Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 55 van 76 EersteEerste ... 5 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.351 t/m 1.375 van 1877

Standaard Re: Versoepeling maatregelen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    ...
    Waar ik zelf nog het allerbangst van ben is de komst van een "slim" virus : besmettelijkheid zoals griep, incubatietijd van HIV en de dodelijkheid van ebola.
    Het simpele antwoord om te verklaren waarom men wil weg blijven van vleermuizen ... maar het is inderdaad geen onmogelijk doemscenario ... Dit is trouwens een leuke kandidaat voor een volgende pandemie, de goden verhoedden het! Het wordt al een hele tijd met argusogen gadegeslagen omdat mens en dier nu nauw samenwonen ...
    fact-sheets/detail/nipah-virus
    Maar alles is geen kommer en kwel ...
    scientists-develop-novel-class-of-antibiotic-against-wide-range-of-bacteria

Uitsmijter: ... Je zal maar een medewerker hebben die covid positief is in China ...
    "...We identified a predominant emergent EA reassortant genotype 4 (G4) virus in pigs, which has pdm/09 and TR-derived internal genes and shows efficient infectivity and transmissibility in the ferret model. Serological surveillance among swine workers and general population showed that G4 EA H1N1 viruses have acquired increased human infectivity. Thus, the emergent G4 EA H1N1 viruses pose a serious threat to human health. ..."
    PNAS: Prevalent Eurasian avian-like H1N1 swine influenza virus with 2009 pandemic viral genes facilitating human infection.
    Laatst gewijzigd door regulus; 25 februari 2021 om 10:50

Al iemand zijn uitnodiging voor vaccinatie gekregen?
    Hier net binnengekomen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Al iemand zijn uitnodiging voor vaccinatie gekregen?
    Hier net binnengekomen.
    Dat is snel, dan ben je ofwel risicopatiënt ofwel al op rijpe leeftijd
    Indien geen van beide kan het evengoed nep zijn, heb ook al zulke mailtjes gekregen waarbij je dan een kleine storting moet doen, tjah ...

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Dat is snel, dan ben je ofwel risicopatiënt ofwel al op rijpe leeftijd
    Indien geen van beide kan het evengoed nep zijn, heb ook al zulke mailtjes gekregen waarbij je dan een kleine storting moet doen, tjah ...
    Als het van de Vlaamse overheid komt en in de e-box zit, dan is de kans wel extreem klein dat het nep is.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ik ben zwaar risico patiënt en ben bijna 74 jaar en heb nog steeds niks gekregen.
    En trouwens, ik word eigenlijk met de dag kwader op die stomme studenten, gaan die alles weer verkl#ten?
    Heef die rijkelui snotapen een boete van 2 of 3.000 euro dan gaan ze zich misschien, heel misschien en als het kan eens nadenken wat ze ons de oudere bevolking aan doen.
    En ze moeten vooral betogen tegen de vervuiling op onze bol, al gezien wat die achterlaten op pleinen en parken?
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Standaard Versoepeling maatregelen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Ik ben zwaar risico patiënt en ben bijna 74 jaar en heb nog steeds niks gekregen.
    Uw oproep zal ook wel komen zeker?
    In theorie in maart of april als u gekend bent als risico patiënt en het is niet omdat u later opgeroepen wordt, dat u later gevaccineerd bent.
    Het kan zelfs zijn dat door een maand later het vaccin te krijgen, u twee maand vroeger gevaccineerd bent.
    Straf hé.
    En trouwens, ik word eigenlijk met de dag kwader op die stomme studenten, gaan die alles weer verkl#ten?
    Kwader worden helpt niet om het op te lossen.
    Net als vele anderen hebben zij een uitzicht nodig en dat wordt al een jaar lang telkens verschoven zonder echte uitkomst.
    Jongeren moeten hun leven nog opbouwen en zien dat uiteraard anders, zelf waren we toch ook anders tijdens onze jeugd?
    Laat ons hopen in plaats van kwaad worden, hoop dat er een oplossing komt voor iedereen met de vaccinatie en mogelijks nog te ontwikkelen medicatie.
    Zoals de gekende uitspraak “Hoop doet leven”.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Net als vele anderen hebben zij een uitzicht nodig en dat wordt al een jaar lang telkens verschoven zonder echte uitkomst.
    Jongeren moeten hun leven nog opbouwen en zien dat uiteraard anders, zelf waren we toch ook anders tijdens onze jeugd?
    Laat ons hopen in plaats van kwaad worden, hoop dat er een oplossing komt voor iedereen met de vaccinatie en mogelijks nog te ontwikkelen medicatie.
    Zoals de gekende uitspraak “Hoop doet leven”.
    Een uitzicht, weet je welk uitzicht ze van mij mogen krijgen, eentje vanuit een celraam !
    Het is gewoon schandalig wat er aan het gebeuren is, dit toont dus het totale respectloos zijn tegenover ouderen en zorgmedewerkers !
    Iedereen heeft nood aan wat contacten, de meesten houden zich gelukkig aan de regels, dus ik zie niet in waarom zij beter zouden zijn dan anderen.
    En dan nog met een air voor de camera komen zeggen dat ze het niet konden laten omdat we hen ook wat moeten gunnen.
    Tjah, hopelijk geraken ze die mentaliteit nog kwijt, zoniet zal het in de toekomst een heel egoïstische samenleving worden.

