Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Vandaag op restaurant geweest in Brugge. Menukaart en drankenkaart aan tafel. Personeel droeg kinmaskers, onzichtbare maskers en af-en-toe-maskers...
    Anderzijds: het museum Sint-janshospitaal bezocht: het museum helemaal voor ons alleen!

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      In Gent op restaurant geweest: alle piekfijn. Buiten gezeten op verwarmd terras met luifel.
      Personeel keurig aan de regels, ook inzake bediening geen steken laten vallen.
      Was wel een van de betere eetgelegenheden.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Hier in Spanje kom je nog altijd geen winkel binnen zonder eerst je handen te ontsmetten, handschoenen aan te trekken en je eigen mondmasker op te zetten.
        Aan de ingang van de LIDL staat iemand die je handen besproeit met alcohol, dan moet je handschoenen aantrekken waarop nogmaals alcohol wordt gesproeid.
        In tegenstelling tot 2 weken geleden, worden de handvatten van de winkelkarretjes er niet meer ontsmet.
        In de restaurants worden de tafels en stoelen (inclusief de poten) na iedere klant volledig ontsmet. De garçons dragen nu het mondmasker en handschoenen.
        Het gelaatsscherm dragen ze niet meer. Nog altijd geen menukaarten maar wel een QR code die meestal als sticker op de tafel kleeft.
        De markt is terug geopend (enkel met groenten en fruit). Aan de ingang handen ontsmetten en mondmasker op. Pijlen voor enkele richting worden nogal eens veronachtzaamd. Voor de kramen is op 1,5m een streep geschilderd waar je enkel mag over gaan om te betalen. Dat zou altijd zo moeten zijn. Dan is het gedaan met de mensen die in elk stuk fruit knijpen.
        Dat is wat het hier ook zou moeten zijn. Maar ja, de minister die dat beslist verliest stemmen hé
        In feite zou je logischerwijze eerder het omgekeerde verwachten: iets noordelijker een stuk nuchterder en in de zuidelijke landen eerder een "je m'en fou" mentaliteit.
        Misschien zitten de meeste Vlamingen te hopen op een tweede lockdown ?
        En ja, een mondmasker oogt niet echt super, maar daar trek ik me geen ballen van aan. Mijn leuze: baat het niet of weinig, het zal zeker niet schaden.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Dat is wat het hier ook zou moeten zijn. Maar ja, de minister die dat beslist verliest stemmen hé
          In feite zou je logischerwijze eerder het omgekeerde verwachten: iets noordelijker een stuk nuchterder en in de zuidelijke landen eerder een "je m'en fou" mentaliteit.
          Misschien zitten de meeste Vlamingen te hopen op een tweede lockdown ?
          En ja, een mondmasker oogt niet echt super, maar daar trek ik me geen ballen van aan. Mijn leuze: baat het niet of weinig, het zal zeker niet schaden.
          Bwa, alles met een serieuze korrel zout nemen hoor.
          Deze week beelden gezien van Lissabon en Madrid waar men ook deed alsof er nooit geen pandemie is geweest
          Gisteren dan de beelden gezien van in Napoli, waar er vele duizenden mensen aan het vieren waren dat ze de beker gewonnen hadden.
          Geen enkele met een mondmasker hoor, iedereen genietend en feestend op een hele grote hoop bij elkaar
          Dus die zuiderse mentaliteit is er absoluut

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            En ja, een mondmasker oogt niet echt super, maar daar trek ik me geen ballen van aan. Mijn leuze: baat het niet of weinig, het zal zeker niet schaden.
            Dat het op niks trekt is het minst van al, maar heel veel mensen verdragen het niet.
            Zeker mensen met wat claustrofobie maar ook vele anderen komen snel in paniek.
            Zeker met warm weer is dat nog veel vervelender.
            Wie er geen last van heeft, die mag zich gelukkig prijzen, maar of hij gezonder gaat blijven is een grote vraag.
            Dat men dat vraagt aan mensen die ziek zijn en moeten niezen of hoesten, dat is een ander punt ... maar die zouden uit zichzelf al thuis moeten blijven.
            Een helm en harnas schaadt ook niet ... maar het is evenmin aangenaam. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              maar heel veel mensen verdragen het niet.

              Toch wel vreemd dat dan juist ALLE passagiers op trein en bus het wel verdragen (want daar is het verplicht).
              Idem als ze straks het vliegtuig nemen...
              Je vertolkt hier zo te zien exact de mening van de massa: als men me niet voor het blok zet (opzetten of je komt er niet in) moet ik er niet van weten.

              Ik loop ook liever zonder rond hoor.
              Last edited by nete; 18 juni 2020, 23:10.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Toch wel vreemd dat dan juist ALLE passagiers op trein en bus het wel verdragen (want daar is het verplicht).
                Idem als ze straks het vliegtuig nemen...

