Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    En die persoon is sinds 13 maart nog niet zijn huis uit geweest om boodschappen te doen of niemand heeft die boodschappen gebracht? Die is niet naar de krantenwinkel geweest? Die heeft geen post ontvangen? Die is niet gaan tanken met de wagen?

    Ik beweer niet dat dat de oorzaken zijn, maar niemand leeft in een vacuum. Je hebt contact, of je het nu wil of niet.
    Neen dat wis blijkbaar het eigenaardigste aan dit fenomeen, deze oudere persoon leefde volledig op z'n eigen, geen contacten en ging maar om de twee maanden eens naar de winkel.
    Ik zeg niet dat hij het niet heeft opgedaan ergens ten velde, maar er wordt nog altijd over gebrainstormd hoe deze persoon besmet is geraakt.

    Ik weet in ieder geval één ding zeker en dat is dat die Chinezen ons iets serieus hebben aangedaan
    Als je kijkt hoeveel sportieve en zeer gezonde mensen er nu in het ziekenhuis liggen, niet normaal

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Men neemt niet de verantwoordelijkheid om een paar generaties met leerachterstand op te schepen maar men neemt wel de verantwoordelijkheid om een groot gedeelte van de ouderen moedwillige te schrappen uit het leven, in mijn ogen pure egoisme.
      Die kinderen komen er wel weer bovenop als ze dat zelf willen, die ouderen moeten sterven zonder afscheid van iemand te kunnen nemen.
      Ik vermoed dat onze regering denk dat ze op die manier een groot gedeelte kunnen uitsparen aan pensioenbetalingen.

      Kijk gewoon naar China, daar heeft men in zéér korte tijd alles deze zomer in de kiem kunnen smoren, lockdown hielp niet en dus hebben ze de scholen gesloten.
      Na twee weken zag men het aantal besmettingen dalen in zeer sterke lijn.

      Maar blijkbaar heeft eenieder zijn eigen idee, maar ik weet nog héél goed wat de virologen in Maart hun eerste woorden waren, namelijk "onze kinderen en de scholen zijn de motor van het virus", toen héél duidelijke en letterlijke taal

      grts
      Sieg
      Zéker, en discipline is ook niet de sterkste kant van de Belgen.
      Scholen en grote sport evenementen zijn ook plaatsen waar veel mensen samen komen.
      Ik heb de indruk dat ze hier steeds de feiten achterna lopen.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Niet in Europa of de VS,
        in Azië (Japan edm) deden ze het veel beter, zal aan gezagstrouwheid liggen zeker?
        Terzijde, in China en Italië zijn zelfs dokters eraan gestorven, iets wat nog niet in onze contreien is voorgekomen, althans,
        nog niet over gelezen.
        Last edited by toerist; 17 oktober 2020, 20:48.
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Men neemt niet de verantwoordelijkheid om een paar generaties met leerachterstand op te schepen maar men neemt wel de verantwoordelijkheid om een groot gedeelte van de ouderen moedwillige te schrappen uit het leven, in mijn ogen pure egoisme.
          Die kinderen komen er wel weer bovenop als ze dat zelf willen, die ouderen moeten sterven zonder afscheid van iemand te kunnen nemen.
          Ik vermoed dat onze regering denk dat ze op die manier een groot gedeelte kunnen uitsparen aan pensioenbetalingen.

          Kijk gewoon naar China, daar heeft men in zéér korte tijd alles deze zomer in de kiem kunnen smoren, lockdown hielp niet en dus hebben ze de scholen gesloten.
          Na twee weken zag men het aantal besmettingen dalen in zeer sterke lijn.

