Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 5 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 125 van 148

Standaard Verliesstroomschakelaar valt regelmatig uit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Maar ik heb al dikwijls gezien dat een verliesstroomschakelaar uitvalt bij een kortsluiting waarbij er nergens iets aan de massa hangt. Ik weet dat er geen zekering in zit, maar om een of andere reden valt die dan toch mee uit, samen met de zekering.
    Dat heb ik hier eerder ook al geschreven en dat is inderdaad een vaak voorkomend iets.

Daarom dat ik ook gevraagd had of men op die kring toevallig niet aan de limiet zat waardoor de zekering uitvalt en de verliesstroomschakelaar volgt.

Uiteraard op afstand moeilijk te zeggen wat de echte oorzaak is, maar er zijn verschillende mogelijkheden ...
    - Te groot verbruik
    - Kortsluiting
    - Verliesstroom
    - Defecte zekering/verliesstroomschakelaar.

De rest van uw reactie klopt uiteraard ook volledig.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Standaard Re: Verliesstroomschakelaar valt regelmatig uit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Maar ik heb al dikwijls gezien dat een verliesstroomschakelaar uitvalt bij een kortsluiting waarbij er nergens iets aan de massa hangt. Ik weet dat er geen zekering in zit, maar om een of andere reden valt die dan toch mee uit, samen met de zekering.
    Op school toch geleerd dat een dif ook een kortsluitbeveiliger is. Maar dat is wel geleden van de jaren zestig.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Bij "Patje1969" staat niet in zijn profiel waar hij woont,
    anders meten is weten en mag hier steeds mijn Fluke Megger gebruiken om het lek op te sporen
    En als ik geen 100 Km moet rijden kom ik het met alle plezier zelf eens opsporen.
    Laatst gewijzigd door demeyereg; 26 augustus 2020 om 10:29

Ik woon in West-Vlaanderen, maar ken zelfs niets van die dingen... dus meten zal ook niet lukken.
    Enkele berichtjes geleden schreef er iemand of er mss te veel op die kring zit. Juist niet, enkel de plafond verlichting. Allemaal LED. Mss dat er te weinig op de kring zit, of doet dat er niet toe?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Patje1969 Bekijk bericht
    Ik woon in West-Vlaanderen, maar ken zelfs niets van die dingen... dus meten zal ook niet lukken.
    Enkele berichtjes geleden schreef er iemand of er mss te veel op die kring zit. Juist niet, enkel de plafond verlichting. Allemaal LED. Mss dat er te weinig op de kring zit, of doet dat er niet toe?
    Te weinig is zeer zelden een probleem. Maar elektronische transfo's met al hun filtering zou wel eens een probleem kunnen zijn.

Misschien kan ik je wel helpen, ben zelf van Hooglede en t’is gratis.

Stel je voor dat je het zou vinden....een pak van mijn hart. En niet ver af. Houthulst hier. Hoe kan ik met je in contact kômen?

Stel je voor dat je het zou vinden....een pak van mijn hart. En niet ver af. Houthulst hier. Hoe kan ik met je in contact kômen?
    Bericht ontvangen Patje zal je dan bellen.
    Laatst gewijzigd door demeyereg; 19 augustus 2020 om 16:30

Vandaag bij Patrick langs geweest, probleem opgelost.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Vandaag bij Patrick langs geweest, probleem opgelost.
    Misschien interessant om weten wat het was?
    Verschillende mensen hebben hier toch proberen helpen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Echt super! Dank je! Als er nog eens een probleem zich voor doet... ik weet je te vinden. 😊

Echt super! Dank je! Als er nog eens een probleem zich voor doet... ik weet je te vinden.
    Je hebt mijn nummer Patrick, fijn je te leren kennen en je woont daar prachtig.

Zeg Geert, vertel eens over de oorzaak.

Na #70 heb ik het hier gehad met verkeerd begrepen uitleg Paul,
    zal het je wel eens persoonlijk uitleggen twee elektriciëns hebben een grove fout
    gemaakt, meer zal ik hier niet zeggen.

Na #70 heb ik het hier gehad met verkeerd begrepen uitleg Paul,
    zal het je wel eens persoonlijk uitleggen twee elektriciëns hebben een grove fout
    gemaakt, meer zal ik hier niet zeggen.
    Na de condooms weer dit.
    Triestige boel hier en kinderlijke houding, vooral na iets dat je toen zelf verkeerd ingeschat hebt.

Je bent toen enkel voortgegaan op iets dat je veronderstelde en daardoor zat je zelf op het verkeerde pad, ik heb tenminste eerst gekeken waarover het ging ... zie #71 de Teco van TS.

Na #55 kon je dat ook al weten mits die man van de airco die al wou vervangen en aan die van de maatschappij mag hij inderdaad niet komen.
    In #1 spreekt TS al van de verliesstroomschakelaar via de titel van het topic.

Nooit voortgaan op veronderstellingen, eerst kijken waar het echt om gaat.

Mooier nog, in #70 haal je zelf aan dat indien het om het merk Teco gaat dat ik het juist heb.

