Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 73 van 82 EersteEerste ... 23 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.801 t/m 1.825 van 2045

Standaard Re: Versoepeling maatregelen

Gisteren vroeg, naar mijn maatstaven, mijn eerste AZ prikje gehad.
    Alles liep van een leien dakje en in minder dan een half uur was ik weer buiten.
    Acht lanen en elke laan nog eens acht of was het tien hokjes.
    Grote wachtzaal en iedereen volgde strikt de richtlijnen.
    Tor nu nog niks gevoeld en nergens pijn.
    Nu ik een AZ prik heb gekregen vind ik dat de Belgische regering juist gehandeld heeft met het doorgaan met het AZ vaccin.
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Gisteren vroeg, naar mijn maatstaven, mijn eerste AZ prikje gehad.
    Alles liep van een leien dakje en in minder dan een half uur was ik weer buiten.
    Acht lanen en elke laan nog eens acht of was het tien hokjes.
    Grote wachtzaal en iedereen volgde strikt de richtlijnen.
    Tor nu nog niks gevoeld en nergens pijn.
    Nu ik een AZ prik heb gekregen vind ik dat de Belgische regering juist gehandeld heeft met het doorgaan met het AZ vaccin.
    Wij hier eergisteren en ook AZ. Tot nu geen bijwerkingen enkel wat lichte pijn op de plaats van de injectie. Het ergste was het kwartier wachten na de injectie.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Wij hier eergisteren en ook AZ. Tot nu geen bijwerkingen enkel wat lichte pijn op de plaats van de injectie. Het ergste was het kwartier wachten na de injectie.
    Zelfs dat niet Robert, wel niet kunnen slapen deze nacht, alles ging nu goed en opeens steekt die slapeloosheid weer de kop op.

Als je dan dit leest!
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    In Brussel moet je een half uur wachten na de prik ( en het vertrekuur wordt op je barcode geschreven die wordt ingescand als je vertrekt - grote lcd-schermen geven de actuele tijd weer)

Hmm, wat weet je nu meer dan daarvoor Luc ??

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Inderdaad, en nu weer met honderdduizenden op reis en bij terugkeer 40% die hun voeten vegen aan alle verplichtingen... 250 euro bij het reisbudget en klaar is Kees (als je al pech hebt en gecontroleerd wordt). Kleine prijstoeslag om een test en een week quarantaine te ontlopen.
    De overheid volhardt in het geloof dat nu wel iedereen de regels gaat volgen. Hoe goedgelovig kan je zijn...
    Je moet trouwens stilaan een universitaire cursus "Covid reglementering" gaan volgen om het oerwoud van regeltjes, bovenop regeltjes, bovenop regeltjes, nog te kunnen volgen of begrijpen.
    Klopt, binnenkort weer met z'n allen op reis, degenen die een vaccin gekregen hebben achten zich onschendbaar
    Dat laatste dacht men in Italië ook, dus verkeerd gedacht

Daarnet een stukje gezien uit Dubai, dat zijn tenminste boetes, ze zullen zich wel eerst bedenken voor dat men daar iets verkeerd doet

Ik ben eens benieuwd hoe men hier de terugkerende reizigers gaat controleren ofdat ze zich laten testen bij terugkeer
    Blijkbaar zei onze ministers dat ze massaal gaan controleren en beboeten, hebben ze dat ook niet al eerder gezegd

Daarnet ook nog een stukje gezien van Waalse jongeren die massaal zijn afgezakt naar Knokke, niks van maatregelen, lachen met Vlamingen en lachen met ordehandhaving en maatregelen.
    Ik ben eens benieuwd hoe lang het nog gaat duren eer dat alles volledig ontspoort en alle jongeren samen de straat op trekken

grts
    Sieg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Hmm, wat weet je nu meer dan daarvoor Luc ??

grts
    Sieg
    Wat ik nu meer weet? Meen je dat nu?
    Ge kunt er over babbelen, ge kunt er over schrijven enkel nadat je dat in de gazet hebt gelezen of op het journaal hebt gehoord.
    Mijn overbuur en ik hebben op dezelfde dag elk een AZ gekregen en geen van beiden hebben last ervan gehad, meestal las elkeen negatief nieuws over dit vaccin, nu heb ik het aan de lijve ondervonden.
    Dat weet ik nu heel zeker Sieg.