                Ik loop ook liever zonder rond hoor.
                Het is niet omdat men die ophoudt, dat men het verdraagt of correct gebruikt ... uw voorbeeld van de trein is anders wel een verkeerde mening dat je hebt vrees ik.
                Veel mensen doen het even aan als ze controles passeren, maar onderweg doen velen het uit (maken de neus en/of mond vrij).
                Ze hebben het dan maar deels aan. [emoji6]
                En wie het helemaal niet verdraagt ... die neemt tijdelijk misschien ook niet meer de trein?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Veel mensen doen het even aan als ze controles passeren, maar onderweg doen velen het uit (maken de neus en/of mond vrij).
                  Naar analogie van zo'n gedrag zitten we o.a. opgescheept met trajectcontroles op de autowegen...
                  Het zit in de genen van de Vlaming hé: iets verplichten of sterk adviseren is genoeg om direct te gaan zoeken: "hoe kan ik het omzeilen".
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Dragen van een mondmasker is kwestie van gewoonte.
                    In het begin had ik er ook moeilijk mee, maar gezien ik het regelmatig moet dragen, valt het uiteindelijk wel mee.
                    Praten is wat lastiger, evenals inspanningen doen.
                    In de toekomst zie ik de overheid eerder het mondmasker te verplichten dan een 2e lockdown, dus is beter om er aan te wennen.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Naar analogie van zo'n gedrag zitten we o.a. opgescheept met trajectcontroles op de autowegen...
                      Het zit in de genen van de Vlaming hé: iets verplichten of sterk adviseren is genoeg om direct te gaan zoeken: "hoe kan ik het omzeilen".
                      Ik zou het niet specifiek over Vlamingen hebben hoor ... is algemeen dat het zo is.
                      In Brussel komt men in de stations al niet veel Belgen tegen, laat staan Vlamingen. [emoji23]
                      En geef toe, mondmaskers en gel aanbevolen maar twee maand nergens beschikbaar. [emoji23]
                      Nu alles toch wat beter gaat, nu begint dat te komen.
                      Beetje zien hoe men zich houdt zal veel meer opbrengen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Eindelijk begint het te dagen dat mondmaskers verplichten in alle winkels en markten misschien nog niet zo slecht zou zijn...
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Eindelijk begint het te dagen dat mondmaskers verplichten in alle winkels en markten misschien nog niet zo slecht zou zijn...
                          Het aantal mensen dat dit wil is een minimum hoor, de meerderheid wil dit niet. [emoji6]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Toch één ding dat onbegrijpbaar is, er zijn nu 469.000 doden wereldwijd die mogelijks aan COVID-19 gelinkt kunnen worden.
                            Dat is heel veel natuurlijk en daarvoor legt men bijna heel de wereld plat, maar jaarlijks sterven 6.700.000 mensen door actief of passief roken (enkel bevestigde gevallen) en daar komt geen enkel verbod op buiten een paar kleine regeltjes.
                            Het draait hem altijd om hetzelfde ... de kassa vullen en verder doet iedereen wat hij wil met twee maten en gewichten.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Toch één ding dat onbegrijpbaar is, er zijn nu 469.000 doden wereldwijd die mogelijks aan COVID-19 gelinkt kunnen worden.
                              Dat is heel veel natuurlijk en daarvoor legt men bijna heel de wereld plat, maar jaarlijks sterven 6.700.000 mensen door actief of passief roken (enkel bevestigde gevallen) en daar komt geen enkel verbod op buiten een paar kleine regeltjes.
                              Het draait hem altijd om hetzelfde ... de kassa vullen en verder doet iedereen wat hij wil met twee maten en gewichten.
                              Is toch een groot verschil hoor, het ene kies je zelf voor en voor het andere totaal niet
                              Daarentegen sterven er jaarlijks 600.000 a 800.000 mensen wereldwijd aan de gewone griep en die hebben er ook niet voor gekozen.
                              Maar het probleem lijkt me dat Covid19 nog volop aan het rondgaan is en zelfs nog in stijgende lijn, dus we zijn er zeker nog niet vanaf.
                              Maar blijkbaar zijn er toch héél veel mensen die denken onaantastbaar te zijn.
                              Ben vooral benieuwd naar de gevolgen van de vakantie, als je ziet dat bvb in Duitsland, die het trouwens zo goed gedaan hebben, de r-waarde nu weer flink gestegen is tot boven de 3
                              Krijg er al de rillingen van wat dat gaat geven in het najaar

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Is toch een groot verschil hoor, het ene kies je zelf voor en voor het andere totaal niet
                                Ik kies er alvast niet voor dat steeds een roker naast mij komt staan/zitten ... daar beslist een ander over en niet enkel deze maanden van de pandemie maar al meer dan 50 jaar. [emoji6]

                                In het WE een dame tegengekomen in de winkel, je zag van op een km dat die goed ziek was, snotteren, rode neus en onder de neus ... liep anders gewoon rond alsof het niets was.
                                Dat zijn de gevaarlijke zaken vind ik.
                                Men zou mensen die weten dat ze ziek zijn en zich toch tussen grote groepen begeven ernstig mogen aanpakken.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X