grts
    Sieg

Heef die rijkelui snotapen een boete van 2 of 3.000 euro dan gaan ze zich misschien, heel misschien en als het kan eens nadenken wat ze ons de oudere bevolking aan doen.
    En ze moeten vooral betogen tegen de vervuiling op onze bol, al gezien wat die achterlaten op pleinen en parken?
    Relax Luc, blijkbaar ben jij een persoon die zich om alles en nog wat druk maakt,
    niet goed voor je hart hé jong, en dan nog eens slecht slapen...
    Ik kan die jongeren ook wel voor een stuk begrijpen hoor, wij wat oudere hebben het moeilijk en worden het moe,
    moet voor jongeren nog moeilijker zijn vrees ik, die willen ook wel eens uit de bol gaan, hoe waren wij vroeger.
    Niets zal nog worden wat het is geweest, als ze morgen moesten zeggen restaurants mogen terug open,
    dan zal dat voor de helft gewoon niet meer lukken, minstens 50% van hun personeel zijn ze voorgoed kwijt.
    Ik heb gisteren eens de hotel prijzen bekeken, die duiken verdikke in veel gevallen beneden de B&B prijzen,
    het wordt vechten voor de brokken, maar misschien zullen velen nu ook begrijpen dat ze eigenlijk boven hun stand leefden.

Een uitzicht, weet je welk uitzicht ze van mij mogen krijgen, eentje vanuit een celraam !
    Het is gewoon schandalig wat er aan het gebeuren is, dit toont dus het totale respectloos zijn tegenover ouderen en zorgmedewerkers !
    Iedereen heeft nood aan wat contacten, de meesten houden zich gelukkig aan de regels, dus ik zie niet in waarom zij beter zouden zijn dan anderen.
    En dan nog met een air voor de camera komen zeggen dat ze het niet konden laten omdat we hen ook wat moeten gunnen.
    Tjah, hopelijk geraken ze die mentaliteit nog kwijt, zoniet zal het in de toekomst een heel egoïstische samenleving worden.

grts
    Sieg
    Voor men het weer verkeerd begrijpt of verdraait, ik behoor ook niet tot de jongeren en ben ook risico patiënt en hou me ook aan de regels, maar dat permanent beperkt zijn werkt uiteindelijk ook op mijn systeem.

Velen zien hun kinderen of familie ook regelmatig, ook wanneer het niet mag/mocht, anderen dan weer niet.
    Ik zie die ook niet en zal die ook nooit meer zien of horen noch in levende wijze noch via chat, heb geen rechtstreekse familie meer, geen (groot)ouders, geen broers of zussen, geen kinderen, ... niks.
    Enige mogelijk sociaal contact is vrienden, restaurant, uitstap, ... maar alles is verboden.
    Dus ja, ik begrijp dat mensen noodzaak hebben om te herleven ook al mag het eigenlijk niet.
    Begrip tonen staat buiten goedkeuren, maar ze radicaal veroordelen zal ik ook niet doen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Iedereen heeft het moeilijk. Zowel ouderen als jongeren.
    Je kan absoluut niet zeggen dat een bepaalde groep het moeilijker heeft dan een andere. Dat hangt puur van mens tot mens af.

