Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

    Met mondmasker is al de rest ook nog nodig, met afstand houden is dat masker van veel minder belang.
    Klopt, maar dat afstand houden (verplicht zeg je zelf) wordt weggelachen op veel plaatsen, een masker wel of niet is vééééééél gemakkelijker te controleren.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Een artikel uit Trends: (de accenten in vet zijn mijn werk)

      Verplicht dat verdomde mondmasker toch gewoon'
      Bert Lauwers
      redacteur bij Trends

      'Mondmaskers verplichten in winkels zorgt voor duidelijkheid, wijst iedereen op de ernst van de situatie, en zal meer dan een steentje bijdragen om onze economie draaiende te houden', zegt Trends-redacteur Bert Lauwers.
      'Verplicht dat verdomde mondmasker toch gewoon'

      "Je hebt geen economie zonder gezonde mensen." Het is een uitspraak van Margot Cloet, de topvrouw van de zorgkoepel Zorgnet-Icuro. Het kaderde in een discussie over het gebruik van mondmaskers in winkels, een thema dat in sneltreinvaart een splijtzwam wordt tussen politici, virologen-experts en zorgverstrekkers. Zo staan mondmaskers centraal in een belachelijke machtsspelletje in Oost-Vlaanderen tussen een burgemeester, de gouverneur en de bevoegde federale minister Pieter De Crem (CD&V). Dat dit soort gedoe nog zal escaleren, staat in de sterren geschreven. Het volstaat om even te kijken wat wereldwijd aan de hand is, met nieuwe regionale lockdowns na nieuwe golfjes van besmettingen met het virus. Zelfs de strengste aanpak kan dat niet voorkomen. We kunnen er dus gif op innemen dat ook België vroeg of laat aan de beurt is, als gevolg van de nieuwe versoepelingen en toenemend aantal maskerloze bijeenkomsten.

      Verplicht dat verdomde mondmasker toch gewoon.

      Onze bewindslui wachten helaas liever tot het allemaal opnieuw erger wordt om in te grijpen, terwijl er nu na veel vijven en zessen eindelijk voor iedereen een simpel attribuut voorhanden is dat een voor de economie rampzalige opstoot van besmettingen kan helpen te voorkomen. Cloet, infectiologe Erika Vlieghe en anderen hebben dus overschot van gelijk om aan te dringen op het verplichte gebruik van een mondmasker in winkels en supermarkten. We moeten er niet onnozel over doen of naïef in zijn: social distancing lukt en werkt daar in de meeste gevallen gewoon niet, punt.

      Mondmaskers verplichten in winkels zorgt voor duidelijkheid, wijst iedereen op de ernst van de situatie, en zal meer dan een steentje bijdragen om onze economie draaiende te houden tot we allemaal een vaccin tegen covid-19 toegediend hebben gekregen. Dat zal allicht nog minstens een jaar duren. Leuk is anders, maar het is ook niet de hel: we zijn toch geen watjes die gaan mokken en zeuren alsof we die verdomde maskers eeuwig moeten blijven dragen?
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
        Ik ben niet zo vertrouwd met de paranoia van de VS maar ik dacht dat Obama daar een mouw heeft willen aan passen en dat het binnen de kortste keren in de prullenbak is beland door die idioot die ze na hem gekozen hebben, deze van nu dus.
        En door wie is de idioot verkozen ?
        Juist, door andere idioten.
        Geen wonder dus dat het virus daar net vreselijk te keer gaat.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Juist gelezen, hoe kan het anders, diene idioot is er in geslaagd er een ideologie aan te koppelen, dragers zijn linkse ratten, de sosse hebben het weer gedaan.
          https://ggpics.be/

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Ik ben niet zo vertrouwd met de paranoia van de VS maar ik dacht dat Obama daar een mouw heeft willen aan passen en dat het binnen de kortste keren in de prullenbak is beland door die idioot die ze na hem gekozen hebben, deze van nu dus.
            Vanaf de dag dat "die idioot" daar aan de macht kwam is hij meteen begonnen "Obamacare" terug af te schaffen zodat de mensen met een laag inkomen het weer heel erg moeilijk krijgen om hun medische zorgen te kunnen betalen.
            Een groot deel van de Amerikaanse bevolking kan zelfs geen degelijke ziekteverzekering betalen (wat dat betreft is de VS een derdewereldland).
            Trump en zijn beste maatjes hebben daar zelf geen last van...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Wie weet komt er nog een derde golf ?
              Het kan verstandig zijn om niet langer te spreken van de "zoveelste" golf ... mensen mochten al eens denken dat tussenin alles mogelijk is .. dit organisme is alomtegenwoordig op wereldschaal, en een smeulend vuurtje wordt in een handomdraai een uitslaande brand ... of onze ziekenzorg die branden kan blijven blussen is maar de vraag! De kruik gaat (maar) zolang te water ... inderdaad ...
              Zoals die prof epidimiologie van Antwerpen zei in het nieuws ... Vakantie in 2020 ? blijf thuis ! boenk er op!

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                Afstand houden is toch ook héél simpel en zonder dat men daar enige last van heeft?

                Maar wie doet dat ??????
                Heb er de laatste tijd niet veel meer gezien.
                Daar kan je zelf ook aan meewerken hé ... komt iemand dichter, zet een stap opzij als je dat liever niet hebt. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Klopt, maar dat afstand houden (verplicht zeg je zelf) wordt weggelachen op veel plaatsen, een masker wel of niet is vééééééél gemakkelijker te controleren.
                  Is even goed te controleren als men dat wil ... waarom zijn er anders zoveel boetes uitgeschreven denk je?
                  Met de huidige beperkingen in de winkels is die afstand anders wel haalbaar.
                  Tijdens de echte lockdown was er in het begin zelfs geen limiet ingesteld van aantal klanten.

