Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Nikske geleerd aan. Ik volg gewoon je ellenlange drift om steeds te melden dat de 65+ geen mondmasker dragen en reizen moet kunnen en veilig is ...
    Sorry dat ik je reis fobie en 65+ers fobie gekwetst heb ...
    Komt door dat 65+ vaak de grootste klagers zijn over de rest van de bevolking ... de jeugd dit, verlofgangers dat, ...
    Nogmaals, ik heb niets tegen 65+ of wat dan ook, maar hoge tijd om wat neutraler te zijn en toe te geven dat er in elke laag van de bevolking mensen zijn die de regels aan hun laars lappen.
    Er wordt vaak verwijten gemaakt naar alles en nog wat maar nooit naar waar men zelf ook bij betrokken is.
    En de enige ellenlange drift dat hier nu al maanden aan de gans is, dat is over verlofgangers ... andere overtredingen negeren jullie gewoon!
    En nogmaals, ik ga niet op verlof en voel me daardoor niet geviseerd, maar ik kan er niet tegen dat men per definitie één bepaalde groep gaat viseren en gaat veralgemenen!
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Ja van alleen boven op een bergtop te gaan zitten kijken naar de sneeuw .. sondevoeding via een helicopter ... Covid besmetting geeft mogelijk aantasting van de hersencellen, zo blijkt ...
      Dat is een belachelijke reactie hé en dat weet je zelf ook.
      Lees de reactie van nete ... hier gaan wandelen en te veel volk zonder masker tegengekomen naar zijn zin (kan best zijn) ... wat is het verschil dat dit nu in Gent, in Wenen, in München of op eender welke bergtop gebeurt? [emoji848]
      Als men dat te riskant vindt en niemand wil tegenkomen, dan blijft men in zijn kot ... ook in Gent!
      Ik bedoel daarmee niet dat hij niet mag buiten komen hé. [emoji6]
      Er zijn anders mogelijkheden genoeg ... even wachten, even opzij gaan, even de andere kant opgaan ... doen wij ook als dat zo is.
      Met een klein beetje goeie wil kunnen we zelf veel bekomen.
      En als er iemand besmet terugkomt van verlof en hij besmet u ... dan is dat alleen maar mogelijk als je daar zelf ook contact mee gehad hebt. [emoji848]
      En u krijgt wel sondevoeding via helikopter geleverd? [emoji848]
      Hier eet men toch ook en moet men toch ook boodschappen doen?
      Last edited by VerSeg; 10 januari 2021, 21:22.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Je klaagt nu wel over de anderen, maar is het wel een plaats waar mondmaskers verplicht zijn? [emoji848]
        Op plaatsen waar dat niet verplicht is, daar zie ik ook zo goed als niemand een mondmasker dragen ... op een uitzondering na.
        Waar dat wel verplicht is en ze doen het niet, dan krijg ik het ook op mijn heupen.
        Maar kleine tip ... als mensen te kort bij u komen, dan kan je,ook even een stapje opzij doen of een andere weg nemen, voor alles een simpele oplossing.
        Doen wij ook zo hoor.
        Je begint echt de pedalen te verliezen, enfin, je bent ze al lang kwijt in dit topic, alleen besef je het zelf niet. Altijd datzelfde nageltje: het is niet verboden of verplicht, dus mag het. Ik zou me in uw plaats toch maar onthouden om reacties "belachelijk" te vinden.


        Ik schreef:
        Zojuist terug van een wandeling. Er was een deel zo'n plankenpad (naam ontsnapt me even) dat hooguit 1,5 m breed is. Ik en mijn vrouw hebben continu ons mondmasker moeten aandoen, geen enkele maar dan ook geen enkele wandelaar met een masker. Zeker 90% kiekens van tussen 25 en 50 jaar.

