Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 83 van 92 EersteEerste ... 33 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.051 t/m 2.075 van 2279

Standaard Re: Versoepeling maatregelen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    4e golf mogelijk in de maak! LOL!
    Mogelijk? Wees er maar zeker van dat er een keiharde 4de golf komt met al die idioten die denken dat omdat de terasjes open mogen dat weer alles kan en het "voorbij is".

Een vaccin weigeren in de huidige situatie is een nog veel en veel gevaarlijk spelletje, en een daad van zuiver incivisme, kijk trouwens maar naar India waar de boel compleet uit de hand gelopen is ... sommigen hebben het nog steeds NIET begrepen! Hoe langer men blijft rondkl....n met hoge titers virus in omloop hoe groter de kans wordt dat er (nog meer) varianten opduiken die men niet meer onder controle krijgt (20 jaar doorgedreven onderzoek om een werkbaar predictiemodel te bouwen voor het influenza virus, tel uit hoeveel dooien dat kost voor een covid type corona virus) samen met de kans op viruscombinaties en de mogelijke infectie van dieren rondom ons als nieuwe vectoren, met even zoveel mogelijke varianten die men niet kent en waar alles terug van voren af aan en van nul herbegint. Het wordt stilaan tijd dat sommigen van onder hun platte steen vandaan komen voor een echte realiteitscheck!
    Wereldwijd zullen er nog veel varianten opduiken omdat dit nu eenmaal de bedoeling en werking is van een virus
    Daar ga jij, ik of iemand die zich niet wil laten vaccineren niets aan veranderen
    Het is gewoon een kwestie van tijd, en het probleem is dat het juist net enorm véél tijd vraagt om een bevolking van een continent laat staan een hele wereldbevolking zo snel te vaccineren voordat er een nieuwe variant kan uitbreken, dat is puur logisch gezien gewoon onmogelijk.
    En dat is misschien die platte steen waaronder je vandaan moet komen ;-)
    En die realiteitscheck, wel die is nu begonnen in een rusthuis bij mensen die reeds gevaccineerd waren ...

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 10 mei 2021 om 00:54
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Het gaat nog beteren …

EU stopt met bestelling vaccins AstraZeneca
    https://www.hln.be/buitenland/eu-sto...neca~a4997320/
    Uiteraard, dat wist je toch al hé Freddy
    Daarmee ook mijn vraag in #2033, wat nu met de mensen die dus Astra Zeneca hebben gekregen of die nog gepland staan voor een vaccinatie met AstraZenica
    Welk vertrouwen hebben deze mensen nu nog in een vaccin dat in eerste instantie niet goedgekeurd word door Amerika zelf, welk heel veel minder goede berichtgeving rond gaat (terecht of onterecht maakt niks uit), dat vaccin dat in de meeste Europese landen enkel nog wordt gebruikt voor ouderen en waarbij nu nog eens het feit komt dat Europa er volledig mee stopt met de aankoop.
    Tevens dan nog eens het minst werkende vaccin.
    Ik begrijp het dan héél erg goed dat mensen die een brief thuis krijgen voor een vaccinatie met AstraZeneca, dat deze mensen twijfelen en zelfs weigeren

grts
    Sieg

EDit: Strikt genomen kan al dit pseudo sociaal-maatschappelijk geouwehoer mij maar weinig schelen, ik ben 2x gevaccineerd, dus jullie zoeken het zelf maar uit ... 4e golf mogelijk in de maak! LOL!
    Hoogmoed komt ten val, dan vooral door zulke mensen die denken dat dankzij de vaccinatie, Covid hen niet meer kan deren

grts
    Sieg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    t in eerste instantie niet goedgekeurd word door Amerika zelf, welk heel veel minder goe
    Sieg
    @Sieg,

