Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
    Wat heb jij eigenlijk tegen ouderen? Hoeveel keer in je antwoorden heb je het al niet gehad over de 65+ die geen mondmasker dragen. Waar je woond weet ik niet en moet het ook niet weten maar
    waar ik woon is het eigenlijk een uitzondering als je iemand jong of oud ziet zonder mondmasker en ook tijdens het Kerstverlof de tweedeverblijvers aan de kust droegen hun mondmasker.
    Ik zie hier uitzonderlijk ook eens een bejaarde die geen mondmasker draagt en uitzonderlijk ook eentje die het verkeerd draagt.

    Maar dat heeft totaal NIETS uitstaans met een hoop mensen die tegen alle adviezen in op reis gaan en dan 4 op 10 bij terugkeer hun middenvinger opsteken tegen de VERPLICHTINGEN om zich te laten testen.
    Natuurlijk is dat omdat die 4 op 10 alle 4 uitermate voorzichtig zijn geweest en het beter weten dan al die "betweters".

    Op de duur ga je vergelijkingen moeten maken met Trump. Die heeft ook ALLE waarheid in pacht hé. (crf "die VELE ouderen zonder masker).
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Waarom trekken vele oudere mensen zich HIER in België niets aan van de regels en NEGEREN ze de VERPLICHTING om een mondmasker te dragen en afstand te houden? [emoji848]
      Dat is anders ook effectief een overtreding, een strafbaar feit!
      Die ziet men anders alle dagen, niet alleen tijdens een Kerstvakantie van een week.
      Die zijn zeker asociaal en egoïstisch!
      Dit komt van een biostatisticus en is natuurlijk flauwekul:

      Zowat 2.500 tot 5.000 mensen zijn na de kerstvakantie met een coronabesmetting teruggekeerd van hun reis in het buitenland. Dat zegt biostatisticus Geert Molenberghs (UHasselt en KU Leuven) vrijdag in Het Nieuwsblad. Volgens Molenberghs hebben in de tweede week van de kerstvakantie 80.000 mensen een Passenger Locator Form (PLF) ingevuld. Van die 80.000 is nog maar 11 procent getest, zegt Molenberghs. En van hen blijkt 3,7 procent besmet.
      'Als je dat percentage extrapoleert naar alle 80.000 kom je aan een 3.000-tal besmettingen. Maar er zijn ook veel reizigers die dat formulier niet ingevuld hebben', zegt hij. Vandaar zijn schatting dat het er mogelijk vijfduizend zijn.

      En ja, ik moet ootmoedig bekennen dat er waarempel bij niet reizigers ook nog besmettingen optreden...
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
        Wat heb jij eigenlijk tegen ouderen? Hoeveel keer in je antwoorden heb je het al niet gehad over de 65+ die geen mondmasker dragen.
        Ik heb helemaal niets tegen oudere mensen want die leeftijdscategorie passeren we allemaal met wat geluk en ondertussen word ikzelf ook elke dag ietsje ouder. [emoji6]
        Zie het eerder als een hint voor sommigen om ook eens iets anders te bekijken dan alleen maar verlofgangers.

        Da’s omdat vooral wat oudere mensen altijd klagen over anderen, ze zien altijd fouten in wat anderen doen en niet in wat ze zelf doen!

        Omdat men vaak enkel en alleen verwijten maakt naar verlofgangers en naar de jeugd, nooit naar eigen omgeving of leeftijdscategorie.
        En als je daar naar verwijst, dan gaat het antwoord terug over verlofgangers zoals nete nu net voor de zoveelste keer doet.

        Nogmaals, het virus is het probleem en niet de mensheid en met altijd maar te kafferen op anderen, steeds schuldigen te zoeken, steeds die verwijten gaat men niks oplossen.

        Dit topic was op dag 1 geblokkeerd wegens maatschappelijk ... met goede voornemens terug geopend, maar nu gaat het hoofdzakelijk helemaal niet meer over het virus, alles draait om verwijten, beledigingen, en schijnheiligheid.

        Een forum is normaal iets om mensen samen te brengen, mekaar te helpen, iets positief op te bouwen ... maar neen, al dat negativisme, verwijten, beschuldigen, ... triestig!
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Ik zie hier uitzonderlijk ook eens een bejaarde die geen mondmasker draagt en uitzonderlijk ook eentje die het verkeerd draagt.

          Maar dat heeft totaal NIETS uitstaans met een hoop mensen die tegen alle adviezen in op reis gaan en dan 4 op 10 bij terugkeer hun middenvinger opsteken tegen de VERPLICHTINGEN om zich te laten testen.
          Die verplichting om twee keer te laten testen en in quarantaine te gaan is er gekomen terwijl ze al vertrokken waren, akkoord dat ze dat moeten volgen maar het treft reizigers van één week.
          De verplichting van de mondmaskers is er al maanden en wie dat niet doet steekt ook een middenvinger omhoog naar de maatschappij, ongeacht de leeftijd.
          Je ziet er uitzonderlijk eens eentje dat het niet (correct) draagt ... logischerwijze als je de aanbevelingen van de overheid volgt om zoveel mogelijk thuis te blijven, dan kan je er uiteraard niet veel zien. [emoji6]

          Er is ook niets mis met een andere mening hebben (uw volste recht) en ik vind ook dat men beter niet in massa bijeen komt, ook niet in eigen land, maar men kan dat ook op een vriendelijke manier zeggen zonder meteen iedere verlofganger een hoop verwijten naar het hoofd te gooien en te veralgemenen. [emoji106]
          Last edited by VerSeg; 8 januari 2021, 21:57.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Er zijn ook nog oudjes die wél goed opletten eh, Freddy
            Ik dacht dat gij er toch zo ene kende ?
            Ja opa. [emoji6]


