Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    De eventueel schuldigen zijn diegene die zich bewust ontdoen aan alle regels. Maar inderdaad, het is niet omdat je alles aan je gat veegt, je ook daadwerkelijk bij draagt aan verspreiding.
    Men interviewt daarnet op de radio vertrekkende vakantiegangers.
    Ze gaan bij terugkomst allemaal héél braaf een test laten afnemen (waar ?) en zeker in quarantaine gaan. Maar je hoort een aantal bijna denken: wie gaat dat controleren ?
    Mv. Vlieghe heeft 100% gelijk: Voor een deel van de bevolking werkt beroep doen op "goodwill" of "burgerzin" gewoon averechts.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Dat is dus DE reden om er dan niet nog een véél groter risico bovenop te nemen, dat bovendien in alle toonaarden afgeraden wordt. Maar ja, die smeekbeden om niet te reizen da's voor watjes hé...
      Dus stop toch eens eindelijk uw treurzang dat op vakantie gaan enkel "niet ideaal" is. Het is gewoon een middenvinger opsteken naar de mensen die de aanbevelingen WEL volgen. Punt.
      Uw permanent geklaag over anderen begint wat afgezaagd te worden. [emoji23]

      Zet eens alles op een rijtje ...
      Maart / april mag men plots niets meer, alles zou op korte tijd met een lockdown en mondmaskers opgelost zijn.
      Juli/augustus MAG men op verlof, maar men klaagt NADIEN dat ze vertrokken zijn.
      Weet dat een van de virologen ook naar het buitenland was, ook op café ging en ook ging eten.
      Anderen hebben hun verlof uit zekerheid uitgesteld naar eind van het jaar, een verlof dat ook TOEGESTAAN is maar waar NA vertrek de regels weer veranderen.

      Als men niet wil dat mensen vertrekken, dan had men het moeten verbieden maar dat is niet zo.
      Men heeft het toegestaan, dan is er ook geen enkele reden om ze daarna te veroordelen.

      Ik lees nooit iets in uw reacties over oudere mensen die HIER de regels (geen aanbevelingen maar verplichtingen) negeren.
      Neen, enkel verlofgangers bekladden die tot nu toe niets van overtreding begaan.
      Als ze terugkomen en geen test laten doen en niet in quarantaine gaan wat wel een VERPLICHTING is, dan pas is er echt reden om te klagen.

      Heel deze pandemie waar niemand om gevraagd heeft en waar iedereen slachtoffer van is, heeft maar voor één ding gezorgd in heel de wereld ... onverdraagzaamheid, een klikwereld vol haat tegen anderen.
      Ik lees zelden dat iemand enkel schrijft hoe hij zelf helpt, hoe hij het positief oplost ... neen, altijd maar klagen over anderen. [emoji848]

      Ben jij in de winkels altijd buiten op 30 minuten?
      Awel ik vaak niet!
      Al uw wekelijkse boodschappen doen in een Makro, Carrefour of Delhaize en nog binnen de 30 minuten de kassa gepasseerd zijn is vaak niet haalbaar, tenzij men de boodschappen in stukjes doet!
      Maar puur volgens de wet is 31 minuten al strafbaar!

      Iedereen op deze aardbol doet wel eens iets dat niet mag (buiten COVID), maar het is altijd pas een probleem als een ander dit doet. [emoji848]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht


        Ik lees nooit iets in uw reacties over oudere mensen die HIER de regels (geen aanbevelingen maar verplichtingen) negeren.

        Dat komt nogal een keer terug in uw reactie's, ik ben er speciaal op gaan letten, en kom er verdomd weinig tegen. Kijk ook over de hoofden van de focus in de reportages , om er te betrappen. Wel het saldo is wreed mager. De meesten zitten thuis, eenzaam, opgesloten en hebben schrik als de pest.Of woon jij ergens in een plaats alla Bokrijk dat overbevolkt is van ouderlingen die de regels niet volgen. Een 80en 90 jarige die zijn masker verkeerd draagt, is dat de duivel ? Die gaat niet met 100.000 op verlof waar het stikt van mutaties.
        Last edited by guido.g; 31 december 2020, 12:16.
        https://ggpics.be/

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          1) Ik lees nooit iets in uw reacties over oudere mensen die HIER de regels (geen aanbevelingen maar verplichtingen) negeren.

          2) Als ze terugkomen en geen test laten doen en niet in quarantaine gaan wat wel een VERPLICHTING is, dan pas is er echt reden om te klagen.

          3) Men heeft het toegestaan, dan is er ook geen enkele reden om ze daarna te veroordelen
          1) Die enkele hardleerse ouderen boete 750 euro geven zal wel helpen.
          2) Test écht verplichten kan niet, maar: “Niets belet winkeliers een bewijs van vaccinatie te vragen” lees ik zopas. Het zal dus wel weer een maat voor niets zijn.
          3) Piepkleine nuance: men heeft het al sinds maart "uitdrukkelijk gevraagd om het NIET te doen"
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            1) Die enkele hardleerse ouderen boete 750 euro geven zal wel helpen.
            Maar dat doen ze niet, ze tonen eerder compassie met die “zo kwetsbare” ouderen. [emoji848]
            Niemand zegt iets en politie loopt ze voorbij. [emoji849]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Als je in het nieuws hoort hoe ze de controle op test en quarantaine van de terugkerende reizigers gaan organiseren (misschien ergens tegen Pasen ? ) dan rest me maar één woord:
              Een triestige, dramatische KLUCHT

              Dit schrijft De Tijd over deze zoveelste Covid klucht:


              "De nieuwe maatregelen staan of vallen nog altijd met de PLF's. Die zijn cruciaal voor de overheid om de gegevens van reizigers te achterhalen. De politie zal komend weekend systematisch controleren of iedereen die met een vliegtuig, trein of boot vanuit het buitenland komt het reisformulier heeft ingevuld. Ook aan de grensovergangen worden de controles opgedreven, maar daar systematisch controleren is onmogelijk zonder al te grote hinder te veroorzaken.