De USA heeft zijn goede en slechte kanten, zoals ook wij die hebben, maar wat daar beslist wordt moeten we toch vaak met een serieuze loupe bekijken.
    Zo gebruik ik medisch materiaal waarbij de goedkeuring voor gebruik van de app en het materiaal alleen maar mag voor het dure Amerikaanse Apple-syndroom en aan Androids-kant slechts Samsung echt in de running zit en mag.
    De toepassingen zijn dan ook zo geschreven dat je slechts door de Amerikaanse beoordeler (FDA) mogen gebruikt worden. Jawel, er zit een lijst met toegelaten toestellen in de app ingebakken ... En daar zit nog een versie-beperking op ook. Nog steeds de 9-versie. Installeer je iets anders of gebruik je een ander merk, start de app op met de melding dat je naar de lijst moet kijken met toegelaten toestellen.
    Zou te maken hebben met de betrouwbaarheid van meetresultaten ... Gek, een sensor meet waarden waar een transmitter de meetwaarden volgens een logartime omzet naar een eindresultaat. Dat resultaat wordt dan naar de app doorgestuurd en wordt gewoon in de databank gezet, via WiFi doorgestuurd naar een internationale medische databank en wordt op de app gebruikt om het resultaat te tonen en in een tijdslijn te zetten. Verder doet de app niets aan de ontvangen waarden zelf. Wist niet dat een smartphone ontvangen waarden anders toont.
    Nog eentje. In 2002 liep en nu nog een wetenschappelijk medisch experiment voor Beta-cel-transplant bij diabeten. In Amerika mocht, mag dit niet. Gelukkig waren heel wat Amerikaanse sponsors te vinden die geld donneerden aan de Europese instellingen die in het project zaten.
    En blijkbaar is het Covid19-virus een Chinees handelsproduct. Dit hebben ze toch zo verkocht aan hun eigen publiek.
    https://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

6. Standaard Re: Versoepeling maatregelen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Het gaat nog beteren …

EU stopt met bestelling vaccins AstraZeneca
    https://www.hln.be/buitenland/eu-sto...neca~a4997320/
    Ik denk dat het hier meer te maken heeft met de onbetrouwbare leveringen van AZ dan met het vaccin zelf. Vergeet toch niet dat AZ massaal werd toegediend in het VK zonder noemenswaardige problemen.

AZ heeft wel de EC voor het blok gezet door de afgesproken leveringen niet te realiseren en door een onbetrouwbare partner te zijn op het vlak van de leveringen.

Trouwens, de tweede spuit voor AZ werd voor diegenen die al een eerste AZ hadden ontvangen reeds gereserveerd.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    Ik denk dat het hier meer te maken heeft met de onbetrouwbare leveringen van AZ dan met het vaccin zelf. Vergeet toch niet dat AZ massaal werd toegediend in het VK zonder noemenswaardige problemen.

AZ heeft wel de EC voor het blok gezet door de afgesproken leveringen niet te realiseren en door een onbetrouwbare partner te zijn op het vlak van de leveringen.

Trouwens, de tweede spuit voor AZ werd voor diegenen die al een eerste AZ hadden ontvangen reeds gereserveerd.
    Uiteraard is dat de hoofdreden en wie gepland stond voor AstraZeneca zal dat ook nog krijgen.
    Het gaat hem ook niet om de reeds bestelde hoeveelheden maar om eventuele nieuwe bestellingen die nu gestopt worden.
    Op zich bizar want Europa had (alle merken samen) toch voldoende vaccins besteld voor iedereen?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    @Sieg,

De USA heeft zijn goede en slechte kanten, zoals ook wij die hebben, maar wat daar beslist wordt moeten we toch vaak met een serieuze loupe bekijken.
    Zo gebruik ik medisch materiaal waarbij de goedkeuring voor gebruik van de app en het materiaal alleen maar mag voor het dure Amerikaanse Apple-syndroom en aan Androids-kant slechts Samsung echt in de running zit en mag.
    De toepassingen zijn dan ook zo geschreven dat je slechts door de Amerikaanse beoordeler (FDA) mogen gebruikt worden. Jawel, er zit een lijst met toegelaten toestellen in de app ingebakken ... En daar zit nog een versie-beperking op ook. Nog steeds de 9-versie. Installeer je iets anders of gebruik je een ander merk, start de app op met de melding dat je naar de lijst moet kijken met toegelaten toestellen.
    Zou te maken hebben met de betrouwbaarheid van meetresultaten ... Gek, een sensor meet waarden waar een transmitter de meetwaarden volgens een logartime omzet naar een eindresultaat. Dat resultaat wordt dan naar de app doorgestuurd en wordt gewoon in de databank gezet, via WiFi doorgestuurd naar een internationale medische databank en wordt op de app gebruikt om het resultaat te tonen en in een tijdslijn te zetten. Verder doet de app niets aan de ontvangen waarden zelf. Wist niet dat een smartphone ontvangen waarden anders toont.
    Nog eentje. In 2002 liep en nu nog een wetenschappelijk medisch experiment voor Beta-cel-transplant bij diabeten. In Amerika mocht, mag dit niet. Gelukkig waren heel wat Amerikaanse sponsors te vinden die geld donneerden aan de Europese instellingen die in het project zaten.
    En blijkbaar is het Covid19-virus een Chinees handelsproduct. Dit hebben ze toch zo verkocht aan hun eigen publiek.
    De reden dat het AZ vaccin niet goedgekeurd wordt in Amerika heeft weinig te maken met een app hé Wim
    De reden was en is nog steeds de mindere werking van het vaccin
    Graag dan ook eens de uitleg over de rest van mijn aangehaalde punten waarom mensen weigeren het AZ vaccin te nemen