          Maar blijkbaar heeft eenieder zijn eigen idee, maar ik weet nog héél goed wat de virologen in Maart hun eerste woorden waren, namelijk "onze kinderen en de scholen zijn de motor van het virus", toen héél duidelijke en letterlijke taal

          grts
          Sieg
          Oh ja? .. vreemd dat ik moet lezen dat de kennis wiskunde bij de eerste en tweede jaars van het hoger onderwijs beneden de "basics" is ... blijkt dus al dat ze er zonder lockdown al bekaaid vanaf komen. Dat wil niet zeggen dat men het segment van de ouderen moet opofferen maar je kan een aap niet met een boeing leren vliegen (alhoewel misschien toch nog sneller dan sommige landgenoten, zie kermisbezoek in oostende ...) ik behoor zelf tot die ouderengroep en dan nog met heel slechte prognoses ... De complottheorie van de uitroeiing van de ouderen de pensioenkas moet redden? werkelijk ??? man man !

          Uw voorbeeld en vergelijking met China is, helaas, compleet van de pot gerukt ...hoe men in China de zaak bereddert dat wil je niet meemaken, of denkt ge dat ge daar nog rap een lockdown feestje moet in mekaar steken zoals ze hier dit weer einde weeral gepland hebben hier en daar of van uwe neus maken als het u niet zint, droom maar ... het zou u ginder bijzonder zuur opbreken .. of hebt ge geen bezwaar van een paar rollen prikkeldraad voor uw woning/woonblok als blijkt dat er een "positive" in woont? In een totalitair regime doet ge enkel uw mond open om te ademen als het langs uw neus niet meer lukt!

          Inderdaad zijn bij de aanvang van de pandemie hypothesen naar voren geschoven door de wetenschappelijke wereld gebaseerd op gelijkaardige uitbraken gewoon omdat er geen modellen bestonden voor het onbekende, maar dat heeft nu voor gevolg dat jan_met_pet nog steeds in diezelfde soort zwart/wit vakjes blijft denken terwijl de wetenschappelijke wereld sinds lang een aantal van die toenmalige hypothesen bijgesteld heeft door wat ze zelf definieert als "voortschrijdend inzicht" .. net daardoor is de bestrijding van de ziekte en van de zieken efficiënter geworden.
          Mensen kunnen het blijkbaar niet laten om zichzelf en hun omgeving te verzuipen in complottheoriën die kant noch wal raken en gaande van 5G over Bill Gates en wat weet ik nog meer van baarlijke onzin ... en wacht tot er een vaccin uitgerold wordt, dan gaan we pas lachen met de sprookjes die komen boven drijven!

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Niet in Europa of de VS,
            in Azië (Japan edm) deden ze het veel beter, zal aan gezagstrouwheid liggen zeker?
            Terzijde, in China en Italië zijn zelfs dokters eraan gestorven, iets wat nog niet in onze contreien is voorgekomen, althans,
            nog niet over gelezen.
            ah gij noemt dat gezagsgetrouwheid? Gut ... daar zijn behoorlijk wat andere definities voor ... zoals "doen wat ik zeg of ge vliegt den bak in" .. met voetnoot "op staande voet" ... LOL

            Comment


            • Versoepeling maatregelen

              Velen nemen alles uit de media precies nogal rap voor waarheid. [emoji848]
              En men weet ook altijd perfect hoe het in alle andere landen is. [emoji849]
              Alvorens te besluiten of dat het elders veel beter is, zou men eerst moeten weten hoe correct alle cijfers wel zijn.
              Ook velen die denken dat zij alleen altijd goed bezig zijn. [emoji3166]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Gewist
                Last edited by toerist; 17 oktober 2020, 22:45.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Velen nemen alles uit de media precies nogal rap voor waarheid. [emoji848]
                  En men weet ook altijd perfect hoe het in alle andere landen is. [emoji849]
                  Alvorens te besluiten of dat het elders veel beter is, zou men eerst moeten weten hoe correct alle cijfers wel zijn.
                  Ook velen die denken dat zij alleen altijd goed bezig zijn. [emoji3166]
                  Gewist
                  Last edited by toerist; 17 oktober 2020, 22:44.
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Oh ja? .. vreemd dat ik moet lezen dat de kennis wiskunde bij de eerste en tweede jaars van het hoger onderwijs beneden de "basics" is ... blijkt dus al dat ze er zonder lockdown al bekaaid vanaf komen. Dat wil niet zeggen dat men het segment van de ouderen moet opofferen maar je kan een aap niet met een boeing leren vliegen (alhoewel misschien toch nog sneller dan sommige landgenoten, zie kermisbezoek in oostende ...) ik behoor zelf tot die ouderengroep en dan nog met heel slechte prognoses ... De complottheorie van de uitroeiing van de ouderen de pensioenkas moet redden? werkelijk ??? man man !

