Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Ja .. van de 53000 en oneffen reizigers heeft 40% zich niet laten testen .. uit pure "burgerzin" hahaha ... sja, dan weet je 't wel he ... Numerus stultorum groeit nog steeds en het is al infinitus!
    Als ze zich niet lieten testen ... dan staan ze ook niet in de cijfers.
    Zou het dan toch van elders komen? [emoji848]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Als ze zich niet lieten testen ... dan staan ze ook niet in de cijfers.
      Zou het dan toch van elders komen? [emoji848]
      Besmetten misschien anderen wel die in de cijfers staan !
      https://ggpics.be/

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Weten we eigenlijk hoeveel % van die terugkomers besmet zijn (van die 60%)?
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          3,0 %

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Zojuist terug van een wandeling. Er was een deel zo'n plankenpad (naam ontsnapt me even) dat hooguit 1,5 m breed is. Ik heb continu mij mondmasker moeten aandoen, geen enkele maar dan ook geen enkele wandelaar met een masker. Zeker 90% kiekens van tussen 25 en 50 jaar. Zo geraken we er nooit uit... Sorry voor de term kiekens, maar ik kan geen andere naam bedenken voor zoveel egoïsten.
            Ik en mijn vrouw waren daar dus de enigen (en allebei +65) die rekening hielden met anderen. Triestige mentaliteit.

            Dus Verseg, je sprookje van de 65+ ers overtreden constant de regels mag in de vuilbak, alvast hier in het Gentse.
            Last edited by nete; 10 januari 2021, 15:35.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              @ VerSeg

              Je mist dus volledig de pointe van mijn verhaal/voorbeeld.

              Het gaat niet over de al dan niet strafbaarheid/afdwingbaarheid ve regel vs aanbeveling.

              Wel over hoe mensen omgaan met regels en aanbevelingen.
              Als je eerste reactie op een aanbeveling is: "aha, aanbeveling, dus geen wet, niet strafbaar ... hmm dan ga ik die maar negeren", dan vind ik dat bedenkelijk.
              Want wat is dan nog het nut om überhaupt aanbevelingen te doen?

              Een aanbeveling volgen getuigt van verantwoordelijk gedrag, burgerzin, noem maar op...

              Eigenlijk zouden die aanbevelingen er zelfs niet moeten zijn. Als iedereen zijn gezond verstand en de rede zou gebruiken dan hoeft de overheid/virologen niet af te raden om op vakantie in het buitenland te gaan. Een weldenkend mens die dagelijks de cijfers in binnen- en buitenland volgt weet gewoon dat het geen goed idee is.

              En al die argumenten ala "ik kan perfect veilig op vakantie gaan etc..." zijn gewoon een zielige emanatie van poging tot goedpraten.
              Ze weten maw maar al te goed dat wat ze doen niet echt ok is maar ze proberen hun geweten te sussen door drogredenen te spuien.

              In andere tijden zou ik daar niet echt om malen maar in tijden als deze, waar we duizenden onnodige slachtoffers tellen, wordt ik daar treurig van.

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Wauw ... zeer geleerde reactie.
                Als 65+ (algemeen) zou ik dan maar goed in mijn kot blijven ... ge weet nooit dat men een verlofganger tegen komt ... misschien is de zoon of kleinzoon ook wel op stap geweest.
                Nikske geleerd aan. Ik volg gewoon je ellenlange drift om steeds te melden dat de 65+ geen mondmasker dragen en reizen moet kunnen en veilig is ...
                Sorry dat ik je reis fobie en 65+ers fobie gekwetst heb ...
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Zo te zien ook weer met z'n allen naar de sneeuw in eigen land, tjah .....

