Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Uw laatste regel blijft uw stokpaardje hé.

    Wie tegen de smeekbeden van de overheid in toch absoluut op reis gaat is asociaal. Punt.
    Wie dan terugkeert en alle VERPLICHTINGEN aan zijn laars lapt (de helft van die "brave" reizigers) is crimineel bezig ja. Punt.
    Wie hier te lande zonder op reis te gaan alle VERPLICHTINGEN aan zijn laars lapt is ook crimineel bezig. Punt.
    Dezelfde “SMEEKBEDE “ (om uw woorden te gebruiken) bestaat ook in het binnenland, blijf in uw kot als je niet buiten moet komen.
    Het enige verschil is dat de woorden “buitenland“ en “reizen“ bij u alles tilt doen slaan waardoor je moord en brand roept.
    Maar wat uzelf “mogelijks” treft, in België niet onnodig op stap gaan en niet naar drukke plaatsen gaan, daar zwijg je dan wel heel bewust over. [emoji848]

    Iedereen denkt van zichzelf altijd dat hij goed bezig is, net als in het verkeer ziet men enkel de fouten van anderen.
    Maar iedereen maakt wel eens fouten, ook ik of jij.

    En ja, ik heb 1000 keer liever iemand dat met zijn eigen wagen naar zijn buitenverblijf gaat dan ene dat hier de aanbevelingen of verplichtingen niet volgt.

    Uw laatste zin is ook de kers op de taart. [emoji106]
    Stel u voor dat iemand zijn (klein)kinderen uit de Limburg eens langskomen in een andere provincie ... wat is het verschil om naar familie te reizen of naar eigen buitenverblijf? [emoji848]

    Het is exact van 1 januari 2020 geleden dat mijn vrouw en ikzelf nog enige (schoon)familie gezien hebben.
    Er zijn er vele anderen die ondertussen toch nog wel enig contact gehad hebben. [emoji849]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Pffffffff
      Soms heb ik de bedenking indien we werkelijk niet beter af zouden zijn zonder al die spelgregels waar we als Vlaming de aangeboren attitude hebben om op alles een achterdeur, afwijking te vinden, te eisen.
      Schaf gewoon alle regels af en wie dan als God in Frankrijk levend dan toch aan de deur van een ziekenhuis met Covid komt aan kloppen gewoon de straat wordt ingestuur met de boodschap dat het toch allemaal niet zo erg is en gewoon maar effen thuis alles moet gaan uit zweten. Een aspirieneke tegen 't koppeke en morgen (gezond ?) weer op.
      Niemand is immers ziek, 't zijn alleen maar de anderen die zo zwak zijn en waar zoveel geld naar toe wordt geschoven, notabene, geld uit mijn zakken waar ik hard voor gewerkt heb.
      Fustrerend wat je allemaal leest.
      Nu een polemiek van het BOIC dat vindt dat deelnemers aan de Olympische spelers voorrang moeten krijgen op het vaccin
      Nu een polemiek aangaande voorrang gegeven aan 18-21-jarigen want die hebben een sociaal probleem en mentaal is dat niet goed. Precies of dat niemand anders ten gevolge COVID19 sociale problemen heeft en mentaal in opperconditie is.
      Voetbalspelers en trainers, sporters die alle regels mogen opzij schuiven want hun gat is zwart, of het haar is iets te lang, of ze zijn moe, of ze verdienen niet genoeg of teveel ... Maar steeds weer argumenten om regels te omzeilen.
      Mensen die op essentiële verplaatsing gaan omdat het op een ander zonniger is ?
      Mensen die op een essentiële verplaatsing gaan want blijkbaar vertrouwen ze hun lief niet.
      En zo kan ik er Bijbels aan toevoegen. Waarom Bijbels, gewoon om dat daar steeds de waarheid in staat.
      Kijk, andermans godsdienst verklaart en vereist (plicht) dat je regels moet overtreden (recht). Maw, als een eis in strijd is met een regel, een verplichting in strijd is met een recht, dan moeten beiden afgeschaft. Heel simpel.
      Het wordt enkel moeilijk vezoenbaar indien mijn persoonlijke godsdienstregels zeggen dat andermans godsdienstregels niet kunnen en enkel mijn regels gelden ... Indien nodig schakelen we er nog een bende advocaten bij die ervoor zorgen dat andermans regels verwerpelijk zijn omdat op verkeerd papier zijn geschreven, een verkeerd lettertype werd gebruikt, de opsteller een blauwe broek droeg ipv een zwarte ....
      Al bij al, wordt het een hetze waar niemand nog weet waar en hoe, wanneer, waarom ...
      Gisteren 500 man administratievelijk opgepakt in Brussel. Enkel die met verboden wapendracht worden vervolgd. Alle andere inbreuken tegen lopende regels worden de mantel uit geveegd of met de mantel der wanhoop. Schaf dan liever die regels af zodat er geen gezichtsverlies is. Zo simpel. De totale anarchistische vrijstaat alles moet kunnen maar niets mag moeten.

