Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vergelijking macbooks

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vergelijking macbooks

    Hoi,

    Ik ben een student fotografie en ben van plan een macbook te kopen.
    Na wat wikken en wegen van wat apple aanbiedt (met een campuskorting) ben ik er nog steeds niet uit.
    Reviews lezen op het internet helpt amper, steeds vind ik andere pro's en con's.
    Enige assistentie?
    Hier zijn mijn verwachtingen en waar ik een oogje op heb.
    Hij moet voornamelijk basic bewerkingen aankunnen, de eerste raw bewerkingen,
    vooral voor 'on-the-road', flexibel in de campus zijn, klaslokaal, trein, etc.
    Ik heb al een stevige windows desktop als main computer voor de zware bewerkingen.
    Prijs is zeker en vast een belangrijk punt..
    optie 1: macbook air 13" - 1249,93 eur
    1.86GHz Intel Core 2 Duo
    4GB 1066MHz DDR3 SDRAM
    128GB Flash Storage
    Toetsenbord
    optie 2: macbook pro 13" - 1317,69 eur
    2.4GHz Intel Core 2 Duo
    4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB (2x4GB = +324,28 €)
    128GB solid-state drive
    Verlicht Toetsenbord
    SuperDrive 8x (gebruik ik niet)

    Wat ik me dan ook afvraag is de 'houdbaarheid' van bv flash geheugen, het is nieuw,
    het is snel maar ik ben niet van plan om de laptop al na 18 maanden te vervangen.
    hij moet wel eventjes mee kunnen..
    Is ssd een goede vervanger moest ik toch voor pro gaan? De gewone ATA drives zijn niet meer aan mij besteed.
    alvast bedankt voor alle raad

  • #2
    Re: vergelijking macbooks

    Waarom zou die solid state minder langer meegaan? Geen bewegende delen, dus... ik denk dat hij eerder langer zou moeten meegaan.

    Mijn consultants krijgen niks anders meer dan solid state laptops. Geen tijdverlies meer met opstarten.
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #3
      Re: vergelijking macbooks

      Toch redelijk eenvoudig hier, de opties die je geeft.

      Kiezen tussen: