€ netto uit de vergoedingen haalt en al de klanten komen daarna gegarandeerd toch terug.
                          Die is heel content met elke maand dat die moet sluiten.
                          Da’s ook geen ideale of houdbare situatie.
                          Neen, als men zich aan de regels houdt dan zou je maar één persoon per tien vierkante meter in je salon mogen hebben, steeds iedereen met maskers op
                          Tevens moeten alle ramen en deuren openstaan, moet er enorm veel ontsmet worden, en zeker aan alle eisen voldaan worden.
                          Dat wil zeggen dat de meeste kappers maximum 3 personen in het salon mogen hebben, normaal kapsalon uiteraard, chauffage moet vollen bak draaien omdat alles moet openstaan.
                          En tussen de personen door moet alles ontsmet worden en moet er een redelijke periode tussen in zitten.
                          Al deze maatregelen in achting genomen is het niet rendabel om uw salon te laten draaien met zo weinig volk en komt het uiteraard beter uit om nog wat langer te wachten.
                          Het is niet voor het plezier dat de kappers weer open willen maar voor hun inkomsten, logisch uiteraard, maar of het sop de kolen waard is dat is weer een andere zaak.
                          Het is zoals die kapster zei op tv, als men zich aan alle regels houdt dan is het openen van mijn salon een verlies draaiende zaak, degene die denken wel rond te komen kunnen zich onmogelijk aan de regels houden.
                          Haar antwoord was trouwens ook heel terecht, er zijn op het ogenblik nog veel te veel besmettingen
                          Toch nog mensen met verstand van zaken hé
                          Want eigenlijk heeft ze totaal gelijk, als nu de kappers pas open mogen dan mochten ze ook al open voor de feestdagen ! Want nu hebben we meer besmettingen dan toen
                          Hoe willen ze dat verklaren ? Die vraag werd gisteren ook gesteld aan De Croo, maar uiteraard ontweek hij steeds weer het logische antwoord hierop

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Toch nog mensen met verstand van zaken hé
                            Niet alles wat mensen voor TV verklaren is altijd zoals het echt is. [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              E-mail, QR-code en dé sms die maar niet komt: je laten testen na werkreis is kafka

                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Comment

                                Working...
                                X