Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vandaag heb ik het nog eens gedaan..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vandaag heb ik het nog eens gedaan..

    naar de cinema geweest. En ik heb het me niet beklaagd. Samen met mijn eega naar de film "Intouchables". Wat een pracht van een film. Die hem nog niet gezien heeft, zeker gaan kijken.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

  • #2
    Re: Vandaag heb ik het nog eens gedaan..

    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    naar de cinema geweest. En ik heb het me niet beklaagd. Samen met mijn eega naar de film "Intouchables". Wat een pracht van een film. Die hem nog niet gezien heeft, zeker gaan kijken.
    Op de laatste rij gaan zitten?
    D90 - D70 - F80 + glas

    Comment


    • #3
      Re: Vandaag heb ik het nog eens gedaan..

      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Op de laatste rij gaan zitten?
      Dat ik niet voor de film naar de cinema ging, is al een tijdje geleden.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #4
        Re: Vandaag heb ik het nog eens gedaan..

        Titel deed me denken aan Robert Stack
        Scheelt maar een lettertje.



        Toch straffe gasten die Robert 's
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Vandaag heb ik het nog eens gedaan..

          Een plaats waar ik niet meer naartoe ga, de cinemazaal. Mijn laatste bezoek, jaren geleden is héél slecht geweest.
          Een rij achter ons zaten een groep jongeren die maar niet ophielden met babbelen en leute maken en met hun gsm bezig tijdens de voorstelling dat al veel mensen in de zaal zich er aan begonnen te ergeren.
          Een paar keer beleefd gevraagd om wat stiller te zijn zodat we konden in stilte naar de film kijken, maar ze lachten ons uit in de plaats.
          Ik heb me dan enorm moeten inhouden of ik had er ene vast en het zou zijn beste dag niet geweest zijn.
          Gelukkig heeft mijn vrouw me tegengehouden en hebben we dan maar samen de zaal verlaten. Achter ons gingen er nog mensen weg.
          Heb geen klacht ingediend bij de receptie en daar heb ik wel spijt van gehad. En ik vraag me ook af of het iets zou uitgemaakt hebben?
          Enfin, we moeten ze niet allemaal over dezelfde kam scheren, maar wil geen tweede keer zo iets meemaken. We gingen ten tijde zo 'n 2 a 3 keer naar de cinema per jaar.
          Dus nu niet meer.
          Een filmke bestellen bij telenet, en knus in de zetel thuis genieten van de film

          groeten,
          wistofus
          Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
          iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
          Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

          Comment


          • #6
            Re: Vandaag heb ik het nog eens gedaan..

            wel wistofus, ik heb net dezelfde ervaringen gehad.
            Ik dacht even, ik ga er in dit topic niet over beginnen om de zuurtegraad niet te doen stijgen.
            maar nu jij erover begint, sluit ik me daarbij aan.
            In grote zalen zoals de Metropolis in Antwerpen, kwam het zelfs voor dat bepaalde jongeren (je weet wel) popcorn en cola door de zaal zwierden en mensen regelrecht naar buiten pestten.
            als reactie zijn er meer stewards ingezet, die je tijdens de film kan oproepen door een sms te sturen naar een speciaal daarvoor dienend nummer.
            Op de parking hebben ze zelfs een tijdje patrouilles te paard ingezet, om vandalenstreken en aanrandingen te vermijden.
            het is dus al ver gekomen.
            straffer nog: tijdens een bepaalde oorlogsfilm, begonnen de jongeren in de zaal te applaudiseren en te juichen als er een Amerikaan werd neergeschoten.
            Wat mij ook bijzonder tegen de borst stoot is de gescheiden filmuurtjes, mannen en vrouwen apart, onder druk van je weet wel.
            (in navolging van de gescheiden zwemuurtjes in de zwembaden).
            daarom ga ik al sinds jaren niet meer naar de grote zalen.
            enkel naar kleine cultcinema's.
            daar blijven de jongeren weg.
            je moet alleen wel voor de stijl films zijn die ze daar draaien, maar dat is voor mij geen probleem.

            Comment


            • #7
              Re: Vandaag heb ik het nog eens gedaan..

              @control-z
              mijn ervaringen zijn al van een paar jaar geleden. Het was hier in Kortrijk in de Kinepolis.
              Maar dat het daar in Antwerpen al zo erg is, daar schrik ik van.
              Ik vraag me eigenlijk af waar mensen van onze leeftijd 45-plussers nog naartoe kunnen als die specifieke jeugd daar ook naartoe gaat.
              Wat we nu veel doen is inderdaad naar de "kleine" zaal gaan en genieten van een optreden
              van Soulsister, Jean Blaute en Melaerts, Houtekiet en De leeuw of nu deze week van Raymond van het Groenewoud. Steeds prachtige optredens met weinig maar respectvol publiek.
              Is er dan niet veel respect meer van de jeugd die we nu hebben?
              Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
              iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
              Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

              Comment


              • #8
                Re: Vandaag heb ik het nog eens gedaan..

                Hasta La Vista en Groenten uit Balen vond ik wel 2 fijne belgische films !
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #9
                  Re: Vandaag heb ik het nog eens gedaan..

