Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkoop op BD : een verkapte EBAY !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verkoop op BD : een verkapte EBAY !!

    Ik was in de running voor deze lens :


    Had hier 2x maal een bod gedaan maar de verkoper zou tegen deze avond om 20.00u laten weten wie het hoogste bod had gedaan ! Blijkbaar was ze al deze middag verkocht aan iemand anders .Vind het zeker niet fijn van de verkoper ons in het gewisse te laten en zijn afspraak niet na te komen !

    Nu de koper zal misschien gelijk of iets meer geboden hebben (2x hadden het zelfde bod gedaan ) maar ik persoonlijk vind het maar een verkapte ebay deze verkoop !
    Het pm'en vond de verkoper ook niet leuk wat hij vermelde in zijn topic !

    Ik vond het vroeger veel intressanter dat je bv online je bod kon doen , ja er waren die het topic stoorden en die zeker geen interesse hadden ,maar meestal ging de verkoop op een originele en correcte manier door !

    Soit , volgende week ga ik mijn Canon 70/200 F4 verkopen , 5 maand oud en je zal kunnen bieden . Als je mij PM'ed met een bod stuur ik je een pm na een uurke of 2 met de melding dat je moet hoger bieden,iemand heeft al een hoger bod gedaan ,zo kan ik dan zelf de prijs omhoog drijven !

  • #2
    Re: Verkoop op BD : een verkapte EBAY !!

    Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
    Ik was in de running voor deze lens :
    Groothoekzoom van Tokina voor Canon. Lens heeft lichte gebruikssporen; het glas is perfect en de lens is technisch tiptop in orde. De lens maakte deel uit van een set die ik zopas kocht en was in die zin een verplichte aankoop; moet nu plaats ruimen voor telezoom. foto's: http://www.pictureparking.com/pic/75080/mode/L/img


    Had hier 2x maal een bod gedaan maar de verkoper zou dit tegen deze avond om 20.00u laten weten wie het hoogste bod had gedaan ! Blijkbaar was ze al deze middag verkocht aan iemand anders .Vind het zeker niet fijn van de verkoper ons in het gewisse te laten en zijn afspraak niet na te komen !

    Nu de koper zal misschien gelijk of iets meer geboden hebben maar ik persoonlijk vind het maar een verkapte ebay deze verkoop !
    Het pm'en vond hij ook niet leuk wat hij vermelde in zijn topic !

    Ik vond het vroeger veel intressanter dat je bv online je bod kon doen , ja er waren die het topic stoorden en die zeker geen interesse hadden ,maar meestal ging de verkoop op een originele manier door !

    Soit , volgende week ga ik mijn Canon 70/200 F4 verkopen , 5 maand oud en je zal kunnen bieden . Als je mij PM'ed met een bod stuur ik je een pm na een uurke of 2 met de melding dat je moet hoger bieden,iemand heeft al een hoger bod gedaan ,zo kan ik dan zelf de prijs omhoog drijven !

    is dit zo verwonderlijk?
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: Verkoop op BD : een verkapte EBAY !!

      Of je kan iets plaatsen bij gezocht en dan afdingen als er verschillende reacties komen zodat je de goedkoopste kan kiezen.
      Voor jou is dit dan interessant maar misschien zullen de verkopers dit dan weer niet eerlijk vinden.

      Bij jou was het andersom. Eén verkoper en verschillende gegadigden. De verkoper beslist nog altijd zelf aan wie hij of zij verkoopt. Misschien is de manier waarop niet echt je dat maar die problemen kon je ook met het vroegere systeem hebben.

      Laat er je slaap zeker niet voor en zet je zoektocht verder. Je zal die lens nog wel ergens tegen komen. Ik wil er me ook nog wel zo eentje aanschaffen eigenlijk.
      Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

      Bezoek mijn foto's online

      Comment


      • #4
        Re: Verkoop op BD : een verkapte EBAY !!

        Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht

        Soit , volgende week ga ik mijn Canon 70/200 F4 verkopen , 5 maand oud en je zal kunnen bieden . Als je mij PM'ed met een bod stuur ik je een pm na een uurke of 2 met de melding dat je moet hoger bieden,iemand heeft al een hoger bod gedaan ,zo kan ik dan zelf de prijs omhoog drijven !
        'Moeten' is dwang. En wat indien men niet meer reageert?
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Verkoop op BD : een verkapte EBAY !!

