Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakantie... met een studentenbudget

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vakantie... met een studentenbudget

    Hey

    ik ben nog steeds student. En als student zijnde heb ik zeker rust verdiend na de zware afgelopen examens. Nu zoek ik al 3 weken lang naar een ideale vakantie bestemming: zon, zee en strand. Helaas is mijn budget enorm beperkt en kan ik niet zomaar waar naartoe. Maar gelukkig dan weer is dat doordat ik student ben ik ook in de eerste weken van september aan goedkopere tarieven kan reizen. Mijn voorlopige bestemmingen zijn:

    - Spanje
    - Italië
    - Portugal
    - Zuiden van Frankrijk
    - Griekenland

    Mijn budget ligt rond de 500€pp ( vlucht, vervoer, eten inbegrepen ) Hotel moet dan ook een ALL IN zijn anders gaat me dit echt enorm veel kosten. Het moet dan ook met de vliegtuig gebeuren omwille van de reisduur die veel korter is, alsook kost het meer dan een vlucht indien we naar deze landen zouden gaan met de auto voor 2 personen.

    Heeft iemand ervaringen met deze locaties en vooral dan specifieke regio's, bvb St-Tropez, Torremolinos, ... in deze landen die niet te duur zijn en toerist vriendelijk zijn? Het Belgisch weertje begint me zowat te deprimeren en vandaar mijn zoektocht waar ik met mijn vriendin ( ook student ) eens een weekje mee op vakantie kan gaan en waar we de eerste dagen lekker kunnen luieren in het zonnetje om nadien dorpjes te gaan bezoeken en lekker bourgondisch te doen door alle lekkernijen uit te proberen die het gastland aanbied.

    Alle tips zijn welkom ( hou het wel warm in de periode van september )

    alvast dank

    Oli
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

  • #2
    Re: Vakantie... met een studentenbudget

    Ik vrees er een beetje voor dat je met het door jou vooropgestelde budget 't zuiden van Frankrijk van uw lijstje mag schrappen.
    De regio St-Tropez is reteduur en voor zo'n bedrag ga je volgens mij geen all-in hotel vinden in het zuid Franse landsgedeelte.

    Je gaat veel meer kans maken wanneer je voor Spanje, Portugal of Griekenland opteert. Daar zijn de meeste hotels een pak goedkoper dan aan de Côte d'Azur.

    En heb je al eens gedacht aan een jeugdherberg of logeren op een boerderij? dat zijn mijn inziens toch ietwat budgetvriendelijker alternatieven voor studenten.

    Over toerist vriendelijkheid zou ik mij absoluut geen zorgen maken, ze zien ons Vlamingen graag komen hoor in de vakantiebestemmingen.
    Zeker in Griekenland, Spanje en Portugal waar de crisis toch wel hard toeslaat.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • #3
      Re: Vakantie... met een studentenbudget

      Ik zou eerst een studentenjobke zoeken om het budget te verhogen.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Vakantie... met een studentenbudget

        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Ik zou eerst een studentenjobke zoeken om het budget te verhogen.
        Zo simpel is het
        D90 - D70 - F80 + glas

        Comment


        • #5
          Re: Vakantie... met een studentenbudget

          Ik denk dat je beter uitkijkt naar last minute's naar Egypte Turkije of Tunesie. Bij neckermann hebben ze elke vrijdag nieuwe "stunts van de dag". Maar voor september is het nog een beetje te vroeg, het zijn echte last minutes.

          Voor en na het seizoen moet dat zeker lukken om iets te vinden onder de 500 euro. En anders zoals hier reeds geschreven een vakantiejob doen.

          mir
          Last edited by mir; 15 juli 2012, 09:21.
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Vakantie... met een studentenbudget

            Vergeet niet dat een klein pintje of een frisdrank minimaal 6€ kost in St-Tropez. Een bescheiden etentje begint er vanaf 30€, tenzij je tevreden bent met een spaghetti.

            Met een budget van 500€ kan je met een tourbus naar de Costa Brava. Om 18h vertrekken in België en 's morgens sta je rond 9h voor je hotel in Lloret de Mar, of iets later in Salou.

            Voor 500€ heb je geen deftige zomer-vliegvakantie met all in, tenzij soms naar Turkije, of naar landen die na de interne politeke conflicten terug toeristen zoeken (Egypte, Tunesië).

