Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versio Webhosting : prijzen serieus gestegen (opnieuw) - overschakelen makkelijk ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Versio Webhosting : prijzen serieus gestegen (opnieuw) - overschakelen makkelijk ?

    Ik zit nu bij Versio voor mijn website en heb redelijk wat foto's staan (10.6GB urbex albums ea).
    Eerst betaalde ik €51.12 voor 1TB en de laatste jaren €88 voor 1.5TB op jaarbasis voor een 'Zilverpakket'.

    Onlangs kreeg ik een mail dat ik automatisch in een nieuw pakket "Max" ging overgezet worden (onbeperkte opslag voor €14.99) = €179.88 dus meer dan het dubbele!
    Op zoek naar webhosting? Kies voor betrouwbare en snelle webhosting van Versio met een geavanceerd en gebruiksvriendelijk platform. Bekijk ons aanbod!


    Ik stuurde een bericht en kreeg antwoord dat dit een vergissing is, nu hebben ze mij op het starterspakket gezet - wss niet lettend dat ik veel foto's heb (maar is maar 5GB opslag en data staat nu aan 212%)
    Eigenlijk zou ik hun nieuw "complete" pakket moeten nemen (20GB en €9.99/m) dus €119.88 per jaar, ook een serieus stuk duurder dan die €88 die ik eerst betaalde.

    Zal eens kijken om wat foto's te wissen misschien, maar onder de 5GB lijkt absoluut weinig.

    Ik las online dat er in 2018 al bij Versio forse prijsverhogingen waren :
    Versio heeft vrijdag nieuwe pakketten voor webhosting en domeinnamen aangekondigd, met flink hogere prijzen. Klanten van het bedrijf klagen over de plotselinge wijzigingen en de onduidelijke communicatie.


    En nu opnieuw klachten :


    Iemand ging over naar Vimex (hun webhosting plus pakket van €4,49/maand of €53.88 per jaar voor 100GB en 1 domein gratis en verhuisservice inclusief lijkt wel interessant)


    Wat mij opvalt is dat er verschillende snelheden/cores/ram bij staan precies als een PC, bij Versio was dit niet, zou dit snel genoeg zijn Vimex Plus pakket ?
    Of zijn er evt nog betere webhosting sites die jullie aanraden?

    Zal eens kijken als er een soort gratis migration bij Versio is, bij Vimex zie ik gratis verhuisservice staan.
    Dus zij doen alles, ik moet achter niets kijken, zelfs de domeinnaam verhuizen ?

    Wat zal er nu gebeuren met dat ik op 212% data sta plots, las dat veel websites offline gezet worden hierdoor, het is niet serieus bijbetalen zoals bij Telecomproviders als je boven je bundel zit, kan geen data verliezen?
    Op 15/10 loopt mijn jaarcontract af.
    Last edited by CanonYouCan; 1 september 2021, 22:45.

  • #2
    Re: Versio Webhosting : prijzen serieus gestegen (opnieuw) - overschakelen makkelijk

    Voor de website van mijn zus (tuinarchitecte) doe ik er het onderhoud en updates. Zij is een paar jaar geleden overgestapt van Telenet naar Vimexx zonder enig probleem. Je moet natuurlijk wel zorgen dat de nieuwe website klaar staat op hun server. Je krijgt van Telenet een soort van token dat de nieuwe provider nodig heeft om de domeinnaam over te nemen. We zijn heel tevreden van Vimexx, goede support en zeer uitgebreide FAQ en handleidingen. Ik heb ooit problemen gehad met de (Wordpress) website, een update van een plugin die niet goed compatibel was met de rest. Heel snel en eenvoudig zonder ingrijpen van de support een vorige versie kunnen terugzetten vanuit hun backupsysteem.
    Wat er met de 212% data zal gebeuren zal je moeten vragen aan Versio, maar ik zou er niet op vertrouwen. Feit dat Versio plots veel meer gaat vragen kan ook wijzen op problemen, financieel of materieel.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Re: Versio Webhosting : prijzen serieus gestegen (opnieuw) - overschakelen makkelijk

