Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Versoepeling maatregelen

    En de volgende verstrengingen zitten er weer aan te komen ... uiteraard enkel voor wie zich aan de regels houdt. [emoji848]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Uiteraard gaat het alweer enkele dagen omhoog, zelfs een gewone mens kon dit voorspellen, spijtig alleen dat ze nog steeds niet willen toegeven waar het grootste probleem zit.
      Vanuit Europa wordt gevraagd om de kerstvakantie vroeger te laten beginnen en langer te laten duren, zij weten dus wel waar de klepel hangt.
      Antwoord van onze minister Weyts, "geen sprake van !"

      grts
      Sieg
      Tja, in de school waar ik lesgaf zijn er zoiets van een 1400 mensen, leerkrachten inbegrepen, we hebben altijd moeten woekeren met klasruimte, tot en met containerklassen hebben ze laten aanrukken. Klassen zaten volgepropt als een ei. En nu gaan ze die allemaal op 1,5 m zetten ?????
      "Hoe jonger hoe minder vatbaar voor symptomen" lijkt me ook geen wet van Meden en Perzen, het lijkt in vele gevallen op het juiste of verkeerde lotje trekken. Vriendin van ons is 75, meer dan wat koppijn, hoesten en reukverlies heeft ze niet gehad. Een van onze "buren", de zaakvoerder van een grote bouwfirma wist het allemaal beter, die is met zijn vader gaan skiën in Italië toen Covid 19 er uitbarstte. Ik denk dat hij 56 was, complicaties op zijn hersenen, dood. Zijn vader is er door gekomen.
      Ik moet het allemaal niet weten, ben zowat aan het vereenzamen hier maar ik ben op die 6 maanden misschien welgeteld 5 keer "uit mijn kot gekomen", laatste keer was gisteren op de keuring.
      Maar echt, wat ik lees en hoor van onzin over die corona (nu dat vaccin) krijg ik de kolieken. Het zal niet werken, het zal uw DNA aantasten, tot en met dat je er zal beginnen uitzien als een chimpansee. Al die "wijsheid" staat op het internet en wordt verkondigd door mensen die "kritisch" nadenken. Wat je ook nogal eens hoort is dat ze geen vaccinatie willen zolang het niet bewezen is dat er op lange termijn geen bijwerkingen zijn...
      De universiteit van Oxford (mijn dochter heeft er gestudeerd en is er met 2 van de 4 prijzen gaan lopen in haar faculteit) staat nr. 1 op de ranking van de universiteiten. De knapste koppen hebben daar een vaccin ontwikkeld maar god en klein pierke weet het weeral beter WANT : ze hebben diep nagedacht en hebben het gelezen op het internet....
      Deze quote komt van Einstein himself : "twee dingen zijn oneindig, het heelal en de menselijke domheid. Alleen van dat heelal ben ik niet 100% zeker".