                  Straf dat je er ook geen probleem van maakt dat winkelkarretje niet meer ontsmet worden ... daar zit anders een veel groter risico want je raakt aan wat een ander ook aanraakt.

                  Let op, ik beweer niet dat een mondmasker niets doet, maar handschoenen doen dat ook en afstand ook ... [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Cloet, infectiologe Erika Vlieghe en anderen hebben dus overschot van gelijk om aan te dringen op het verplichte gebruik van een mondmasker in winkels en supermarkten. We moeten er niet onnozel over doen of naïef in zijn: social distancing lukt en werkt daar in de meeste gevallen gewoon niet, punt.
                    Ik vraag me af hoe vaak die zelf boodschappen gaan doen zijn de laatste weken.
                    In het begin met het hamsteren was er echt een probleem, maar nu veel meer winkels open zijn en het aantal bezoekers fors beperkt is, nu kan men toch wel redelijk eenvoudig die afstand bewaren.
                    Tenzij het in jullie winkels heel anders is natuurlijk. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Zoals die prof epidimiologie van Antwerpen zei in het nieuws ... Vakantie in 2020 ? blijf thuis ! boenk er op!
                      De ene spreekt de andere tegen op dat gebied. [emoji6]

                      “Nu hier en daar in Europa nieuwe brandhaarden van het coronavirus opduiken, raadt viroloog Marc Van Ranst aan om liever niet op reis te gaan. Zijn collega Steven Van Gucht van Sciensano is het daar niet mee eens. “Ik denk dat het wél mogelijk is om op een veilige manier te reizen”, zegt Van Gucht, die ook een aantal tips geeft.”

                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ik vraag me af hoe vaak die zelf boodschappen gaan doen zijn de laatste weken.
                        In het begin met het hamsteren was er echt een probleem, maar nu veel meer winkels open zijn en het aantal bezoekers fors beperkt is, nu kan men toch wel redelijk eenvoudig die afstand bewaren.
                        Tenzij het in jullie winkels heel anders is natuurlijk. [emoji6]
                        Dat vraag ik me ook af van jou. Als je denkt dat social distacing werkt dan ben je inderdaad niet naar de winkel (of ergens anders) geweest de laatste 2 maand. Terug met de hele famillie gaan winkelen, over je schouder komen hangen etc, allemaal terug normaal. Dat ontsmetten van winkelkarretjes is inderdaad minder geworden, hangt wat af van de winkel. Maar vergeet niet dat het een virus is dat VOORAL via de luchtwegen infecteert. Ik heb liever dat ze de karretjes niet ontsmetten maar wel mondmaskers dragen. En dan ook over de neus hé, zoiets onder uw kin hangen om de vliegen uit uw baard te houden daar heeft niemand iets aan.

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Dit weekend door Durbuy gefietst, en nergens durven stoppen voor een pint vanwege de drukte en het absolute gebrek een voorzorgsmaatregelen en sociale afstand. Zelfs het personeel in de meeste cafés/restaurants droeg geen masker...

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Dat vraag ik me ook af van jou. Als je denkt dat social distacing werkt dan ben je inderdaad niet naar de winkel (of ergens anders) geweest de laatste 2 maand. Terug met de hele famillie gaan winkelen, over je schouder komen hangen etc, allemaal terug normaal. Dat ontsmetten van winkelkarretjes is inderdaad minder geworden, hangt wat af van de winkel. Maar vergeet niet dat het een virus is dat VOORAL via de luchtwegen infecteert. Ik heb liever dat ze de karretjes niet ontsmetten maar wel mondmaskers dragen. En dan ook over de neus hé, zoiets onder uw kin hangen om de vliegen uit uw baard te houden daar heeft niemand iets aan.
                            Ten eerste zijn wij steeds naar winkels blijven gaan en tijdens het begin van de lockdown inderdaad een probleem in sommige winkels, daarna niet echt meer.
                            Besmetting is het ergst via vocht en kan nog veel sneller door iets aan te raken en dan uw mond of ogen aan te raken ... hetgeen de meeste mensen onbewust heel vaak doen.
                            En mits het bij u maar bij “denken” blijft en bij mij bij “feiten”, zal ik het even toelichten met wat foto’s, anders gaat ge het toch in het belachelijke houden en nog zeggen dat in waanideeën heb. [emoji56]
                            Dit betreft verschillende winkels, verschillende dagen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Toch had ik mijn bedenkingen over dat ontsmetten van winkelkarretjes, hoeveel maal zou dat product verdund zijn ?
                              Ik draag voor de zekerheid handschoenen en let erop dat ik niet aan mijn gezicht kom .
                              Ook met die gel aan de winkelingang, als die blijft plakken , beter ene die snel vervliegt ...
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Ja,als je die winkel ziet,dan kan men zeker afstand houden.
                                Maar ik vrees voor de leefbaarheid van die winkel.
                                Bij ons is het helemaal iets anders.
                                Bij ons aan de Delh.......,staat er zelfs een ontsmettingstoestel.Kar nemen,in toestel rollen,deur dicht,1 minuut wachten op signaal,deur open en kar eruit.Ondertussen handen ontsmetten met de dispenser ernaast.
                                In theorie altiijd een ontsmette kar.
                                Maar éénmaal binnen begint de cirk.Afstand ??

                                Comment

                                Working...
                                X