Ik vind het wel heel erg frappant dat hier vooral positief gereageerd wordt op het AZ vaccin door mensen die allen Pfizer hebben gekregen
    Het AZ vaccin heeft een negatieve impact op gans het vaccinatie gebeuren, zo simpel is het
    Er zijn zelfs op het ogenblik vaccinatiecentrums waarbij men het AZ vaccin niet verdeeld krijgt omdat er teveel geweigerd wordt omdat mensen bvb een Pfizer vaccin willen
    En het probleem bij mensen is nu eenmaal zo altijd geweest dat wanneer iets een negatieve emotionele reactie uitlokt het dan massaal wordt geweigerd.

Tevens nogmaals mijn vraag, wat met mensen die een minder werkend AZ vaccin hebben gekregen, hoe moet het dan verder met toekomstige inentingen of boosters
    Mogen deze bvb na nog eens een jaartje in onzekerheid te leven, ondanks vaccinatie met AZ, volgend jaar bvb een Pfizer vaccin krijgen
    Of moeten deze mensen voor de rest van hun leven het doen met een minderwaardig vaccin ?

Daarmee dat ik hier steeds zeg dat mensen niet allemaal weigeraars zijn maar er wel nog vele vragen daaromtrent zijn en daarmee twijfelen wat te doen

grts
    Sieg

Iedereen die een 1ste dosis AZ vaccin gekregen heeft, zal ook de tweede dosis krijgen, staat overal in de media nu.
    Vaccin "shopping" zal de eerste tijd nog niet lukken, vanaf juli waarschijnlijk wel omdat er dan veel meer geleverd zal zijn en er een overschot aan vaccins komt (bv Curevac is normaal gezien beschikbaar tegen dan).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
    Iedereen die een 1ste dosis AZ vaccin gekregen heeft, zal ook de tweede dosis krijgen, staat overal in de media nu.
    Vaccin "shopping" zal de eerste tijd nog niet lukken, vanaf juli waarschijnlijk wel omdat er dan veel meer geleverd zal zijn en er een overschot aan vaccins komt (bv Curevac is normaal gezien beschikbaar tegen dan).
    Ja van die eerste en tweede prik weet ik wel
    Maar wat met verdere inentingen ? Want je weet toch dat dit voorlopig minstens jaarlijks zal moeten herhaald worden ?
    Dus mijn vraag is dan nog steeds, als je nu bvb beide vaccinaties gehad hebt met het AstraZeneca vaccin en Europa dus nu heeft beslist om dit vaccin niet meer aan te kopen maar hun bestellingen te plaatsen bij RNA vaccins wegens betrouwbaarheid van werking en levering, wat dan met volgende vaccinaties voor komend jaar of jaren (of binnen een half jaar, nog niemand die het weet)
    Pfizer is trouwens al bezig om deze "boosters" te maken omdat deze nodig zullen zijn in de toekomst, voordeel daarvan is dat deze steeds worden aangepast naar nieuwe varianten
    Kan er dan zomaar een "booster" gegeven worden met Pfizer bij iemand die AstraZeneca gevaccineerd is ?
    Ik veronderstel zelf van niet omdat beide vaccins op een totaal andere manier gemaakt zijn, dus wat dan ...

En voor degenen die het willen lezen wat ik nu eigenlijk bedoel, is wel geen simpel leesvoer
    https://theconversation.com/3-doses-...ng-haul-159137
    https://www.pharmaceutical-technolog...ters-pandemic/

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 10 mei 2021 om 14:21 Reden: links toegevoegd

De reden dat het AZ vaccin niet goedgekeurd wordt in Amerika heeft weinig te maken met een app hé Wim
    De reden was en is nog steeds de mindere werking van het vaccin

Daarmee dat ik hier steeds zeg dat mensen niet allemaal weigeraars zijn maar er wel nog vele vragen daaromtrent zijn en daarmee twijfelen wat te doen

grts
    Sieg
    Ik wou enkel aangeven dat we ook niet blindelings moeten hollen achter het FDA.
    Dat ieder vaccin een bijwerking heeft is een feit. Dat voor de recente geneesmiddelen, vaccins niet alle bijwerkingen gekend zijn is zeker ook een waarheid, maar, indien men zo redeneert moet men geen enkel medicijn, vaccin nog op de markt brengen. Welke impact zal Pfizer hebben binnen 10 jaar ? Geen god die het weet en men beweert wel dat er geen gevaren zullen zijn, Enkel binnen 10 jaar kunnen we een oordeel vellen over datgene er in die 10 jaar zich heeft afgespeeld.