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
        Tja, in de school waar ik lesgaf zijn er zoiets van een 1400 mensen, leerkrachten inbegrepen, we hebben altijd moeten woekeren met klasruimte, tot en met containerklassen hebben ze laten aanrukken. Klassen zaten volgepropt als een ei. En nu gaan ze die allemaal op 1,5 m zetten ?????
        "Hoe jonger hoe minder vatbaar voor symptomen" lijkt me ook geen wet van Meden en Perzen, het lijkt in vele gevallen op het juiste of verkeerde lotje trekken. Vriendin van ons is 75, meer dan wat koppijn, hoesten en reukverlies heeft ze niet gehad. Een van onze "buren", de zaakvoerder van een grote bouwfirma wist het allemaal beter, die is met zijn vader gaan skiën in Italië toen Covid 19 er uitbarstte. Ik denk dat hij 56 was, complicaties op zijn hersenen, dood. Zijn vader is er door gekomen.
        Ik moet het allemaal niet weten, ben zowat aan het vereenzamen hier maar ik ben op die 6 maanden misschien welgeteld 5 keer "uit mijn kot gekomen", laatste keer was gisteren op de keuring.
        Maar echt, wat ik lees en hoor van onzin over die corona (nu dat vaccin) krijg ik de kolieken. Het zal niet werken, het zal uw DNA aantasten, tot en met dat je er zal beginnen uitzien als een chimpansee. Al die "wijsheid" staat op het internet en wordt verkondigd door mensen die "kritisch" nadenken. Wat je ook nogal eens hoort is dat ze geen vaccinatie willen zolang het niet bewezen is dat er op lange termijn geen bijwerkingen zijn...
        De universiteit van Oxford (mijn dochter heeft er gestudeerd en is er met 2 van de 4 prijzen gaan lopen in haar faculteit) staat nr. 1 op de ranking van de universiteiten. De knapste koppen hebben daar een vaccin ontwikkeld maar god en klein pierke weet het weeral beter WANT : ze hebben diep nagedacht en hebben het gelezen op het internet....
        Deze quote komt van Einstein himself : "twee dingen zijn oneindig, het heelal en de menselijke domheid. Alleen van dat heelal ben ik niet 100% zeker".
        Schitterend verwoord !
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          En de volgende verstrengingen zitten er weer aan te komen ... uiteraard enkel voor wie zich aan de regels houdt. [emoji848]
          Inderdaad
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Eerste publicatie van de resultaten van dat Oxford-vaccin is verschenen in The Lancet.Efficientie 60%
            De VS keurt een vaccin goed indien meer dan 50% efficient,en de WHO is wat strenger tussen 50 en 70%
            Dus het zou moeten werken,maar dat alleen is dus de oplossing niet.Vandaar die uitspraak over die derde golf misschien.
            Die meer dan 90% efficientie is alleen bekomen in de UK in een zeer kleine subgroep die bij de eerste vaccinatie (er zijn er twee nodig) toevallig een te lage dosis gekregen hebben?(In Oxford-studies kunnen er ook al eens foutjes sluipen)
            Gezien de zeer kleine groep zijn deze resultaten statisisch niet relevant .
            Andere vaccins tonen ook meer dan 90% efficientie aan,alleen zijn deze resultaten nog niet gepubliceerd en is het mogelijk dat daar alleen ook maar subgroepen inzitten die eerder casuistiek zijn en dus waardeloos.
            Een en ander wordt dus nog verder uitgeplozen.
            Een foutje met een te lage dosis kan misschien ook wel een ontdekking zijn.Penicilline is ook eens ontdekt omdat er op een kweekbodem van microben een groeiremming ontstond door een schimmel die er niet op moest zijn.

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              Tja, in de school waar ik lesgaf zijn er zoiets van een 1400 mensen, leerkrachten inbegrepen, we hebben altijd moeten woekeren met klasruimte, tot en met containerklassen hebben ze laten aanrukken. Klassen zaten volgepropt als een ei. En nu gaan ze die allemaal op 1,5 m zetten ?????
              "Hoe jonger hoe minder vatbaar voor symptomen" lijkt me ook geen wet van Meden en Perzen, het lijkt in vele gevallen op het juiste of verkeerde lotje trekken. Vriendin van ons is 75, meer dan wat koppijn, hoesten en reukverlies heeft ze niet gehad. Een van onze "buren", de zaakvoerder van een grote bouwfirma wist het allemaal beter, die is met zijn vader gaan skiën in Italië toen Covid 19 er uitbarstte. Ik denk dat hij 56 was, complicaties op zijn hersenen, dood. Zijn vader is er door gekomen.
              Ik moet het allemaal niet weten, ben zowat aan het vereenzamen hier maar ik ben op die 6 maanden misschien welgeteld 5 keer "uit mijn kot gekomen", laatste keer was gisteren op de keuring.
              Maar echt, wat ik lees en hoor van onzin over die corona (nu dat vaccin) krijg ik de kolieken. Het zal niet werken, het zal uw DNA aantasten, tot en met dat je er zal beginnen uitzien als een chimpansee. Al die "wijsheid" staat op het internet en wordt verkondigd door mensen die "kritisch" nadenken. Wat je ook nogal eens hoort is dat ze geen vaccinatie willen zolang het niet bewezen is dat er op lange termijn geen bijwerkingen zijn...
              De universiteit van Oxford (mijn dochter heeft er gestudeerd en is er met 2 van de 4 prijzen gaan lopen in haar faculteit) staat nr. 1 op de ranking van de universiteiten. De knapste koppen hebben daar een vaccin ontwikkeld maar god en klein pierke weet het weeral beter WANT : ze hebben diep nagedacht en hebben het gelezen op het internet....
              Deze quote komt van Einstein himself : "twee dingen zijn oneindig, het heelal en de menselijke domheid. Alleen van dat heelal ben ik niet 100% zeker".
              Inderdaad Paul, zoals je schrijft, overvolle scholen ... en dan nog te zwijgen over overvol openbaar vervoer ...
              Eindelijk gisteren en vandaag in het nieuws, Van Gught geeft dan toch toe dat ze dit niet verwacht hadden, er zijn nu opeens heel veel kinderen besmet door de scholen te heropenen.
              Die hebben blijkbaar op hun beurt dan weer de ouders en grootouders besmet (en ik dacht dat de kinderen niet bij de grootouders mochten komen, hmm)
              Nu leggen blijkbaar de virologen in ons land al hun hoop toch maar op de kerstvakantie, volgens hem gaat het heel veel schelen als de scholen vakantie hebben en er zo minder mobiliteit zal komen, ook door mensen die vakantie hebben.
              Mijn eerste gedacht was dan, neem eens initiatief en verbied a.u.b. voor dit ene jaar het op vakantie gaan van de mensen tijdens het kerstverlof, pinksterverlof en paasverlof !
              Want blijkbaar zijn er héél veel mensen die niet kunnen leven zonder eens een jaartje op vakantie naar het buitenland te gaan, goh ze zouden eens een jaartje niet kunnen skiën zeg, heel hun leven in puin, tjah

