Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verloren lessen in avondschool

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verloren lessen in avondschool

    Hallo iedereen,

    Mijn vrouw heeft 2 semesters avondles gevolgd in De Avondschool te Oostende. Geregeld vielen er lessen weg door verschillende redenen... De leerkracht was ziek, hij kon niet komen door de sneeuw, hij had ouderavond van het dagonderwijs etc...

    Hiervoor is 1 vervangles gekomen, maw 2 verloren lessen (ik tel zelfs enkel het 2de semester) waar dus wel voor betaald werd...

    Mijn vraag is nu; kan dit zomaar? Ik heb hen een mail gezonden met dit voorval en ik kreeg een antwoord dat alles correct verlopen is. Het zijn telkens wettige redenen; wat volgens mij dikke crap is. Ondertussen vinden ze het niet meer nodig om te antwoorden op mijn mails.

    Indien dit niet kan, kan ik dan een andere instantie contacteren hier voor?

    Alvast bedankt voor de info!


    Bij deze wil ik mensen dus ook waarschuwen als je lessen in De Avondschool te Oostende wilt volgen. Weggevallen lessen krijgen geen navolging, je mag zelfs al gelukkig zijn als ze je verwittigen dat het geen les is.
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

  • #2
    Re: Verloren lessen in avondschool

    Zo en dan?
    Als die lessen ingehaald worden is er toch niks aan de hand?


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Verloren lessen in avondschool

      Maar, op één na, zijn die lessen niet ingehaald

      Op 2 semesters tijd zijn er toch 5 a 7 lessen niet doorgegaan, en daar zijn er 2 van verplaatst...
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

      Comment


      • #4
        Re: Verloren lessen in avondschool

        Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
        Maar, op één na, zijn die lessen niet ingehaald

        Op 2 semesters tijd zijn er toch 5 a 7 lessen niet doorgegaan, en daar zijn er 2 van verplaatst...
        Ik denk dat je kan eisen dat de lessen worden ingehaald of eventueel terugbetaald worden. Maar dat zullen de leerkracht en directie niet zo graag horen.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Verloren lessen in avondschool

          Wat zeggen de medeleerlingen?
          Als men in groep eist dat de verloren lessen gegeven worden zal de directie wel moeten reageren volgens mij.


          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Verloren lessen in avondschool

            Het spijtige is dat je jezelf hiermee niet populair maakt tegenover de leerkracht. Er zou dus moeten een reactie komen van gans de klas.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Verloren lessen in avondschool

              5 a 7 lessen niet doorgegaan op zoeen korte tijd!
              Amaai, das ook de mensen voor de zot houden da.

              Denk dat je best iemand in de groep als "woordvoerder" aansteld en die naar het secretariaat laat gaan.
              Je hebt op zijn minst recht op de volledige lestijd lijkt me.
              Alternatief moeten ze maar compenseren in de portemonee.

              Of de leerkracht da nu leuk vind of nie moet je je nie van aantrekken, het is zij die in de fout zijn e.
              Als je dat constructief en volwassen aanpakt moet dat wel lukken.

              Denk dat je enige klachtencentrum ministerie van economische zaken is.
              Daar kun je dan gaan klagen dat de service niet overeenstemd met de verkoopsvoorwaarden (want een cursus aanbieden valt mijn inziens onder de verkoop van een dienst)

              Comment


              • #8
                Re: Verloren lessen in avondschool

                Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                Ik denk dat je kan eisen dat de lessen worden ingehaald of eventueel terugbetaald worden. Maar dat zullen de leerkracht en directie niet zo graag horen.
                Ze horen het inderdaad niet graag, want ik krijg al geen antwoord meer

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Wat zeggen de medeleerlingen?
                Als men in groep eist dat de verloren lessen gegeven worden zal de directie wel moeten reageren volgens mij.


                Grtz, RF
                De rest van de groep trekt het hun niet aan... Spijtig

                Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                Het spijtige is dat je jezelf hiermee niet populair maakt tegenover de leerkracht. Er zou dus moeten een reactie komen van gans de klas.
                Ze volgt ondertussen geen avondschool meer.


                Ik ga eens kijken naar het ministerie van economische zaken...