Klopt, binnenkort weer met z'n allen op reis, degenen die een vaccin gekregen hebben achten zich onschendbaar
    Dat laatste dacht men in Italië ook, dus verkeerd gedacht

Daarnet een stukje gezien uit Dubai, dat zijn tenminste boetes, ze zullen zich wel eerst bedenken voor dat men daar iets verkeerd doet

Ik ben eens benieuwd hoe men hier de terugkerende reizigers gaat controleren ofdat ze zich laten testen bij terugkeer
    Blijkbaar zei onze ministers dat ze massaal gaan controleren en beboeten, hebben ze dat ook niet al eerder gezegd

Daarnet ook nog een stukje gezien van Waalse jongeren die massaal zijn afgezakt naar Knokke, niks van maatregelen, lachen met Vlamingen en lachen met ordehandhaving en maatregelen.
    Ik ben eens benieuwd hoe lang het nog gaat duren eer dat alles volledig ontspoort en alle jongeren samen de straat op trekken

grts
    Sieg

Het is natuurlijk niet zo dat alle jongeren zo zijn. Daarnet rond 20:45 nog even gaan wandelen hier, en in onze gemeente hoef je op straat geen mondmasker te dragen. Twee jongeren gezien die van thuis met de fiets vertrokken, wel, die droegen beiden een mondmasker
    Dus ik denk dat er ook heel veel jongeren zijn die het goed doen.
    Ik kijk regelmatig op één naar “de klas” en daar sta je versteld hoeveel serieuze praat er uit die jongeren komt. En hoeveel verantwoordelijkheidszin ze hebben.

Maar ik ben het ermee eens, diegenen die zo het beest uithangen zoals in Knokke zouden ze véél zwaarder moeten straffen. Serieuze geldboete én een werkstraf in een ziekenhuis of een rusthuis.
    "Te leven is een gunst, te weten hoe is een kunst.”

Wat ik nu meer weet? Meen je dat nu?
    Ge kunt er over babbelen, ge kunt er over schrijven enkel nadat je dat in de gazet hebt gelezen of op het journaal hebt gehoord.
    Mijn overbuur en ik hebben op dezelfde dag elk een AZ gekregen en geen van beiden hebben last ervan gehad, meestal las elkeen negatief nieuws over dit vaccin, nu heb ik het aan de lijve ondervonden.
    Dat weet ik nu heel zeker Sieg.
    Ik heb hier al meermaals geschreven Luc dat een ouder persoon helemaal geen last ondervind, het zijn de jongeren (30ers, 40ers en 50ers), en dan vooral vrouwen die erg ziek kunnen worden
    Dat moet nu toch al heel duidelijk zijn na alle meldingen de voorbije weken, en daar is niks aan verandert hoor. Dat is ook de reden waarom overal het AZ vaccin niet meer gebruikt wordt bij jongere mensen
    Moest ik ouder zijn dan zou ik vooral inzitten met mijn dochter

grts
    Sieg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Twee jongeren gezien die van thuis met de fiets vertrokken, wel, die droegen beiden een mondmasker
    Thuis hebben ze dat mondmasker aan als ze vertrekken ... maar hebben ze het nog aan waar ze toekomen, da’s nog maar de vraag.
    Heb het u daarstraks laten zien hoe andere jongeren het doen ... eens ze wat verder van huis zijn.
    Niet twee, maar een heel groepje.
    Maar klopt wat je zegt, veralgemenen is zeker niet goed want er zijn er zeker die het ook goed menen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ze zullen het nooit leren: vele DUIZENDEN in de bloesemstreek, vele DUIZENDEN in het Hallerbos, vele TIENDUIZENDEN aan de kust

Beste garantie om dit corona-leven eindeloos te rekken.
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5
    12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Ik heb hier al meermaals geschreven Luc dat een ouder persoon helemaal geen last ondervind, het zijn de jongeren (30ers, 40ers en 50ers), en dan vooral vrouwen die erg ziek kunnen worden
    Dat moet nu toch al heel duidelijk zijn na alle meldingen de voorbije weken, en daar is niks aan verandert hoor. Dat is ook de reden waarom overal het AZ vaccin niet meer gebruikt wordt bij jongere mensen
    Moest ik ouder zijn dan zou ik vooral inzitten met mijn dochter

grts
    Sieg
    Ook jonge niet-gevaccineerde vrouwen komen terecht op ICU.

https://www.bruzz.be/gezondheid/tien...org-2021-04-18

Vriendelijke groeten

Peter

Ze zullen het nooit leren: vele DUIZENDEN in de bloesemstreek, vele DUIZENDEN in het Hallerbos, vele TIENDUIZENDEN aan de kust

Beste garantie om dit corona-leven eindeloos te rekken.
    Moest er eigenlijk van komen.
    Oproepen om niet naar het buitenland te gaan (ook verboden) maar in eigen land op stap te gaan, een natuurwandeling te maken in open lucht.
    Dat doen de mensen dan ook maar.
    Dat is altijd het probleem als men te veel zaken sluit ... dan is er een concentratie op de plekken die open blijven.
    Maar ook de zoveelste keer dat men het verkeerd aanpakt ... men laat de mensen eerst komen en rondlopen en daarna kritiek dat er te veel waren.
    Beter preventief ingrijpen en beletten dat ze daar met zoveel kunnen zijn.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    Ook jonge niet-gevaccineerde vrouwen komen terecht op ICU.