      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
      Feit dat Versio plots veel meer gaat vragen kan ook wijzen op problemen, financieel of materieel.
      Niet veel beter bij Combell … prijs gaat bij volgende vernieuwing naar meer dan het dubbele.
      Ze hebben ooit Nucleus overgenomen en die klanten zullen het allen geweten hebben. [emoji849]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Versio Webhosting : prijzen serieus gestegen (opnieuw) - overschakelen makkelijk

        Is €65.19 zie ik net voor een jaar bij Vimexx (BTW inbegrepen) en enkel per bankoverschrijving gratis (anders Paypal bvb €3.23 transactiekosten nog en Visa/Bancontact ook kosten)
        Maar Versio complete kost €119.88 op een jaar nu dus toch de helft.

        Ik wacht nog even moesten er nog tips kopen van gelijkaardige zoals Vimexx die misschien ook stabiel en goedkoper zijn.
        Rond de €50 had ik gedacht voor 10.6GB data

        Comment


        • #5
          Re: Versio Webhosting : prijzen serieus gestegen (opnieuw) - overschakelen makkelijk

          Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
          Is €65.19 zie ik net voor een jaar bij Vimexx (BTW inbegrepen) en enkel per bankoverschrijving gratis (anders Paypal bvb €3.23 transactiekosten nog en Visa/Bancontact ook kosten)
          Maar Versio complete kost €119.88 op een jaar nu dus toch de helft.
          Gelukkig zijn die meerkosten bij wet verboden. [emoji849]
          Ze maken wetten maar niemand controleert het.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Versio Webhosting : prijzen serieus gestegen (opnieuw) - overschakelen makkelijk

            Misschien hier uw licht eens opsteken, ben daar vrij tevreden over.
            Als je hen eens belt voor een informatie krijg je waarachtig een mens aan de lijn.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Versio Webhosting : prijzen serieus gestegen (opnieuw) - overschakelen makkelijk

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Niet veel beter bij Combell … prijs gaat bij volgende vernieuwing naar meer dan het dubbele.
              Ze hebben ooit Nucleus overgenomen en die klanten zullen het allen geweten hebben. [emoji849]
              Ik volg het zo niet, 2 jaar geleden 3 jaar vooruitbetaald bij ovh.com (ong €25 per jaar).
              Nu zitten ze op €30, misschien terug 3 jaar nemen...

              Comment


              • #8
                Versio Webhosting : prijzen serieus gestegen (opnieuw) - overschakelen makkelijk ?

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Ik volg het zo niet, 2 jaar geleden 3 jaar vooruitbetaald bij ovh.com (ong €25 per jaar).
                Nu zitten ze op €30, misschien terug 3 jaar nemen...
                Bij Nucleus was het 99€ de laatste keer, overgenomen door Combell en 115€ betaald zogezegd korting voor het eerste jaar na overname (werd nooit eerder gemeld) maar volgend jaar wordt het meer dan 250€. [emoji33]
                Ik vind dat een groot verschil in één keer om zelf niets te vragen van aanpassingen.
                Zal tegen volgend jaar wel uitkijken naar iets anders.
                Betreft hosting hé, geen domeinnaam.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Versio Webhosting : prijzen serieus gestegen (opnieuw) - overschakelen makkelijk

                  Voila net overgeschakeld met de gratis verhuisservice naar Vimexx, nooit verwacht dat het zo vlot ging gaan :-)
                  €65.19 (100GB) + €1.08 (transfer domein) betaald, misschien verlaag ik mijn pakket volgend jaar, was omdat de gratis verhuisservice inbegrepen was en sowieso al veel goedkoper dan Versio.

                  Vraagje : mijn Wordpress wil niet automatisch updaten, zou de public html naar 777 moeten aanpassen, heb dit ook gedaan en ook de subfolders maar lukt nog niet en weer op 755 gezet dat de mappen safe blijven.
                  Moet ergens dat index php bestandje aanpassen zeker met een lijntje text, via gewoon kladblok lukt dit ook dacht ik, eens mijn Cuteftp programma weer moeten installeren.

                  Comment

                  Working...
                  X