Maar ik vind het net zoals Luc schandalig dat men in zulke grote groepen samenhokt. Het stadspark van Leuven of het Ladeuzeplein is toch niet op 30 seconden barstenvol ???

En moet je per sé tussen 100 mensen staan om je sociaal beter te voelen ? Misschien heb je beter en meer diepgaande contacten in een groepje van vier...

Wel, als je daar al een grote toeloop ziet, zou ik daar zéker niet meer gaan bij staan eh.....

Zoek dan een ander pleintje en beperk je tot echt kleine groepjes. Wat is daar nu moeilijk aan ???

Ben daarnet even naar de Hubo geweest. Parking stond overvol. Binnen dus ook veel volk.

Wel, ben gewoon gedraaid en zal volgende week nog es terug komen. Op een kalmer moment.
    "Te leven is een gunst, te weten hoe is een kunst.”

Standaard Versoepeling maatregelen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    En moet je per sé tussen 100 mensen staan om je sociaal beter te voelen ? Misschien heb je beter en meer diepgaande contacten in een groepje van vier...
    Klopt, maar niemand gaat daar om 100 anderen te spreken hé, het zijn er gewoon 100 die naar dezelfde locatie gaan.

Wel, als je daar al een grote toeloop ziet, zou ik daar zéker niet meer gaan bij staan eh.....
    .../...
    Ben daarnet even naar de Hubo geweest. Parking stond overvol. Binnen dus ook veel volk.
    Dat denken de anderen misschien ook van u hé als ze op die parking toekomen ... wat komt die hier nu doen.
    De winkel heeft anders toch ook limieten van aantal klanten die tegelijk binnen mogen?
    Bomvol kan die in principe niet zitten.
    Er zijn daar anders ook nog enkele andere winkels, misschien ook voor daar?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

grts
    Sieg
    Je hoeft je zo niet op te winden, is niet goed voor het hart.
    Het is voor iedereen moeilijk en we mogen er niet te veel me stilstaan, maar tegenwoordig lijkt het wel of we in een politiestaat leven.
    Want hoeveel vrijheden hebben we eigenlijk nog ?
    En met alle respect voor de voorzorgsmaatregelen, want ik volg ook netjes de regels.
    Stel dat dit virus nooit meer onder controle geraakt door mutaties allerhande, gaan we dan de rest van ons bestaan zo blijven verder gaan ?
    De horeca staat al op de rand, veel mensen zijn mentaal compleet op, de jongeren hebben nauwelijks iets om naar uit te kijken enz...
    Dit betekent niet dat de deuren wagenwijd open moeten, maar denk dat De Croo en co maar al te goed beseffen dat het geduld bij de brede bevolking begint op te geraken.
    Maar dit is slechts een persoonlijke mening.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Je hoeft je zo niet op te winden, is niet goed voor het hart.
    Het is voor iedereen moeilijk en we mogen er niet te veel me stilstaan, maar tegenwoordig lijkt het wel of we in een politiestaat leven.
    Want hoeveel vrijheden hebben we eigenlijk nog ?
    En met alle respect voor de voorzorgsmaatregelen, want ik volg ook netjes de regels.
    Stel dat dit virus nooit meer onder controle geraakt door mutaties allerhande, gaan we dan de rest van ons bestaan zo blijven verder gaan ?
    De horeca staat al op de rand, veel mensen zijn mentaal compleet op, de jongeren hebben nauwelijks iets om naar uit te kijken enz...
    Dit betekent niet dat de deuren wagenwijd open moeten, maar denk dat De Croo en co maar al te goed beseffen dat het geduld bij de brede bevolking begint op te geraken.
    Maar dit is slechts een persoonlijke mening.
    Ik wind me niet op hoor, ik vertel gewoon de feiten hoe ze zijn, de mentaliteit is om zeep dankzij deels de vrije opvoeding.
    Heeft onze minister Weyts deze week niet in het Nieuws gezegd dat we wat toleranter moeten zijn voor de studenten, dat de politie het door de vingers moest zien
    Wel, duidelijk hebben ze zijn woorden letterlijk genomen en de politie, inderdaad die doet er niks aan buiten het ontruimen.

