Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Omwat zuurstof te geven, het gaat de goede richting uit. https://www.facebook.com/coronavirus...ource=bookmark eens geen hln maar een andere fabeltjes site.
    https://ggpics.be/

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Het gaat niet de goeie kant op he ....
      This interactive dashboard provides a weekly integrated epidemiological summary for influenza, RSV and SARS-CoV-2.
      Last edited by toerist; 19 september 2020, 10:43.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Het aantal besmettingen blijft inderdaad heel snel stijgen, dat is niet "de goeie kant".

        Deze week heb ik nog eens getankt met de auto, de vorige keer dat ik getankt heb kostte een liter benzine maar 1,05 euro, ondertussen is die toch weer wat duurder geworden.
        Dat zal nu bijna een half jaar geleden zijn dat de brandstofprijzen zo laag waren door de coronacrisis.
        In die tijd heb ik veel meer kilometers met de fiets gereden dan met de auto.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Het gaat niet de goeie kant op he ....
          https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea
          Vraag me toch wel af of dat allemaal wel juist is
          Nederland bvb heeft sinds gisteren weer meer dan 2000 besmettingen per dag, ze hangen al een tijdje rond dat getal maar nu zijn ze erover gegaan.
          België zit rond de 1000 per dag, dus eigenlijk zou je een enorm verschil moeten zien in de lijst, maar het is net het tegenovergestelde
          Ook die cijfers van het aantal doden zijn met een zak zout te nemen hé, als je ziet dat ze hier in België bijna elk stergeval hebben toegeschreven aan Covid ook al wisten ze het totaal niet, en andere landen melden dit alleen als covid sterfgeval als ze het 100% zeker zijn, dus tjah ...

          Maar dat allemaal terzijde want die cijfertjes doen het ommeduur op een wedstrijd lijken, maar de realiteit is véél erger.

          Zo zag ik deze middag in het nieuws dat mensen die enkele maanden geleden Covid hebben gehad, dat daarvan een gedeelte ook hersenschade heeft opgelopen.
          Het is een eigenaardig beestje in ieder geval !

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Waar ik voor vrees is dat er een moment/tijd komt de ouderlingen, zwakke ( hoeft niet noodzakelijk een verband te zijn ) niet meer kunnen ontsnappen. Door de massale besmetting Laat de jongeren er minder last van hebben, maar er gaan er ook bij zijn die, die er andere problemen, neurologische, organen e.d. gaan bij krijgen. Is het misschien de bedoeling dat de stropers het opkuisen van de vergrijzing in gedachte hebben. Het doet me denken aan de oude film Soylent Green.
            https://ggpics.be/

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Toch wat bizar die app dat men wil gaan gebruiken.
              Het registreert via BT wie rond u loopt of staat en vooral bedoeld wie op minder dan 1,5 meter afstand was.
              Mensen die men gewoon kruist tellen niet mee en op meer dan 1,5 meter ook niet.
              Tot daar alles mooi uitgelegd door Wilmès.

              Maar ... BT werkt tot op ettelijke meters.
              Stel we lopen paralel van elkaar in een straat, ik langs de ene kant en de andere langs de andere kant.
              Onze smartphones zullen elkaar blijven zien via BT en de app gaat dan meten ... lange tijd met elkaar verbonden, dus die zijn samen.
              Als gevolg toch een verkeerd resultaat?

              Andere situatie, je zit binnen achter een raam en voor uw deur is een bushalte ... iedereen zijn smartphone kan via BT contact maken met uw smartphone.
              Volgens die app heb je dan met iedereen contact gehad.

              Het kan zelfs in de file met twee voertuigen naast elkaar.
              En dat is niet eens vergezocht.

              Volgens mij kan dat systeem nooit correcte resultaten geven.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Toch wat bizar die app dat men wil gaan gebruiken.
                Het registreert via BT wie rond u loopt of staat en vooral bedoeld wie op minder dan 1,5 meter afstand was.
                Mensen die men gewoon kruist tellen niet mee en op meer dan 1,5 meter ook niet.
                Tot daar alles mooi uitgelegd door Wilmès.

                Maar ... BT werkt tot op ettelijke meters.
                Stel we lopen paralel van elkaar in een straat, ik langs de ene kant en de andere langs de andere kant.
                Onze smartphones zullen elkaar blijven zien via BT en de app gaat dan meten ... lange tijd met elkaar verbonden, dus die zijn samen.
                Als gevolg toch een verkeerd resultaat?

