Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verliesstroomschakelaar valt regelmatig uit.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Verliesstroomschakelaar valt regelmatig uit.

    Kijk eens of er geen verbruikers op de 30mA aangesloten zijn die er volgens AREI niet op moeten.
    Een draad van een strijkijzer met een knik in is genoeg (niet dat je die draad niet beter vervangt natuurlijk).

    Comment


    • #17
      Re: Verliesstroomschakelaar valt regelmatig uit.

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Het is de 30 mA dat uitvalt
      Waar schrijft TS dat, kijk ik erover ?
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #18
        Re: Verliesstroomschakelaar valt regelmatig uit.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Waar schrijft TS dat, kijk ik erover ?
        In een e-mail. [emoji16]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Verliesstroomschakelaar valt regelmatig uit.

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          In een e-mail. [emoji16]
          Yep, ik heb Google Home, ik heb Alexa, ik heb Siri en ik heb Freddy
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #20
            Re: Verliesstroomschakelaar valt regelmatig uit.

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Yep, ik heb Google Home, ik heb Alexa, ik heb Siri en ik heb Freddy
            Die is goed. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Verliesstroomschakelaar valt regelmatig uit.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Die is goed. [emoji6]
              Update: het is nog niet voor 100% zeker gevonden.

              We hadden de stekker van de wasmachine uitgetrokken en deze ochten rond 7:00 uur sprong de stroom weer af....

              Nu heb ik wél gezien dat de airco op dezelfde kring staat als de wasmachine.

              Deze nacht stond er 1 airco op. ( te warmen )
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #22
                Re: Verliesstroomschakelaar valt regelmatig uit.

                Zet alles af (Diff.schakelaars en automaten) Zet de 300 mA terug op .Daarna al de automaten die achter die diff staan één voor één op
                Tot de aardlek afvalt. Valt hij niet af? Schakel dan de 30mA in en zet al de automaten op die achter deze aardlek staan. Bij deze handelingen moet de Diff afvallen op de kring die de fout geeft.
                Beter is nog dat je met een megger meet wanneer je automaat per automaat opzet.
                Dit kan niet met de spanning op ! de megger gaat kapot !

                Zoek bij kringen die vochtig kunnen worden (buitenlampen bv.)


                Johan

                P.S. airco en wasmachine op één kring is niet zo verstandig. De stroom gaat te hoog zijn bij samen inschakelen.

                Comment


                • #23
                  Re: Verliesstroomschakelaar valt regelmatig uit.

                  Oei dat is “Chinees” voor mij....
                  Nu ik heb in mijn bureau verschillende multistekkers ( stroomlatten) waar oa computer, laptop, NAS, printer, versterker .... in geplugd zijn.
                  Haalt het iets uit die 1 voor 1 even uit te pluggen en te zien wat de installatie doet ? Of kan zulk een multistekker op zich ook stuk gaan ?
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #24
                    Re: Verliesstroomschakelaar valt regelmatig uit.

                    Yep, eerst alles tot op de wandcontactdozen. ALLES eruit! Dan de eerste multistekker zonder toestellen erin, dan de toestellen 1 voor 1. en zo verder. Telkens wachten. Als je niet kan wachten, iemand laten nameten. Er zijn maar 3 zaken waar je controle over hebt: geld, tijd en middelen en je kan er maar 2 kiezen.

                    Divida et impera is de leuze.

                    Comment


                    • #25
                      Verliesstroomschakelaar valt regelmatig uit.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                      Zet alles af (Diff.schakelaars en automaten) Zet de 300 mA terug op .Daarna al de automaten die achter die diff staan één voor één op
                      Tot de aardlek afvalt. Valt hij niet af? Schakel dan de 30mA in en zet al de automaten op die achter deze aardlek staan. Bij deze handelingen moet de Diff afvallen op de kring die de fout geeft.
                      Enkel achter de 30mA heeft zin want de 300mA springt nooit af.
                      Dus beperkt.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Verliesstroomschakelaar valt regelmatig uit.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Nu ik heb in mijn bureau verschillende multistekkers ( stroomlatten) waar oa computer, laptop, NAS, printer, versterker .... in geplugd zijn.
                        Die met overspanningsbeveiliging kan naar de aarding lekken en de verliesstroomschakelaar doen springen.
                        Dat kan gebeuren bij overspanning of bij een mankement aan die module.
                        Ik zeg niet dat het dit is, het is één van de mogelijkheden.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Verliesstroomschakelaar valt regelmatig uit.