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Mondmasker vind ik ook niet plezant, zou het liever niet dragen maar ik respecteer wel de verplichting.
                    Als je zelf de aanbevelingen volgt (proficiat !) dan kan ik er met mijn beperkt verstand niet bij dat je degenen die ze kompleet in de wind slaan blijft vergoelijken.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Zo te zien ook weer met z'n allen naar de sneeuw in eigen land, tjah .....

                      grts
                      Sieg
                      Er valt dan eindelijk nog es een deftig pak sneeuw, en dan zou je er niet naartoe mogen
                      We kennen ondertussen al elke boom op elk wandelwegje in de buurt, wegens al 100x gezien.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                        We kennen ondertussen al elke boom op elk wandelwegje in de buurt, wegens al 100x gezien.
                        Wij ook, maar wij volgen een vraag om daar niet op een grote hoop te gaan wandelen...
                        Dat noemt men burgerzin ipv opportunisme...

                        Er ligt daar sneeuw over een vrij groot gebied, maar ja, eerst allen naar het hoogste punt, als dat afgesloten wordt wegens komplete chaos, allen op naar het tweede hoogste punt....
                        Maar ja, iets lager ligt er een centimeterke minder sneeuw hé.
                        Last edited by nete; 10 januari 2021, 19:26.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                          Besmetten misschien anderen wel die in de cijfers staan !
                          Dat kan zeker, maar de kans dat die al in de cijfers van deze week zitten is dan wel redelijk klein rekening houdend met een incubatietijd.
                          Kan uiteraard altijd, maar zou heel snel zijn mits men steeds aangeeft dat een effect pas na 10 à 12 dagen merkbaar wordt.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Zojuist terug van een wandeling. Er was een deel zo'n plankenpad (naam ontsnapt me even) dat hooguit 1,5 m breed is. Ik heb continu mij mondmasker moeten aandoen, geen enkele maar dan ook geen enkele wandelaar met een masker. Zeker 90% kiekens van tussen 25 en 50 jaar. Zo geraken we er nooit uit... Sorry voor de term kiekens, maar ik kan geen andere naam bedenken voor zoveel egoïsten.
                            Ik en mijn vrouw waren daar dus de enigen (en allebei +65) die rekening hielden met anderen. Triestige mentaliteit.

                            Dus Verseg, je sprookje van de 65+ ers overtreden constant de regels mag in de vuilbak, alvast hier in het Gentse.
                            Je klaagt nu wel over de anderen, maar is het wel een plaats waar mondmaskers verplicht zijn? [emoji848]
                            Op plaatsen waar dat niet verplicht is, daar zie ik ook zo goed als niemand een mondmasker dragen ... op een uitzondering na.
                            Waar dat wel verplicht is en ze doen het niet, dan krijg ik het ook op mijn heupen.
                            Maar kleine tip ... als mensen te kort bij u komen, dan kan je,ook even een stapje opzij doen of een andere weg nemen, voor alles een simpele oplossing.
                            Doen wij ook zo hoor.
                            Last edited by VerSeg; 10 januari 2021, 22:24.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Als je zelf de aanbevelingen volgt (proficiat !) dan kan ik er met mijn beperkt verstand niet bij dat je degenen die ze kompleet in de wind slaan blijft vergoelijken.
                              Wie de regels negeert, daar kan ik ook niet tegen.
                              Maar er is een groot verschil tussen een aanbeveling niet volgen en een verbod/verplichting negeren. [emoji6]
                              En inderdaad gaan wij niet naar drukke plaatsen, ook buiten deze crisis nooit plezant.
                              Maar ik heb ook geen buitenverblijf ... mocht ik dat wel hebben, dan zou ik daar indien niet verboden mogelijks ook naartoe gaan ... uiteraard met eigen vervoer en niet met trein of vliegtuig. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Als ze zich niet lieten testen ... dan staan ze ook niet in de cijfers.
                                Zou het dan toch van elders komen? [emoji848]
                                Ja van alleen boven op een bergtop te gaan zitten kijken naar de sneeuw .. sondevoeding via een helicopter ... Covid besmetting geeft mogelijk aantasting van de hersencellen, zo blijkt ...

                                Comment

                                Working...
                                X