Als een normale mens ergens aan samenscholing doet krijgt hij een boete, doet die gewone mens aan sluikstorten krijgt hij een boete, enkele maanden geleden kregen bejaarden een boete omdat ze effe zaten te rusten op een bankje !
    En hier wordt alles door de vingers gezien, het park wordt ontruimd en ze gaan met z'n allen op het daarnaast liggende plein verder feesten
    Dat laatste getuigd toch echt van totaal geen respect en zelfs het belachelijk maken van de regels, de politie, de hulpverleners en de rest van de bevolking die de regels wel naleeft !
    Gelukkig gaat het steeds om een kleine minderheid, hoop alleen dat dit zich niet uitbreid, heb geen zin om weer in een lockdown te belanden

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 26 februari 2021 om 19:52 Reden: typo blunder

Ergste is dat ze anders met hun neus de hele dag op hun smartphone op "sociale media" zitten. Nu ze niets anders te doen hebben, nu willen ze "sociaal contact" hebben. Sorry, maar enkel afschuw en misprijzen voor die egoïstische idioten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Ergste is dat ze anders met hun neus de hele dag op hun smartphone op "sociale media" zitten. Nu ze niets anders te doen hebben, nu willen ze "sociaal contact" hebben. Sorry, maar enkel afschuw en misprijzen voor die egoïstische idioten.
    Het spijt me ook ten zeerste en hoe erg ik het ook vind om te zeggen maar ik moet me hier helaas bij aansluiten. Wat ik recentelijk zag in Gent vervulde me ook met walging. En oja, aan die traditionele culpabilisering (het is onze eigen opvoedkundige schuld....) weiger ik mee te doen, ik durf stellig te beweren dat heel mijn familie zich stellig aan de regels houdt en als ik dat dan zie....
    Onwillekeurig vraag ik me af wat mijn vader (toen 19) moet gedacht hebben toen hij in 1940 zijn oproeping kreeg....

Waar wind ik mij aan op?
    Ik schrijf gewoon op wat ik zie gebeuren en ik krijg al een hartaanval?

Gelijk Sieg schrijft die snotapen hebben geen greintje respect voor oudere mensen.
    Ik hoop maar dat die snotapen ook oud worden maar dan in een gezonde wereld zonder vaccins, dus zonder 4ussen.

Als je ouder bent heb ik dan geen vooruitzichten misschien???????????????
    VERGEET HET.
    Wij hadden graag dit jaar nog op verlof gaan naar Toscane, maar dat belet ons weeral die snotapen.
    Staat nu gepland voor volgend jaar. Wij zouden graag eens uit eten gaan naar "Het Fornuis" in Antwerpen, jaja het gekende restaurant.
    Wij willen eens een midweek naar Durbuy gaan, want Toscane en Durbuy betekend voor ons enorm lekker eten.

Dus zelfs al ben ik zo oud wij hebben WEL plannen voor de toekomst.
    Blijkbaar zijn er velen die denken als je oud bent dat je afgedaan hebt, dat ge beter stil in een hoekje kruipt en je kalm houdt.
    Vergeet ik, ik zal leven tot ik mijn laatste adem uitblaas en ik wil ervan genieten.
    En die snotapen H A A T ik. Point c' est tout.

Hey juppekes.

Ook eens een kleine opmerking.
    Het zijn niet altijd de snotapen hoor.
    Paar dagen geleden ging ik wat fotograferen op het staketsel in Oostende.
    t'Was mooi weer, dus was er wel wat volk, genoeg om een mondmasker te dragen.
    Wat mij opviel is dat er in percentage meer 20-30-40-50 jarigen waren met een mondmasker dan de 65 plussers.
    Dus we moeten niet altijd een steen smijten naar de jongeren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
    Hey juppekes.

