Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 4 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 82

Discussie: Verisure alarm

Standaard Verisure alarm

Heb 500 euro betaald voor een alarm van Verisure maar de meldkamer deed haar werk niet zoals het moest dus contract opgezegd. Nu dus een waardeloos alarm aan de muur hangen want niets werkt nog...
    Iemand een idee van hoe dit op te lossen ?

Mvg,

Paul.

Standaard Re: Verisure alarm

Wel weinig informatie om er iets zinnigs op te kunnen antwoorden. Niets werkt nog omdat je hebt opgezegd, is nogal logisch.
    Betrof het een technisch mankement, of heeft de meldkamer niet gereageerd op een alarm ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Wel weinig informatie om er iets zinnigs op te kunnen antwoorden. Niets werkt nog omdat je hebt opgezegd, is nogal logisch.
    Betrof het een technisch mankement, of heeft de meldkamer niet gereageerd op een alarm ?
    Ik heb de meldkamer opgezegd maar het alarm wat ik betaald heb werkt niet meer nu. Logisch lijkt me dat verre van. Mijn eigen alarm dat werkt gewoon niet meer omdat het vanop afstand werd geblokkeerd. Ik wil het gewoon kunnen aanzetten wanneer ik thuis vertrek en het kunnen uitschakelen als ik terug thuis kom.

Zal je leren om de kleine lettertjes van het contract niet te lezen. In onze residentie zitten een tiental eigenaars met hetzelfde probleem.
    Die hebben opgezegd omdat er geen actie wordt ondernomen, of het nu om een echt of een vals alarm gaat. In geval van alarm wordt de eigenaar pas na een dag of tien opgebeld. Zelf komen ze nooit ter plaatse kijken, en de politie wordt ook nooit verwittigd.
    Er was er zelfs één waarvan het alarm om de 10 minuten gedurende 1 minuut afging. Eigenaar is een Zweed die hier enkel 1 keer per jaar met vakantie komt.
    Ik ken enkel zijn naam, maar de centrale vroeg zijn contractnummer dat ik natuurlijk niet kende. Omdat ik het contractnummer niet kende, wou Verisure niet langskomen.
    Ik kreeg van hen de raad om de sirenekast met een hamer kapot te slaan

En wat zegt de installateur ervan als je melding maakt van een niet werkend systeem?
    Lijkt me logisch dat je de verkoper zijn technische dienst contacteert.

Je hebt de meldkamer opgezegd, maar heb je ook een eventueel onderhoudscontract opgezegd

In elk geval moet een alarm ook zonder meldkamer kunnen werken ... tenzij je een specifiek contract afgesloten had.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    En wat zegt de installateur ervan als je melding maakt van een niet werkend systeem?
    Lijkt me logisch dat je de verkoper zijn technische dienst contacteert.

Je hebt de meldkamer opgezegd, maar heb je ook een eventueel onderhoudscontract opgezegd

In elk geval moet een alarm ook zonder meldkamer kunnen werken ... tenzij je een specifiek contract afgesloten had.
    Er was geen onderhoudscontract enkel een contract van twee jaar met de meldkamer. Ik ben blijkbaar niet de enige die in de zak wordt gezet door Verisure.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimsamsara Bekijk bericht
    Er was geen onderhoudscontract enkel een contract van twee jaar met de meldkamer. Ik ben blijkbaar niet de enige die in de zak wordt gezet door Verisure.
    Maar heb je gevraagd om het op te lossen en weigeren ze?
    Je haalt wel aan dat het niet werkt, maar niet dat ze specifiek weigeren u te helpen het standalone te gebruiken.
    Ik heb de klachten even gelezen en blijkbaar zijn er verschillende codes ... eigenlijk de installateurscode en de gebruikerscode.
    De gebruikerscodes moet je kennen en moeten u in staat stellen het alarm stand-alone te gebruiken.
    Maar verder kennen wij uw contractvoorwaarden niet natuurlijk.

En wat deed de meldkamer verkeerd?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Dat je de remote app en internet niet meer kan gebruiken kan ik begrijpen aangezien dit een service van Verisure is.
    Dat het alarm niet meer werkt standalone zou ik niet aanvaarden (heb trouwens ook een Verisure alarm, wel met contract voor de meldkamer op de moment).

Maar heb je gevraagd om het op te lossen en weigeren ze?
    Je haalt wel aan dat het niet werkt, maar niet dat ze specifiek weigeren u te helpen het standalone te gebruiken.
    Ik heb de klachten even gelezen en blijkbaar zijn er verschillende codes ... eigenlijk de installateurscode en de gebruikerscode.
    De gebruikerscodes moet je kennen en moeten u in staat stellen het alarm stand-alone te gebruiken.
    Maar verder kennen wij uw contractvoorwaarden niet natuurlijk.