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Die met overspanningsbeveiliging kan naar de aarding lekken en de verliesstroomschakelaar doen springen.
                          Dat kan gebeuren bij overspanning of bij een mankement aan die module.
                          Ik zeg niet dat het dit is, het is één van de mogelijkheden.
                          En die zonder extra's kunnen natuurlijk ook problemen veroorzaken.
                          Dif. viel hier ook af en toe uit, terug opzetten en verder geen probleem.
                          tot na een paar weken het probleem bleef en de schuldige snel gevonden was.
                          Een nieuwe stekkerblok, de kinderveiligheid werkt met een veertje en dat was losgekomen en veroorzaakte een aardfout.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Verliesstroomschakelaar valt regelmatig uit.

                            Amai dat is hoopgevend.....er staat me nog een pak werk te wachten. ( Freddy knows
                            Maar ik heb mijnen Orbi toch al op een andere kring gezet: niks is zo frustrerend als het internet dat om de haverklap uitvalt. Nu kan ik ten minste nog op een tablet verder....
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #29
                              Re: Verliesstroomschakelaar valt regelmatig uit.

                              Dag Marc,
                              Geloof het of niet maar zoals even geleden gezegd is vandaag bij ons ook de beneden airco geplaatst.. Ik had de voeding reeds klaar gelegd en mijn installateur zei me dat hij voor de 2019 installaties richtlijnen van Daikin had gekregen om de units niet (meer) te voorzien van 30mA kringen omdat er onregelmatigheden waren in het gedrag vd ANDERE toestellen op die kring.
                              Ik kon me vanmiddag niet meer juist herinneren waarom ik dit zo interessant vond... Maar nu dus wel.

                              Ik was vandaag de laatste installatie voor zijn verlof maar ik wil dat gerust even checken voor u.. Of je belt hem zelf op met mijn complimenten.
                              Ik weet dat het raar klinkt want ik ben zelf ook 'niet praktiserende' elektrieker maar don't shoot the messenger.

                              Groeten,
                              Bart

                              Comment


                              • #30
                                Re: Verliesstroomschakelaar valt regelmatig uit.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                                Dag Marc,
                                Geloof het of niet maar zoals even geleden gezegd is vandaag bij ons ook de beneden airco geplaatst.. Ik had de voeding reeds klaar gelegd en mijn installateur zei me dat hij voor de 2019 installaties richtlijnen van Daikin had gekregen om de units niet (meer) te voorzien van 30mA kringen omdat er onregelmatigheden waren in het gedrag vd ANDERE toestellen op die kring.
                                Ik kon me vanmiddag niet meer juist herinneren waarom ik dit zo interessant vond... Maar nu dus wel.

                                Ik was vandaag de laatste installatie voor zijn verlof maar ik wil dat gerust even checken voor u.. Of je belt hem zelf op met mijn complimenten.
                                Ik weet dat het raar klinkt want ik ben zelf ook 'niet praktiserende' elektrieker maar don't shoot the messenger.

                                Groeten,
                                Bart
                                Hallo Bart,

                                Natuurlijk geloof ik je
                                Morgen ga ik nog een laatste keer alles in mijn bureau testen, maar als het dan niet opgelost wordt ga ik toch eens opnieuw contact opnemen met de installateur.
                                Het probleem is dat hier "teenentander" van electro in mijn bureau steekt....
                                Enne je weet het - altijd welkom voor een horloge-babbel hé
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

                                Comment

                                Working...
                                X