Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 24 van 24

Standaard Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

Ik kocht nu een Finish Powerball classic all in 1 grote doos met 120 tabletten, om een merk te hebben en bij een grote doos goedkoper.
    Vroeger heb ik er nog van de Action gekocht, maar ik merk niet echt een verschil met een merk. Soms giet ik in de lade ook wat glansmiddel.
    Zijn er ooit onafhankelijke tests gebeurd tussen vaatwastabetten vb door Testaankoop of andere als er enig verschil is qua geur / blink / properheid?

Qua wasmiddel gebruikte ik eerst caps, makkelijk maar komt duurder uit, nu terug vloeibare wasgel, deze keer Silan (promo 1+1 gratis onlangs bij Heijn) of ik koop een ander merk in promo.
    Daar heb ik ook niet direct een favoriet, jullie wel ?

Qua wasverzachter heb ik een vast product en gebruik ik Robijn Jasmijn/Sandelhout, deze ruikt het best.
    Misschien enkel deze topic voor de andere vrijgezel mannen hier

Standaard Re: Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

Voor vaatwastabletten verkiezen wij de Dreft Platinum Plus. Deze steken er met kop en schouders bovenuit wat betreft glanzend eindresultaat. Met andere tabletten hebben we steeds doffe potten en pannen.
    Op Bol.com vind je ze meestal aan promo prijzen.
    BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Voor de was gebruik ik Formil Color van de Lidl, en voor de afwas (met de hand, ik heb geen afwasmachine) gebruik ik meestal Dreft.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
    Voor vaatwastabletten verkiezen wij de Dreft Platinum Plus. Deze steken er met kop en schouders bovenuit wat betreft glanzend eindresultaat. Met andere tabletten hebben we steeds doffe potten en pannen.
    Op Bol.com vind je ze meestal aan promo prijzen.
    Hier idem, Dreft platinum zijn absoluut de beste. Ik koop ze bij 123schoon.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Ik koop wat er in reclame staat in de colruyt met een lichte voorkeur naar de Dreft platinum plus voor de vaatwas. Voor de was gebruik ik ook tabletten, al wat gemakkelijk is.
    Life is beautiful, take pictures to remember

Sinds een paar jaar de echt goedkope W5 tabletten van Lidl (van toen ze als beste prijs-kwaliteit uit TA kwamen).
    Zeer goeie resultaten (natuurlijk aangevuld met een spoelglans product). Geen last van vlekken of dofheid.
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5
    12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Hangt er van af van wie er de afwas doet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Hangt er van af van wie er de afwas doet.
    Mijn machine
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5
    12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Ben al jaren tevreden gebruiker van de Ecover classic tabletten in combinatie met apart Sun zout en Sun glansmiddel
    Mijn vriendin zweert bij de All-in-One van Dreft

Nooit geen tabletten meer hier wegens te corrosief voor de machine. Enkel het klassieke afwaspoeder, zout en glansspoelmiddel allemaal in hun eigen doseervak

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Nooit geen tabletten meer hier wegens te corrosief voor de machine. Enkel het klassieke afwaspoeder, zout en glansspoelmiddel allemaal in hun eigen doseervak
    Inderdaad, bij Miele raden ze het gebruik van tabletten ook af.
    Volgens hun is dat soort oplosbaar buideltje niet goed voor de machine, blijkt dat dat spul niet volledig oplost en voor aanladen zorgt in de niveauschakelaars die het waterniveau sturen.
    Deze info komt van een vriend die reeds jaren service technieker is bij Miele.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Volgens hun is dat soort oplosbaar buideltje niet goed voor de machine, blijkt dat dat spul niet volledig oplost en voor aanladen zorgt in de niveauschakelaars die het waterniveau sturen.
    Deze info komt van een vriend die reeds jaren service technieker is bij Miele.
    Straf dat Miele dan zelf dit soort tabletten aanbeveelt en verkoopt.

De recentste machines zijn daar met de PowerDisk ook op gebaseerd.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Straf dat Miele dan zelf dit soort tabletten aanbeveelt en verkoopt.

