Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Van de huidige cijfers word ik alvast niet vrolijk, evenmin van de recent genomen maatregelen.
    Eigenlijk verandert er niets.
    Wie voorzichtig wil zijn, die doet verder als voorheen en heeft geen regels nodig.
    Wie de regels niet wou volgen, die zal dat nu ook niet doen welke regels er ook komen.
    Idem met mondmaskers ... nog steeds verplicht in winkels en horeca en op drukke plaatsen.
    Enige dat wegvalt is de mondmaskerplicht op plaatsen waar je alleen rondloopt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Versoepeling van de maatregelen mag nog geen spraken zijn: bij mij in de wijk is vanaf vandaag een basisschool gesloten omdat een lerares besmet is. Zij had het virus vorige week opgelopen tijdens een studiedag van leraren. We zullen moeten wachten totdat voor iedereen de medicijnen beschikbaar zijn en de vooruitzichten daarop zijn gunstig.
      De viruswaanzinnige onder anderen bestaande uit 'BN'ers' en zogenaamde influencers die elke beschermings maatregel onzin vonden zijn volledig door het ijs gezakt en de onzin die zij verkondigde is recht in hun gezicht uiteen gespat.
      Last edited by Binnenuit; 24 september 2020, 10:07.

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Ze zijn misschien wel gunstig aan het evolueren, maar we staan nog heel ver van een echt vaccin en dat moeten er miljarden flesjes van gemaakt worden.
        Ik ben een heel ernstig risico patiënt en hou me nauwgezet aan de regels.
        Ik heb enorm veel schrik van wat die studenten doen, toch een hoop jongeren waar je meer zou mogen van verwachten.
        Helaas denken die enkel aan hun eigen leute en plezier maar geven Covid-19 vrije doorgang naar de ouders en grootouders.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Ik heb enorm veel schrik van wat die studenten doen, toch een hoop jongeren waar je meer zou mogen van verwachten.
          Helaas denken die enkel aan hun eigen leute en plezier maar geven Covid-19 vrije doorgang naar de ouders en grootouders.
          Men kan het ook eens anders bekijken.
          De (locale) overheden laten het toe dat ze cafés openstellen voor massa’s studenten, dat is al altijd zo geweest en heeft buiten de crisis ook al altijd voor overlast gezorgd.
          Ik ben inderdaad ook jong geweest, maar nooit begrepen waarom studenten zo massaal moeten gaan zuipen.
          Het is nu wel eenvoudig kritiek te geven op die studenten die deze week massaal samenkomen, maar al die cafés zijn specifiek voor hun open gegaan met toelating van de overheden.

          Volwassenen mogen niet met meer dan 2 naar een winkel, onlangs zelfs maar alleen.
          Maar dit te verwachten en vooraf geweten scenario met massa’s studenten laten ze wel gebeuren.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            De overheden roepen op tot gezond verstand en verantwoordelijk gedrag.
            Men kan al raden hoe dit uitdraait.
            Je hoeft maar de TV aan te zetten en je te (blijven) verbazen van alle onozelheden die vertoond worden.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht

              Als je weet dat de server voor de belastingsaangifte in juni 25% van de tijd in crashtoestand verkeerde ( voor 5 miljoen aangiftes verspreid over 3 maanden) en dat bij de verkiezingen een aantal stembureaus moesten overgaan naar manuele stemming op papier (7 miljoen stemmers op 1 dag), dan vraag ik mij af hoelang en hoe goed het nieuwe trackingsysteem gaat werken. In tegenstelling tot de verkiezingssoftware en belastingssoftware, komt hier wel wat meer bij kijken.
              Vermits de app via Broltooth werkt moet je er niet te veel van verwachten. BT is nog altijd een loterij kwestie van verbinden, koppelen etc...
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                De kans is groot dat er binnenkort nieuwe maatregelen komen: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09...l-groot-dat-e/