Maar zoals steeds, is er altijd wel ergens een stok te vinden om de hond te slaan. Te duur, te moelijk, te goedkoop, Chinees, Turks, te zwaar, te kort.... noem maar op. Steeds weer zal men een argument pro als contra vinden.
    Als ik voor de zoveelste keer alle bijsluiters lees, dan lees ik voor de huidige vaccins dezelfde boodschap. Bij alle vaccin heb ik de indruk dat het copies zijn van elkaar en allen beginnen met een opmerking over trombose ...

Bij het griepvaccin had, heb je ook twee grote groepen van vaccins. Het ene gaf, geef iets meer bescherming dan het andere en indien je erover sprak met mensen hadden die zelfs nog niet eens in de gaten welk van de twee ze kregen als ze dan al beseften dat er twee waren. En niettegenstaande het vaccineren zijn er helaas wel een grote gorpe mensen aan griep gestorven, ook gevaccineerden.

We moeten een eerlijke kosten-baten durven maken. Neen, niet financieel, maar wel naar mensheid en gezondheid toe. Wat weegt er meer op ? Zo snel mogelijk iedereen zien te vaccineren waarbij we hopen de pandemie onder controle te krijgen, of nog een paar jaar verder aanmodderen omdat de ene dit niet wil, en de ander dat niet wil en nog een ander niet gelooft in een vaccin en waar voor nog een andere het om boerenbedrog gaat. Willen we nu werkelijk kostbare tijd verliezen ? En geloof me, hij wordt kostbaarder en kostbaarder, het virus krijgt tijd om zich aan te passen (neen, wel de strongest survives) en door de snelle mutaties slagen bepaalde mutaties de vaccins te overleven en hoe meer tijd we toe laten op mutanten, hoe groter het gevaar. Met de hudige houding is voorspelling op een nieuwe golf de eenvoud zelve.
    Aanvankelijk stond iedereen te roepen en te tieren dat het niet snel genoeg ging en indien nodig was men zelfs naar het buitenland getrokken indien dit had gekund en nu plots is alles precies pure nonsens en demagogie.
    Ondertussen boekt men bv volop reizen en durft men te melden dat indien de 2de vaccinatie in de reisperiode valt men dan maar niet moet gevaccineerd worden.
    Zoals steeds weer komt de norm "Rechten" op de voorgrond te staan en wordt de norm 'Plichten" de vergeetput ingekegeld. Dat, eenmaal de pandemie onder controle dan versoepelt en eventueel het vaccin mag weigeren, een keuze krijgt over welk vaccin kan dan volop geoordeeld. Maar nu brandt het en het kan me geen moer schelen indien het nu de tuinman, de agent, de huishoudster of de visser is die de brand blust in plaats van een brandweerman, als die brand maar deftig geblust wordt.
    Laat de discusie over weigeren, type vaccin ophouden en laat ons bezig zijn met het controleerbaar maken, houden van de pandemie met of tegen onze goesting.
    Ik had normaal nu woensdag een medisch ingrijpen. Nu vrijdag geleden telefoon gekregen dat het spijtig genoeg niet kan door gaan wegens Corona-situatie en de ingreep is voor een paar weken verschoven. En er zijn nog veel belangrijker ingrepen, patienten dan mezelf die hetzelfde verdikt te horen krijgen. Moet men verwonderd zijn dat verzorgingspersoneel en eventuele patienten het op hun zenuwen krijgen indien je hoort dat er een bende weigeraars, alles-aan-de-laars-lappers rond lopen ?
    Laatst gewijzigd door Wim.Vanmaele; 10 mei 2021 om 15:28
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Na mijn 2de vaccin zal ik voorzichtig blijven, alleen ga ik mijn kleinkinderen terug flink knuffelen...