      Of deze manier nu DE manier is, een goede manier is is zeer twijfelachtig maar uiteindelijk zijn we dan misschien verlost van wellekes nietekes spellekes. Gevolgen zoals het er nu aan toe gaat dragen we zo wie zo toch.

      Bij deze heb ik nu al 31.104.000 seconden geprobeerd regels te volgen.

      Sorry, maar indien je het jaarverhaal van COVID19 leest, volgt, verlies je alle rechtsplicht en realiteitsbegrip. Voel me mentaal gestoord. Kan ik morgen een vaccin ?
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        Pffffffff
        Soms heb ik de bedenking indien we werkelijk niet beter af zouden zijn zonder al die spelgregels waar we als Vlaming de aangeboren attitude hebben om op alles een achterdeur, afwijking te vinden, te eisen.
        Schaf gewoon alle regels af en wie dan als God in Frankrijk levend dan toch aan de deur van een ziekenhuis met Covid komt aan kloppen gewoon de straat wordt ingestuur met de boodschap dat het toch allemaal niet zo erg is en gewoon maar effen thuis alles moet gaan uit zweten. Een aspirieneke tegen 't koppeke en morgen (gezond ?) weer op.
        Niemand is immers ziek, 't zijn alleen maar de anderen die zo zwak zijn en waar zoveel geld naar toe wordt geschoven, notabene, geld uit mijn zakken waar ik hard voor gewerkt heb.
        Fustrerend wat je allemaal leest.... etc snipped
        ik volg u volledig ... ik krijg onderhand het vliegende sch.... als ik op TV, idioten hoor verklaren dat ze "absoluut naar Spanje moeten want mijn vrouw wordt daar geopereerd" ... of nog "Ik moet dringend naar Teneriffe want het is daar beter voor mijn reumatiek" .. op doktersvoorschrift, maar helaas verspreekt zijn nog dommere madam zich meerdere keren en zegt dat het eigenlijk vakantie is, tot ze zich finaal herpakt omdat ze plots bedenkt dat ze OEVERLOOS uit de nek zit te lullen!
        Een brave madam die gisteren ging betogen in Brussel maar ze weet eigenlijk niet echt waarom want haar kinderen zitten in een soort weet ik veel status van lethargie ... WTF!

        Dat we nog niet dieper in de doodoo zitten mag al een mirakel wezen en voor al die watjes die het NOG niet begrepen hebben "We zitten in een PANDEMIE!" door een gedeeltelijk onbekende vorm van een virus waar, gelukkig, al wat onderzoek op gebeurd is ... EN WAAR WE NIET GAAN UIT GERAKEN ZONDER EFFICIENTE VACCINATIE, LIEFST IMMUNITEIT IN 80-90% VAN DE BEVOLKING! SNAPT GE? EN HOPELIJK MUTEERT HET VIRUS NIET SNELLER DAN DE EFFICIENTIE VAN HET VACCIN OF UW VOLGEND JAAR IS OOK NAAR DE KL...... ! GANS DAT CIRCUS IMPLICEERT ALGEHELE DISCIPLINE VAN DE GANSE BEVOLKING! HELAAS ZITTEN WE MET EEN GROEP DIE INCIVISME HOOG IN HET VAANDEL VOERT. HUN GRONDWETTELIJKE RECHTEN VERKRACHT! DJEZUS! LATEN WE MAAR DE KRIJGSWET AFKONDIGEN! OP NAAR HET CHINEES MODEL, BUIGEN OF BARSTEN!
        En ik ben als de dood voor al de sissies die daags na hun vaccinatie gaan zitten feesten omdat hun enige werkende hersencel plots overgeactiveerd geraakt na de lethargie!