                Een "tracking app" kan ik niet installeren op mijn simpele gsm, daar heb ik dus al geen last van.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Vermits de app via Broltooth werkt moet je er niet te veel van verwachten. BT is nog altijd een loterij kwestie van verbinden, koppelen etc...
                  Maar de app moet niet verbinden ... enkel een andere BT opmerken.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Vermits de app via Broltooth werkt moet je er niet te veel van verwachten. BT is nog altijd een loterij kwestie van verbinden, koppelen etc...
                    Niet geheel naast de discussie over de app, over bluetooth:
                    Mijn draadloze hoofdtelefoon verbindt probleemloos en spontaan via bluetooth met mijn PC en omgekeerd, al een paar jaar zonder haperen, enkel op tijd opladen
                    Mijn smartphone (Sony, anderhalf jaar oud) verbindt spontaan met met mijn privé-laptop en mijn laptop van het werk, maar ook met onze auto (telefoneren, sms, muziek afspelen, via Android Auto Waze, weerbericht, agenda,...)
                    Ook de smartphone van mijn vrouw (Nokia 6.1, 2 jaar oud ) is gekoppeld aan onze auto. Beide smartphones koppelen automatisch met het multimediasysteem, 1 keer moeten verbinden, dat was het. Af en toe vraagt Bluetooth in de auto (het multimediasysteem, de Smartphone? Android?) om een code te bevestigen op beide apparaten, een veiligheidscheck dus. "Ja" klikken op de smartphone, "ja" klikken op het multimediasysteem, en we kunnen weer handenvrij bellen in de auto. Ook onze vorige smartphones, een goedkope Motorola en een Samsung gingen even vlot. In de vorige auto en in deze auto (2 jaar en half oud).
                    Mij lukt het met 1 hoofdtelefoon, 4 verschillende smartphones, 2 laptops, 2 verschillende auto's, zonder veel problemen. Ik kan niet met zekerheid bevestigen dat ik ooit in het verleden met andere apparaten een verbinding heb ingesteld maar denk het wel, ik ben daarvan niet zeker alleszins.
                    Bluetooth werkt dus wel.

                    Daarnaast is het niet gewenst dat 2 apparaten waarop de app is geïnstalleerd verbinding maken, dit voor de veiligheid en privacy. Elkaar detecteren is de bedoeling.
                    Last edited by nabi; 25 september 2020, 06:58. Reden: werklaptop toegevoegd

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      [Off Topic]

                      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                      Niet geheel naast de discussie over de app, over bluetooth:
                      Mijn draadloze hoofdtelefoon verbindt probleemloos en spontaan via bluetooth met mijn PC en omgekeerd, al een paar jaar zonder haperen, enkel op tijd opladen
                      Mijn smartphone (Sony, anderhalf jaar oud) verbindt spontaan met met mijn privé-laptop en mijn laptop van het werk, maar ook met onze auto (telefoneren, sms, muziek afspelen, via Android Auto Waze, weerbericht, agenda,...)
                      Ook de smartphone van mijn vrouw (Nokia 6.1, 2 jaar oud ) is gekoppeld aan onze auto. Beide smartphones koppelen automatisch met het multimediasysteem, 1 keer moeten verbinden, dat was het. Af en toe vraagt Bluetooth in de auto (het multimediasysteem, de Smartphone? Android?) om een code te bevestigen op beide apparaten, een veiligheidscheck dus. "Ja" klikken op de smartphone, "ja" klikken op het multimediasysteem, en we kunnen weer handenvrij bellen in de auto. Ook onze vorige smartphones, een goedkope Motorola en een Samsung gingen even vlot. In de vorige auto en in deze auto (2 jaar en half oud).
                      Mij lukt het met 1 hoofdtelefoon, 4 verschillende smartphones, 2 laptops, 2 verschillende auto's, zonder veel problemen. Ik kan niet met zekerheid bevestigen dat ik ooit in het verleden met andere apparaten een verbinding heb ingesteld maar denk het wel, ik ben daarvan niet zeker alleszins.
                      Bluetooth werkt dus wel.

                      Daarnaast is het niet gewenst dat 2 apparaten waarop de app is geïnstalleerd verbinding maken, dit voor de veiligheid en privacy. Elkaar detecteren is de bedoeling.
                      De laatste Android Versie 10 heeft nochthans heel wat problemen veroorzaakt in verband met de Broltooth. Vooreerst heb ik de indruk dat dit meer stroom op vreet dan gewenst en ik heb hier diverse medische app's en gewone app's die verschrikkelijk onstabiel draaien..
                      Het ging zelfs zo erg dat na raadplegen technisch ontwikkelaars en softwareontwikkelaars er mij en dus veel anderen werd gevraagd om naar Android 9 terug te stappen omdat het daar wel allemaal stabiel draaide. Men beloofde ASAP (As sweet as pepper) voor een goed werkende update te zorgen. Men gaf toe dat Android 10 grillig was en nog steeds is. 9 maanden na de belofte zitten we nog steeds op onze honger.

                      [On Topic]

                      Misschien toch een bedenking voor alle regels, ...
                      Wat baten kaars en bril indien de uil niet lezen wil ...
                      en
                      Men kan een paard in 't water trekken, maar je kan het niet verplichten te drinken...
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        Beide smartphones koppelen automatisch met het multimediasysteem, 1 keer moeten verbinden, dat was het. Af en toe vraagt Bluetooth in de auto (het multimediasysteem, de Smartphone? Android?) om een code te bevestigen op beide apparaten, een veiligheidscheck dus. "Ja" klikken op de smartphone, "ja" klikken op het multimediasysteem, en we kunnen weer handenvrij bellen in de auto.
                        Bluetooth werkt dus wel.
                        Je spreekt jezelf een beetje tegen: 1 keer verbinden en het is OK, en dan nu en dan de "vragenlijst" terug doorlopen...
                        Bij mij werkt BT in de auto perfect, maar daar stopt het dan.

