Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Die mevrouw in Edegem had ook negatief getest op de eerste test....die zal het ook nadien gekregen hebben wss....
    Klopt, alleen weet men niet met zekerheid waar.
    Ik hoop dat die vaccins echt gaan helpen, men kan niet blijven iedereen opsluiten of alles sluiten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Kan je tijdens de incubatieperiode al betrouwbaar zeggen of iemand besmet is? Ze kan goed besmet zijn op vakantie, nog niet voldoende virus ontwikkeld hebben om positief te testen en dus negatief zijn bij een eerste test. Ik denk niet dat wij daar als niet medisch onderlegden ook maar iets zinniger over kunnen zeggen dan toogpraat. En journalisten (of wat daar tegenwoordig moet voor doorgaan) zeker niet.

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Kan je tijdens de incubatieperiode al betrouwbaar zeggen of iemand besmet is? Ze kan goed besmet zijn op vakantie, nog niet voldoende virus ontwikkeld hebben om positief te testen en dus negatief zijn bij een eerste test.
        Dat kan zeker zo zijn want waarom doen ze anders twee testen?
        Maar stel dat ze tijdens de eerste test besmet werd ... incubatietijd dan meegerekend 7 dagen later wel positief.
        Het is maar een veronderstelling hé, maar niets bewijst nu het tegendeel.
        Ik denk dat niemand het met 100% zekerheid kan weten op deze manier.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          't Wordt dringend tijd dat Europs beslist om alle niet-essentiële verplaatsing naar buitenland te verbieden.
          En een tenniswedstrijd in Australië met een verplaatsing per vliegtuig, boot, zwemmend, lopend .... is nu geen essentiële verplaatsing. Idem voor de coureurs op stage in Spanje, ....
          EN misschien hard maar misschien ook in Europa een verplaatsings-lockdown indien het niet nodig is ...
          Maar kijk eens naar de Australische aanpak: 72 tennissers zitten in quarantaine….ttz mogen hun kamer niet meer verlaten… een beetje anders dan quarantaine volgens onze regering.

          "Positive cases on three flights have forced 72 players into full quarantine, meaning they have to isolate full-time in their hotel rooms for 14 days instead of being allowed outside to train like other participants." https://www.bbc.com/news/world-australia-55713453

          Death rate Australia: 3,7 Belgium: 178

          Moesten ze hier "quarantaine bij terugkeer" zo organiseren (zoals bvb in de beginfase voor terugkeerders uit Wuhan: opgesloten in Neder over Heembeek dacht ik), er zouden er al veel minder op niet essentiële reis vertrekken denk ik. En de uitbraak van het virus uit die groep zou direct in de kiem gesmoord zijn.

          Veel te vrijblijvend de maatregelen hier allemaal.

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

            Op het einde inderdaad een fout gemaakt, maar wees eerlijk ...
            Op het einde ??? Ze heeft al vooraf een enorme fout begaan door te gaan reizen !!!

            Het wordt echt Trumpiaans zoals gij al maandenlang alle mogelijke argumenten verzint om mensen, die "FOERT" zeggen tegen de voorschriften (die inderdaad véél te véél pamperen), toch maar te verschonen.
            De "alsen" en "indiens" en "zou" zijn niet te tellen. Het komt maar op één ding aan: de 80% mensen die wel rekening houden met de medemens moeten voor u best al een vol jaar in quarantaine leven, hun living NOOIT verlaten want als je hier te lande je neus aan het venster steekt kan je ook besmet raken.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Op het einde ??? Ze heeft al vooraf een enorme fout begaan door te gaan reizen !!!

              Het wordt echt Trumpiaans zoals gij al maandenlang alle mogelijke argumenten verzint om mensen, die "FOERT" zeggen tegen de voorschriften (die inderdaad véél te véél pamperen), toch maar te verschonen.
              De "alsen" en "indiens" en "zou" zijn niet te tellen. Het komt maar op één ding aan: de 80% mensen die wel rekening houden met de medemens moeten voor u best al een vol jaar in quarantaine leven, hun living NOOIT verlaten want als je hier te lande je neus aan het venster steekt kan je ook besmet raken.
              in De Standaard (papieren) van vandaag op pagina 10 staat uit grondige analyse van hoe het verlopen is. De conclusie is dat de dame in kwestie niets verkeerd heeft gedaan.
              En reizen is vooralsnog niet verboden.

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                En reizen is vooralsnog niet verboden.
                Helaas niet, maar wel in alle toonaarden afgeraden. En dat is natuurlijk voor een deel asocialen HET argument om er de kantjes te gaan aflopen. Want dat is tenminste spannend hé.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Op het einde ??? Ze heeft al vooraf een enorme fout begaan door te gaan reizen !!!

                  Het wordt echt Trumpiaans zoals gij al maandenlang alle mogelijke argumenten verzint om mensen, die "FOERT" zeggen tegen de voorschriften (die inderdaad véél te véél pamperen), toch maar te verschonen.
                  De "alsen" en "indiens" en "zou" zijn niet te tellen. Het komt maar op één ding aan: de 80% mensen die wel rekening houden met de medemens moeten voor u best al een vol jaar in quarantaine leven, hun living NOOIT verlaten want als je hier te lande je neus aan het venster steekt kan je ook besmet raken.
                  Man, is dat nu zo moeilijk om eens op een vriendelijke manier te reageren? [emoji1785]
                  Is dat nodig om steeds zo arrogant te zijn en er verwijten en beledigingen bij sleuren? [emoji107]
                  En dan op berichten die niet tot u gericht zijn.

                  Het enige verschil is dat ik wat menselijker wil denken en niet permanent de medemens altijd alles wil verwijten, COVID is een virus en het virus is de vijand, niet de medemens.

                  Als men iets niet wil toelaten, dan moeten ze het verbieden en niet aanbevelen om het niet te doen.
                  Zonder verbod, geen overtreding!
                  Leer nu eindelijk eens het verschil kennen tussen aanbeveling en verplichting en tussen afgeraden en verboden.

                  Maar jij mag natuurlijk wel voor het plezier op een drukke plaats gaan wandelen, maar als een ander buiten komt is hij uiteraard asociaal. [emoji848]

                  Geniet van de tijdelijke droogte, kunt ge eens gaan uitwaaien. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Helaas niet, maar wel in alle toonaarden afgeraden. En dat is natuurlijk voor een deel asocialen HET argument om er de kantjes te gaan aflopen. Want dat is tenminste spannend hé.
                    Naar plaatsen gaan waar veel volk komt is ook afgeraden, maar wie moest er zo nodig gaan wandelen waar te veel volk naar zijn zin was?
                    Ahhh ja, klopt ... het waren de anderen hun fout. [emoji848]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Naar plaatsen gaan waar veel volk komt is ook afgeraden, maar wie moest er zo nodig gaan wandelen waar te veel volk naar zijn zin was?
                      Ahhh ja, klopt ... het waren de anderen hun fout. [emoji848]
                      Ik vraag me dus echt af wat al die anderen daar te zoeken hadden...

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                        Ik vraag me dus echt af wat al die anderen daar te zoeken hadden...
                        Asociaal zijn tegenover ... [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                          Het enige verschil is dat ik wat menselijker wil denken en niet permanent de medemens altijd alles wil verwijten, COVID is een virus en het virus is de vijand, niet de medemens.
                          Ik verwijt 80, misschien 90% van de mensen helemaal niks, wel die 10 of 20% die smeekbeden (ga aub niet op reis) vierkant aan hun voeten vegen, en waarvan er dan nog 40% van die reizigers bij terugkomst opnieuw alle smeekbeden van de overheid (laat u aub testen bij aankomst) opnieuw vierkant aan hun laars lappen.

                          Als gij dan maandenlang blijft verkondigen dat die reizigers niks, maar dan ook niks verkeerd doen (want niet "verboden"), dan mag je op de duur wat nijdige reacties verwachten. En niet van mij alleen.
                          Zeker als je dan nog gaat verwijten dat ik maar eeuwig in mijn kot moet blijven.

                          Verleden week in een park waar je op bepaalde plaatsen onmogelijk afstand kon houden (wist ik NIET vooraf): NIEMAND een mondmasker behalve wij twee.
                          Dit weekend eens in Gent centrum gaan wandelen: niet te veel volk, iedereen op meters afstand van elkaar en IEDEREEN met mondmasker op.

                          Besluit: de medemens die alles aan zijn laars lapt is inderdaad de vijand, SAMEN met het virus.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Versoepeling maatregelen

                            Nete, u bent het niet waard dat ik nog een antwoord formuleer want u heeft toch uw eigen verdraaiingen op alles, u reageert nooit op een gesprek maar altijd naast de kwestie en op de man en het is altijd de anderen hun fout.
                            Als ik ergens kom waar het te druk is, dan keer ik om, dergelijke zaken heeft men zelf in de hand en goede wil moet van alle kanten komen.
                            Einde gesprek.
                            Bye
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Op het einde ??? Ze heeft al vooraf een enorme fout begaan door te gaan reizen !!!

                              Het wordt echt Trumpiaans zoals gij al maandenlang alle mogelijke argumenten verzint om mensen, die "FOERT" zeggen tegen de voorschriften (die inderdaad véél te véél pamperen), toch maar te verschonen.
                              De "alsen" en "indiens" en "zou" zijn niet te tellen. Het komt maar op één ding aan: de 80% mensen die wel rekening houden met de medemens moeten voor u best al een vol jaar in quarantaine leven, hun living NOOIT verlaten want als je hier te lande je neus aan het venster steekt kan je ook besmet raken.
                              Ik geef u 100% gelijk ... het "incivisme" teert welig in een bepaalde groep burgers, ze vegen gewoon aan alles hun g@, verder is het kafkaiaans om te zien hoe sommigen hier het "tolerante" beleid inzake maatregelen aanroepen om er toch maar de kantjes af te kunnen lopen met allerlei wakke redenen die in het concept van een pandemie gewoon te belachelijk zijn voor woorden. Ik zou er hier zelfs niet meer op reageren moest het niet zo wraakroepend (dom) zijn. Dat eeuwigdurend gesjoemel van de Belgen gekoppeld aan een gebrek aan hardhandig optreden, is gewoon deprimerend. 't Is niet verboden, dus het mag, voor de dommekl... ah bah ja zeker
                              En die arme mevrouw die er nu "gebroken" bij loopt wegens de ravage die ze heeft aangericht? werkelijk? kom nou zeg ... stom geboren en onnozel gewiegd? vroeger zeiden ze "krijg den duvel voor uwe nieuwejaar" ... vervang duivel voor covid voor mijn part, dan weet ge mogelijk ook eens waar het nijpt!

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                En weer zo'n heerlijk weetje: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...=1778527235308
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                                Comment

                                Working...
                                X