Ik wou enkel aangeven dat we ook niet blindelings moeten hollen achter het FDA.
    Dat ieder vaccin een bijwerking heeft is een feit. Dat voor de recente geneesmiddelen, vaccins niet alle bijwerkingen gekend zijn is zeker ook een waarheid, maar, indien men zo redeneert moet men geen enkel medicijn, vaccin nog op de markt brengen. Welke impact zal Pfizer hebben binnen 10 jaar ? Geen god die het weet en men beweert wel dat er geen gevaren zullen zijn, Enkel binnen 10 jaar kunnen we een oordeel vellen over datgene er in die 10 jaar zich heeft afgespeeld.

Maar zoals steeds, is er altijd wel ergens een stok te vinden om de hond te slaan. Te duur, te moelijk, te goedkoop, Chinees, Turks, te zwaar, te kort.... noem maar op. Steeds weer zal men een argument pro als contra vinden.
    Als ik voor de zoveelste keer alle bijsluiters lees, dan lees ik voor de huidige vaccins dezelfde boodschap. Bij alle vaccin heb ik de indruk dat het copies zijn van elkaar en allen beginnen met een opmerking over trombose ...

Bij het griepvaccin had, heb je ook twee grote groepen van vaccins. Het ene gaf, geef iets meer bescherming dan het andere en indien je erover sprak met mensen hadden die zelfs nog niet eens in de gaten welk van de twee ze kregen als ze dan al beseften dat er twee waren. En niettegenstaande het vaccineren zijn er helaas wel een grote gorpe mensen aan griep gestorven, ook gevaccineerden.

We moeten een eerlijke kosten-baten durven maken. Neen, niet financieel, maar wel naar mensheid en gezondheid toe. Wat weegt er meer op ? Zo snel mogelijk iedereen zien te vaccineren waarbij we hopen de pandemie onder controle te krijgen, of nog een paar jaar verder aanmodderen omdat de ene dit niet wil, en de ander dat niet wil en nog een ander niet gelooft in een vaccin en waar voor nog een andere het om boerenbedrog gaat. Willen we nu werkelijk kostbare tijd verliezen ? En geloof me, hij wordt kostbaarder en kostbaarder, het virus krijgt tijd om zich aan te passen (neen, wel de strongest survives) en door de snelle mutaties slagen bepaalde mutaties de vaccins te overleven en hoe meer tijd we toe laten op mutanten, hoe groter het gevaar. Met de hudige houding is voorspelling op een nieuwe golf de eenvoud zelve.
    Aanvankelijk stond iedereen te roepen en te tieren dat het niet snel genoeg ging en indien nodig was men zelfs naar het buitenland getrokken indien dit had gekund en nu plots is alles precies pure nonsens en demagogie.
    Ondertussen boekt men bv volop reizen en durft men te melden dat indien de 2de vaccinatie in de reisperiode valt men dan maar niet moet gevaccineerd worden.
    Zoals steeds weer komt de norm "Rechten" op de voorgrond te staan en wordt de norm 'Plichten" de vergeetput ingekegeld. Dat, eenmaal de pandemie onder controle dan versoepelt en eventueel het vaccin mag weigeren, een keuze krijgt over welk vaccin kan dan volop geoordeeld. Maar nu brandt het en het kan me geen moer schelen indien het nu de tuinman, de agent, de huishoudster of de visser is die de brand blust in plaats van een brandweerman, als die brand maar deftig geblust wordt.
    Laat de discusie over weigeren, type vaccin ophouden en laat ons bezig zijn met het controleerbaar maken, houden van de pandemie met of tegen onze goesting.
    Ik had normaal nu woensdag een medisch ingrijpen. Nu vrijdag geleden telefoon gekregen dat het spijtig genoeg niet kan door gaan wegens Corona-situatie en de ingreep is voor een paar weken verschoven. En er zijn nog veel belangrijker ingrepen, patienten dan mezelf die hetzelfde verdikt te horen krijgen. Moet men verwonderd zijn dat verzorgingspersoneel en eventuele patienten het op hun zenuwen krijgen indien je hoort dat er een bende weigeraars, alles-aan-de-laars-lappers rond lopen ?
    En met deze uitleg Wim en je quote heb je er weer mijn belangrijkste vraag er vantussen geknipt, spijtig
    Want net deze vraag doet de meeste mensen twijfelen, niet omdat ze willen maar omdat nu ook Europa na bijna alle andere landen toch hun eieren in een ander mandje hebben gelegd
    En net dat laatste roept nu nog meer vragen op.