https://www.bruzz.be/gezondheid/tien...org-2021-04-18

Vriendelijke groeten

Peter
    Uiteraard, dat weet iedereen ondertussen wel al (verwacht ik)

**Maar in dit geval is het wel heel apart, en een uitleg hebben ze er nog niet voor
    En met deze wordt nogmaals bewezen dat men amper het virus kent, volgend jaar deze tijd kijken we waarschijnlijk heel anders naar Covid19

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 18 april 2021 om 21:59 Reden: ***aanvulling

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat is altijd het probleem als men te veel zaken sluit ... dan is er een concentratie op de plekken die open blijven.
    Dat is het probleem dat een massa mensen in feite lemmingen zijn. Die dan bovendien echt niet meer snappen in welk Covid moeras we nog altijd (mede dank zij hun gedrag) blijven rondploeteren.
    Gisteren gaan wandelen in de Lembeekse bossen, veel ruimte, niet te veel mensen, ruimte zat.
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5
    12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Dat is het probleem dat een massa mensen in feite lemmingen zijn. Die dan bovendien echt niet meer snappen in welk Covid moeras we nog altijd (mede dank zij hun gedrag) blijven rondploeteren.
    Gisteren gaan wandelen in de Lembeekse bossen, veel ruimte, niet te veel mensen, ruimte zat.
    Wel dat is iets dat ikzelf na dat jaar ook nog steeds niet snap, ik kan best begrijpen dat je ergens naartoe wilt gaan als daguitstap en ook dat iedereen opeens hetzelfde idee heeft.
    Doch als ik daar zou aankomen en zie die massa auto's al geparkeerd staan dan keer ik om en ga ergens anders naartoe waar het rustiger is.

Hier bij ons in het Waasland/Meetjesland kan het ook druk zijn, maar er zijn zoveel plaatsen waar je naartoe kunt en waar je bijna alleen loopt
    Dus dat Lemmingen gevoel snap ik echt niet

Ik vraag me dan alleen maar af of die meute echt zo dom is of dagen ze gewoon het lot uit
    Erger is dan nog als ze geïnterviewd worden, dat ze dan met een grote smile op hun gezicht zeggen dat het inderdaad wel heel erg druk is
    Tjah

grts
    Sieg

Standaard Versoepeling maatregelen

Goed voor u en veel geluk gehad dat niet veel andere mensen hetzelfde idee hadden.
    Voor hetzelfde waren er heel veel met hetzelfde idee en was het er druk.

Langs de andere kant was het bijvoorbeeld druk in het Hallerbos, maar kon iedereen blijkbaar nog voldoende afstand houden.
    Citaat: “Maar ondanks al die maatregelen, trokken vandaag duizenden mensen naar het bos. In het bos zelf loopt veel volk rond, maar kunnen mensen wel nog voldoende afstand houden.

Reactie van Van Ranst in de krant:
    Van Ranst: "Zorgen dat het aanvaardbaar blijft"
    Gaat iemand ziek worden van in het park te joggen? Neen.
    Is in het bos wandelen gevaarlijk? Neen, dat is eigenlijk aan te raden” reageerde Marc Van Ranst.

Uiteraard zegt niemand dat je in massa moet gaan.
    Zelf hou ik ook niet van drukke plaatsen, maar dat ook al zonder COVID-19.

Er wordt aanbevolen om in het algemeen 2 meter afstand te houden van anderen ... op de meeste plaatsen zal dat ook wel het geval geweest zijn.
    Ik denk persoonlijk dat samenkomen met 10 personen een groter probleem zal vormen, dat zijn mensen die elkaar kennen en ook korter bij elkaar gaan zitten dan bij vreemden in een bos.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 18 april 2021 om 23:14
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Goed voor u en veel geluk gehad dat niet veel andere mensen hetzelfde idee hadden.
    Voor hetzelfde waren er heel veel met hetzelfde idee en was het er druk.
    Dan ga je toch gewoon zelf naar een andere plaats waar het minder druk is
    Lijkt me niet zo moeilijk

Hallerbos was enorm druk en op de beelden te zien kon men niet overal de afstand bewaren

grts
    Sieg

Wel dat is iets dat ikzelf na dat jaar ook nog steeds niet snap, ik kan best begrijpen dat je ergens naartoe wilt gaan als daguitstap en ook dat iedereen opeens hetzelfde idee heeft.
    Doch als ik daar zou aankomen en zie die massa auto's al geparkeerd staan dan keer ik om en ga ergens anders naartoe waar het rustiger is.

