Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verdomme telenet !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verdomme telenet !

    Zijn er hier nog die dat probleem hebben, 'k probeer een linux iso van 2 gig te downloaden, ik weet dat mijn data limiet ver op is, dat ik nog ergens een 2 gig heb (of iets minder ). Ik download 1 gig, en mijn download stopt !!!! Ik open mijn firefox, en ik krijg doodleuk een waarschuwing van telenet, dat ik ver aan mijn limiet zit, en dat ik moet bevestigen, dat ik wil doorgaan , gewoon even op ok klikken.
    Maar mijn download van 2 gig is wel in de helft onder broken (ja geen ftp of bittorent, gewoon een http download.... heeft zijn reden soit), en die kan niet meer hernomen worden. ik zit hier nu met een waardeloze download van iets meer dan 1 gig, en ik kan tot vrijdag wachten om opnieuw te beginnen


    Nog mensen, die deze ervaring hebben, zoveel down ik niet, maar af en toe gebeurt het dus eens
    To make your dreams come true, wake up

  • #2
    Re: Verdomme telenet !

    Ik ga soms ook over mijn limiet en bestel dan extra blokken van 1 gig. Op die paar euro kijk ik dan niet zo gauw.

    Ik weet niet hoe 't op PC zit, maar ik dacht dat onder safari een onvoltooide download gewoon wordt verdergezet vanaf het punt waar die zat en dus niet helemaal overnieuw moet beginnen. Misschien is er een applicatie op PC die dat net zo goed kan?
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

    Comment


    • #3
      Re: Verdomme telenet !

      downloadmanager gebruiken als je zo'n dingen doet jdm.

      en neem dit niet persoonlijk, maar euh:

      sucks to be you
      * Nikon D50 * Nikkor AF D 50mm f/1.8 * Sigma 18 - 125 mm DC * Sigma 70 - 300 APO DG *
      See something you like? take a shot!

      Comment


      • #4
        Re: Verdomme telenet !

        Ik raad je aan héél snel een downloadmanager als Reget of Getright te kopen of als trail te downloaden. Dit zal ja al die miserie besparen. Precies zoals jdm schreef.

        Comment


        • #5
          Re: Verdomme telenet !

          Ik gebruik internet download manager om zo'n zaken tegen te gaan. Maar je kan je ook al ellende besparen door in telenet die alarmen af te zetten, heb ik ook gedaan. Standaard krijg je een eerste alarm als je 90% gebruikt hebt geloof ik. Zet de alarms enkel op 100% en dan kom je zoiets al niet tegen.

          Comment


          • #6
            Re: Verdomme telenet !

            Je hebt je les geleerd, vanaf nu altijd een download manager gebruiken. Ik gebruik Free Download Manager (geen reklame, gewoon gratis en werkt perfect):
            Use Free Download Manager to download movies, torrents and other files at top speed!


            Groot voordeel van die managers is ook dat je meerdere connecties naar de server kan openen voor hetzelfde bestand. Het wordt dan bv. tot maximum in 20 delen gesplitst die allemaal tegelijk downloaden, zo haal ik op een Telenet Turbo lijn constant 2150KB/sec downloadsnelheid terwijl met 1 verbinding het minder constant gaat en eerder rond de 1200-1400KB/sec...
            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

            Comment


            • #7
              Re: Verdomme telenet !

              Ook nog een oplossing: op't werk downloaden en op een CD/DVD branden of een externe HD meebrengen
              Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

              Comment


              • #8
                Re: Verdomme telenet !

                Oorspronkelijk geplaatst door Koyaanisqatsi Bekijk bericht
                op't werk downloaden en op een CD/DVD branden of een externe HD meebrengen
                Uw werkgever leest niet mee ? Of jij denkt dat hij niet kan googlen op jouw naam ? succes

                Comment


                • #9
                  Re: Verdomme telenet !

                  Oorspronkelijk geplaatst door ct54332 Bekijk bericht
                  Uw werkgever leest niet mee ? Of jij denkt dat hij niet kan googlen op jouw naam ? succes
                  Zijn werkgever is PZ Lier, is blijkbaar Politie Lier... tja... kunnen zich alles permitteren zeker?
                  Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verdomme telenet !

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                    Zijn werkgever is PZ Lier, is blijkbaar Politie Lier... tja... kunnen zich alles permiteren zeker?
                    heb dit ook op google gezien.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verdomme telenet !

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                      Zijn werkgever is PZ Lier, is blijkbaar Politie Lier... tja... kunnen zich alles permitteren zeker?
                      Het smileyke is blijkbaar niet goed doorgekomen... Moest het allemaal zo makkelijk gaan...

                      Bijna niemand kan hier USB sticks gebruiken, er zijn hier ook maar enkele PC's waar een CD-brander insteekt, PC's die op een apart netwerk staan dat niet aan het internet MAG gekoppeld worden. De meeste internet PC's zijn afgedankte ISLP PC's die een 2de leven krijgen, er zit ook geen CD-brander in. Nieuwere laptops op dat netwerk hebben wel een CD-writer, echter, bijna niemand heeft genoeg privileges om CD's te branden.

                      Wat wel al eens kan gebeuren: wij hebben hier ook een paar Linux-servers draaien, dus die iso's moeten sowieso worden gedownloaded om hier te kunnen installeren. Ik geef toe dat we (systeembeheerders) ook al eens zo'n CDtje meenemen om bij ons thuis te bekijken en te intalleren. De CD's komen daarna mee terug, ook al downloaden we de nieuwste versie als we een nieuwe server moeten installeren.
                      Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verdomme telenet !

                        Oorspronkelijk geplaatst door Koyaanisqatsi Bekijk bericht
                        Ook nog een oplossing: op't werk downloaden en op een CD/DVD branden of een externe HD meebrengen
                        Ja jong, 'k zit op de baan, als ik met mijn 3g verbinding, wat iso's ga beginnen leechen, zal mijn werkgever niet echt content zijn 'k vrees dat ze ons dan bij belgacom ook op small band gaan zetten

                        'k ga die download manager eens installeren, dat ik vanacht kan beginnen downloaden

                        Maar mijn verwijt naar telenet blijft wel. Een mens heeft 10 gig, dat hij mag downloaden, en op 9 geven ze een waarschuwing, allemaal goed en wel, maar waarom stoppen ze dan alle verkeer met die waarschuwing En dan moet je nog bevestigen ook, om verder te kunnen.
                        't is niet logisch, ik heb niks misdaan, ik ging normaal zelfs niet over mijn limiet.
                        To make your dreams come true, wake up

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verdomme telenet !

                          Hey,

                          Ik gebruik Star Downloader, gratis en werkt perfect.
                          Ik weet zelfs niet hoe ik daaraan gekomen ben.

                          Telenet is nu toch 12 gig, niet? Bij mij toch...

                          Greetz,
                          peeke
                          ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verdomme telenet !

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peeke Bekijk bericht
                            Telenet is nu toch 12 gig, niet? Bij mij toch...
                            Yup, 10 GiB download, 2 GiB upload, maar na de reset van april is het gewoon 12 GiB, eender voor wat je het gebruikt.
                            Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verdomme telenet !

                              btw, is dat bij telenet nog altijd zo, 's nachts aan halve prijs downloaden, dat wat je 's nacht binnen haalt, maar voor de helft telt ?
                              To make your dreams come true, wake up

                              Comment

                              Working...
                              X