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          .......................knip....................... .........
          En ik ben als de dood voor al de sissies die daags na hun vaccinatie gaan zitten feesten omdat hun enige werkende hersencel plots overgeactiveerd geraakt na de lethargie!
          Het is inderdaad heel erg met die mentaliteit.
          De 18-21 jarigen kunnen inderdaad, nadat ze prioritair gevaccineerd zijn, onmiddellijk met het studenten leven herbeginnen. De terrasjes zullen goed vol zitten.
          De werkende, actieve bevolking heeft geen tijd om te klagen. Die werken in ziekenhuizen, rijden rond met vrachtwagens,treinen en autobussen, proberen de economie nog wat recht te houden.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Het is inderdaad heel erg met die mentaliteit.
            De 18-21 jarigen kunnen inderdaad, nadat ze prioritair gevaccineerd zijn, onmiddellijk met het studenten leven herbeginnen. De terrasjes zullen goed vol zitten.
            De werkende, actieve bevolking heeft geen tijd om te klagen. Die werken in ziekenhuizen, rijden rond met vrachtwagens,treinen en autobussen, proberen de economie nog wat recht te houden.
            PARDON? ... EVEN DE BIJSLUITER LEZEN aub? De VOLLE immuniteit is maar gegarandeerd EEN WEEK NA DE 2e SHOT ... dwz VIER WEKEN NA DE EERSTE INJECTIE ... zoals ik al zei dus ...

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Het is inderdaad heel erg met die mentaliteit.
              De 18-21 jarigen kunnen inderdaad, nadat ze prioritair gevaccineerd zijn, onmiddellijk met het studenten leven herbeginnen. De terrasjes zullen goed vol zitten.
              De werkende, actieve bevolking heeft geen tijd om te klagen. Die werken in ziekenhuizen, rijden rond met vrachtwagens,treinen en autobussen, proberen de economie nog wat recht te houden.
              Zouden de terrasjes vroeger open gaan voor 18-21 jarigen denk je? [emoji848]
              Als ze open gaan dan is dat voor iedereen en niet selectief en dan zitten daar meteen evengoed jongeren als ouderen ... elke leeftijdscategorie met andere woorden.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                GANS DAT CIRCUS IMPLICEERT ALGEHELE DISCIPLINE VAN DE GANSE BEVOLKING! HELAAS ZITTEN WE MET EEN GROEP DIE INCIVISME HOOG IN HET VAANDEL VOERT.
                Eigenlijk vat deze ene zin alles samen.

                En ja Verseg, ik ben zondag een uurtje gaan wandelen in Mendonk, fotootje staat hier in "Landschappen", en ik heb daar zo'n vijftal mensen gekruist op meters afstand. Ik zal me maar dringend laten testen want ik heb het aangedurfd om mijn kot efkes te verlaten en da's natuurlijk véél riskanter dan die duizenden die 2 keer een paar uur in een sardienenblik rondvliegen en zich dan (waarom ???) NIKS aantrekken van enige VERPLICHTING bij terugkeer.
                Last edited by nete; 1 februari 2021, 22:41.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  PARDON? ... EVEN DE BIJSLUITER LEZEN aub? De VOLLE immuniteit is maar gegarandeerd EEN WEEK NA DE 2e SHOT ... dwz VIER WEKEN NA DE EERSTE INJECTIE ... zoals ik al zei dus ...
                  Dat zal je dan aan die 18-21 jarigen moeten vertellen. IN BLOKLETTERS. Als ze genoeg geduld hebben met te wachten om hun vrienden terug te zien na de volledige immuniteit . (Ook van hun vrienden ??)
                  Al of niet op geheime lock-down feestjes komen ze toch samen.
                  En daar mag je de die blokletters voor gebruiken . Als het zou helpen?
                  Voor mij hoeft dat niet hoor. Ik blijf in mijn kot en volg netjes de coronaregels.
                  Het is niet omdat jij die bijsluiter wel al hebt kunnen/mogen/moeten lezen dat ik mijn gezond verstand niet gebruik.




                  Het Europacollege in Brugge heeft een Covid-team opgericht naar aanleiding van de aanhoudende problemen. Dat bestaat uit drie medewerkers die de studenten zeer nauwgezet zullen opvolgen. Zij gaan na wie besmet is en checken de whereabouts van de studenten. “Er waren de laatste tijd alleszins geen feestjes meer”, aldus de burgemeester.