                    Uw voorbeeld en vergelijking met China is, helaas, compleet van de pot gerukt ...hoe men in China de zaak bereddert dat wil je niet meemaken, of denkt ge dat ge daar nog rap een lockdown feestje moet in mekaar steken zoals ze hier dit weer einde weeral gepland hebben hier en daar of van uwe neus maken als het u niet zint, droom maar ... het zou u ginder bijzonder zuur opbreken .. of hebt ge geen bezwaar van een paar rollen prikkeldraad voor uw woning/woonblok als blijkt dat er een "positive" in woont? In een totalitair regime doet ge enkel uw mond open om te ademen als het langs uw neus niet meer lukt!

                    Inderdaad zijn bij de aanvang van de pandemie hypothesen naar voren geschoven door de wetenschappelijke wereld gebaseerd op gelijkaardige uitbraken gewoon omdat er geen modellen bestonden voor het onbekende, maar dat heeft nu voor gevolg dat jan_met_pet nog steeds in diezelfde soort zwart/wit vakjes blijft denken terwijl de wetenschappelijke wereld sinds lang een aantal van die toenmalige hypothesen bijgesteld heeft door wat ze zelf definieert als "voortschrijdend inzicht" .. net daardoor is de bestrijding van de ziekte en van de zieken efficiënter geworden.
                    Mensen kunnen het blijkbaar niet laten om zichzelf en hun omgeving te verzuipen in complottheoriën die kant noch wal raken en gaande van 5G over Bill Gates en wat weet ik nog meer van baarlijke onzin ... en wacht tot er een vaccin uitgerold wordt, dan gaan we pas lachen met de sprookjes die komen boven drijven!
                    Uiteraard weet jij, eigenlijk zoals gewoonlijk, weer alles beter
                    Het is de pure logica zelve, scholen gaan open en drie weken later stijgen de cijfers in steile piek
                    Moet je daarvoor gestudeerd hebben toch ??

                    En dat de Belgische kinderen met een leerachterstand zitten die beneden het gemiddelde ligt is al véél langer geweten, dat is al enkele jaren aan de gang nog voor er sprake was van Corona !

                    Als je niet weet wat men gedaan heeft in China om de besmetting van deze zomer naar beneden te halen moet je er ook niet over meespreken ;-)
                    Ok ginder is men wel een pak meer gedisciplineerder dan hier bij ons, doch had het ook geen succes totdat men de scholen heeft gesloten
                    En meen je dat nu echt dat ginder geen feestjes gegeven worden, ik zou zeggen neem eens een duikje in de underworld in China en Japan.
                    Daar zijn wij belgen, brave personen tegen !
                    Vergeet ook niet waar er al meerdere van de Corona virussen ontstaan zijn, juist ja

                    Bij de aanvang van de pandemie zijn inderdaad hypothesen naar voor geschoven die ondertussen al achterhaald zijn, uiteraard lijkt me ook logisch.
                    Zou zeer spijtig zijn moest men nog steeds op hetzelfde plaatsje staan hé
                    Maar onlangs werd er nog gezegd door een ondertussen even bekende prof, dat de kinderen nog steeds net zoals in het begin de motor zijn van besmettingen in verband met Covid en dat men alles moet doen in het mogelijke om dat te stoppen.
                    Weyts zijn antwoord daarop was dat de meeste besmettingen net buiten de schoolpoort gebeuren en niet op school zelf.
                    Dat is toch de reinste onnozele praat verkopen, het is onmogelijk om dat te weten.
                    Niks voor niks dat er al zoveel leerkrachten thuis zijn en scholen dichtgaan
                    In Nederland zijn ze nog dommer, daar vertikken ze het om een mondmasker te dragen zelfs als je anderen bediend, schandalig om zo met mensenlevens te spelen

                    Voor de rest laat ik het erbij want ik heb mijn mening samen met meer dan de helft van België en dan heb jij nog je mening, en dat mag

                    grts
                    Sieg
                    Last edited by Sieg; 18 oktober 2020, 01:47.
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      1 nauw contact, een knuffel contact.
                      Iemand naar het voetbal gekeken?
                      Die gastjes mogen veel meer dan iemand anders zeker?