                Andere situatie, je zit binnen achter een raam en voor uw deur is een bushalte ... iedereen zijn smartphone kan via BT contact maken met uw smartphone.
                Volgens die app heb je dan met iedereen contact gehad.

                Het kan zelfs in de file met twee voertuigen naast elkaar.
                En dat is niet eens vergezocht.

                Volgens mij kan dat systeem nooit correcte resultaten geven.
                Is ook niet de bedoeling dat het het evangelie verkondigt. De waarnemingen zijn inderdaad niet secuur, 100%-trefzeker maar het is bedoeling als een soort waaschuwingssignaal te fungeren... Zoiets van: "Opgelet, je bent vermeodelijk in de nabije omgeving geweest van iemand die COVID-19-positief werd bevonden .... Maar dat zou eventueel wel kunnen zijn dat er veiligheidsmaatreglenen waren zoals bv een scheidingswand, of dat iemand pas een uur na je ontmoeting besmet is geworden ...
                Zelf gebruik ik de smartphone om medisch materiaal te sturen, te volgen en daar is de draagkracht beperkt tot slechts 2 meter en mag er zelfs geen hindernis tussen zitten. Diezelfde BT draagt voor de smartphone naar de wegen wel een pak meer, namelijk ongeveer 10m.
                Nu, zelf ga ik die app niet installeren. Stel je voor dat je tijdens de dag in de nabijheid van 5-tal personen bent geweest die positief duiden ... Wat dan ? Het enige wat je dan weet is dat er een besmet persoon, neen, 5 mogelijks in je nabije omgeving zijn geweest. Moet ik dan een test laten doen ? En twee dagen later weer een waarscuwing dat je in winkel X in de nabijheid bent geweest van een Covid-10 besmet persoon ... Een nieuwe test ?
                Kan eventueel hulp zijn, maar ik ervaar deze app meer als een paniekzaaierig gedoe...
                Ik probeer me aan de regels te houden. Mondkapje, handen wassen, wassen, ontsmetten ... en voorzichtig rondlopen (als hoog-risico-persoon).
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                  Is ook niet de bedoeling dat het het evangelie verkondigt. De waarnemingen zijn inderdaad niet secuur, 100%-trefzeker maar het is bedoeling als een soort waaschuwingssignaal te fungeren... Zoiets van: "Opgelet, je bent vermeodelijk in de nabije omgeving geweest van iemand die COVID-19-positief werd bevonden .... Maar dat zou eventueel wel kunnen zijn dat er veiligheidsmaatreglenen waren zoals bv een scheidingswand, of dat iemand pas een uur na je ontmoeting besmet is geworden ...
                  Zelf gebruik ik de smartphone om medisch materiaal te sturen, te volgen en daar is de draagkracht beperkt tot slechts 2 meter en mag er zelfs geen hindernis tussen zitten. Diezelfde BT draagt voor de smartphone naar de wegen wel een pak meer, namelijk ongeveer 10m.
                  Nu, zelf ga ik die app niet installeren. Stel je voor dat je tijdens de dag in de nabijheid van 5-tal personen bent geweest die positief duiden ... Wat dan ? Het enige wat je dan weet is dat er een besmet persoon, neen, 5 mogelijks in je nabije omgeving zijn geweest. Moet ik dan een test laten doen ? En twee dagen later weer een waarscuwing dat je in winkel X in de nabijheid bent geweest van een Covid-10 besmet persoon ... Een nieuwe test ?
                  Kan eventueel hulp zijn, maar ik ervaar deze app meer als een paniekzaaierig gedoe...
                  Ik probeer me aan de regels te houden. Mondkapje, handen wassen, wassen, ontsmetten ... en voorzichtig rondlopen (als hoog-risico-persoon).
                  Je gelooft tot niet dat iedereen die positief getest is zijn bluetooth gaat activeren om dan als een paria behandeld te worden ?
                  Mijn Zweedse buurman is pas een week naar Stockholm geweest voor het trouwfeest van zijn dochter.
                  Zoals we dat hier in Spanje gewoon zijn (en moeten sedert 15 maart) droeg hij in Stockholm als enige zijn mondmasker.
                  En plaats en ruimte dat hij overal had. Iedereen dacht dat hij positief was en bleef heel ver weg van hem. Sommige winkels mocht hij zelfs niet binnen.
                  De BT kan men ook gebruiken om aan de ingang van een winkel een alarm af te laten gaan als er een positieve wil binnenkomen.