Wist je dat het tegenwoordig zelfs zo erg is dat als er iemand vraagt met welk vaccin je gevaccineerd bent of wordt en je antwoord AstraZenica, dat je dan een "Oei" als antwoord krijgt

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 10 mei 2021 om 15:50 Reden: typo

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Na mijn 2de vaccin zal ik voorzichtig blijven, alleen ga ik mijn kleinkinderen terug flink knuffelen...
    Toch maar opletten
    Binnen enkele weken zal misschien de Indische variant hier de ronde doen

grts
    Sieg

En met deze uitleg Wim en je quote heb je er weer mijn belangrijkste vraag er vantussen geknipt, spijtig
    Want net deze vraag doet de meeste mensen twijfelen, niet omdat ze willen maar omdat nu ook Europa na bijna alle andere landen toch hun eieren in een ander mandje hebben gelegd
    En net dat laatste roept nu nog meer vragen op.

Wist je dat het tegenwoordig zelfs zo erg is dat als er iemand vraagt met welk vaccin je gevaccineerd bent of wordt en je antwoord AstraZenica, dat je dan een "Oei" als antwoord krijgt

grts
    Sieg
    Probleem is en blijft dat mensen nu éénmaal onkritisch door het leven gaan. Nadenken en kritisch zijn vraagt inzet en voor velen is alles wat op de sociale media verschijnt evangelie.
    Je moet eens luisteren na een examen. 't Ja ik ben gebuisd. Maar dat komt omdat de leraar me niet begrijpt, iets tegen mij heeft .
    De fout ligt nooit bij de student, steeds bij de ander. En raar, men gelloft het nog ook als een waarheid als een koe.
    Indien mensen nu echt kritisch willen zijn en respectvol redeneren en niet enkel het slechte of enkel het goede zien was het atwoord niet "Oei", maar "Je hebt geluk, je hebt al een vaccin gekregen".

En dat hier uitsluitend mensen die Pfizer hebben gekregen positief AZ aanprijzen is een uitspraak die jij doet. Hierop wil ik geen discussie voeren.
    Ik ken een heel pak mensen die maar al te graag via QVAC willen opgebeld worden voor dat AZ-vaccin waar een ander voor bedankt.

En mocht nu plots blijken dat tegen de xde variant bv, de Indische AZ het uitstekend doet en beter dan Pfizer, Moderna, ... en de prietpraat over sociale media zijn opbouw richting AZ doet. Je zal wat zien.
    Mensen zijn kudde dieren en dat houdt in dat er een grote groep blind enondoordacht de leiider, leiders volgen. Lopen die leiders naar de afgrond en springen ze erin, dan volgt gedwee en zelfzeker de kudde.

Probleem is en blijft dat mensen nu éénmaal onkritisch door het leven gaan. Nadenken en kritisch zijn vraagt inzet en voor velen is alles wat op de sociale media verschijnt evangelie.
    Je moet eens luisteren na een examen. 't Ja ik ben gebuisd. Maar dat komt omdat de leraar me niet begrijpt, iets tegen mij heeft .
    De fout ligt nooit bij de student, steeds bij de ander. En raar, men gelloft het nog ook als een waarheid als een koe.
    Indien mensen nu echt kritisch willen zijn en respectvol redeneren en niet enkel het slechte of enkel het goede zien was het atwoord niet "Oei", maar "Je hebt geluk, je hebt al een vaccin gekregen".

En dat hier uitsluitend mensen die Pfizer hebben gekregen positief AZ aanprijzen is een uitspraak die jij doet. Hierop wil ik geen discussie voeren.
    Ik ken een heel pak mensen die maar al te graag via QVAC willen opgebeld worden voor dat AZ-vaccin waar een ander voor bedankt.

En mocht nu plots blijken dat tegen de xde variant bv, de Indische AZ het uitstekend doet en beter dan Pfizer, Moderna, ... en de prietpraat over sociale media zijn opbouw richting AZ doet. Je zal wat zien.
    Mensen zijn kudde dieren en dat houdt in dat er een grote groep blind enondoordacht de leiider, leiders volgen. Lopen die leiders naar de afgrond en springen ze erin, dan volgt gedwee en zelfzeker de kudde.
    Je kan het niet beter zeggen.

