Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verre reizen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verre reizen

    Hoi all,

    Ik ben enige tijd op zoek naar mn volgende reis, liefst wat avontuurlijk, geen saaie bus in-bus uit reis. Omdat er zo een groot aanbod is, heb ik deze topic geopend om wat persoonlijke meningen te horen.

    De bedoeling van deze topic is dus beetje dat je wat info en je mening geeft over
    - de reis (waar, duur, wanneer, medereizigers, hoe was het, prijscategorie,..)
    - het reisbureau (met wie, service,..)
    - wat aandacht voor het fotomateriaal met eventueel wat foto's om ons te laten kwijlen
    - ... alles wat jullie kunnen bedenken.

    Ik hoop dat dit toch wat succes heeft, want ik denk dat er hier toch redelijk wat ervaren fotografen / reizigers zitten die heel wat persoonlijke info kunnen geven.

    Zelf ben ik van plan om naar Zuid-Afrika, Namibie te gaan. Met wat weet ik nog niet. Al staat KoningAap redelijk hoog.
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

  • #2
    Re: Verre reizen

    Als je echt avontuurlijk wil reizen dan boek je gewoon een vliegtuigticket... Reisbureau's heb je daar niet voor nodig...
    Tommy
    My homepage : www.digitalviolence.be

    Comment


    • #3
      Re: Verre reizen

      Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
      Als je echt avontuurlijk wil reizen dan boek je gewoon een vliegtuigticket... Reisbureau's heb je daar niet voor nodig...
      Mja, voor sommige plaatsen denk ik toch dat je beter iets georganiseerd gaat reizen. Denk dit binnen enkele jaren wel eens te doen, maar dan voor Amerika ofzo
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

      Comment


      • #4
        Re: Verre reizen

        Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht

        Zelf ben ik van plan om naar Zuid-Afrika, Namibie te gaan. Met wat weet ik nog niet. Al staat KoningAap redelijk hoog.
        gewoon doen, kijk anders eens in het forumonder deel Reisfotografie hier op BD.
        en klik dan de website aan van de maker.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Verre reizen

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          gewoon doen, kijk anders eens in het forumonder deel Reisfotografie hier op BD.
          en klik dan de website aan van de maker.
          grt,bouk.
          Ik heb ondertussen wel al een schone wish-list Zuidelijk Afrika, Noord-Amerika, Midden-Amerika (Mexico ofwel Costa Rica en Panama), en nog enkele... Veel te veel te zien

          Maar ik zal het forumonderdeel zeker eens uitspitten
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

          Comment


          • #6
            Re: Verre reizen

            Zoals hierboven gesteld: avontuurlijk begint zonder reisbureau.
            Ik reis al 25 jaar op mijn eentje de wereld rond, ik gruwel bij de gedachte van georganiseerde reizen.
            Zie ik meer op reis? Ik zou het niet weten.
            Zie ik alles beter? Ik zou het ook niet weten.
            Maar ik ben tenminste vrij in wat ik elke dag doe, en dat alleen al is onbetaalbaar.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Verre reizen

              Mja, je hebt toch ook "vrije" reisbureau's. Zoals KoningAap en KrisKras bijvoorbeeld. Zij zorgen eigenlijk voor het vervoer en de slaapgelegenheden. Voor de rest ligt het aan jou.

              Ik ben in mei naar Marokko gegaan met Neckermann, hele mooie reis. Maar toch iets "te gewoon". Maar totaal op mn eentje (allé met partner) naar een land zoals Namibie gaan zie ik toch niet zitten.

              Amerika daar en tegen wel, misschien omdat ik die cultuur meer ken?
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

              Comment


              • #8
                Re: Verre reizen

                Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                Zelf ben ik van plan om naar Zuid-Afrika, Namibie te gaan. Met wat weet ik nog niet. Al staat KoningAap redelijk hoog.
                Voor Zuid-Afrika kan ik alvast aanraden om zelf alles te regelen. Boek je vlucht en huurauto online (of via Connections o.i.d). Zoek uit waar je wil logeren en kies er B&B's uit die aan je prijsvoorwaarden voldoen. Je bent dan volledig vrij om je tijd te spenderen waar je wil en hoeft geen "orders" van een gids/reisleider te volgen. Je kan dan perfect in 1 of ander dierenpark een uurtje op uitkijk staan zonder anderen op te houden of door anderen opgejut te worden.