Ook eens een kleine opmerking.
    Het zijn niet altijd de snotapen hoor.
    Paar dagen geleden ging ik wat fotograferen op het staketsel in Oostende.
    t'Was mooi weer, dus was er wel wat volk, genoeg om een mondmasker te dragen.
    Wat mij opviel is dat er in percentage meer 20-30-40-50 jarigen waren met een mondmasker dan de 65 plussers.
    Dus we moeten niet altijd een steen smijten naar de jongeren.
    Het nieuws gemist van afgelopen week blijkbaar ?
    Niet alleen in gans Vlaanderen maar ook in Nederland waar het zelfs nog erger was en er een (bijna) festival met enkele duizenden jongeren aan de gang was.

Het gaat er 'm niet over dat er enkele honderden mensen op het strand ver genoeg van elkaar zonder mondmasker lopen, het gaat om de vele duizenden die deze week laten zien hebben dat ze totaal respectloos zijn tegen de zorgverleners, tegenover de rest van de maatschappij, trouwens zoals ze nu bezig waren noemen ze dit in sommige andere landen rebellie en ginds staan daar enorm zware straffen op.

En uiteraard zijn er in elke leeftijdsgroep mensen die er de kantjes aflopen, maar wat we deze week mogen aanschouwen hebben is héél wat meer dan er de kantjes aflopen.

grts
    Sieg

't Ja en weer de jeugd die klaagt deze avond in het nieuws, och arme ze mogen niet met meer dan vier zuipen en andere dingen doen.
    Ze vinden dat zo zwaar hé.
    Ik heb al meer dan één jaar mijn dochter, mijn kleinkinderen en mijn achterkleinkind niet gezien.
    Is dat niet zwaarder soms? Denken die snotapen daar wel eens aan?
    Wel natuurlijk niet hun eigen pleziertjes gaan voor.
    Ik weet 100% zeker als ik corona oploop dat het gedaan is met mij, ik mankeer echt te veel hoor.

Ik heb al meer dan één jaar mijn dochter, mijn kleinkinderen en mijn achterkleinkind niet gezien.
    Is dat niet zwaarder soms?
    Dat is dan toch ook deels een eigen keuze?
    Het is niet een gans jaar verboden geweest om eens familie te zien, men heeft de eigen bubbel gehad, een aantal personen dat men desnoods buiten kan ontmoeten, periodes waar men zelfs op restaurant kon gaan, ...
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

't Ja en weer de jeugd die klaagt deze avond in het nieuws, och arme ze mogen niet met meer dan vier zuipen en andere dingen doen.
    Ze vinden dat zo zwaar hé.
    Is dat niet zwaarder soms? Denken die snotapen daar wel eens aan?
    Wel natuurlijk niet hun eigen pleziertjes gaan voor.
    Ik weet 100% zeker als ik corona oploop dat het gedaan is met mij, ik mankeer echt te veel hoor.
    U scheert alle snotapen over een kam, dat is erg. In Nederland kwamen ook honderden jongeren bijeen en hielden zich slecht aan de regels, maar miljoenen jongeren toonden wel respect voor de regels.
    Ik wandel al velen jaren drie keer per week door natuurgebieden, gemiddeld een tien km waar je normaal nog geen drie mensen tegenkomt. Nu in de corona tijd is het file lopen door hele families die het buitengebied ontdekt hebben. In de weekeinden blijf ik voorlopig thuis vanwege de drukte. Overigens niet gek die wandelende meute, het is het enige wat we buiten de deur nog kunnen doen.

Ten tijde van de klimaatmarsen kon ik veel empathie en goedkeuring opbrengen voor die jongeren. Maar nu....en ik heb het nu over jongeren die je ziet maatregels overtreden...:

Gemiddeld 5u schermtijd per dag en sociale media, online en offline gaming mogelijkheden, misschien tot 90% van hen in bezit van smartphone en internet… en toch zo’n psychologische ramp en een “gemist” jaar van hun studententijd. Studententijd die nu al gemiddeld langer is dan ooit tevoren, met eerder keuzestress en herkansingsmogelijkheden zat.
    Als die jongeren het nu niet overleven, dan is er toch wat anders aan de hand…. dat de psychologen beter eens zouden onderzoeken en komen vertellen op tv.