                  Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  wel wistofus, ik heb net dezelfde ervaringen gehad.
                  Ik dacht even, ik ga er in dit topic niet over beginnen om de zuurtegraad niet te doen stijgen.
                  maar nu jij erover begint, sluit ik me daarbij aan.
                  In grote zalen zoals de Metropolis in Antwerpen, kwam het zelfs voor dat bepaalde jongeren (je weet wel) popcorn en cola door de zaal zwierden en mensen regelrecht naar buiten pestten.
                  als reactie zijn er meer stewards ingezet, die je tijdens de film kan oproepen door een sms te sturen naar een speciaal daarvoor dienend nummer.
                  Op de parking hebben ze zelfs een tijdje patrouilles te paard ingezet, om vandalenstreken en aanrandingen te vermijden.
                  het is dus al ver gekomen.
                  straffer nog: tijdens een bepaalde oorlogsfilm, begonnen de jongeren in de zaal te applaudiseren en te juichen als er een Amerikaan werd neergeschoten.
                  Wat mij ook bijzonder tegen de borst stoot is de gescheiden filmuurtjes, mannen en vrouwen apart, onder druk van je weet wel.
                  (in navolging van de gescheiden zwemuurtjes in de zwembaden).
                  daarom ga ik al sinds jaren niet meer naar de grote zalen.
                  enkel naar kleine cultcinema's.
                  daar blijven de jongeren weg.
                  je moet alleen wel voor de stijl films zijn die ze daar draaien, maar dat is voor mij geen probleem.
                  Ik moet in alle eerlijkheid bekennen,
                  dat ik mij 1 keer laten kennen heb..
                  leeg fles belandde op mijn hoofd...
                  en heb zonder al teveel nadenken het flesje kei hard terug gekatapulteerd (op de persoon van wie het kwam)...
                  Kereltje van 16 heeft nadien nog wat staan roepen en tieren naar mij...

                  Ik (als jeugd zijnde want de veralgemening is groot) heb er ook enorm last van, het gebabbel, gsm-geluid, overdreven chips-eterij... het verpest toch de film...
                  Onlangs naar Sherlock Holmes 2 gaan kijken... en ik kreeg het echt op mijn zenuwtjes...

                  Ik kijk veel liever dan thuis een filmpje van de digibox, met projector en wat extra boxen... Het is een beetje de woonkamer ombouwen, maar 't is zo genieten...

                  de laatste film die ik in de cine echt de moeite vond was eigenlijk "into the wild"...
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vandaag heb ik het nog eens gedaan..

                    Goed dat dit probleem ook eens aan het licht komt.
                    Wist echter niet dat het een algemeen probleem was in de cinemazalen.
                    Als ik zou zeker zijn dat gelijk welke film in de cinemazaal, want daar heb je
                    nog steeds de beste kwaliteit van beeld en geluid, in alle rust zou verlopen, wel dan ga ik direkt terug naar de zalen.

                    groeten,
                    wistofus
                    Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
                    iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
                    Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vandaag heb ik het nog eens gedaan..

                      Wat mij stoort is dat het geluid zo hard staat in de filmzalen ! Zelfs als je op de achterste rij gaat zitten, is het vaak niet te harden. En ik ga dan nog vaak naar luide concerten, dus dat wil al wat zeggen.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vandaag heb ik het nog eens gedaan..

                        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Ik moet in alle eerlijkheid bekennen,
                        dat ik mij 1 keer laten kennen heb..
                        leeg fles belandde op mijn hoofd...
                        en heb zonder al teveel nadenken het flesje kei hard terug gekatapulteerd (op de persoon van wie het kwam)...
                        Kereltje van 16 heeft nadien nog wat staan roepen en tieren naar mij...

                        Ik (als jeugd zijnde want de veralgemening is groot) heb er ook enorm last van, het gebabbel, gsm-geluid, overdreven chips-eterij... het verpest toch de film...
                        Onlangs naar Sherlock Holmes 2 gaan kijken... en ik kreeg het echt op mijn zenuwtjes...

                        Ik kijk veel liever dan thuis een filmpje van de digibox, met projector en wat extra boxen... Het is een beetje de woonkamer ombouwen, maar 't is zo genieten...

                        de laatste film die ik in de cine echt de moeite vond was eigenlijk "into the wild"...
                        oei is het al zo erg met mijn generatie.

                        Tijden geleden dat ik nog eens naar de cinema ben geweest, morgen misschien opnieuw om het einde van de examens te vieren maar ...
                        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                        hier vind je mijn foto's en hier ook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vandaag heb ik het nog eens gedaan..

                          ik noem geen generatie "erg" hoor,
                          het was toevallig iemand van +/- 16

                          de volwassene naast mij die 10 bifi-worsten naar binnenspeelde en de gezellige boer erbij liet,
                          vond ik minstens even erg
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vandaag heb ik het nog eens gedaan..

                            tja mensen..bezuinigen hè.
                            er zijn geen suppoosten meer .
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vandaag heb ik het nog eens gedaan..

                              [Mod-LesC]Zo kan zelfs 'n keertje naar de cinema gaan ontaarden in een maatschappelijke discussie. Ik houd deze topic nog even open, maar tevens nauwkeurig in de gaten!
                              (blij dat ik nog eens een zeugma kon gebruiken)[/Mod]
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X