                Wij hebben ooit (1991) een begeleide reis gedaan (Indonesie)... never again. Een groot deel van de wereld kan je perfect individueel. Het ene land al wat gemakkelijker dan het andere (Onze reis naar Japan deze zomer heeft 10 maanden voorbereiding gekost).
                We zijn nu al bezig voor volgend jaar

                Suc6 met je keuze.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Verre reizen

                  Maar dan ben je ook maar "alleen" of met zn twee... Niet dat ik zeg dat mn vriendin saai is (), maar in iets grotere groep trekt me toch meer aan.
                  "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verre reizen

                    Het binnenland van IJsland, per 4x4, is mooi en avontuurlijk.
                    Heb ik van horen zeggen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verre reizen

                      wij gaan in december 3 weken naar cuba (2de keer) alleen vlucht geboekt
                      dit is onze 4de reis en is perfect te doen
                      als ge met 2 bent vind ge makkelijk een b&b enz.
                      ook uw reisschema hebt ge dan in de hand
                      leuke plaats blijf een paar dagen, niks te zien wegwezen
                      ge leerd ook veel andere mensen kennen

                      grtjs veteraaan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verre reizen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                        Maar dan ben je ook maar "alleen" of met zn twee... Niet dat ik zeg dat mn vriendin saai is (), maar in iets grotere groep trekt me toch meer aan.
                        Alleen reizen geeft je de mogelijkheid om je meer te integreren in het land zelf.
                        Je bent meer reiziger dan toerist.
                        Er worden deuren geopend waarvan je in groep alleen maar kan dromen.
                        Tijdens mijn solo-reizen heb ik mij nog nooit alleen of eenzaam gevoeld.
                        Ik zou mij eenzaam voelen in een groep waar ik mij niet in thuis voel.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verre reizen

                          Het idee om zelf te doen spreekt ons ergens wel aan, maar toch niet om nu te doen.

                          Onze reis ligt bijna vast, namelijk Zuid-Afrika, Namibië, Botswana, Zimbabwe.

                          Het kan heel goed zijn dat deze reis zelf op te bouwen is, maar ik vrees dat ik daar iets te weinig ervaring voor heb. We zijn beide 25 jaar, zijn wel al wat op reis geweest, meestal skireizen of dichtere bestemmingen in Europa. Eerst wat lange-afstands-ervaring opdoen en dan eens alles zelf proberen te doen
                          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                          500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verre reizen

                            Ieder zijn meug en elk zijn portemonnee. Ik organiseer mijn verre reizen ook helemaal zelf, vaak nog ter plaatse, en als ik de prijzen zie van die Koning Aap reis dan weet ik wel waarom.

                            Om je een idee te geven. De voorbije zomer reisden we met 2 personen, 24 dagen lang doorheen Singapore, Maleisisch Borneo en een stukje van het Maleisisch schiereiland. Alles inbegrepen (vlucht Düsseldorf-Singapore, 4 binnenlandse vluchten met Malaysia Airlines, busverbindingen, alle hotels met ontbijt en alle bezoeken) heeft me dat ongeveer 2.500 euro gekost. Voor 2 personen wel te verstaan. Ter plaatse aten we waar de lokale bevolking gaat eten en dat kostte ons zo'n 15 euro per dag (en we hebben ons niks tekort gedaan). Deze bestemming is niet alleen wondermooi, ze is ook heel makkelijk te bereizen voor beginners en voor mensen die toch wat westers comfort wensen voor een zeer betaalbare prijs. Alles kan je zonder probleem en veilig via internet boeken.


                            Ik deel volmondig de mening dat zelf reizen je op plaatsen brengt die je als groepstoerist nooit te zien krijgt. Want die groepen kom je tegen op de toeristische attracties, in de Holliday Inn's en in de toeristenrestaurants en niet op de plaatsen waar het echte leven zich afspeelt.

                            Alvast een goeie reis gewenst.
                            Meer foto's op mijn website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verre reizen

                              Ik wil wel een kleine maar serieuze kanttekening aanbrengen bij die mensen die zeggen dat zélf alleen reizen de beste manier is.

                              Ik heb persoonlijk écht niet de tijd om - naast m'n dagelijks werk en andere bezigheden - ook nog eens een reis voor te bereiden (en zéker geen 10 maanden zoals eerder aangegeven).