Hier bij ons in het Waasland/Meetjesland kan het ook druk zijn, maar er zijn zoveel plaatsen waar je naartoe kunt en waar je bijna alleen loopt
    Dus dat Lemmingen gevoel snap ik echt niet

Ik vraag me dan alleen maar af of die meute echt zo dom is of dagen ze gewoon het lot uit
    Erger is dan nog als ze geïnterviewd worden, dat ze dan met een grote smile op hun gezicht zeggen dat het inderdaad wel heel erg druk is
    Tjah

grts
    Sieg
    Ik denk dat je zelf het antwoord geeft op het gedrag van de meute : ze zijn collectief zo dom dat ze het lot uitdagen. Individueel zijn ze misschien niet dom maar in een meute gelden blijkbaar nog andere voorwaarden. Ergens blijf ik er door gefascineerd.
    Het voorbeeld van de lemmingen vind ik goed hoewel het gedrag fel overdreven is in de media (geen idee wie deze fabels de wereld heeft ingestuurd destijds) maar het verwijst naar een soort van collectieve waanzin waarbij niemand nog een oorzaak of gevolg ziet. Beetje vergelijkbaar met een spreeuwenzwerm of een school vissen. Het tegenovergestelde bestaat ook : een eenzame mier scharrelt maar wat doelloos rond, 10 mieren idem, 100 000 even domme mieren bouwen samen een erg gestructureerde maatschappij.
    Zelf heb ik een onvoorstelbare afkeer van kuddegedrag, op het antropofobe af vrees ik soms, het lijkt me vooral buitengewoon saai. Dat gaat van trouwfeesten tot sportevenementen tot groepsreizen tot daguitstappen aan de kust tot popconcerten tot nog veel meer.
    Mijn vrouw was voorbestemd tot kuddegedrag van familie uit maar dat heb ik goed gekregen, mijn twee kinderen zijn er ook van gevrijwaard, nu nog de kleinkinderen (maar het ziet er goed uit :-) ).
    In het kort : in een meute ga je ons niet vinden.

Man, man, hoe wil men dat mensen nog regels volgen, adviezen lezen ....
    Begrijppe wie kan. Dit is hier weer eens je reinste waanzin. 'Panem et circenses' of te 'Brood en Spelen' volgens een Romeins dichter en blijkbaar is men nog steeds in dat stadium bezig.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/04...19-april-2021/

Kinderen zitten met een emotionele shok, Jeugd is het beu en er moet met de psyche rekening gehouden worden.
    Voetbalspelers zijn ongenaakbaar en hebben eigen regels die alles toelaten, Renners hebben iets meer beperkende regels ...
    En nu dit ? In welke aard is een deelnemer aan Olympisch spelen een hoger risico dan de personen van de risico-lijst ?
    Pure schande en ik stel me meer en meer vragen waar ik de moed blijf halen om regels en adviezen te volgen ?
    https://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Begrijppe wie kan. Dit is hier weer eens je reinste waanzin. 'Panem et circenses' of te 'Brood en Spelen' volgens een Romeins dichter en blijkbaar is men nog steeds in dat stadium bezig.

Kinderen zitten met een emotionele shok, Jeugd is het beu en er moet met de psyche rekening gehouden worden.
    Voetbalspelers zijn ongenaakbaar en hebben eigen regels die alles toelaten, Renners hebben iets meer beperkende regels ...
    En nu dit ? In welke aard is een deelnemer aan Olympisch spelen een hoger risico dan de personen van de risico-lijst ?
    Pure schande en ik stel me meer en meer vragen waar ik de moed blijf halen om regels en adviezen te volgen ?
    Dag,
    met betrekking tot het olympisch team: het gaan om ongeveer 500 personen. Dat gaat echt geen noemenswaardig verschil maken in onze vaccinatiecampagne. Een uitstekende zaak wat mij betreft. Het is deze mensen van harte gegund.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962 Bekijk bericht
    Dag,
    met betrekking tot het olympisch team: het gaan om ongeveer 500 personen. Dat gaat echt geen noemenswaardig verschil maken in onze vaccinatiecampagne. Een uitstekende zaak wat mij betreft. Het is deze mensen van harte gegund.
    Het enige waar ik mee akkoord ga is dat het ze gegund is, de rest noem ik de "WestVlaamse mentaliteit". Ik kan verder geen enkele reden bedenken waarom olympische sportlui voorrang zouden moeten hebben. Of in het kort : ik volg Wim volledig.

Even gewoon zeggen dat ik volledig op je lijn sta Wim (gebeurt al eens meer)

Inderdaad heel erg maar ik vrees dat dit zal blijven verergeren tot er weer een nog dodelijkere/besmettelijkere variant opduikt...

Pagina 73 van 82 EersteEerste ... 23 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Energiebesparende maatregelen (zelf uit te voeren)
    Door Dirk007 in forum Chit Chat
    Reacties: 97
    Laatste bericht: 12 januari 2012, 11:43

Regels voor berichten