Luchthavens tellen momenteel, in volle crisistijd en reisrestricties/verbod, evenveel passagiers als 25 jaar geleden. Zijn we er toen aan ten onder gegaan, aan wat nu ervaren wordt als maatregelen van een politiestaat ? Gaan we nog eens 25 jaar terug in tijd en het massatoerisme (de eerste “charters” naar Mallorca en Spanje) zat nog maar net in de startblokken. Tot die tijd leek er geen onoverkomelijk gemis.

Hoe lang reeds (slechts) kan je spreken van een “evenementensector”? Vroeger bestond dat praktisch niet. Ga een paar decennia terug en je kon de festivals allicht op een paar handen tellen.
    Nu stikt het van de on-tel-ba-re evenementen en omhoog gehypte non-events, festivals en een meervoud ervan aan festivaldagen. Kennelijk is dat voor velen een ramp dat het nu even niet kan.

De commerce en de marketingmachines hebben ons de “1000 dingen die je in je leven moet gezien hebben/gedaan hebben” aangepraat en kennelijk onmisbaar gemaakt.

Niet alleen lak aan respect voor zorgverleners en kwetsbaren (wat mij erg kwaad maakt) maar ook FOMO (fear of missing out) speelt allicht een rol bij degenen die de regels aan hun laars lappen. De media moeten dat aspect misschien eens meer onder de aandacht brengen. Mijn ouders, die nog een oorlog hebben meegemaakt, zeiden vaak als we aan het zeuren waren “moest ge een oorlog meegemaakt hebben, ge zoudt zo niet zeuren” . Het is een boutade misschien maar er zit wel een grond van psychologische logica in.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
    Ten tijde van de klimaatmarsen kon ik veel empathie en goedkeuring opbrengen voor die jongeren. Maar nu....en ik heb het nu over jongeren die je ziet maatregels overtreden...:

Gemiddeld 5u schermtijd per dag en sociale media, online en offline gaming mogelijkheden, misschien tot 90% van hen in bezit van smartphone en internet… en toch zo’n psychologische ramp en een “gemist” jaar van hun studententijd. Studententijd die nu al gemiddeld langer is dan ooit tevoren, met eerder keuzestress en herkansingsmogelijkheden zat.
    Als die jongeren het nu niet overleven, dan is er toch wat anders aan de hand…. dat de psychologen beter eens zouden onderzoeken en komen vertellen op tv.

Luchthavens tellen momenteel, in volle crisistijd en reisrestricties/verbod, evenveel passagiers als 25 jaar geleden. Zijn we er toen aan ten onder gegaan, aan wat nu ervaren wordt als maatregelen van een politiestaat ? Gaan we nog eens 25 jaar terug in tijd en het massatoerisme (de eerste “charters” naar Mallorca en Spanje) zat nog maar net in de startblokken. Tot die tijd leek er geen onoverkomelijk gemis.

Hoe lang reeds (slechts) kan je spreken van een “evenementensector”? Vroeger bestond dat praktisch niet. Ga een paar decennia terug en je kon de festivals allicht op een paar handen tellen.
    Nu stikt het van de on-tel-ba-re evenementen en omhoog gehypte non-events, festivals en een meervoud ervan aan festivaldagen. Kennelijk is dat voor velen een ramp dat het nu even niet kan.

De commerce en de marketingmachines hebben ons de “1000 dingen die je in je leven moet gezien hebben/gedaan hebben” aangepraat en kennelijk onmisbaar gemaakt.

Niet alleen lak aan respect voor zorgverleners en kwetsbaren (wat mij erg kwaad maakt) maar ook FOMO (fear of missing out) speelt allicht een rol bij degenen die de regels aan hun laars lappen. De media moeten dat aspect misschien eens meer onder de aandacht brengen. Mijn ouders, die nog een oorlog hebben meegemaakt, zeiden vaak als we aan het zeuren waren “moest ge een oorlog meegemaakt hebben, ge zoudt zo niet zeuren” . Het is een boutade misschien maar er zit wel een grond van psychologische logica in.
    Volledig mee eens, behalve dat van die klimaatmarsen. Moesten ze eerst studeren dan zouden ze misschien weten waarhet over ging ipv de groene mediahype achterna te lopen zonder na te denken.

Brood en spelen, tot dat niveau zijn we terug gevallen.

