Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vakantieplannen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vakantieplannen...

    Mijn vriend en ik willen last-minute vertrekken voor een weekje RUST.
    We zijn ah kijken voor Turkije, maar die prijzen zijn al erg gestegen sinds een paar jaar geleden
    Weet iemand nog een bestemming, niet te ver vliegen om toch iets van je weekje vakantie over te houden, goed weer en schappelijk van prijs?

    Alle tips zijn welkom!

    (Natuurlijk moet er ook wat te fotograferen vallen hè! )
    Dikke knuf! Eve'ke -xxx-
    Canon EOS450D - EF-S 18-55 | Sigma 150mm F2.8 APO MACRO DG
    Check: www.rediers.be/gallery - gratis fotoalbums met "direct linking"

  • #2
    Re: vakantieplannen...

    Kroatië?
    Zeer mooi, zonnig, mooie stranden maar ik heb geen idee van een prijskaartje echter...
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

    Comment


    • #3
      Re: vakantieplannen...

      Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
      Kroatië?
      Zeer mooi, zonnig, mooie stranden maar ik heb geen idee van een prijskaartje echter...
      Alhoewel, op dit moment ziet het er daar ook niet zo denderend uit.
      Precies nogal onweerachtig, maar toch een graad of tien warmer dan in het herfstige België.
      Bulgarije (Zwarte zeekust) ziet er volgens weeronline.be vanaf volgende week maandag wat beter uit.

      Maar ja, een mens zou alles doen om die eindeloze herfst hier te ontvluchten.

      Alvast hier lekker de verwarming terug aangestoken.....
      Last edited by nete; 6 juni 2008, 14:26.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: vakantieplannen...

        Ik vrees dat het op dit eigenste moment nergrens echt stabiel is...
        Ikzelf woon in Zuid-Frankrijk, departement Aude in de Languedoc-Roussillon, en zelfs wij kunnen 's avonds nog niet genieten van ons terras. Chauffage staat ook nog aan en als ge weg gaat neemt ge beter voor alle zekerheid ne praplu mee.
        't Weer staat volledig op zijne kop, overal...
        Wilde echt goe weer dan moet ge naar Ethiopië, maar daar schijnen bij de excursies de lunchpakketten van de hotels nogal klein te zijn uitgevallen...
        Stel je kritieken niet te scherp...
        Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

        Comment


        • #5
          Re: vakantieplannen...

          Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
          't Weer staat volledig op zijne kop, overal...
          Men zou het moeten gaan geloven: we hebben meestal een kort geheugen, want wat hebben we sinds begin vorig jaar gekregen ? 4 weken zomer in april, dan 11 maanden min of meer herfst, dan 10 dagen zomer begin mei en nu weeral bijna een maand grijs, grijs, grijs. Eén of andere verloren gelopen lentedag daargelaten (die we dan met een pak overstromingen moeten bekopen). Om er moedeloos van te worden.

          Ik mag nog niet te hard klagen, want mijn zoon (woont in de US) kwam hier op 10 mei trouwen, midden in de zomer 2008.

          Maar da's allemaal off topic en helpt Eve niet verder.

          Misschien het zuiden van Groenland, momenteel ongeveer dezelfde temperaturen als hier. (13 graden in Narssarssuaq, 13,8 hier ter plaatse).

          Uiteindelijk ziet Turkije er nu best leuk uit qua weer.
          Last edited by nete; 6 juni 2008, 16:52.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: vakantieplannen...

            Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
            Ik vrees dat het op dit eigenste moment nergrens echt stabiel is...
            Ikzelf woon in Zuid-Frankrijk, departement Aude in de Languedoc-Roussillon, en zelfs wij kunnen 's avonds nog niet genieten van ons terras. Chauffage staat ook nog aan en als ge weg gaat neemt ge beter voor alle zekerheid ne praplu mee.
            't Weer staat volledig op zijne kop, overal...
            Wilde echt goe weer dan moet ge naar Ethiopië, maar daar schijnen bij de excursies de lunchpakketten van de hotels nogal klein te zijn uitgevallen...
            Het is te hopen dat het daar in de Languedoc vanaf de 3de augustus wel goed weer is
            Mvg Tim

            Comment


            • #7
              Re: vakantieplannen...

              Het is heel gemakkelijk....
              Wel dik vier uurtjes vliegen op de heenreis.
              De terugreis gaat sneller door de straalstroom.

              Het hangt natuurlijk af van een paar factoren.
              Je zoekt rust maar wat is een schappelijke prijs?