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Je gelooft tot niet dat iedereen die positief getest is zijn bluetooth gaat activeren om dan als een paria behandeld te worden ?
                    Mijn Zweedse buurman is pas een week naar Stockholm geweest voor het trouwfeest van zijn dochter.
                    Zoals we dat hier in Spanje gewoon zijn (en moeten sedert 15 maart) droeg hij in Stockholm als enige zijn mondmasker.
                    En plaats en ruimte dat hij overal had. Iedereen dacht dat hij positief was en bleef heel ver weg van hem. Sommige winkels mocht hij zelfs niet binnen.
                    De BT kan men ook gebruiken om aan de ingang van een winkel een alarm af te laten gaan als er een positieve wil binnenkomen.
                    Rare denkwijze om iemand die besmet is te bekijken als paria
                    Dan moeten ze ook iedereen met een griep bekijken als paria, de besmettingskans is hetzelfde zoniet nog groter, het uiteindelijke resultaat kan eventueel anders uitdraaien.
                    Daar wringt nu net het schoentje in de maatschappij, iemand scheef bekijken omdat hij een infectie heeft opgelopen, rare mentaliteit hoor !

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Je gelooft tot niet dat iedereen die positief getest is zijn bluetooth gaat activeren om dan als een paria behandeld te worden ?
                      Mijn Zweedse buurman is pas een week naar Stockholm geweest voor het trouwfeest van zijn dochter.
                      Zoals we dat hier in Spanje gewoon zijn (en moeten sedert 15 maart) droeg hij in Stockholm als enige zijn mondmasker.
                      En plaats en ruimte dat hij overal had. Iedereen dacht dat hij positief was en bleef heel ver weg van hem. Sommige winkels mocht hij zelfs niet binnen.
                      De BT kan men ook gebruiken om aan de ingang van een winkel een alarm af te laten gaan als er een positieve wil binnenkomen.
                      Euh, BT kan enkel weten dat de smartphone egens binnen gaat. En indien iemand besmet is en dan binnen gaat is enkel door BT waarneembaar indien:
                      1) de persoon die het bij heeft besmet is
                      2) de overkoepelende databank effectief die persoon als besmet individue heeft genoteerd
                      3) de besmetting binnen een bepaalde, afgesproken periode valt.

                      BT doet zelf geen testen, laat staan herkenning indien emand al dan niet besmet is.

                      En ja, ik geloof ook niet dat iedereen zijn BT voor die zaak zal open zetten. Ik in ieder geval niet en daar heb ik goede redenen voor.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Het registreert via BT wie rond u loopt of staat en vooral bedoeld wie op minder dan 1,5 meter afstand was.
                        Mensen die men gewoon kruist tellen niet mee en op meer dan 1,5 meter ook niet.
                        Tot daar alles mooi uitgelegd door Wilmès.
                        Volgens mij kan dat systeem nooit correcte resultaten geven.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                        Euh, BT kan enkel weten dat de smartphone egens binnen gaat. En indien iemand besmet is en dan binnen gaat is enkel door BT waarneembaar indien:
                        1) de persoon die het bij heeft besmet is
                        2) de overkoepelende databank effectief die persoon als besmet individue heeft genoteerd
                        3) de besmetting binnen een bepaalde, afgesproken periode valt.
                        BT doet zelf geen testen, laat staan herkenning indien emand al dan niet besmet is.
                        Ik snap dan het nut niet van het hele systeem.
                        Stel dat ik verkoper ben in een winkel. Ik wordt aangesproken door iemand die als positief geregistreerd is en praat een tijd met deze persoon zonder te weten dat hij als positief is geregistreerd. Wat is dan de volgende stap in de procedure ? Ga ik na een aantal dagen verwittigd worden dat ik me moet laten testen wegen het contact met deze persoon ? Dan is het kalf al verdronken hé .

                        Comment


                        • Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          Euh, BT kan enkel weten dat de smartphone egens binnen gaat.
                          De app registreert elke andere smartphone dat in je nabijheid geweest is (met de app), niet (alleen) als je ergens binnen gaat.
                          Blijkt later dat iemand besmet is, dan contacteren ze de mensen die in de korte nabijheid geweest zijn op minder dan 1,5 meter ... enkel kan BT niet uitmaken hoever de afstand echt is.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Ik snap dan het nut niet van het hele systeem.
                            Stel dat ik verkoper ben in een winkel. Ik wordt aangesproken door iemand die als positief geregistreerd is en praat een tijd met deze persoon zonder te weten dat hij als positief is geregistreerd. Wat is dan de volgende stap in de procedure ? Ga ik na een aantal dagen verwittigd worden dat ik me moet laten testen wegen het contact met deze persoon ? Dan is het kalf al verdronken hé .
                            Foute interpretatie van het systeem denk ik.