Dat is dan toch ook deels een eigen keuze?
    Het is niet een gans jaar verboden geweest om eens familie te zien, men heeft de eigen bubbel gehad, een aantal personen dat men desnoods buiten kan ontmoeten, periodes waar men zelfs op restaurant kon gaan, ...
    Nee, het is niet verboden geweest dat klopt, maar het is wel 350Km H & T hé.
    En aan de grens met Frankrijk is het nooit koosjer geweest en in Menen komen vele Fransen werken.
    Een bubbel heb ik nooit gehad en 350Km rijden om buiten wat te staan "klappen"?
    Het zijn mijn naasten en dan wil je ze knuffelen natuurlijk.
    En dat laatste mis ik enorm.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Volledig mee eens, behalve dat van die klimaatmarsen. Moesten ze eerst studeren dan zouden ze misschien weten waarhet over ging ipv de groene mediahype achterna te lopen zonder na te denken.

Brood en spelen, tot dat niveau zijn we terug gevallen.
    Precies. Maar betogen is natuurlijk leuker dan studeren....
    Betreft die klimaatopwarming : er is geen kat die ook maar een benul heeft van het kluwen aan parameters die hiermee te maken hebben, CO2 uitstoot door de mens is dat maar éne van. Bovendien is het een cyclisch natuurlijk proces dat heel snel kan gaan. In mijn laatste jaar chemie, bijna 45 jaar geleden was één van mijn keuzevakken ecologie, de zaagtand curve van de CO2 was toen al gekend. Volgens prof Vandewalle gingen we naar een kleine ijstijd toe en hij stelde zijn hoop op de CO2 stijging om dat te bufferen. Wees gerust, het was toen goed geweten dat CO2 een serre-effect had (spectroscopie bestaat al langer dan vandaag).

Er is nog ander sluipend gif waar er maar één parameter is : de mens. Vervuiling van aarde water en lucht om maar iets te zeggen, die zijn nog zichtbaar.
    Ik heb al een tijd goed contact met een oudleerlinge die als dr. Bio-ir (Hanna heeft voor haar doctoraat een beurs gekregen van het Marie Curie-instituut, ik ken er niet veel die dat kunnen zeggen, razend snelle geest dus en geen tijd om te gaan betogen tegen de klimaatsverandering) 12 jaar teamleader was aan de universiteit van Aken waar onderzoek werd gedaan naar de invloed van menselijke anticonceptiehormonen op vissen (waarom vissen ? Die zitten heel hun leven in het water). Toen ik haar vroeg als er al conclusies waren te trekken was het antwoord kort en duidelijk : JA. Verminderde vruchtbaarheid, ontaarding van de geslachtssytemen van de mannetjes.... Mijn tweede vraag was als dat er niet uit gaat in de waterzuivering was het antwoord even kort en duidelijk : NEEN. Volgens haar werkt waterzuivering op microschaal, die hormonen werken op nanoschaal (ik heb het hier wel over concentraties en niet op deeltjesgrootte)....
    Veel plastics uit de voeding bevatten weekmakers, sommige van die weekmakers zijn hormoonachtigen, Anunaatje zal wel nooit gehoord hebben van nonylfenol denk ik, laat staan nanoconcentraties (te moeilijk zeker ?). Zelfde verhaal.

Wel Spanik, wees gerust : ik val je bij betreft die klimaatmarsen en dat studeren. Alles moet tegenwoordig vooral leuk zijn en geen moeite kosten. Toen ik in mijn tweede kan voor organische vele honderden structuurformules moest van buiten leren vond ik dat ook niet leuk, maar ik heb het toch gedaan omdat ik wist dat je er als eerste vraag 10 kreeg, meer dan de helft mis betekende zelfs geen tweede vraag, wel tweede zit met alles waar je geen 14 voor had opnieuw te doen. Waar het met onze maatschappij naar toe gaat daar heb ik het raden naar.

Pagina 55 van 76 EersteEerste ... 5 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Energiebesparende maatregelen (zelf uit te voeren)
    Door Dirk007 in forum Chit Chat
    Reacties: 97
    Laatste bericht: 12 januari 2012, 11:43

Regels voor berichten