                      Ook eens naar de supporters gekeken?
                      Vier bij elkaar?
                      Mondmasker op?
                      1,5 meter afstand zonder masker?

                      De voetballers en hoe zij de maatregelen interpreteren:
                      Doelpunt gemaakt?
                      Aan elkaars nek hangen!
                      Nog een geluk dat ze daar niet op een hoop op elkaar sprongen.

                      Wie naar de beelden heeft gekeken zal hetzelfde gezien hebben als wat ik zag, maatregelen vierkant aan hun laars lappen.
                      Als ze de cafés en restaurants sluiten dan MOETEN ze ook maar het voetbal stop zetten want daar zien we hoe het eraan toe gaat.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Voor de rest laat ik het erbij want ik heb mijn mening samen met meer dan de helft van België en dan heb jij nog je mening, en dat mag.
                        Eigenlijk zegt dit alles hé. [emoji6]

                        Het zijn veel “meningen” dat we allen hebben, maar daarom geen wetenschappelijk bewezen standpunten.
                        Of de meningen daarom juist of verkeerd zijn, dat staat daarbuiten.
                        Wat wel vast staat, dat is dat de meningen en reacties van de meerderheid steeds grotendeels ingegeven wordt door de media en dat velen gewoon volgen zoals altijd.
                        Schrijven de kranten een paar keer over agressieve chauffeurs met een BMW, de helft is plots tegen BMW. [emoji848]

                        Laat een paar keer een artikel verschijnen dat vooral katten COVID-19 van gezin tot gezin brengen omdat ze in de buren hun tuin gaan waar mensen ze strelen en wees maar zeker dat de helft van alle reacties zullen gaan over het feit dat een kat houden heden misdadig is.

                        Uiteraard is het puur logica dat hoe minder contacten men heeft, de kans afneemt besmet te worden.
                        Met een auto heeft men ook geen ongeval als niemand rijdt.

                        Dat de wereld met een probleem zit is duidelijk, hoe het op te lossen (nog) niet. [emoji6]
                        Last edited by VerSeg; 18 oktober 2020, 03:30. Reden: Ingekort
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Waarheid als een koe of is het hond ?
                          (Link naar facebook, comform DB-regels)


                          https://www.facebook.com/LevenKanMoo...&__tn__=EH-y-R
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Gisteren heb ik hier in de kerk foto's gemaakt tijdens de plechtige communie, die normaalgezien ergens in het voorjaar had moeten doorgaan, maar die toen uitgesteld was door dat virus waar we nog lang niet vanaf zijn.
                            In de kerk waren alleen de vormelingen zelf en hun twee ouders toegelaten (geen plusouders, nonkels, tantes en grootouders zoals dat anders wel gebruikelijk is), de stoelen waren per "bubbel" van drie (of vier als ze in hetzelfde gezin twee vormelingen tegelijk hadden) ingedeeld, met voldoende ruimte tussen de bubbels.
                            De bubbels werden telkens afzonderlijk begeleid naar hun zitplaatsen, en iedereen droeg een mondmasker tijdens de hele ceremonie.
                            Het vormsel zelf werd gegeven met wattenstaafjes, telkens een nieuw wattenstaafje per vormeling.
                            Het verlaten van de kerk gebeurde ook per bubbel van drie (of vier) met voldoende tussenruimte.

                            Net voor het binnengaan in de kerk is er wel van elke vormeling apart en van elke bubbel een foto gemaakt zonder mondmasker, dat was buiten, met alle andere deelnemers op een grote afstand, met de fotograaf op minstens een paar meter afstand, en de fotograaf (ik dus) droeg ook de hele tijd een mondmasker.