            Maar je hebt gelijk: mondmasker dragen is niet prettig, maar het is nu een sociale plicht. En afstand houden is echt niet moeilijk eh. Overal kleven zelfs stickers op de grond. Wie deze twee dingen niet respecteert is van slechte wil.
            Je weet als geen ander hoe wij al maanden boodschappen doen en hoe eenvoudig het is om afstand te houden met een minimum van moeite.
            Mondmasker vind ik ook niet plezant, zou het liever niet dragen maar ik respecteer wel de verplichting.
            In de winter wel minder lastig dan in de hitte.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Je ziet er uitzonderlijk eens eentje dat het niet (correct) draagt ... logischerwijze als je de aanbevelingen van de overheid volgt om zoveel mogelijk thuis te blijven, dan kan je er uiteraard niet veel zien. [emoji6]
              Ah, gij zit hier in de buurt te kijken hoe ik leef ?
              Ik kom veel meer buiten dan je denkt, maar ik doe er alles aan om niet besmet te raken.
              Deze week moest ik even naar een hospitaal en moest voor de eerste keer een Covid test doen: negatief.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Die verplichting om twee keer te laten testen en in quarantaine te gaan is er gekomen terwijl ze al vertrokken waren, akkoord dat ze dat moeten volgen maar het treft reizigers van één week.
                Dus je zegt bijna letterlijk:

                De 40% terugkeerders moeten zich laten testen hoor, maar als ze het niet doen kan ik het begrijpen, want ze zijn door de stoute overheid "gepakt" en ze zijn maar een weekje op reis geweest.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Hopelijk doet het covid-vaccin ook het gezaag verdwijnen...
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    De 40% terugkeerders moeten zich laten testen hoor, maar als ze het niet doen kan ik het begrijpen, want ze zijn door de stoute overheid "gepakt" en ze zijn maar een weekje op reis geweest.
                    Stel dat ze plots beslissen dat iedereen dat de laatste week het openbaar vervoer genomen heeft of naar een supermarkt geweest is zich twee moet melden, laten testen, in quarantaine moet en een week laten opnieuw een test moet laten uitvoeren, hoeveel % zou dat effectief doen? [emoji848]
                    Denk je nu echt dat het in andere sectoren zoveel beter zou zijn?

                    Waar in België zitten meer COVID-19 patiënten bijeen dan in een ziekenhuis?
                    Daar loopt men anders als niet-COVID-19 patiënt ook gewoon binnen en buiten zonder getest te worden niettegenstaande daar bevestigde gevallen gepasseerd zijn langs dezelfde ingang, dezelfde gangen, ...
                    Enige dat men “zelf” moet doen is een paar kruisjes zetten op een formulier (papier of online) met een vragenlijst waarin je “zelf” verklaart niet ziek te zijn.
                    Verder mondmasker op, handen ontsmetten, 1,5 meter afstand houden.
                    In de revalidatieafdeling zelfs geen mondmasker, wel een gelaatsscherm en ook met twintig in dezelfde ruimte, dezelfde toestellen, zweten, blazen, puffen, ... uiteraard na gebruik ontsmet.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Gisteren naar de Hubo geweest, weinig volk, meer dan voldoende afstand gehouden, 1 contact op mijn corona applicatie, dan moet er toch iemand zijn die + getest is, gewoon naar buiten gaat, zonder in quarantaine te gaan of zie ik dat verkeerd?
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        Gisteren naar de Hubo geweest, weinig volk, meer dan voldoende afstand gehouden, 1 contact op mijn corona applicatie, dan moet er toch iemand zijn die + getest is, gewoon naar buiten gaat, zonder in quarantaine te gaan of zie ik dat verkeerd?
                        Als je niet op minder dan 2 meter minstens 15 minuten bij die persoon kwam, dan zou je daar niet eens een melding van mogen krijgen.

                        Maar ben je zeker dat het over die persoon en over gisteren gaat?
                        Kan iemand zijn van de laatste 14 dagen.

                        De persoon moet ook niet “vooraf” + getest zijn om die melding te hebben.
                        Stel ik kom vandaag 15 minuten kort bij u staan en overmorgen wordt ik positief getest, dan nog krijg je een melding.
                        Iemand dat positief getest is maar slechts 1 minuut naast u stond, daar krijg je niets van ... tenzij een van uw persoonlijke contacten u een anonieme melding stuurde.

                        Eigenlijk moet je dus op zoek naar iemand dat de laatste twee weken een kwartier kort bij u was.



                        Je moet nu best wel tien dagen in quarantaine en eventueel ook een test laten doen indien je ziek bent en/of symptomen hebt. [emoji848]
                        Last edited by VerSeg; 9 januari 2021, 16:33.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Er is minstens week lang
                          niemand langer dan 15' dichtbij mij geweest en de dag voor ik naar Hubo ging stond het op 0, heb wel de app manueel geüpdatet.
                          Last edited by toerist; 9 januari 2021, 21:21.
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Na laatste (automatische) update, staat ie weer op 0,???
                            Last edited by toerist; 9 januari 2021, 17:52.
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Tja, die Corona app....

                              Dinsdag moest ik voor het eerst een test laten doen, woensdagmorgen een SMS dat de test negatief was, een uur of zes later een melding van het resultaat in Corona-alert.
                              't Zal weer wel iets zijn in de aard van die SMS is federaal en de app is regionaal zeker ?
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                                Na laatste (automatische) update, staat ie weer op 0,???
                                Dat blijft daar ook niet permanent in denk ik.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X