Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Ja,als je die winkel ziet,dan kan men zeker afstand houden.
    Foto’s genomen als de winkels aan het maximum toegelaten klanten zaten ... met wat oplettendheid kan men gangen kiezen waar zo goed als niemand is.
    Mogelijkheid genoeg om eventueel op een naderende klant in te spelen.
    Zelfde kan ik tonen in een Makro dat op zijn limiet van aantal klanten zat.
    De mensen beginnen vermoedelijk meer en meer hun boodschappen te spreiden en niet allen op hetzelfde uur.
    Hebben we altijd gedaan om minder drukke momenten uit te kiezen indien mogelijk, maar nu is het op die momenten dus nog veel rustiger dan vroeger. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Nou dan heb jij veel geluk daar Freddy dat het er zo rustig is, hier bij ons is dat helemaal niet meer
      En dus afstand bewaren is er niet meer bij aangezien men nu weer met gans het gezin naar de winkel mag.

      Maar men moet toch ook gaan opletten dat men niet overdrijft als ik sommige dingen hier zo lees, MVR heeft er nog voor gewaarschuwd ... Smetvrees

      Gewoon een mondmasker verplichten is gewoon de beste oplossing

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        De ene spreekt de andere tegen op dat gebied. [emoji6]

        “Nu hier en daar in Europa nieuwe brandhaarden van het coronavirus opduiken, raadt viroloog Marc Van Ranst aan om liever niet op reis te gaan. Zijn collega Steven Van Gucht van Sciensano is het daar niet mee eens. “Ik denk dat het wél mogelijk is om op een veilige manier te reizen”, zegt Van Gucht, die ook een aantal tips geeft.”

        https://www.hln.be/reizen/viroloog-s...-mee~a3b7e688/
        Ik baseer mij zelden op gazettenpraat, journalisten vullen wetenschappelijke hiaten graag aan met hun uiterst fictieve verbeelding ... en gezien de snel verslechterende situaties in datzelfde buitenland is "thuis blijven" de meest zinnige oplossing voor de critisch denkende mens, tenzij men terug voor een "terugkeer van de skivakantie" gaat natuurlijk ... maar ooit is de rek er in de ziekenzorg uit hoor, leg er uw bonen maar op te weken ...

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Ik baseer mij zelden op gazettenpraat, journalisten vullen wetenschappelijke hiaten graag aan met hun uiterst fictieve verbeelding ... en gezien de snel verslechterende situaties in datzelfde buitenland is "thuis blijven" de meest zinnige oplossing voor de critisch denkende mens, tenzij men terug voor een "terugkeer van de skivakantie" gaat natuurlijk ... maar ooit is de rek er in de ziekenzorg uit hoor, leg er uw bonen maar op te weken ...
          Het is inderdaad veel te vroeg om op reis te gaan. Het virus nog alom tegenwoordig. Er zijn ook nog veel besmettingen.
          Steven Van Gucht denkt dat als de mensen op reis gaan dit met een intellectuele ingesteldheid gaan doen om besmetting te voorkomen.
          Op reis zijn de zeden losser, is een glaasje alcohol extra sociaal toegelaten want het is vakantie en daardoor verhoogt de kans om besmet te raken.
          (Persoonlijk zie ik een Van Gucht niet op het Flageyplein dansen tussen de meute, met een pint in de hand. :-) )

          Anderzijds is de "nieuwe" manier om de cijfers voor te stellen met die gemiddelden heel misleidend. Het geeft een vals gevoel dat de pandemie voorbij is.
          Als je die cijfers fileert dan krijg je het volgend de tabelletje=

          2020/06/29 : besmettingen 61209
          2020/06/30 : besmettingen 61427 : verschil met de dag ervoor = 218
          2020/07/01 : besmettingen 61509 : verschil met de dag ervoor = 82
          2020/07/02 : besmettingen 61598 : verschil met de dag ervoor = 89
          2020/07/03 : besmettingen 61727 : verschil met de dag ervoor = 129
          2020/07/04 : besmettingen 61838 : verschil met de dag ervoor = 111
          2020/07/05 : besmettingen 62016 : verschil met de dag ervoor = 178
          2020/07/06 : besmettingen 62058 : verschil met de dag ervoor = 42

