Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Over de nakende vaccinaties, mensen die onlangs zijn genezen van C19, moeten(nouja moeten) die ook ingeënt worden?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Een denkertje!! Binnen een week gaan alle vreemde arbeiders (bouw, transport, ondernemingen) naar huis voor eindjaar. Op 3 januari staan die hier allemaal terug! En dan? Die moeten normaal in quarantaine!! Hebben ze daar al aan gedacht? Die in Brussel doen maar een beetje van een dit en een beetje van een dat en een beetje zo. Maar echte logische “mise en place””? Ik dacht het niet

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
        Een denkertje!! Binnen een week gaan alle vreemde arbeiders (bouw, transport, ondernemingen) naar huis voor eindjaar. Op 3 januari staan die hier allemaal terug! En dan? Die moeten normaal in quarantaine!! Hebben ze daar al aan gedacht? Die in Brussel doen maar een beetje van een dit en een beetje van een dat en een beetje zo. Maar echte logische “mise en place””? Ik dacht het niet
        Inderdaad, heb ikzelf hierthuis ook al gezegd, benieuwd wat er rond de derde week van Januari zal gebeuren, al denk ik dat de meesten dat wel weten

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
          .... Die in Brussel doen maar een beetje van een dit en een beetje van een dat en een beetje zo. Maar echte logische “mise en place””? Ik dacht het niet
          Absoluut, vandaag nog het antwoord gezien van Weyts, " onze scholen gaan absoluut niet dicht, ik wil niet hebben dat onze scholen sluiten, wij volgen niet de buurlanden"
          Bedoelt hij dan letterlijk, gelijk hoeveel doden er vallen, de scholen moeten sowieso open blijven ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Die persconferenties worden stilaan echt een lachertje: dat eeuwig gepamper, met opgestoken vingertje "vragen", bijna "smeken" om bv. niet op (plezier)reis te gaan en om de regels toch te volgen.
            Wat is er verdorie nu moeilijk aan om al die plezierreizen voorlopig te verbieden ?
            Ik mag mijn kleinkinderen in Limburg niet gaan bezoeken met Kerst, ik doe dat dan ook niet, maar ik mag probleemloos naar het andere eind van de wereld reizen (als ik daar ter plaatse tenminste nog binnen mag). Hallucinant.

            Op de duur gaan ze méér en méér mensen die al 9 maanden opletten doen zeggen: "foert", waarom zou ik mezelf nog blijven "martelen".
            Maar ja, als een op mekaar afstemmen van een avondklok al niet kan...
            Last edited by nete; 18 december 2020, 18:48.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Op de duur gaan ze méér en méér mensen die al 9 maanden opletten doen zeggen: "foert", waarom zou ik mezelf nog blijven "martelen".
              Maar ja, als een op mekaar afstemmen van een avondklok al niet kan...
              De persconferentie is niet bedoeld geweest om mensen te straffen die de regeltjes volgen, dat is duidelijk deze keer correct beslist geweest.
              En waarom niet strenger met de avondklok is ook begrijpbaar ... wie wil overtreden kan dat doen met eender welke regels dat ze ook uitvinden.
              Wie wil feesten gaat anders blijven overnachten als men te vroeg naar huis moet ... eigenlijk zou dat contraproductief zijn.
              Eigenlijk zijn het redelijke logische beslissingen ... niet aanpakken wat niet aangepakt moet worden.
              Feit is dat wat men ook doet, op dit moment het virus niet overwonnen zal worden.
              En feestvierders of verlofgangers ... inderdaad niet ideaal, maar als men zelf (bijna) niet buiten komt en deze mensen niet ontmoet ... dan kan men daar als brave burger ook niet veel last van hebben.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                En feestvierders of verlofgangers ... inderdaad niet ideaal, maar als men zelf (bijna) niet buiten komt en deze mensen niet ontmoet ... dan kan men daar als brave burger ook niet veel last van hebben.
                Juist ik kom niet veel meer buiten of het is een wandeling op de zeedijk of met de fiets naar het Zwin twee plaatsen waar het rust en veilig is of moet ik nu schrijven was want vandaag is te toestroom van tweede verblijvers
                begonnen. Zij nemen verlof in eigen land ok maar voor mijn gevoel is dit niet ok en voel ik mij dan ook niet meer veilig.
                Wel hebben we voor de zekerheid genoeg voorraad in huis tot na het Kerstverlof zodat we zo weinig mogelijk naar een supermarkt zouden moeten gaan en in de rij staan aanschuiven.

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Ik vind het vooral héél sterk dat ze voor deze persmeeting 7 uur vergadert hebben om tot de conclusie te komen dat er niks verandert, sterk bezig
                  Moet je eens tegen uw baas zeggen dat je 7 uur vergadert hebt en eigenlijk niks hebt gedaan, tjah

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Ik vind het vooral héél sterk dat ze voor deze persmeeting 7 uur vergadert hebben om tot de conclusie te komen dat er niks verandert, sterk bezig
                    Moet je eens tegen uw baas zeggen dat je 7 uur vergadert hebt en eigenlijk niks hebt gedaan, tjah
                    Ze hadden misschien ook hun nieuwjaarsdrink vandaag? [emoji848]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ze hadden misschien ook hun nieuwjaarsdrink vandaag? [emoji848]
                      Zou best kunnen Freddy, tijdens de persmeeting zaten ze toch gezellig allemaal aan één tafel met een halve meter tussen, over een voorbeeld gesproken
                      Maar o wee als je bij je thuis uw knuffelcontact haar partner erbij vraagt, want dan ben je verkeerd bezig ...

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        En feestvierders of verlofgangers ... inderdaad niet ideaal, maar als men zelf (bijna) niet buiten komt en deze mensen niet ontmoet ... dan kan men daar als brave burger ook niet veel last van hebben.
                        Hier zeg je het zelf: de mensen met een beetje verantwoordelijkheidsgevoel mogen braaf tussen 4 muren blijven zitten, zodat zij, die absoluut geen reisje kunnen missen, hun zin kunnen doen.

                        Degenen die aan solidariteit vierkant hun voeten vegen worden véél te véél gepamperd. Punt.

                        Ik kijk nu al bang uit naar half januari... Hopelijk sla ik de bal mis.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Ik mag mijn kleinkinderen in Limburg niet gaan bezoeken met Kerst, ik doe dat dan ook niet, maar ik mag probleemloos naar het andere eind van de wereld reizen (als ik daar ter plaatse tenminste nog binnen mag). Hallucinant..
                          Volgens mij mag je wel op bezoek, maar met max 4 volwassenen samen buiten en de normale regels toepassen. Geen fysiek contact, 1,5m,....
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Volgens mij mag je wel op bezoek, maar met max 4 volwassenen samen buiten en de normale regels toepassen. Geen fysiek contact, 1,5m,....
                            Ja, en dan allemaal rond een giftige rook spuwende vuurkorf... Plots is fijn stof ook al bijzaak, gezien het succes van die dingen.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Ja, en dan allemaal rond een giftige rook spuwende vuurkorf... Plots is fijn stof ook al bijzaak, gezien het succes van die dingen.
                              Die vuurkorf is niet verplicht!
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                Die vuurkorf is niet verplicht!
                                Klopt, maar wordt blijkbaar wel massaal verkocht de laatste weken.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X