        Als men zo'n plankenpad op palen aanlegt dan heeft dat zijn reden. Daar ga je dan niet gewoon even naast staan. Ik kan daar ook niet efkes een andere weg nemen om die kiekens te ontwijken. I
        Trouwens, ongeveer elke gouverneur heeft dit al verkondigd:

        Carina Van Cauter, de gouverneur van Oost-Vlaanderen, heeft beslist om in de hele provincie enkele strengere regels op te leggen over mondmaskers. De opvallendste: Van Cauter verplicht alle Oost-Vlamingen om vanaf nu altijd een mondmasker bij zich te hebben.

        Vanaf 14 augustus is het verplicht om in Vlaams-Brabant altijd een mondmasker bij te hebben. Dat heeft provinciegouverneur Lodewijk De Witte beslist om discussie met burgers, die uitvluchten zoeken om het mondmasker niet te dragen omdat ze er geen bij hebben, te kunnen weerleggen.

        Ofwel waren al die kiekens vanmiddag in overtreding (geen mondmasker bij) ofwel zijn het één bende asocialen en zijn ze evengoed in overtreding (op die plankenpaden onmogelijk om de 1,5m afstand te bewaren).
        Maar OK, Ik moet dan maar in mijn kot blijven volgens u. Het "slachtoffer" moet zich aanpassen aan de overtreder: te gek voor woorden.

        Leer eerst eens lezen wat iemand schrijft vooraleer weer eindeloos hetzelfde liedje te herhalen.
        Last edited by nete; 10 januari 2021, 23:26.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          En als er iemand besmet terugkomt van verlof en hij besmet u ... dan is dat alleen maar mogelijk als je daar zelf ook contact mee gehad hebt. [emoji848]
          Dat hou je toch niet meer voor mogelijk toch
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Je begint echt de pedalen te verliezen, enfin, je bent ze al lang kwijt in dit topic, alleen besef je het zelf niet. Altijd datzelfde nageltje: het is niet verboden of verplicht, dus mag het. Ik zou me in uw plaats toch maar onthouden om reacties "belachelijk" te vinden.


            Ik schreef:
            Zojuist terug van een wandeling. Er was een deel zo'n plankenpad (naam ontsnapt me even) dat hooguit 1,5 m breed is. Ik en mijn vrouw hebben continu ons mondmasker moeten aandoen, geen enkele maar dan ook geen enkele wandelaar met een masker. Zeker 90% kiekens van tussen 25 en 50 jaar.

            Als men zo'n plankenpad op palen aanlegt dan heeft dat zijn reden. Daar ga je dan niet gewoon even naast staan. Ik kan daar ook niet efkes een andere weg nemen om die kiekens te ontwijken. I
            Trouwens, ongeveer elke gouverneur heeft dit al verkondigd:

            Carina Van Cauter, de gouverneur van Oost-Vlaanderen, heeft beslist om in de hele provincie enkele strengere regels op te leggen over mondmaskers. De opvallendste: Van Cauter verplicht alle Oost-Vlamingen om vanaf nu altijd een mondmasker bij zich te hebben.

            Vanaf 14 augustus is het verplicht om in Vlaams-Brabant altijd een mondmasker bij te hebben. Dat heeft provinciegouverneur Lodewijk De Witte beslist om discussie met burgers, die uitvluchten zoeken om het mondmasker niet te dragen omdat ze er geen bij hebben, te kunnen weerleggen.

            Ofwel waren al die kiekens vanmiddag in overtreding (geen mondmasker bij) ofwel zijn het één bende asocialen en zijn ze evengoed in overtreding (op die plankenpaden onmogelijk om de 1,5m afstand te bewaren).
            Maar OK, Ik moet dan maar in mijn kot blijven volgens u. Het "slachtoffer" moet zich aanpassen aan de overtreder: te gek voor woorden.