Ja Wim, en dus bij deze nogmaals mijn vraag uiteraard
    Wat met mensen die een AZ vaccin hebben gekregen, hoe moet het dan verder met toekomstige inentingen of boosters
    Mogen deze bvb na nog eens een jaartje in onzekerheid te leven, ondanks vaccinatie met AZ, volgend jaar bvb een Pfizer booster krijgen
    Dit aangezien Europa er voor gekozen heeft om niet meer met dit vaccin te werken, moeten wij dan naar Engeland om ons boostervaccin van AZ te krijgen.
    De uitleg van Europa voor het stopzetten van AstraZeneca was in eerste instantie het niet kunnen en willen nakomen van beloofde leveringen
    Maar daarbij kwam nog de reden van het zeer goede resultaat van RNA vaccins en vooral de werking ervan naar de toekomst toe.
    Blijkbaar gaan mensen, volgens ik hetgeen hier lees, daar redelijk gemakkelijk overheen zonder na te denken, maar ik ben gewend van verder te kijken in de toekomst.
    En dus blijf ik ook met die vraag zitten die zelfs door dokters op het ogenblik onbeantwoord blijven

En wees nu eens allemaal eerlijk aub, iedereen zou liever bvb Pfizer krijgen
    Dat heb ik zelfs hier op het forum al tussen de lijntjes duidelijk gelezen
    En als je dan hoort wat er gebeurt bij mensen die wat kunnen regelen, tjah dan weet je toch genoeg hé, gelukkig komt dit tegenwoordig uit dankzij de media

grts
    Sieg

Dus mijn vraag is dan nog steeds, als je nu bvb beide vaccinaties gehad hebt met het AstraZeneca vaccin en Europa dus nu heeft beslist om dit vaccin niet meer aan te kopen maar hun bestellingen te plaatsen bij RNA vaccins wegens betrouwbaarheid van werking en levering, wat dan met volgende vaccinaties voor komend jaar of jaren (of binnen een half jaar, nog niemand die het weet)
    Pfizer is trouwens al bezig om deze "boosters" te maken omdat deze nodig zullen zijn in de toekomst, voordeel daarvan is dat deze steeds worden aangepast naar nieuwe varianten
    Kan er dan zomaar een "booster" gegeven worden met Pfizer bij iemand die AstraZeneca gevaccineerd is ?
    Maakt niet uit. De manier waarop het vaccin gemaakt wordt is verschillend, maar het resultaat is hetzelfde: je immuunsysteem trainen om die virussen te herkennen. Elk van die vaccins heeft een keuze gemaakt welke eiwitten van het virus ze gebruiken om dit te doen en dan een manier om je immuunsysteem te trainen. Dus je immunitiet gaat misschien iets verschillend zijn (hangt af van de variant) maar als de boosters gericht zijn op een andere variant, dan gaat dit gewoon zijn werk doen. Een booster is nl gewoon een vaccin dat een ander eiwit aan je immuunsysteem voorstelt. De ene doet dit me nRMA technieken, dan andere met een verzwakt of dood virus. Jouw imuunsysteem moet gewoon dat eiwit herkennen en daarop verder gaan.

Het zal zo zijn dat we elk jaar ons (telkens aangepast) vaccin moeten gaan halen, net als de griepprik.
    Voor diegenen die dat willen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Maakt niet uit. De manier waarop het vaccin gemaakt wordt is verschillend, maar het resultaat is hetzelfde: je immuunsysteem trainen om die virussen te herkennen. Elk van die vaccins heeft een keuze gemaakt welke eiwitten van het virus ze gebruiken om dit te doen en dan een manier om je immuunsysteem te trainen. Dus je immunitiet gaat misschien iets verschillend zijn (hangt af van de variant) maar als de boosters gericht zijn op een andere variant, dan gaat dit gewoon zijn werk doen. Een booster is nl gewoon een vaccin dat een ander eiwit aan je immuunsysteem voorstelt. De ene doet dit me nRMA technieken, dan andere met een verzwakt of dood virus. Jouw imuunsysteem moet gewoon dat eiwit herkennen en daarop verder gaan.
    Oef eindelijk een antwoord op mijn vraag, hopelijk is het juist
    Dus volgens jouw kan bvb volgende jaren andere merk boosters gegeven worden dan het vaccin dat je in het begin gekregen hebt ?
    Want dat was dus mijn vraag waarop ook de huisarts geen sluitend antwoord kon geven, als ik nu AstraZeneca krijg dan kan je dus volgend jaar een booster krijgen van Pfizer (of omgekeerd) volgens jouw

grts
    Sieg

Dus volgens jouw kan bvb volgende jaren andere merk boosters gegeven worden dan het vaccin dat je in het begin gekregen hebt ?
    Want dat was dus mijn vraag waarop ook de huisarts geen sluitend antwoord kon geven, als ik nu AstraZeneca krijg dan kan je dus volgend jaar een booster krijgen van Pfizer (of omgekeerd) volgens jouw
    Als Europa al geen AstraZeneca meer wil aankopen, dan belet dat niet dat landen zelf bestellen … maar stel dat ze dat allen volgen, dan zal het niet anders kunnen dan dat men daarna iets anders krijgt.
    Een merk kan er ook mee stoppen of in de toekomst er niet in slagen een nieuwe versie te maken … ook dan geen keuze.
    Maar daarbuiten … hebben we altijd al hetzelfde merk van het griepvaccin gekregen?