                        Maar laat ons deze discussie misschien stoppen, het gaat hier over Covid.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          @ Wim: Ik geef mijn ervaring met Bleutooth (en Android 10), Stroomverbruik? Toch niet overmatig, lijkt mij. Dat sommige apps niet goed werken kan ook aan de apps liggen. Ik neem aan dat je google (het bedrijf) niet hebt gecontacteerd (als ontwikkelaar van Android10) maar de woorden dat Android10 grillig is uit de mond van de app-ontwikkelaar komt? De pot verwijt de ketel ... ?

                          @ nete: het is maar wat jij een vragenlijst noemt, en als 2x "ja" klikken de veiligheid ten goede komt is daar toch niets mis mee? Als informatica deskundige zou net jij daarachter moeten staan. Daarbij spreek jij jezelf ook tegen. Enerzijds "Broltooth" en "BT is nog altijd een loterij kwestie van verbinden, koppelen etc..." en dan zeggen "Bij mij werkt BT in de auto perfect"?
                          Last edited by nabi; 25 september 2020, 11:00.

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            [Off Topic]
                            Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                            @ Wim: Ik geef mijn ervaring met Bleutooth (en Android 10), Stroomverbruik? Toch niet overmatig, lijkt mij. Dat sommige apps niet goed werken kan ook aan de apps liggen. Ik neem aan dat je google (het bedrijf) niet hebt gecontacteerd (als ontwikkelaar van Android10) maar de woorden dat Android10 grillig is uit de mond van de app-ontwikkelaar komt? De pot verwijt de ketel ... ?
                            Krasse uitspraak. Ik heb wel degelijk met alle betrokkenen gesproken ... Android 10-ontwikkelaars gaven, geven toe dat er problemen waren en zijn op niveau van BT. De App-ontwikkelaar (en in mijn geval zijn dat bedrijven die hoogwaardige technische medische apperatuur maken en dus door de overheid streng opgevolgd worden voor wat werking, ... van de app betreft) heeft in samenspraak met de Android-10-ontwikkelaars wel degelijk een aantal zaken bekeken en besproken en het was op aanraden van Android-10-mensen dat gevraagd werd om een rollback te doen naar Android-9 tot wanneer ze een oplossing kunnen aanbieden. En dit laatste komt niet uit de mond van de nerd app-ontwikkelaar, maar wel van Android-ontwikkelaars zelf en van dat de pot de ketel verwijt is hier al evenmin sprake.
                            BT is een zwak en blijft een zwak systeem om data-uitwisseling te doen, connectie te maken.
                            [On Topic]

                            Ziekenhuizen melden dat stilaan de intensieve opnieuw het saturatiepunt bereiken en wetende dat daar steeds een paar dagen vertraging op zit zie ik dit met lede ogen aan ...
                            Soms krijg ik de indruk dat onze beleidsmensen liever een pak ouderlingen kwijt is dan rijk is. Kwestie pensioenzekerheid te hebben ?
                            Last edited by Wim.Vanmaele; 25 september 2020, 13:36.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

                              ...knip...

                              Ziekenhuizen melden dat stilaan de intensieve opnieuw het saturatiepunt bereiken en wetende dat daar steeds een paar dagen vertraging op zit zie ik dit met lede ogen aan ...
                              Soms krijg ik de indruk dat onze beleidsmensen liever een pak ouderlingen kwijt is dan rijk is. Kwestie pensioenzekerheid te hebben ?
                              Saturatiepunt??? Kom nu, even ernstig blijven.
                              Er liggen volgens de meest recente cijfers van Sciensano 104 patiënten op intensieve. De capaciteit ic-bedden in België is 1150 en kan gemakkelijk opgeschaald worden naar 2000.

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                                en dan zeggen "Bij mij werkt BT in de auto perfect"?
                                Da's ook de enige plaats waar het bij mij perfect werkt zonder steeds opnieuw de eeuwige rimram van vinden, verbinden, koppelen te moeten herhalen (met slechts nu en dan positief resultaat, vandaar die "loterij").
                                Ik stap in de wagen en seconden later kan ik bellen als ik wil. DAT is de manier waarop volgens mij BT zou moeten werken na zoveel jaren.

                                We dwalen af....
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X