                  P.S. : Ik begrijp wel dat het inciviek gedrag van velen je boos maakt. Het maakt me ook boos en moedeloos.
                  Last edited by Skitch; 2 februari 2021, 00:17.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Ik zal me maar dringend laten testen want ik heb het aangedurfd om mijn kot efkes te verlaten en da's natuurlijk véél riskanter dan die duizenden die 2 keer een paar uur in een sardienenblik rondvliegen en zich dan (waarom ???) NIKS aantrekken van enige VERPLICHTING bij terugkeer.
                    Het lukt je nu al maanden hé om alles een draai te geven.
                    Echt een idée fixe. [emoji848]

                    Al maanden geef ik voorbeelden van mensen die voorzichtig “met eigen wagen naar eigen buitenverblijf gaan” en jij reageert daarop steeds weer met “hopen op elkaar”.
                    En wat je eigen omgeving betreft (daarom niet jijzelf), dat minimaliseer je of trek je in het belachelijke. [emoji848]

                    In heel mijn omgeving ken ik niemand, maar dan ook niemand dat met kerst naar het buitenland geweest is ... wel tientallen dat hier in België al dan niet door eigen toedoen in de drukte gezeten hebben.

                    Weet je dat er dagelijks meer mensen op het openbaar vervoer en/of hun werk zitten (al dan niet gedwongen) dan dat er op twee weken op reis geweest zijn? [emoji848]
                    Dit is niet twee keer op veertien dagen, maar twee keer per dag en zo’n 220 keer per jaar.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      ...............................knip............... ...................GANS DAT CIRCUS IMPLICEERT ALGEHELE DISCIPLINE VAN DE GANSE BEVOLKING! HELAAS ZITTEN WE MET EEN GROEP DIE INCIVISME HOOG IN HET VAANDEL VOERT. HUN GRONDWETTELIJKE RECHTEN VERKRACHT!
                      .........................knip..................... .......
                      Voor je info :
                      Sinds begin september is de politie al veertien keer tussenbeide moeten komen in het Europacollege in Brugge.


                      Begrijp me regulus , dit maakt me ook heel boos.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        De dramatische klucht wordt met de dag erger: een "reistaks" van 250 euro betalen en je mag reizen zoveel je wil.
                        En ons Annelieske blijft tot in het belachelijke rekenen op het "gezond verstand". Dus, je wordt met je ski's op de auto aan de grens tegengehouden, je krijgt en betaalt een boete en je keert dan terug naar huis terwijl dat helemaal niet hoeft ?????
                        In welke wereld leven onze politiekers eigenlijk ?

                        Vincentje van de politievakbond noemt die regeling een "achterpoortje", want 99,99 % leven alle dringende aanbevelingen en verboden na.
                        Volgens die man zijn dus 150000 asociale eindejaarsskiërs 0.01% van de Belgen. Dus Sire, je hebt volgens Vincentje 1,5 MILJARD onderdanen. Oprecht proficiat !

                        Maar om de beroepscounteraar hier voor te zijn: het zijn "slechts" 40% van de reizigers die zich onttrekken van alle verplichtingen bij terugkeer.
                        Dus Sire, zijn er slechts 600 Miljoen Belgen. Toch nog altijd proficiat.
                        Last edited by nete; 2 februari 2021, 14:23.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          De dramatische klucht wordt met de dag erger: een "reistaks" van 250 euro betalen en je mag reizen zoveel je wil.
                          En ons Annelieske blijft tot in het belachelijke rekenen op het "gezond verstand". Dus, je wordt met je ski's op de auto aan de grens tegengehouden, je krijgt en betaalt een boete en je keert dan terug naar huis terwijl dat helemaal niet hoeft ?????
                          In welke wereld leven onze politiekers eigenlijk ?
                          Ik vrees dat dit meer zegt over hoe onbestuurbaar ons land geworden is tegenwoordig....
                          Ik kan totaal niet geloven dat Annelies en justitie dit ook zelf wil...

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            De dramatische klucht wordt met de dag erger: een "reistaks" van 250 euro betalen en je mag reizen zoveel je wil.
                            Per persoon ... gezin met twee kinderen is al meteen 1000€. [emoji848]

                            Dus Sire, zijn er slechts 600 Miljoen Belgen. Toch nog altijd proficiat.
                            Gelukkig maar ene nete. [emoji23]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                              Ik kan totaal niet geloven dat Annelies en justitie dit ook zelf wil...
                              Klopt, ons Annelieske gaat er voor zorgen dat de politie zal "vragen" om de boete te betalen en terug naar huis te rijden.

                              In feite kan men evengoed een péage met een betaalterminal invoeren, veel méér effect. Men kan dan later aan de gerechtvaardigde reizen de "reistaks" nog terugbetalen.
                              Last edited by nete; 2 februari 2021, 22:45.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                En vandaag toch weeral eens dat zelfde zinneke gehoord in het nieuws
                                "HET WORDT AANGERADEN" om mondmaskers te dragen op uw werk, tjah weeral eens het meest nutteloze zinnetje van onze virologen

                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X