                              Een ander voordeel van voorbereide reizen is dat het véél effectiever en efficienter gebeurt:
                              1) Ik heb immers geen 55 congé-dagen per jaar. Dus als ik reis is dat 2 weken of 3 weken max en in die 3 weken wil ik 100% genieten van het land. Dus ik kan élke dag ter plekke ten volle benutten en hoef geen tijd te verliezen met hotels vastleggen, zelf vervoer moeten regelen, enz, enz. En met sommige 'avontuurlijke' groepreizen staat het je gewoonlijk echt nog steeds vrij te kiezen waar je gaat eten.
                              2) het is soms ook kost-efficienter voor de activiteiten die je doet. Wanneer je alleen een jeep moet huren voor een verplaatsing in moeilijk bereikbaar gebied dan is dat tóch een serieuze hap uit je budget als je een relatief 'goedkoop' land bezoekt. Als je kan de kost delen met 4 mensen, dan is dat mooi meegenomen.
                              3) Een goede reisorganisatie maakt de juiste keuzes als je een organsiatie kiest die bij je past. Ze kennen de goede hotels (goede prijs/kwaliteit), ze wéten (uit ervaring van feedback van vorige reizigers) wat de écht goede bezienswaardigheden zijn en laten de minder interessante dingen links liggen, enz. Terwijl de alleen-reiziger vanuit zijn lonely planet de bezienswaardigheden en hotels selecteert die hij denkt dat interessant zijn, maar hij zal regelmatig teleurgesteld zijn. Die kans is ook niet onbestaande bij een groepsreis die je kiest, maar de kans is wel veel kleiner.

                              Voor puntje 3 is het uiteraard belangrijk om een reisorganisatie te zoeken die levert wat je WIL. Als je luxe en massa-toerisme zoekt, moet je niet bij een 'avontuurlijke' reis-organisatie boeken. Wil je dit wel, boek gerust een Neckerman-reis. Wil je kleine onafhankelijke hotelletjes en de minder platgetreden paden bezoeken, boek dan iets gepaster.

                              Dus er zijn veel mensen die snel zullen zeggen dat alléén reizen zóveel beter is, maar dat is gewoon 'bon ton'; het klínkt inderdaad veel cooler ach.. het maakt bij mij écht niet veel indruk. Ik wéét wel dat veel van die reizen héél eenvoudig zélf te doen zijn. Dat hoeft écht niet veel skills. Maar: als mijn alleen-reis me bijv 2000 EUR kost dan kan de equivalente groepsreis makkelijk 3000 EUR kosten, maar dan heb ik er heel wat voorbereiding thuis opzitten, en dan verlies ik ter plekke ook relatief veel tijd (duurt de alleen-reis een paar dagen extra ter plekke), en bovendien ben ik dan 1/4e van de tijd bezig met organisatie ipv genieten. En sorry dan zijn mijn paar dagen congé me beslist méér waard dan die 1000 EUR verschil !!!

                              Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

                              PS: ik ben ook naar Japan geweest. Ik spreek geen Japans. Maar onze begeleider sprak het wél. In Tokyo en Kyoto kom je er nog mee weg, maar daarbuiten is het een pák moeilijker om in het Engels uit te leggen wat je wil. En als je Shinkansen binnen 2 minuten en 14 seconden vetrekt dan vertrekt die ook exact op dat moment - of je d'rop zit of niet. En als je d'r niet op geraakt omdat je door deze taalproblemen niet het juiste ticketje hebt kunnen bemachtigen of omdat het je 10 minuten gekost heeft eer je je taxi-chaufffeur hebt kunnen uitleggen dat je naar het station moet enz enz.. en de volgende trein vertrekt de volgende dag, tja... dat is dan een ganse dag verloren. Enfin, in 16 dagen ter plekke hebben we héél veel gezien. En daar zat ook het héél gewone dagdagelijkse Japan tussen. Ik ben ervan overtuigd dat hetzelfde als alleenreiziger me minstens 1 of zelfs 2 weken extra zou gekost hebben en beslist niet goedkoper (want een extra week ter plekke kost ook geld) en zelfs dán zou ik misschien ook niet alles gezien hebben wat ik nu heb gezien.
                              Last edited by SeaSquid; 7 november 2009, 20:36.
                              equipment: camera's, lenses & some imagination

                              Comment

                              Working...
                              X