          Ik heb bij de overgang naar het huidige systeem ook een pleidooi gehouden voor meer transparantie: bij voorbeeld:

          Verplicht meedelen van een vraagprijs, in plaats van op te roepen tot bieden.
          Meedelen hoeveel uiteindelijk geboden/betaald is

          (ik vind de topic niet meteen terug).

          E-bay is het dus NIET: dat is een transparant systeem dat zichtbaar maakt wie wat geboden heeft, en de meestbiedende verbindt zich om te kopen! Hier niet: iedereen doet wat hij wil, je kent de andere bieders niet (indien er zijn ). Ook de "meestbiedende" kan zonder probleem zijn staart intrekken. Ik zou zo een verkoper een tijd aan het lijntje kunnen houden met een genereus bod, enkele dagen op mijn gemak elders rondkijken, en dan nog altijd beslissen wat ik doe... desnoods minder bieden

          Comment


          • #6
            Re: Verkoop op BD : een verkapte EBAY !!

            originele en correcte manier?

            als ik mijn lens verkoop wil ik er zoveel mogelijk (binnen het redelijke) voor krijgen.
            net zoals jij als koper er zo weinig mogelijk voor wil geven.
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: Verkoop op BD : een verkapte EBAY !!

              ik weet niet of enkel het financiële uitmaakt bij verkoop op bd... bijvoorbeeld, als er iemand pm't: ik geef je zoveel en ik kom er vanavond nog om, en je bent blij dat je ervan verlost bent, waarom dan wachten op andere bieders?

              Ik denk dat je de verkoop op bd eerder kan vergelijken met de zoekertjes in de streek- of koopjeskrant... daar weet je ook niet waarom een ander 'm heeft...

              Comment


              • #8
                Re: Verkoop op BD : een verkapte EBAY !!

                ik vind ook dat het nieuw systeem op niks trekt .
                Had gemaild en pm voor een rugzak ,nooit een antwoord gekregen .
                Met dit systeem kunnen ze je eigenlijk aan het lijntje houden
                .

                Comment


                • #9
                  Re: Verkoop op BD : een verkapte EBAY !!

                  En ik vind het nieuwe systeem dan weer beter.
                  Minder gezever nu,en het is nog altijd de verkoper die beslist aan wie hij verkoopt.

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verkoop op BD : een verkapte EBAY !!

                    Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                    originele en correcte manier?

                    als ik mijn lens verkoop wil ik er zoveel mogelijk (binnen het redelijke) voor krijgen.
                    net zoals jij als koper er zo weinig mogelijk voor wil geven.
                    Helemaal juist en ook een eerlijke reactie of opmerking.

                    Verkopen of aanbiedingen zou men moeten beperken tot enkel de echte leden
                    of de mensen met de "groene bollekes".
                    Als ze er iets voor over hebben dan moeten ze maar betalend lid worden.
                    E-bay is ook niet gratis

                    Mag ik ze nepleden heten, die hier even komen binnenvallen, drie posts
                    plaatsen in de verkoop en daarna weer verdwijnen.
                    Verder zijn er ook mensen waarvan ik vermoed dat die thuis ganse kasten
                    vol hebben liggen met fotomateriaal en dat ze hier willen slijten.
                    Stroman of -vrouw spelen kan ook natuurlijk.
                    Ik ga bijv. morgen naar mijn fotoboer en regel wat met hem

                    Natuurlijk zijn deze voorbeelden geen bewijs dat men oneerlijk zou zijn.

                    Vind ook dat er zichtbaar mag geboden worden.
                    Wat we nu missen is een soort van sociale controle.
                    Ik wil er ook van uit gaan dat betalende leden elkaar niet gaan
                    beduvelen of in problemen zullen brengen.