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                En blij dat we zijn dat we nu met 15 mogen gaan bidden om verlost te geraken van dat virus.

                Die cafébaas daarentegen met z'n kerk - en een terras met 10 man buiten - da's ten minste een godsdienst die het goed meent met zijn gelovigen! Ja - daar ben ik voor! De leer van Chimay (wit).
                schol!

                Gelukkig zijn er nog de cartoonisten - daar kijk ik elke avond naar - die hebben nog nooit zoveel inspiratie gehad denk ik. En hoe giftiger hoe beter ik ze vindt.

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Al die experten en politiekers lijken allemaal net gekapt, tiens, wie doet dat dan?
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Al die experten en politiekers lijken allemaal net gekapt, tiens, wie doet dat dan?
                    Euh, Boris Johnson gisteren gezien op TV en die volgt wel de laatste mode qua haarcoupe hoor.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                      Al die experten en politiekers lijken allemaal net gekapt, tiens, wie doet dat dan?
                      Tondeuse en een pruik. Zo moeilijk is dat niet...

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        Al die experten en politiekers lijken allemaal net gekapt, tiens, wie doet dat dan?
                        Die hebben allemaal 1 knuffelcontact met een kapster.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          ...
                          Mijn eerste gedacht was dan, neem eens initiatief en verbied a.u.b. voor dit ene jaar het op vakantie gaan van de mensen tijdens het kerstverlof, pinksterverlof en paasverlof !
                          Want blijkbaar zijn er héél veel mensen die niet kunnen leven zonder eens een jaartje op vakantie naar het buitenland te gaan, goh ze zouden eens een jaartje niet kunnen skiën zeg, heel hun leven in puin, tjah
                          Niet iedereen gaat naar het buitenland voor vakantie. Mijn echtgenote heeft bv haar ouders al 1,5 jaar niet gezien - het was de bedoeling dat ze in april voor een maand naar België zouden komen, en wij in de zomer voor een paar weken naar daar.

                          Ivm vakantie: wie veilig handelt in België zal op vakantie ook veilig handelen. Wie er hier zijn kl¨ten aan veegt, doet dat op vakantie ook. Klein voorbeeld: ik vind het veiliger om met mijn echtgenote naar een hotel in Italië te gaan, klein skigebied zonder drukte en vooral zonder après-ski scène, dan om hier zoals veel mensen elk weekend de tour van de supermarkten te doen.
                          Last edited by perelaar; 10 december 2020, 10:21.