                            De foto's mag ik hier wegens privacy redenen niet laten zien, ze worden "coronaproof" doorgestuurd via Wetransfer naar alle deelnemers (en die zetten ze dan zelf wel op Facebook, toch zeker die waar ze zelf op staan).
                            Veertien dagen geleden heb ik de eerste communie gefotografeerd in gelijkaardige omstandigheden.
                            Hopelijk is er na de ceremonie dan ook zo coronaproof mogelijk gefeest bij al die families.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Mijn vrouw houdt sinds 10 mei exact dag na dag de cijfers bij : besmettingen, opnames, intensieve, sterftegevallen. Ook het percentage van de besmettingen per 100 testen houden we bij nadat een aantal sjarels dachten te moeten zeggen dat het allemaal niet zo erg in de sterfte terwijl ze zelf de testscijfers herrekenden in 100%. Gisteren waren er 7499 testen waarvan 14,2 % positief, het sterftecijfer lag op 28. Ik hoor er dus al een aantal zeggen dat dit ivm de eerste golf nog veelvalt. Alleen vergeten we dan dat we het doelpubliek drastisch hebben aangepast tijdens de grafiek (heel veel uiterst kwetsbare personen uit rusthuizen zijn aan Covid gesneuveld tijdens de eerste golf). In feite is het niet moeilijk als je de populatie mag aanpassen als je wil gelijk krijgen.
                              Volgens mij begint dat hier de laatste weken serieus te stinken, las ik niet ergens dat alleen Tjechië het slechter doet ?
                              Iemand schreef hier ook : ik hoop dat het virus niet muteert naar iets "virulenters" voor de mens want dan gaan we nog lachen. Ik dacht daar ook al aan, heel juist.

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                                Mijn vrouw houdt sinds 10 mei exact dag na dag de cijfers bij : besmettingen, opnames, intensieve, sterftegevallen. Ook het percentage van de besmettingen per 100 testen houden we bij nadat een aantal sjarels dachten te moeten zeggen dat het allemaal niet zo erg in de sterfte terwijl ze zelf de testscijfers herrekenden in 100%. Gisteren waren er 7499 testen waarvan 14,2 % positief, het sterftecijfer lag op 28. Ik hoor er dus al een aantal zeggen dat dit ivm de eerste golf nog veelvalt. Alleen vergeten we dan dat we het doelpubliek drastisch hebben aangepast tijdens de grafiek (heel veel uiterst kwetsbare personen uit rusthuizen zijn aan Covid gesneuveld tijdens de eerste golf). In feite is het niet moeilijk als je de populatie mag aanpassen als je wil gelijk krijgen.
                                Volgens mij begint dat hier de laatste weken serieus te stinken, las ik niet ergens dat alleen Tjechië het slechter doet ?
                                Iemand schreef hier ook : ik hoop dat het virus niet muteert naar iets "virulenters" voor de mens want dan gaan we nog lachen. Ik dacht daar ook al aan, heel juist.
                                Ik heb hier een data base met alle overlijdensberichten die in de krant Het Belang van Limburg zijn verschenen. Voor de aardigheid heb ik de berichten van vorig en dit jaar in een spreadsheet overgenomen. Ik ben helemaal geen wetenschapper, integendeel en of dit wetenschappelijke waarde heeft? Ik zou het niet weten, maar deze cijfers zullen wel aantonen dat er toch wel iets scheelt. Aan deze cijfers kan je moeilijk twijfelen. Wie zou er fictieve overlijdensberichten in een krant plaatsen?
                                2019 2020 verschil
                                Januari 488 469 -19
                                Februari 477 458 -19
                                Maart 505 605 +100
                                April 402 937 +535
                                Mei 416 497 +81
                                Juni 377 371 -6
                                Juli 404 318 -86
                                Augustus 359 405 +46
                                September. 419 363 -56
                                October 420 -420
                                November 434 -434
                                December 435 -435
                                Totaal 5136 4423
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                                Comment

                                Working...
                                X