          Dat zijn de cijfers van Sciensano. Maar teruggerekend.
          Last edited by Skitch; 7 juli 2020, 22:47.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Nou dan heb jij veel geluk daar Freddy dat het er zo rustig is, hier bij ons is dat helemaal niet meer
            En dus afstand bewaren is er niet meer bij aangezien men nu weer met gans het gezin naar de winkel mag.
            Het maximum aantal klanten per oppervlakte is toch nog overal van toepassing?
            Dat men dan bijvoorbeeld 50 enkele klanten heeft of tien gezinnen van vijf personen ... dan blijft het toegelaten aantal toch nog steeds gelijk?
            En met een gezin zullen ze nog meer samen blijven dan elk apart?
            Zou ik toch denken.
            Meer en meer winkels hebben nu een telsysteem ... aan een bepaald aantal een rood licht of soms de deur dat niet meer open gaat.
            Straf is dat het vaak vaste installaties zijn ... dus voorzien om lang mee te moeten gaan.
            Wel een goed systeem dan. [emoji106]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              In Spanje hebben wij voor de supermarkten zelfs een uur 's morgens en 's avonds dat gereserveerd is voor 70-plussers en risicopatiënten zoals diabeten.
              Nu kan iedereen wel zeggen dat hij diabeet is, maar ik denk niet dat daar van geprofiteerd wordt.
              Alle supermarkten lagen er verlaten bij tot een paar dagen geleden. De toeristenstroom komt duidelijk op gang.

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Het maximum aantal klanten per oppervlakte is toch nog overal van toepassing?
                Dat men dan bijvoorbeeld 50 enkele klanten heeft of tien gezinnen van vijf personen ... dan blijft het toegelaten aantal toch nog steeds gelijk?
                En met een gezin zullen ze nog meer samen blijven dan elk apart?
                Zou ik toch denken.
                Meer en meer winkels hebben nu een telsysteem ... aan een bepaald aantal een rood licht of soms de deur dat niet meer open gaat.
                Straf is dat het vaak vaste installaties zijn ... dus voorzien om lang mee te moeten gaan.
                Wel een goed systeem dan. [emoji106]
                Zo'n telsysteem berekend op de oppervlakte is dan weer misleidend.
                In de supermarkt waar ik ga, beslaat de afdeling 'dranken' zo'n 1/3 van de totale oppervlakte, daar komen nauwelijks klanten. De ruimte is dus groot en rustig.
                Het normale supermarkt gedeelte is dus 2/3 van de oppervlakte en daar vind je steevast alle klanten en is het steeds opletten om afstand te houden (vooral bij verse eetwaren).
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Zo'n telsysteem berekend op de oppervlakte is dan weer misleidend.
                  In de supermarkt waar ik ga, beslaat de afdeling 'dranken' zo'n 1/3 van de totale oppervlakte, daar komen nauwelijks klanten. De ruimte is dus groot en rustig.
                  Daarom is het aantal ook niet beperkt tot één per anderhalve meter maar één op een veel grotere oppervlakte en veel winkels doen op dat gebied beter dan wat opgelegd wordt door de overheid.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Het maximum aantal klanten per oppervlakte is toch nog overal van toepassing?
                    Dat men dan bijvoorbeeld 50 enkele klanten heeft of tien gezinnen van vijf personen ... dan blijft het toegelaten aantal toch nog steeds gelijk?
                    En met een gezin zullen ze nog meer samen blijven dan elk apart?
                    Zou ik toch denken.
                    Meer en meer winkels hebben nu een telsysteem ... aan een bepaald aantal een rood licht of soms de deur dat niet meer open gaat.
                    Straf is dat het vaak vaste installaties zijn ... dus voorzien om lang mee te moeten gaan.
                    Wel een goed systeem dan. [emoji106]
                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Daarom is het aantal ook niet beperkt tot één per anderhalve meter maar één op een veel grotere oppervlakte en veel winkels doen op dat gebied beter dan wat opgelegd wordt door de overheid.
                    Volgens mij woon jij in een ideale wereld Freddy
                    Hier (en hier niet alleen) zijn die maatregelen al véél versoepeld, wordt er amper nog ontsmet en van handgel is bijna geen sprake meer
                    Ook de mensen dragen hier geen mondmaskers, misschien eentje op de vijftig en komen ze hijgen in uwen nek, dus ook geen afstand meer bewaren.

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Als ik zo al die toestanden zie in het nieuws van de laatste dagen lijkt het me een zekerheid dat er binnenkort weer overal grote opstoten zullen komen.
                      En wat is dat allemaal met die jeugd zeg, zijn die zot geworden ??
                      Knokke en plaatsen in Portugal worden overspoeld met feestende Nederlandse jongeren, massale betogingen in Servië tegen de lockdown
                      Feestende vakantiegangers in Spanje, en zuiderse marktjes die vol lopen met toeristen, zoals haringen in een blikje
                      Niet normaal, blijkbaar is iedereen al de beelden vergeten van enkele maanden geleden ...