              De quarantaine- en testplicht zijn nog moeilijker te handhaven. Pas in de loop van januari zouden lokale besturen en hun politiediensten zicht hebben op welke inwoners in quarantaine moeten. Die informatie stroomt nog niet voldoende door tot op het lokale niveau. Als de politie zicht heeft op wie thuis moet zitten, kan ze wie de quarantaine niet naleeft berispen en hen eventueel een boete geven. De boetes kunnen oplopen van 208 tot 4.000 euro."


              Samengevat: wie zich bij thuiskomst, besmet of niet, van de hele santenboetiek geen barst aantrekt en "gesnapt" wordt, is er met ten hoogste een boete vanaf. Och ja, het enige dat verplicht is: dat beruchte "formulierke" waarmee iedereen zichzelf gezond kan verklaren.
              Strijd tegen het virus, maar mannekes toch, da's een bijkomstig detail hé.


              Het VBO schiet helemaal de hoofdvogel af: wie nu niet kan gaan werken wegens zijn plezierreis en/of familiebezoek zou toch best op tijdelijke werkloosheid geplaatst worden. Dus nog een beloning voor de asocialen, je houdt het niet voor mogelijk.
              Last edited by nete; 1 januari 2021, 10:34.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Pffff ... niets anders dan geklaag op oudejaarsavond. [emoji848]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Tussendoor genoten van de onvergetelijke muziek van ABBA
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Tussendoor genoten van de onvergetelijke muziek van ABBA
                    Zeker en vast
                    https://ggpics.be/

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                      Zeker en vast
                      Zeer mee eens. Als je al hun succesnummers opsomt dan is de lijst verdraaid imposant lang.
                      Mogen van mij gerust op hetzelfde niveau als de Beatles en de Stones.
                      Niet te vergelijken met die omhoog gevallen ééndagsvliegen van nu

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Intussen #981 een beetje vervolledigd.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Gisterenavond was het net zoals de laatste weken erg rustig buiten, alleen net na middernacht hoorde ik in de verte toch wat vuurwerk knallen.
                          Ik heb even de deur open gedaan om te kijken of ik ergens vuurwerk kon zien, maar door de mist was er nergens iets te zien.
                          Er hing wel rook, er werd ergens in de buurt hout gestookt, ik weet niet of het de kachel van de buren was of dat er ergens van die vuurkorven werden gebruikt.
                          Ik heb hier zo'n goedkope "PM2.5 detector" (geen geijkt apparaat dus), die gaf een waarde van meer dan 70 microgram per m³, ik heb die nog nooit zo hoog zien gaan, er hing dus wel degelijk fijnstof in de lucht.
                          Dit is de PM2.5 detector: https://nl.aliexpress.com/item/40003...archweb201603_
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Gisterenavond was het net zoals de laatste weken erg rustig buiten, alleen net na middernacht hoorde ik in de verte toch wat vuurwerk knallen.
                            Net zoals bijna elke avond de vorige twee weken vuurwerk.
                            Daar waar het de vorige dagen redelijk beperkt was, was het gisterenavond van ongeveer 18:00 tot vanmorgen 00:45 redelijk veel en steeds in dezelfde omgeving.
                            Ik denk dat ene zijne voorraad op wou hebben. [emoji848]
                            Maar het is hier elk jaar hetzelfde, het mag niet maar ze doen het toch ... waarom zou het nu anders zijn.
                            Buiten dit was het heel rustig in de buurt, geen extra wagens, geen jongeren die rondgingen, ...
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              copy paste " nete " Het VBO schiet helemaal de hoofdvogel af: wie nu niet kan gaan werken wegens zijn plezierreis en/of familiebezoek zou toch best op tijdelijke werkloosheid geplaatst worden. Dus nog een beloning voor de asocialen, je houdt het niet voor mogelijk.
                              Laatst gewijzigd door nete; vandaag om 11:34


                              Dat is ook de éérste keer niet, ik vraag me soms af hoe ze het door hun strot krijgen ? Tja wiens brood men eet, enz ! Dieje van de bouwunie, wil ook alle Polen etc. direkt aan het werk,en " de maatregelen zijn respectloos voor de ondernemers " ach ja ?
                              Last edited by guido.g; 1 januari 2021, 12:40.
                              https://ggpics.be/

                              Comment


                              • Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                                copy paste " nete " Het VBO schiet helemaal de hoofdvogel af: wie nu niet kan gaan werken wegens zijn plezierreis en/of familiebezoek zou toch best op tijdelijke werkloosheid geplaatst worden. Dus nog een beloning voor de asocialen, je houdt het niet voor mogelijk.
                                Laatst gewijzigd door nete; vandaag om 11:34


                                Dat is ook de éérste keer niet, ik vraag me soms af hoe ze het door hun strot krijgen ? Tja wiens brood men eet, enz ! Dieje van de bouwunie, wil ook alle Polen etc. direkt aan het werk,en " de maatregelen zijn respectloos voor de ondernemers " ach ja ?
                                Ze hebben de mensen wel laten vertrekken zonder die maatregelen, de extra verstrengde maatregelen zijn er gekomen als ze al vertrokken waren ... op zich ook niet echt correct.

                                Is hetzelfde als plots aankondigen dat al wie het openbaar vervoer genomen heeft plots niet meer buiten mag komen omdat daar veel volk op zat.
                                Want ook dat is al maanden “aanbevolen” om met eigen wagen naar het werk te gaan. [emoji848]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X