                            Een besmet persoon weet het mogelijks nog niet dat hij besmet is (anders mag hij in theorie niet buiten komen) en is op dat moment dan ook nog niet geregistreerd als positief.
                            Maar stel u bent winkelbediende en blijft een tijd kort bij een klant, drie dagen later wordt bij hem Covid-19 vastgesteld.
                            Men zal u dan ook contacteren omdat u de vorige dagen (beperkte periode) met hem in contact was.

                            De app registreert permanent iedereen (met app) die een bepaalde tijd heel nabij is en deze gegevens worden een tijd bijgehouden.
                            De app registreert niet enkel de app van besmette personen. [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Foute interpretatie van het systeem denk ik.
                              Een besmet persoon weet het mogelijks nog niet dat hij besmet is (anders mag hij in theorie niet buiten komen) en is op dat moment dan ook nog niet geregistreerd als positief.
                              Maar stel u bent winkelbediende en blijft een tijd kort bij een klant, drie dagen later wordt bij hem Covid-19 vastgesteld.
                              Men zal u dan ook contacteren omdat u de vorige dagen (beperkte periode) met hem in contact was.
                              De app registreert permanent iedereen (met app) die een bepaalde tijd heel nabij is en deze gegevens worden een tijd bijgehouden.
                              De app registreert niet enkel de app van besmette personen. [emoji6]
                              Bedankt Verseg, nu begin ik het te snappen.
                              Ander voorbeeldje : Een verkoper geraakt besmet door het tankpistool van een benzinestation vast te nemen, terwijl er niemand in de buurt is.
                              Dan gaat hij naar zijn werk waar hij dagelijks met 15 klanten op minder dan 1,5m contact heeft gedurende 15 minuten.
                              Ondertussen worden er per uur ook nog eens 10 klanten besmet in het tankstation terwijl er niemand dichter dan 1,5 meter is.
                              Na 5 dagen krijgt de verkoper symptomen en wordt getest. De zesde dag volgt de uitslag : positief.

                              In mijn voorbeeld gaat het over honderd mogelijke besmettingen van klanten in de winkel en tegelijkertijd duizend mogelijke besmetttingen in het benzinestation zonder dat er iemand binnen de 1,5m perimeter van de verkoper is geweest. Hoe gaat men de link leggen tussen de verkoper en de andere persoon die in het benzinestation besmet is, of is dat niet nodig. Zij hebben mekaar nooit ontmoet maar zijn wél op dezelfde plaats geweest op verschillende tijdstippen.

                              De tracers die een tijdje geleden zijn aangeworven, raakten aan maximaal 8 hits per dag door bevraging van positieven.

                              Softwarematig zou dat nu na de positieve diagnose van de verkoper binnen zeer korte tijd resultaten moeten opleveren, en kan iedereen die in de winkel met hem sprak automatisch met een bericht verwittigd worden. Maar er bestaat ook een kans dat iemand die aan de pomp besmet is (zonder daar in een 1,5m perimeter te komen), eerder een positieve diagnose krijgt dan de verkoper. Hoe heet dat soort wiskunde om te bepalen wie er nu allemaal moet verwittigd worden?

                              Als je weet dat de server voor de belastingsaangifte in juni 25% van de tijd in crashtoestand verkeerde ( voor 5 miljoen aangiftes verspreid over 3 maanden) en dat bij de verkiezingen een aantal stembureaus moesten overgaan naar manuele stemming op papier (7 miljoen stemmers op 1 dag), dan vraag ik mij af hoelang en hoe goed het nieuwe trackingsysteem gaat werken. In tegenstelling tot de verkiezingssoftware en belastingssoftware, komt hier wel wat meer bij kijken.
                              Last edited by notex; 24 september 2020, 04:52.

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Vraag is of die app wel de moeite waard is als een behoorlijk deel van de bevolking de elementaire regels gewoon aan zijn laars lapt.
                                Van de huidige cijfers word ik alvast niet vrolijk, evenmin van de recent genomen maatregelen.
                                We blijven binnen Europa andermaal één van de slechtste leerlingen van de klas.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                                Comment

                                Working...
                                X