                Ik denk hun deze link eens door te mailen, kwestie dat ze weten dat ik het niet normaal vind..
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

                Comment


                • #9
                  Re: Verloren lessen in avondschool

                  Ik volg al 6 jaar Spaans. Al drie verschillende leerkrachten gehad in 3 verschillende instellingen. En het is wel overal iets. Eerste twee jaar, een perfecte leerkracht.
                  Derde en vierde jaar een andere lerares, geeft goed les, maar is zeer slordig, heeft geen agenda, dus vergeet alles wat er gezegd of gedaan is in de vorige les en heeft bovendien geen schrik om af en toe eens afwezig te zijn, met of zonder reden. Klachten van de studenten hebben geen vat, alleen wordt ze daardoor heel prikkelbaar en gedraagt zich nadien alsof ze met een groep pubers te maken heeft.
                  Vijfde jaar, veranderd van instelling en daar was het nog erger : 3 maand voorlopige leerkrachten met elk een aparte aanpak. Gevolg, weinig of niks concreets gezien de eerste drie maand. Nadien een leerkracht zonder enige zin van organisatie of schema. Gevolg, niks bijgeleerd.
                  Zesde jaar, teruggekeerd naar de leerkracht van 3de en 4de jaar omwille van de beschikbaarheid op dat niveau. Momenteel vindt die lerares zelfs de mogelijkheid verlengde weekends in Spanje te plannen terwijl ze daarvoor lessen moet verliezen. De schooloverheid heeft daar blijkbaar geen probleem mee en het gros van de leerlingen trekt het zich niet aan.
                  Om maar te zeggen dat men het in het volwassenen onderwijs niet zo nauw neemt met reglementen. Vele leerlingen komen daar naartoe om bij hun patroon zo meer verlofdagen te bekomen. De rest is wel gedreven, maar vindt het niet de moeite om te reageren.
                  Last edited by enero; 23 januari 2011, 16:28.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verloren lessen in avondschool

                    Ik sta zelf in het avondonderwijs en geef toevallig ook les in de Avondschool van Oostende. Nick, je kritiek is volledig terecht en ik betreur de feiten die je aanhaalt.
                    Een leerkracht in het avondonderwijs kan natuurlijk ook ziek worden en indien dit slechts gedurende één dag of één week is, dan is de school wettelijk niet verplicht de leerkracht te vervangen en de leerkracht is niet verplicht om de les in te halen. Gedreven en gemotiveerde leerkrachten (die bestaan gelukkig ook nog!) zullen, zelfs al is het niet verplicht, het verloren lesmoment toch proberen in te halen.
                    Pas wanneer een leerkracht langer dan 10 dagen ziekteverlof heeft, dan kan/moet de school voor vervanging zorgen. Indien een leerkracht niet door ziekte maar om een andere reden geen les kan geven, dan moeten die lessen door de leerkracht zelf ingehaald worden op een met de cursisten afgesproken datum en tijdstip.
                    Auteur van handboeken over digitale fotografie.

                    website: dfonline.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verloren lessen in avondschool

                      Ziek kan iedereen eens zijn.. Maar ik zou mn baas zn reactie eens willen zien als ik hem zeg dat ik niet kom door het slechte weer en mn werk niet inhaal ook...

                      Ook de afschaffing van een les omdat hij ouderraad had in het dagonderwijs vind ik niet echt een goeie reden! Zoals gezegd mocht je al blij zijn dat er gebeld werd als de les weg viel. Ik haal nog maar de verloren lessen aan in de 2 semester, ik zwijg nog over die van het eerste deel
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verloren lessen in avondschool

                        Ik vind dat die lessen ingehaald moeten worden. Heel raar dat die leraar dat niet uit zichzelf doet. Waarschijnlijk ging het hem uitsluitend om de bijverdiensten en niet om de passie om de Spaanse cultuur uit te dragen.
                        Ik heb vroeger ook avondlessen Spaans gedaan met een betrokken leraar die hielt van de Spaanse cultuur wat enorm motiveert bij je studie, deze leraar zou het niet in zijn hoofd gehaald hebben om maar een les over te slaan. Later heb ik bij de Nederlands-Franse vriendschapsvereniging klassikaal avondlessen Frans gevolgd op een lyceum. Ik heb echt geen talenknobbel, maar door de liefde voor de Franse cultuur van deze lerares heb ik boven mijn verwachting veel gepresteerd. Mocht een les door omstandigheden niet doorgaan dan werd deze ingehaald. Op het einde van het cursusjaar bood ze ons aan in de vakantie bij haar thuis nog een zestal avonden extra lessen te volgen.

                        Comment

                        Working...
                        X