            Leer eerst eens lezen wat iemand schrijft vooraleer weer eindeloos hetzelfde liedje te herhalen.
            Stop met altijd mensen te beledigen en alles om te draaien!
            Jij en jij alleen kan beslissen om niet zo dom te zijn om te gaan wandelen waar jij het zelf te druk vindt!
            Dat pad ligt daar toch niet sinds vandaag, die situatie ken je dus.
            Nogmaals moet iedereen uit uw weg zodat jij wel rustig kan wandelen? [emoji849]

            Ook de regels van mondmaskers ben je weer naar eigen hand aan het draaien.
            Altijd bij hebben is niet hetzelfde als altijd aan hebben.
            Men moet hier inderdaad altijd een mondmasker bij hebben om het te kunnen dragen daar waar het verplicht is.
            Verplicht in winkels, openbare gebouwen, perrons, openbaar vervoer, winkelstraten, drukke plaatsen vastgelegd door de gemeente (aangeduid door borden), op markten en op plaatsen waar veel volk komt en geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden.

            Uw uitleg zegt ook niet of daar op die plek een permanente mondmaskerplicht is of hoeveel mensen er tegelijk waren op een korte plaats.

            Achter elkaar lopen kan men zelf de afstand bepalen.
            Een tegenligger kruisen op korte tijd valt op zich niet onder dezelfde bepaling van afstand houden en mondmaskerplicht, tenzij daar tientallen of honderden mensen tegelijk rondlopen uiteraard.

            Als daar echt veel volk rondloopt, waarom er dan naartoe gaan ... zou ik zelfs niet doen.
            Beetje zoals verlofgangers naar drukke plaatsen dus?[emoji849]
            Als men op plaatsen te veel volk tegenkomt, dan loopt men er zelf ook rond.

            Jij kan gewoon geen onderscheid maken tussen verschillende situaties, alles hetzelfde voor u! [emoji849]

            Was onlangs ook in het nieuws, ene vond dat er te veel volk in zijn trein zat ... OK maar hij zat er zelf ook in. [emoji849]
            Zelfde situatie, het is altijd de fout van anderen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Dat hou je toch niet meer voor mogelijk toch
              Waarom mogen we dan geen contact hebben met familie op vrienden, niet op restaurant gaan, niet met twee gaan winkelen, moeten we afstand houden, thuiswerken, ...? [emoji848]
              Om zo weinig mogelijk besmet te kunnen geraken door anderen zegt toch iedereen?

              Als men dat allemaal volgt als brave burger en zelf ook alle voorzorgsmaatregelen volgt, dan kan men toch niet veel met verlofgangers in contact komen en erdoor besmet raken?
              Lijkt me puur logica, of niet? [emoji6]

              Ik behoor zelf ook tot de groep met verhoogd risico en ik kan ook op anderen hun gezicht niet zien of ze besmet zijn, maar door zelf wat op te letten kan ik de mogelijke risicocontacten wel voorkomen, zelfde regels voor mezelf hoor. [emoji6]
              Last edited by VerSeg; 11 januari 2021, 03:01.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Lijkt me puur logica, of niet? [emoji6]
                Inderdaad, UW logica: blijf in uw kot. Wie zei er ook weer: zet die ploat af...

                Nu ja, alle posts buiten de jouwe is toch maar "Fake News" hé...
                Last edited by nete; 11 januari 2021, 08:24.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Als ze zich niet lieten testen ... dan staan ze ook niet in de cijfers.
                  Zou het dan toch van elders komen? [emoji848]
                  Allicht zitten er van die 40% test weigeraars niet veel in de cijfers (tenzij er al ziek zijn van geworden intussen), maar van die andere 60% die zich wel lieten testen ...

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Wat me nog het meeste tegensteekt: het eeuwige gepamper van de overheid. Die kennen ook maar één woord: we adviseren

                    Mensen die besmet blijken met de Britse variant wordt heel vriendelijk gevraagd of ze misschien alstublieft na 7 dagen nog een tweede test zouden willen laten doen en of ze alstublieft zo vriendelijk willen zijn om intussen in quarantaine te willen gaan als het hen uitkomt.
                    Bij het einde van die quarantaine mogen ze als ze echt willen een tweede keer getest worden.
                    Ze zouden dan ook na de zeven dagen heel vriendelijk gevraagd worden om alstublieft als het hen past nog enkele dagen langer in quarantaine te willen blijven en dan na die periode, als ze die testen leuk vinden, ze misschien alstublieft nog een derde test zouden willen laten uitvoeren.
                    Dit alles natuurlijk enkel als ze goesting hebben om mee te werken.
                    Zoniet mogen ze verder mogelijke infectiebom blijven spelen.