                    Probleempje is wel dat er reacties kunnen volgen die rechtstreeks
                    niks met de verkoop te maken hebben en die aanleiding geven tot enz. enz.
                    Dat hebben we al gehad
                    Daarom zou ik liever zien dat dit hele gebeuren er enkel maar is voor
                    betalende leden.
                    Wat gaan we dan doen met "handelaars" die lid worden..?...
                    Staat beschreven in de regels dus.....
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verkoop op BD : een verkapte EBAY !!

                      Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                      ik weet niet of enkel het financiële uitmaakt bij verkoop op bd... bijvoorbeeld, als er iemand pm't: ik geef je zoveel en ik kom er vanavond nog om, en je bent blij dat je ervan verlost bent, waarom dan wachten op andere bieders?

                      Ik denk dat je de verkoop op bd eerder kan vergelijken met de zoekertjes in de streek- of koopjeskrant... daar weet je ook niet waarom een ander 'm heeft...
                      Er zijn ook bieders geweest die niks meer van zich hebben laten horen Stefaan.
                      Dat gebeurt ook he.
                      Of stel dat je een afspraak maakt met een aanbieder in de streek- of koopjeskrant,
                      je gaat er zelf heen en hoort dan dat alles reeds verkocht is...?
                      Dan krijg ik ook zin om daar iemand op zijn neus te slaan
                      Wat is er mis met een gegeven woord?
                      Last edited by theokus; 20 mei 2007, 22:03.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verkoop op BD : een verkapte EBAY !!

                        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                        als ik mijn lens verkoop wil ik er zoveel mogelijk (binnen het redelijke) voor krijgen.
                        net zoals jij als koper er zo weinig mogelijk voor wil geven.
                        Je bent dus duidelijk voorstander van een veilingsysteem, gericht op maximale opbrengst voor de verkoper.

                        Ik dacht dat het opzet op BD was: binnen de community mekaar de kans geven in "vertrouwen" iets aan te schaffen/te ruilen, tegen een weliswaar correcte prijs. In de sticky staat trouwens ook dat het aangeraden is een richtprijs te vermelden.

                        Indien je het onderste uit de kan wil kun je je spullen inderdaad beter op ebay gooien, waar je om te beginnen veel meer potentiële kopers hebt, en dus altijd ook een gek die er net iets meer voor geeft (ik zie regelmatig biedingen op tweedehandsartikelen tot BOVEN de nieuwprijs elders ).
                        Het is een keuze...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verkoop op BD : een verkapte EBAY !!

                          Dit systeem heeft zijn voordelen tov van vroeger. Ik was er ook sceptisch tegen, ivm met de sociale controle. En dat mis ik nog steeds.
                          Maar zou men dit systeem niet kunnen uitbreiden zoals op e-bay. Punten geven, zowel van de koper als van de verkoper uit.
                          Weet je automatisch als verkoper, of er vroeger al slechte ervaringen geweest zijn met de koper. En omgekeerd
                          To make your dreams come true, wake up

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verkoop op BD : een verkapte EBAY !!

                            Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                            Dit systeem heeft zijn voordelen tov van vroeger. Ik was er ook sceptisch tegen, ivm met de sociale controle. En dat mis ik nog steeds.
                            En zeggen dat we niets afgesproken hebben
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verkoop op BD : een verkapte EBAY !!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudi_S60 Bekijk bericht
                              Je bent dus duidelijk voorstander van een veilingsysteem, gericht op maximale opbrengst voor de verkoper.

                              Ik dacht dat het opzet op BD was: binnen de community mekaar de kans geven in "vertrouwen" iets aan te schaffen/te ruilen, tegen een weliswaar correcte prijs. In de sticky staat trouwens ook dat het aangeraden is een richtprijs te vermelden.

                              Indien je het onderste uit de kan wil kun je je spullen inderdaad beter op ebay gooien, waar je om te beginnen veel meer potentiële kopers hebt, en dus altijd ook een gek die er net iets meer voor geeft (ik zie regelmatig biedingen op tweedehandsartikelen tot BOVEN de nieuwprijs elders ).
                              Het is een keuze...
                              daarom zeg ik ook binnen het redelijke.
                              het redelijke op ebay is maximale winst
                              het redelijke op bd is dicht op een "prijs" maar wie legt die richtprijs vast?
                              foto als spiegel of als venster?

                              Comment

                              Working...
                              X