De recentste machines zijn daar met de PowerDisk ook op gebaseerd.
    Ik kan ook maar zeggen wat hij zei, beter poeder gebruiken of tablets zonder dat oplosbaar velletje er rond, omdat dat velletje op bepaalde plaatsen een slijmerig residu achter laat waar ze soms miserie mee hebben.

Maar zoals gewoonlijk weet U het beter dan een technieker die vele jaren service deed bij Miele.

Maar zoals gewoonlijk weet U het beter dan een technieker die vele jaren service deed bij Miele.
    Ik geef gewoon weer wat Miele van producten verkoopt en aanbeveelt, niet meer, niet minder.
    Mijn reactie kwam vooral op het volgende:
    Mochten tabletten voor zoveel problemen zorgen, dan zou dat zeker in de aanbeveling staan (handleiding, website, verkoper, ...).
    Onze verkoper is zelf ook een erkend Miele, Bosch en Siemens hersteller, die raadt het gebruik van tablets zelfs aan omdat de dosering altijd correct is en er geen vergissingen van producten gebeuren.
    Hier zelf al altijd tabletten gebruikt en het werkt nog steeds correct na ongeveer 20 jaar.
    Producten van een gekend merk gebruiken zal al een goed begin zijn zeker?
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 7 januari 2021 om 10:24
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ik geef gewoon weer wat Miele van producten verkoopt en aanbeveelt, niet meer, niet minder.
    Mochten dergelijke tabletten voor zoveel problemen zorgen, dan zou dat zeker in de aanbeveling staan (handleiding, website, verkoper, ...).
    Onze verkoper is zelf ook een erkend Miele, Bosch en Siemens hersteller, die raadt het gebruik van tablets zelfs aan omdat de dosering altijd correct is en er geen vergissingen van producten gebeuren.
    Hier zelf al altijd tabletten gebruikt en het werkt nog steeds correct na ongeveer 20 jaar.
    Producten van een gekend merk gebruiken zal al een goed begin zijn zeker?
    Jaja t'is goed, je weet het dus zoals gezegd beter dan wat de Miele technieker met vele jaren ervaring aanraad.
    Miele maakt zelf geen tabletten of poeders maar kan/mag het zichzelf niet permitteren bepaalde leveranciers
    van wasproducten af te wijzen of te ontraden.
    Maar maak je niet druk Freddy, ik zwijg weeral.....

Jaja t'is goed, je weet het dus zoals gezegd beter dan wat de Miele technieker met vele jaren ervaring aanraad.
    Miele maakt zelf geen tabletten of poeders maar kan/mag het zichzelf niet permitteren bepaalde leveranciers van wasproducten af te wijzen of te ontraden.
    Maar maak je niet druk Freddy, ik zwijg weeral.....
    Kan dezelfde reactie geven, jij kent ook altijd toevallig iemand van wie je het horen zeggen hebt.
    Ik heb ook niet gezegd dat ik het beter weet, ik geef enkel aan dat Miele zelf tabletten verkoopt en ze aanbeveelt.

Of Miele de producten zelf maakt of niet staat hierbuiten, ze verkopen er met hun merknaam op.

En in elk bedrijf is er altijd een meningsverschil tussen verkoop en repair ... de ene ziet het geld binnen komen, de andere het werk.

Beter zou zijn om te weten welk merk van tabletten problemen geeft, een algemeen probleem zal dat zeker niet zijn bij de betere merken ... al maken die ook allemaal niet zelf hun producten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Hier ook: poeder, zout en vloeibaar glansspoelmiddel elk apart.
    En naar gelang de hoeveelheid en de vervuilingsgraad van de vaat meer of minder poeder.
    En dat op aanraden van de Siemens-technieker.