                    En intussen staat mijn Coronalert nog altijd fier te verkondigen: bijgewerkt 8 jan. 09:31
                    Last edited by nete; 11 januari 2021, 08:26.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Overigens kreeg ik net bericht dat het hotel in Italië waar ik eind januari heen had willen gaan voorlopig kiest om niet te openen. Ze spreken van 29 januari, maar gaan ervan uit dat het volledige ski-seizoen in het water valt.

                      Los van het feit of reizen een goed idee is of niet (niet elke reis is overigens voor het plezier): de remedie wordt langzamerhand erger dan de kwaal.

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

                        En intussen staat mijn Coronalert nog altijd fier te verkondigen: bijgewerkt 8 jan. 09:31
                        Staat bij mij nog op 5 januari. Blijkbaar een gekend probleem waar aan gewerkt wordt.
                        Link
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Bijwerking van de app, bij mij :11/1 00:00
                          0 contacten
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Dat is een belachelijke reactie hé en dat weet je zelf ook.
                            Lees de reactie van nete ... hier gaan wandelen en te veel volk zonder masker tegengekomen naar zijn zin (kan best zijn) ... wat is het verschil dat dit nu in Gent, in Wenen, in München of op eender welke bergtop gebeurt? [emoji848]
                            Als men dat te riskant vindt en niemand wil tegenkomen, dan blijft men in zijn kot ... ook in Gent!
                            Ik bedoel daarmee niet dat hij niet mag buiten komen hé. [emoji6]
                            Er zijn anders mogelijkheden genoeg ... even wachten, even opzij gaan, even de andere kant opgaan ... doen wij ook als dat zo is.
                            Met een klein beetje goeie wil kunnen we zelf veel bekomen.
                            En als er iemand besmet terugkomt van verlof en hij besmet u ... dan is dat alleen maar mogelijk als je daar zelf ook contact mee gehad hebt. [emoji848]
                            En u krijgt wel sondevoeding via helikopter geleverd? [emoji848]
                            Hier eet men toch ook en moet men toch ook boodschappen doen?
                            ".. Als ze zich niet lieten testen ... dan staan ze ook niet in de cijfers.
                            Zou het dan toch van elders komen? ..."

                            en dat is geen belachelijke reactie zeker? lees de feiten vooraleer te reageren ... van een reeks reactie lijkt het wel of ze direct van "alternate facts" komen ...

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Wat me nog het meeste tegensteekt: het eeuwige gepamper van de overheid. Die kennen ook maar één woord: we adviseren

                              ...
                              huh? en wat zouden ze anders moeten doen misschien? U in uw kot opsluiten en rollen prikkeldraad voor uw huis spannen, zoals in het "Oosten"? te berekenen x aantal besmette personen ... er lopen er nu al een eindeloos pak rond die zitten te mekkeren dat hun grondwettelijke rechten geschonden worden! Probleem is dat die niet doodgaan maar hun gebuur die ze besmet hebben ... helaas !

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                huh? en wat zouden ze anders moeten doen misschien?
                                Een voorbeeld nemen aan de aanbieders van skireizen die tenminste de ballen aan hun lijf hebben om (tegen hun eigen winkel in !!!) skireizen te cancelen.
                                Bij onze overheid mogen ze op reis gaan, mogen de terugkerenden een papierke invullen en mogen ze zich laten testen en mogen in quarantaine als ze goesting hebben. (de "goodwill" weet je....)
                                Controle 0,0
                                Last edited by nete; 11 januari 2021, 12:21.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X