En wat deed de meldkamer verkeerd?
    Ze kunnen mij de code niet geven en mijn eigen code die ik gebruikt heb werkt niet meer. Volgens hen zou ook mijn badge nog moeten werken maar dat is ook het geval niet. De meldkamer belde mij in geval van alarm niet op en mijn schoonvader die op de lijst stond wanneer wij op vakantie waren, heeft nooit een oproep gekregen desondanks er twee keer alarm is geweest.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Dat je de remote app en internet niet meer kan gebruiken kan ik begrijpen aangezien dit een service van Verisure is.
    Dat het alarm niet meer werkt standalone zou ik niet aanvaarden (heb trouwens ook een Verisure alarm, wel met contract voor de meldkamer op de moment).
    Hou dat contract dan maar of je hebt ook een waardeloos systeem aan de muur...

Hou dat contract dan maar of je hebt ook een waardeloos systeem aan de muur...
    Is inderdaad wel degoutant als je de basisfuncties niet meer kan gebruiken...

Ze kunnen mij de code niet geven en mijn eigen code die ik gebruikt heb werkt niet meer. Volgens hen zou ook mijn badge nog moeten werken maar dat is ook het geval niet.
    Dus geven ee zelf aan dat het moet kunnen werken, dan is er niets verkeerd aan hun manier van werken ... enkel is er nu iets fout met de instellingen.
    Dan moet je waar je het aangekocht hebt een interventie vragen om uw systerm terug operatief te krijgen.

In al de reacties op de klachten geven ze ook aan dat de basisfuncties bruikbaar moeten zijn, ze zeggen toch nergens dat het niet bruikbaar is zonder meldkamer?

Als dat bij u wel zo is ... dan moet dit in orde gebracht worden.
    Weigeren ze support te verlenen als je vraagt dit op te lossen?

Dat ze de installateurscode niet geven kan ik nog begrijpen.
    Je moet niet hun code vragen, je moet vragen het systeem operatief te maken met uw eigen code en badge.

Valt het nog in de garantieperiode?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Kan je geen factory reset doen zodat alles terug naar fabrieksinstellingen gezet wordt.
    Daarna is de code terug zoals in de handleiding, vaak 1234... of zo.

Bij een deftig alarmsysteem kan dat, ik heb zo enkele jaren terug zelf een 'Bosch Easy Series' alarmsysteem geplaatst en door met een schroevendraaier of zo 2 pinnen in de centrale te verbinden kon je alles terugzetten naar fabrieksinstellingen, codes terug op 123...).

Er zijn deftige systemen zoals Bosh Easy Series, Jablotron 100, etc...
    Laatst gewijzigd door Sennheiser; 3 augustus 2016 om 15:34

Dus geven ee zelf aan dat het moet kunnen werken, dan is er niets verkeerd aan hun manier van werken ... enkel is er nu iets fout met de instellingen.
    Dan moet je waar je het aangekocht hebt een interventie vragen om uw systerm terug operatief te krijgen.

In al de reacties op de klachten geven ze ook aan dat de basisfuncties bruikbaar moeten zijn, ze zeggen toch nergens dat het niet bruikbaar is zonder meldkamer?

Als dat bij u wel zo is ... dan moet dit in orde gebracht worden.
    Weigeren ze support te verlenen als je vraagt dit op te lossen?

Dat ze de installateurscode niet geven kan ik nog begrijpen.
    Je moet niet hun code vragen, je moet vragen het systeem operatief te maken met uw eigen code en badge.

Valt het nog in de garantieperiode?
    Even terzijde de installateur is verplicht de installateurscode te geven aan de klant op het moment dat die deze wil kennen!

Ik werk zelf al 10 jaar in de sector, als een klant de installateurscode vraag krijgt hij deze.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fishione Bekijk bericht
    Even terzijde de installateur is verplicht de installateurscode te geven aan de klant op het moment dat die deze wil kennen!

Ik werk zelf al 10 jaar in de sector, als een klant de installateurscode vraag krijgt hij deze.

Probleem is dat veel installateurs (zeker vroeger) bij alle klanten dezelfde code gebruikten en deze dus niet willen vrijgeven om welgekende reden.
    Hier idem, meer dan 20 jaar dezelfde code gehad als andere klanten.
    Twee jaar geleden hebben ze die aangepast gebaseerd op het klantennummer.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Wij hebben voor alle klanten dezelfde en het moment dat de klant deze vraagt passen we deze aan naar de standaartcode

Als je deze praktijken leest... dan stel ik me toch stevige vragen bij de veiligheid. Terwijl dat net het doel moet zijn.