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Inderdaad Paul, zoals je schrijft, overvolle scholen ... en dan nog te zwijgen over overvol openbaar vervoer ...
                            Eindelijk gisteren en vandaag in het nieuws, Van Gught geeft dan toch toe dat ze dit niet verwacht hadden, er zijn nu opeens heel veel kinderen besmet door de scholen te heropenen.
                            Die hebben blijkbaar op hun beurt dan weer de ouders en grootouders besmet (en ik dacht dat de kinderen niet bij de grootouders mochten komen, hmm)
                            Nu leggen blijkbaar de virologen in ons land al hun hoop toch maar op de kerstvakantie, volgens hem gaat het heel veel schelen als de scholen vakantie hebben en er zo minder mobiliteit zal komen, ook door mensen die vakantie hebben.
                            Mijn eerste gedacht was dan, neem eens initiatief en verbied a.u.b. voor dit ene jaar het op vakantie gaan van de mensen tijdens het kerstverlof, pinksterverlof en paasverlof !
                            Want blijkbaar zijn er héél veel mensen die niet kunnen leven zonder eens een jaartje op vakantie naar het buitenland te gaan, goh ze zouden eens een jaartje niet kunnen skiën zeg, heel hun leven in puin, tjah

                            grts
                            Sieg
                            In feite zou dit de zuiverste oplossing zijn, alleen ik vermoed dat ze dat gewoon niet durven uitvaardigen, zo'n besluit. Ik zit me dan te bedenken : is er dan niemand die beseft dat we pro capita de meeste coronadoden ter wereld hebben en meer nog : waarom stellen we ons daar niet massaal vragen bij ? Alles heeft een oorzaak en een reden, waarom hoor je daar niks over ? Omdat ze niet durven, niet willen of bepaalde bevolkingsgroepen niet durven schofferen ? Kijk, normaal gesproken ga ik ieder jaar in de zomerperiode voor minstens 1 maand naar Zweden of IJsland. Dit jaar stond mijn 19e keer Zweden op het programma maar ik heb de bui al vroeg zien hangen. Hoe jammer ik het ook vond : een kruis er door hoewel Zweden in het begin van corona geen enkele restrictiemaatregel nam... Ik heb gelijk gekregen, ze zitten daar nu met de gebakken peren. Maar om te illustreren hoe idioot mensen kunnen zijn : ik kreeg bericht uit IJsland enkele maanden geleden. Als je IJsland binnen wil dan heb je twee opties : ofwel een coronatest op eigen kosten (15 000 ISK) ofwel een week in quarantaine met opgave van adres, wat in feite nog duurder uitkomt. Wat gebeurt er nu ? Een Roemeense dievenbende koos voor de tweede optie, geven een fictief adres op (da's goedkoper hé ?) en beginnen onmiddellijk met winkeldiefstallen. Twee onder hen werden vrij snel geklist tijdens een winkeldiefstal in Selfoss en bleken corona te hebben, de derde is kunnen ontsnappen en was voortvluchtig. Nou ja, voortvluchtig op een eiland met welgeteld één ringweg.... De IJslanders waren razend. PS : 15 000 ISK is iets van een 120 €, niet goedkoop maar ook niet bepaald onoverkomelijk in het kader van de prijzen die ze daar hanteren.
                            Ik lees zonet dat er in Zelzate een fuif met 35 man is stilgelegd. Dat is toch te gek voor woorden ? Ze leren het gewoon NIET. En ik heb mijn dochter in die 6 maanden welgeteld één (1) keer gezien....

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              .. en ik vraag mij daarbij af wat het risico is op anaphylactische shock? Per slot van rekening spuiten ze de mensen een flinke dosis lichaamsvreemde antistoffen in ... toch een rechtstreekse uitdaging voor het eigen immuun systeem ...
                              ah profetische(?) woorden ... en daar zijn ze dan al ... de verkoop van epipennen zal dra de pan uit swingen !

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Professor Devroey vatte het net ongeveer zo samen. Elke 14 minuten sterft er bij ons iemand aan corona. Zou je in een oorlogssituatie nog op straat komen als ze elke 14 minuten iemand afknallen ?

                                Comment

                                Working...
                                X