Canon EOS Digital
    BD0479BE

volgens ta
    beste koop en beste van de test : w5 (lidl) 0,06 eur per dosis score 76
    una (aldi) 0,07 eur per dosis score 75
    dreft platinul plus all in one 0,46 eur per dosis score 71

groetjes

peter

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Kan dezelfde reactie geven, jij kent ook altijd toevallig iemand van wie je het horen zeggen hebt.
    Door mijn job en technische interesse ken ik tientallen mensen in de elektronische en mechanische sector waar ik nog steeds goede contacten mee heb Freddy.
    Op een discussie over computers ed. zal je mij nooit zien reageren.

Zou er dan toch iets van aan zijn? En er wordt hier in de tweede link over blokjes in twee breken gepraat,
    niet hetzelfde als die dingen in een soort oplosbaar plastiek die een residu achter laten dat soms kruipt en
    kleine openingen kan verstoppen zoals de membraan niveauschakelaars.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Sinds een paar jaar de echt goedkope W5 tabletten van Lidl (van toen ze als beste prijs-kwaliteit uit TA kwamen).
    Zeer goeie resultaten (natuurlijk aangevuld met een spoelglans product). Geen last van vlekken of dofheid.
    Hier idem! zonder glansproduct zijn ze in vergelijking met de dreft premium plus duidelijk doffer! maar met apart glansproduct merken wij hier geen verschil!!
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Zou er dan toch iets van aan zijn? En er wordt hier in de tweede link over blokjes in twee breken gepraat,niet hetzelfde als die dingen in een soort oplosbaar plastiek die een residu achter laten dat soms kruipt en kleine openingen kan verstoppen zoals de membraan niveauschakelaars.
    Er zijn uiteraard meerdere soorten tabletten, met oplosbare folie, met te verwijderen zakje en zonder iets rond.
    Plastiek is dat eigenlijk niet maar wel PVOH.
    Idealiter moet het water warm genoeg zijn om vlot op te lossen (60°).

Maar stel dat het ooit eens zou gebeuren dat een stukje niet oplost ... hoe groot is de kans tegenover eventuele etensresten die mee in de vaatwasser geraken?
    Een rijstkorrel, een erwt, stukje sla, ... dat vergaat nog veel minder snel dan zo’n folie.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Toevallig deze week eens een tip uitgetest om de frituurketel proper te maken door er een vaatwastablet in te gooien (nadat de olie eruit is natuurlijk ) Wel, zo'n Dreft tablet lost al op zodra het in water terecht komt ook al is dat maar handwarm. Na een paar minuten niets meer van terug te vinden. Zoals Freddy schreef, ik denk dat er andere zaken meer problemen kunnen geven in de machine. Als dat echt problemen zou geven was er al wel actie ondernomen of tenminste een waarschuwing of aanbeveling terug te vinden. Het wateroplosbare wc-rolletje is er ook niet lang geweest. Nu die techniekers maken soms de verkeerde veronderstellingen ook hé. Geen printpapier van de GB voor uw laserprinter! Tanken bij de BP is slecht voor de motor! Die autobanden van Michelin gaan veel sneller lek! Enfin, steeds met de beste bedoelingen maar door bepaalde ervaringen ook verkeerde conclusies trekken. Zoals je in een andere topic over CPU kan lezen dat AMD problemen heeft met oververhitting, tja, die ervaring heb ik ook gehad in de jaren negentig (?) en sindsdien enkel nog Intel CPU hier. Je hebt soms maar een kleine aanzet nodig.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Wij gebruiken afwisselend Finish en Dreft All In One in de Miele vaatwasser.
    Maar ik heb eens vergeten om er een tablet in te steken en de afwas kwam er even proper uit als altijd.
    Tassen en borden worden meestal afgespoeld voor ze de machine ingaan, maar dat is eigenlijk niet nodig.
    Normale programma duurt 2h32, maar in eco mode slechts 1h25. Geen verschil te zien in het resultaat.

Soortgelijke discussies

1. vaste hand?
    Door kurtvandeweerdt in forum Chit Chat
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 11 juni 2007, 17:21
  2. Vaste F waarde
    Door Robbert1978 in forum Objectieven
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 9 juli 2005, 14:21
  3. Vaste vijverbezoeker.
    Door Bjorn_oostende in forum Macro & Close-Up
    Reacties: 5