Iemand die ontslagen wordt (omdat hij bv ingebroken heeft), die kan bij iedereen het systeem zo maar plat leggen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Als je deze praktijken leest... dan stel ik me toch stevige vragen bij de veiligheid. Terwijl dat net het doel moet zijn.

Iemand die ontslagen wordt (omdat hij bv ingebroken heeft), die kan bij iedereen het systeem zo maar plat leggen?
    Normaal niet platleggen, wel aanpassen.

Als een alarm ingeschakeld is met de gebruikerscode (actief dus), dan mag de installateurscode niet bruikbaar zijn om het uit te schakelen.
    Enkel indien de gebruiker het alarm uitgeschakeld heeft, dan mag de installateurscode bruikbaar zijn.

Het is dus niet zo dat als jij je alarm opzet, dat een installateur met zijn code het alarm kan afzetten.
    Maar nooit kan 100% uitgesloten worden dat een installateur tijdens een onderhoud wat foefelt met het alarm ... een overbrugging is vlug gemaakt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Echt gebeurd, wel +- 20 jaar geleden :
    Bij een juwelier stapt de onderhoudstechnieker, ongevraagd , binnen voor een nazicht van het alarm systeem.
    Vermits het de technieker was die het systeem geïnstalleerd had en het onderhoud deed was er geen vuiltje aan de lucht.
    Hij was nog niet buiten of er kwam een telefoontje van de meldkamer met de melding van een stil alarm, de veiligheidsvragen, moet de politie komen? enz.
    Wat was er gebeurd?
    Die technieker was pas ontslagen en kwam doodleuk de interne code's van de systemen wijzigen. Saboteren eigenlijk.
    Bij een hele reeks klanten.
    De gewijzigde code was willekeurig gekozen.!!!!
    De man heeft achteraf wel een tijdje vastgezeten.

Daarmee dat wij onze installateurscode ook regelmatig eens aanpassen

Daarmee dat wij onze installateurscode ook regelmatig eens aanpassen
    In principe wordt 1 keer per jaar een onderhoud gedaan bij de klant, als je iemand zou ontslaan en dit als reden neemt om de code te veranderen ... dan zou het 1 jaar duren voordat alle klanten een andere code gekregen hebben, tenzij je maar 2 klanten hebt.
    Ik ken ook niet veel klanten die een installateur van alarmsystemen binnen zullen laten als daar geen onderhoud voor ingepland is, want bij mijn weten doet men dit steeds op afspraak.
    Bij sommige bedrijven zou dat misschien eens lukken, maar niet zo snel bij particulieren.

Trouwens, als de klant u toch binnenlaat omdat hij u vertrouwt, dan staat zijn alarm af.
    Als men de code niet meer zou kennen, dan doet men het systeem gewoon open en doet men een reset ... dat de sirene ondertussen afgaat, daar gaat de klant niets van zeggen want hij denkt dat het bij het onderhoud hoort.
    Wie echt kennis van zaken heeft en echt wil saboteren, die kan dat altijd en hoe opvallender hij dit doet, hoe minder argwaan de klant heeft.
    Een klant gaat echt niet de politie bellen omdat zijn alarm afgaat als de installateur ter plaatse is.

Het is even eenvoudig om er met de buitensirene vandoor te gaan, zelfs als het alarm aanstaat.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ik zou het ook niet meer nemen bij Verisure hoor, maar hang er nu wel aan vast....
    Ze (externe firma) pushen elk jaar (meestal onbeleefd nog ook blijkbaar dat dit verplicht is) voor een onderhoud (batterijen uitlezen en vervangen indien nodig)....Dat doe ik zelf wel ondertussen...

Je mag je systeem perfect zelf onderhouden hoor als particulier het is juist als je incert wil dat dit moet gebeuren door een erkende firma

Je mag je systeem perfect zelf onderhouden hoor als particulier het is juist als je incert wil dat dit moet gebeuren door een erkende firma

En dat laatste is net wat verzekeringen willen als een alarm verplicht is of als je er korting voor krijgt ... Incert.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Pagina 1 van 4 1 2 3 4 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Verisure beveiligingsfirma
    Door Ludovicus in forum Chit Chat
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 10 februari 2014, 11:24
  2. bewaking: verisure & securitas
    Door stroedel in forum Chit Chat
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 25 oktober 2011, 18:17