Met wat geluk kunnen ze een gecombineerd vaccin maken, tegen zowel de griep als COVID-19.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Waarom die oef ? Voor zover ik weet is er nog geen vaccin (ook voor andere ziektekiemen) dat een beperking legt op een toekomstige vaccinatie. Als voorbeeld griep: Alhoewel griepvaccin op een totaal ander principe is gebaseerd. ieder jaar wordt er in feite een nieuw type griepvaccin aangemaakt, want men probeert voorspelling te doen welke groep van griepvirussen eventueel in de meerderheid zal zijn. Het griepvaccin is een soep van diverse stammen griep.

Ofwel biedt een vaccin een levenslange bescherming (bv gele koorts) ofwel dient het herhaald te worden. Bij herhaling wordt niet echt naar het merk, type van gebruikt vaccin gekeken.
    Bij een levenslange werking betekent dit dat het menselijke lichaam antistoffen aanmaakt gedurende het gehele leven. Bij de andere worden er antistoffen aangemaakt die langzaam verdwijnen.
    Gelukkig staan op de antistoffen aangemaakt door het lichaam geen merknamen.
    En jawel, wat ik hier meldt is een sterk vereenvoudigde vorm van werking. In praktijk is alles wel iets gecompliceerder.

Hier een kleine uitleg over diverse types corona-vaccins: https://www.laatjevaccineren.be/soorten-coronavaccins
    In het Engels, maar met mooie uitleg en types vaccins en vaccinvoorbeelden (meer dan enkel Corona): https://www.hhs.gov/immunization/bas...pes/index.html

Wanneer je volgend jaar een booster zou krijgen van Pfizer is het de bedoeling de impuls te geven aan je lichaam om aan aanmaken van antistoffen herinnerd te worden. Of het kwaad kan is niet ter discussie, wel indien het principe dan ook geldt om de reeds aangemaakte antistoffen aan te vullen met productie van een bijkomende hoeveelheid antistoffen. In het slechtste geval zou het kunnen betekenen dat naast 'Pfizer'-corrona-antistoffen en nu 'AZ'-corona-antistoffen worden aangemaakt ?
    Of er tussen beide een verschil is, wil geen antwoord op suggeren. Dat is voor wetenschappers die daarmee bezig zijn. Maar elkaar tegenwerken en elkaar opheffen zal wel niet gebeuren.
    Ik vergelijk het met een soort zoetingsmiddel. We willen dat de koffie zoet smaakt. Dit kan met suiker, met suiker-vervangende stoffen bv Stevia. Indien je beide mengt krijg je ook wel zoete koffie, eventueel smaakt die dan wel niet dan wat je gewoon bent bij gebruik van pure suiker of pure Stevia. Misschien als vb te simpel, maar ik wou een begrijpbaar vb stellen.

Oef eindelijk een antwoord op mijn vraag, hopelijk is het juist

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Wim.Vanmaele; 11 mei 2021 om 08:06

23. Standaard Re: Versoepeling maatregelen

Vanaf vandaag mogen alle 41-plussers uit Brussel een afspraak maken in een vaccinatiecentrum

Het gaat vooruit!!!!

Vanaf vandaag mogen alle 41-plussers uit Brussel een afspraak maken in een vaccinatiecentrum

Het gaat vooruit!!!!
    Ik denk dat dit een vertekend beeld geeft. Het feit dat men al bezig is met de 41-plussers zegt meer over het aantal ouderen die zich niet wil laten vaccineren.
    De vaccinatiegraad is Brussel is overigens de laagste van het land: https://covid-vaccinatie.be/nl
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Het gaat vooruit!!!!
    Het werd tijd zeker ?
    Ik heb wel al veel interessante comments gelezen hier, no joking.

Pagina 83 van 92 EersteEerste ... 33 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Energiebesparende maatregelen (zelf uit te voeren)
    Door Dirk007 in forum Chit Chat
    Reacties: 97
    Laatste bericht: 12 januari 2012, 11:43

Regels voor berichten