              Tenerife > Puerto de la Cruz, in het noorden.
              Kijk hier voor meer info.

              Ik heb me daar nooit één verblijf of vakantie beklaagd.
              Je komt er geen Belgen tegen of Nederlanders
              Geen lawaai van disco's zoals in het zuiden of andere lawaaimakers.
              Criminaliteit zo goed als zero: er "wandelt" politie in burger op bepaalde
              openbare plaatsen.
              Het is er wel niet vlak maar het vervoer is er gratis (via hotel).
              En het is er hoegenaamd niet druk zoals in andere typische plaatsen.

              Het hotel, zie link, is "onbetaalbaar" goed...
              (personeel, alles en overal proper, ferm goed eten enz. enz.)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: vakantieplannen...

                Helaba!

                De knoop is doorgehakt en dus eigenlijk deze thread dan ook hè!

                We vertrekken nu vrijdagmiddag naar Hurghada.
                Ik ben nog nooit in Egypte geweest dus ben uiterst benieuwd EN natuurlijk een HEEL mooie kans om met mijn 450D te experimenteren hè!

                Ik neem alvast genoeg SD's mee en mijn laptop

                Toch bedankt voor alle reactie, ik hou ze zeker in mijn achterhoofd voor mijn volgende vakantie!

                THE END!
                Dikke knuf! Eve'ke -xxx-
                Canon EOS450D - EF-S 18-55 | Sigma 150mm F2.8 APO MACRO DG
                Check: www.rediers.be/gallery - gratis fotoalbums met "direct linking"

                Comment


                • #9
                  Re: vakantieplannen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
                  Ik vrees dat het op dit eigenste moment nergrens echt stabiel is...
                  Ikzelf woon in Zuid-Frankrijk, departement Aude in de Languedoc-Roussillon, en zelfs wij kunnen 's avonds nog niet genieten van ons terras. Chauffage staat ook nog aan en als ge weg gaat neemt ge beter voor alle zekerheid ne praplu mee.
                  't Weer staat volledig op zijne kop, overal...
                  Wilde echt goe weer dan moet ge naar Ethiopië, maar daar schijnen bij de excursies de lunchpakketten van de hotels nogal klein te zijn uitgevallen...
                  Hey Mysti,

                  Ik vermoed dat het nogal afhangt waar je zit in de Languedoc; in de vallei (ttz tussen kust en bergen), of hogerop?

                  Wij zitten op dit moment in Paulhan (naast de A75 tss Béziers en Clermont l'Hérault), en ondanks het feit dat de weersverwachtingen ook hier al heel de tijd "slecht" weer geven, is het weer bij ons héél anders dan wat ze zeggen hoor. De laatste twee weken; al één dag regen gehad, en twee namiddagen (waaronder vandaag) eens een onweer dat passeert. Voor de rest zon.

                  Wat wel zo is; de tramontane (wind uit de bergen) heeft er vorige week dikwijls voor gezorgd dat de temperatuur 5° lager lag dan normaal. Maar overdag betekende dat gewoon; lekker wandelweer ipv zweten. 's Avonds betekent het natuurlijk; lange mouwen ipv korte (ikke ni, maar 't vrouwke).

                  In ieder geval hebben we al steeds buiten gegeten, 's ochtends en 's avonds. Op die regendag na dan. En chauffage is zeker niet nodig. Op dit moment (bijna 19h) is het 24° in de schaduw en het zwembadwater (enkel verwarmd door de zon) is 25°.
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: vakantieplannen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Eve Bekijk bericht
                    Helaba!

                    De knoop is doorgehakt en dus eigenlijk deze thread dan ook hè!

                    We vertrekken nu vrijdagmiddag naar Hurghada.
                    Ik ben nog nooit in Egypte geweest dus ben uiterst benieuwd EN natuurlijk een HEEL mooie kans om met mijn 450D te experimenteren hè!

                    Ik neem alvast genoeg SD's mee en mijn laptop

                    Toch bedankt voor alle reactie, ik hou ze zeker in mijn achterhoofd voor mijn volgende vakantie!

                    THE END!
                    Je kiest een uitgelezen reisdoel voor je RUST vakantie, schitterend weer vrijwel gegarandeerd.
                    Moest dat woord "rust" er niet gestaan hebben dan zou ik toch wel gezegd hebben: als je nog nooit in Egypte geweest bent zou je een cruise op de Nijl moeten doen, overgetelijk qua bezienswaardigheden.
                    Maar da's dan helemaal geen rustvakantie natuurlijk.
                    Prettige reis !
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment

                    Working...
                    X