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Als ik zo al die toestanden zie in het nieuws van de laatste dagen lijkt het me een zekerheid dat er binnenkort weer overal grote opstoten zullen komen.
                        En wat is dat allemaal met die jeugd zeg, zijn die zot geworden ??
                        Knokke en plaatsen in Portugal worden overspoeld met feestende Nederlandse jongeren, massale betogingen in Servië tegen de lockdown
                        Feestende vakantiegangers in Spanje, en zuiderse marktjes die vol lopen met toeristen, zoals haringen in een blikje
                        Niet normaal, blijkbaar is iedereen al de beelden vergeten van enkele maanden geleden ...

                        grts
                        Sieg
                        Tja, zo een beetje van: "we hebben een inspanning gedaan, er is wat beterschap, dus vanaf nu is Corona een stukske folklore".
                        In feite zou er buiten winkels, supermarkten en markten ook een verplichting voor maskers moeten komen in alle toeristische plaatsen waar het zwart ziet van het volk (de kust o.a.)
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Ik heb de indruk dat iedereen nu meteen op reis wil vertrekken, waarschijnlijk om de volgende lockdown voor te zijn.
                          Het enige probleem is dat zij dan zelf voor de volgende lockdown zorgen door het virus terug te verspreiden naar alle landen...
                          En als ze in een ander land zijn, dan houden ze blijkbaar totaal geen rekening met de plaatselijke bevolking die ook al genoeg problemen heeft gehad met het coronavirus (sterfgevallen, lockdown ...).

                          We krijgen heel binnenkort weer net hetzelfde als na de skivakantie in het voorjaar, daar was ook niets aan de hand, iedereen mocht daar naartoe, en toen ze ziek terug thuis kwamen werden ze zelfs niet in quarantaine gehouden.

                          Nog ene die toch wat last begint te kijgen van dat "griepje": https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...-op-coronavir/
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Mensen - dat het nu jongeren zijn of niet - die anderen in gevaar brengen, zouden zwaar beboet moeten worden, niet via een geldstraf maar door verplicht te gaan helpen op Corona afdelingen - maar misschien mag/kan dat niet - wel, geef ze dan een werkstraf op de revalidatie van Corona patiënten , zodat ze de ernst van de situatie inzien....

                            Ik hou mijn hart vast als de zomervakantie gaat voorbij zijn....

                            Begin al maar wc papier te hamsteren.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Volgens mij woon jij in een ideale wereld Freddy
                              Hier (en hier niet alleen) zijn die maatregelen al véél versoepeld, wordt er amper nog ontsmet en van handgel is bijna geen sprake meer
                              Ook de mensen dragen hier geen mondmaskers, misschien eentje op de vijftig en komen ze hijgen in uwen nek, dus ook geen afstand meer bewaren.

                              grts
                              Sieg

                              Ik ken Freddy, en Freddy gebruikt (al ) zijn verstand....als je een beetje een goede planning maakt kan je gaan shoppen op iets minder drukke momenten. En wat hij doet, doe ik ook, in een winkelgang waar je (meestal) niet veilig kan kruisen, wacht ik even.

                              Ik was vandaag in de Carrefour. Wel de mensen laten daar spontaan wel 3 meter afstand als ze hun lege winkelkarretje komen terugplaatsen.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment


                              • Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                                Ik ken Freddy, en Freddy gebruikt (al ) zijn verstand....als je een beetje een goede planning maakt kan je gaan shoppen op iets minder drukke momenten. En wat hij doet, doe ik ook, in een winkelgang waar je (meestal) niet veilig kan kruisen, wacht ik even.
                                Jij kent onze manier van doen beter dan wie ook en met de live reportages uit de winkels weet jij dus hoe onze situatie daar is. [emoji6]
                                Geef toe, heb jij ons ooit tussen veel volk gezien de laatste maanden?
                                En het is niet dat wij niet veel naar de winkel gaan.

                                En ik zou nu nog denken dat het streekgebonden is ... maar heb dezelfde ervaring op verschillende plaatsen in het land.
                                Voeding, tuincentra, garages, elektro, ... overal binnen goed in orde.
                                Zelfs de frituur en restaurants waren OK. [emoji6]

                                En ... ik gebruik nog net iets meer verstand dan u. [emoji23][emoji23][emoji23]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X