Jij hebt echt olie te veel en koeien te weinig want je haalt oude koeien uit de sloot (04/2019) om nu wat olie op het vuur te gieten en te stoken.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 27 augustus 2020 om 15:23 Reden: Typfout
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Jij hebt echt olie te veel en koeien te weinig want je haalt oude koeien uit de sloot (04/2019) om nu wat olie op het vuur te gieten en te stoken.
    Waar zou dat aan liggen Freddy?

Waar zou dat aan liggen Freddy?
    Aan uw persoonlijkheid.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Jammer, mij interesseert zo'n elektrisch probleem en -vooral- de oplossing ook wel
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

En ik ben ook nieuwsgierig....

Ik ook ...
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Moderator Note: Geen op de man reacties meer, aub.

Ok gezien de interesse door meerdere personen wat uitleg en eigenlijk was het allemaal vrij simpel.
    Mijn vermoeden #87 komt dus op een of andere manier eigenlijk wel uit.
    En Patrick heeft ook een paar dingen verkeerd uitgelegd of vragen verkeerd begrepen ivm. het uitvallen van
    een zekering, er viel dus duidelijk geen zekering uit, maar als die zekering van de bewuste kring uit stond was het
    probleem er niet.
    Eerste werk was natuurlijk de zekeringkast openen en eens kijken hoe alles ineen stak, eerste wat mij opviel
    was dat de elektrieker die de kast heeft samengesteld twee verliesstroomschakelaars na elkaar heeft gezet,
    maar hoe en met welke reden zal voor mij een open vraag blijven, stroom van de teller kast kwam toe in de zekeringkast
    en gaat rechtstreeks naar de 300mA diff, en nu komt het, van die 300mA diff ging hij meteen rechstreeks naar de 30mA diff
    en daar achter ligt de ganse kast, dus twee verliesstroomschakelaars in serie achter elkaar ipv te splitten en naar bv. een
    natte ruimte achter de 30 mA te zetten en de rest van het huis op 300 mA.
    Dan eens meten, alle 13 circuits afgelegd en op 1.000 volt gemeggerd met mijn Fluke 1550 (steeds tussen aarding en iedere vertrekkende draad)
    Alle circuits maakten wel iets of wat verlies, maar steeds > megaohm, dus het spreken niet waard.
    Zelfs het bewuste circuit viel redelijk mee, maar daar zitten vermoedelijk ook Patrick zijn buitenspots op.
    Een apart circuit voor de badkamer is er niet dus had scheiden op de 30 mA dus ook geen zin, alle aardingen ook OK.
    Er zat dus maar één ding op, de 30 mA er van tussen en gans het huis na de 300 mA verliesstroomschakelaar zetten en het probleem was weg,
    dan nog eens gemeten wat het totaal verlies was met alles uit en kwam uit op een 8 watt naar de grond, voor een gans groot huis van +50 jaar oud is dat
    verwaarloosbaar, het was dus een optelling van verlies via netfilters en allerlei toestellen.
    Nu blijft enkel nog de vraag waarom twee verschillende elektriekers twee keer dezelfde fout hebben gemaakt door twee verliesstroomschakelaars
    in serie achter elkaar te zetten, ik vermoed dat het iets met gemak van keuring moet te maken hebben gehad.
    Een volledig huis met 230 volt buitenverlichting en heel wat toestellen achter een 30 mA zetten is nooit een goed idee.
    Laatst gewijzigd door demeyereg; 28 augustus 2020 om 11:39

Goed gedaan Geert.

Meten is dus duidelijk weten.

Die 2 diff's na elkaar is inderdaad vreemd. Nu zit de badkamer misschien niet op 1 aparte kring, maar als er 13 kringen zijn, dan kan je toch al op een andere manier opsplitsen zodat de badkamer (en enkele andere zaken) wel achter de 30mA zitten. Zo hebben ze het hier bij mij opgelost. De stopcontacten van de badkamer staan wel op een aparte kring, maar het lichtpunt niet. Dus staan nu alle lichtpunten achter de 30mA (de lichtpunten zijn 1 kring). Ok, een appartement dus geen ramp. Lijkt op een elektrieker die rap thuis wou zijn.

Al die lekken via filters lopen inderdaad op. En dat gaat er niet beter op worden.

Zou de keuze voor het in serie plaatsen niet geweest zijn om de badkamer toch achter 30mA te hebben zonder de leidingen aan te passen?
    Het is niet ideaal zoals nu bewezen, maar het is in theorie niet verboden om iets beter te beveiligen dan de minimale vereiste.
    Zo kon het in elk geval goedgekeurd worden.
    Het blijft wel wat prutswerk wat ze deden.
    Als ik het goed begrijp is er nu geen 30mA meer.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Pagina 5 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Regelmatig...
    Door jpjp in forum Dieren
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 8 maart 2007, 08:35
  2. KM 7D die regelmatig dienst weigert
    Door Rino van Uden in forum Camera's
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 16 juni 2006, 18:45