            Kijk goed uit naar de prijzen van last minutes. Mijn dochter is met een last minute naar Turkije geweest. Korting was zogezegd 200€. Achteraf heeft ze een oudere folder gevonden en de prijs was identiek. Reisagentschap had de normale prijs met 200€ verhoogd en daarna terug aangeboden met een korting van 200€.

            De combinatie van een all-in hotel en dorpjes bezoeken is niet evident. Als je van de all-in formule wil profiteren, dan moet je steeds terug naar het hotel om te eten en te drinken. Openbaar vervoer is niet zo uitgebreid als in België. Een auto huren is zelfs in september nog vrij prijzig.
            Last edited by notex; 15 juli 2012, 09:24.

            Comment


            • #7
              Re: Vakantie... met een studentenbudget

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              .......... Reisagentschap had de normale prijs met 200€ verhoogd en daarna terug aangeboden met een korting van 200€.
              als je dat kan bewijzen krijg je je 200Euro terug.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Vakantie... met een studentenbudget

                Inderdaad Bouk, maar het wordt wel een slopende procedure.
                Ander voorbeeldje : In de lokale supermarkt staat een fles frisdrank (groene thee) sedert december altijd geprijsd @ 1€. Sedert 1 juli staat er boven diezelfde flessen een bord met
                "superpromotie 1,29€" voor dezelfde fles. Denk je nu echt dat ik mijn flessen aan 1€ ga kunnen kopen als ik mijn oude kasticketjes laat zien ?

                Comment


                • #9
                  Re: Vakantie... met een studentenbudget

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  .......
                  Ander voorbeeldje : In de lokale supermarkt staat een fles frisdrank (groene thee) sedert december altijd geprijsd @ 1€. Sedert 1 juli staat er boven diezelfde flessen een bord met
                  "superpromotie 1,29€" voor dezelfde fles. Denk je nu echt dat ik mijn flessen aan 1€ ga kunnen kopen als ik mijn oude kasticketjes laat zien ?
                  sorry..maar das een heel ander verhaal hoor.
                  ook een heel andere tak van sport en niet te vergelijken met elkaar.
                  uitverkoop is weer een ander(apart) verhaal.
                  nee tis niet zo eenvoudig hoor.
                  maar heel interssant als je je er een beetje in verdiept.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vakantie... met een studentenbudget

                    t Is toch simpel voor de reisorganisator Bouk.
                    Hij heeft een reis te koop @ 500€. Dan biedt hij dezelfde reis gedurende 1 dag aan voor 700€. Daabij vervallen alle voorgaande prijzen en voorwaarden. Een dag later verkoopt hij dezelfde reis van 700€ met 200€ korting terug voor 500€. Als deze truc niet toegelaten is, waarom wagen zoveel handelaars zich er dan aan om dit te doen ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vakantie... met een studentenbudget

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      t Is toch simpel voor de reisorganisator Bouk.
                      Hij heeft een reis te koop @ 500€. Dan biedt hij dezelfde reis gedurende 1 dag aan voor 700€. Daabij vervallen alle voorgaande prijzen en voorwaarden. Een dag later verkoopt hij dezelfde reis van 700€ met 200€ korting terug voor 500€. Als deze truc niet toegelaten is, waarom wagen zoveel handelaars zich er dan aan om dit te doen ?
                      we spreken dan van dwaling of oneerlike handelspraktijken.
                      Van dwaling is sprake als er bij een overeenkomst een onjuiste voorstelling van zaken wordt gegeven,(wat hier dan het geval is) van dien aard dat de overeenkomst anderszijds niet zou zijn gesloten
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vakantie... met een studentenbudget

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        Ik zou eerst een studentenjobke zoeken om het budget te verhogen.
                        Tjah, dat studentjobke dient om mijn boeken te betalen. Geneeskunde boeken zijn eenmaal heel duur ... en ik heb deze broodnodig om te kunnen studeren.

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Ik denk dat je beter uitkijkt naar last minute's naar Egypte Turkije of Tunesie. Bij neckermann hebben ze elke vrijdag nieuwe "stunts van de dag". Maar voor september is het nog een beetje te vroeg, het zijn echte last minutes.

                        Voor en na het seizoen moet dat zeker lukken om iets te vinden onder de 500 euro. En anders zoals hier reeds geschreven een vakantiejob doen.

                        mir
                        ik kijk elke dag naar de last minutes. Voorlopig heb ik mijn zinnen nu weer op Griekenland gezet, ik heb er iets leuks gevonden voor mijn budget in een jongeren hotel. En niet te dicht bij de té toeristieke plekjes.

                        St-tropez heb ik 3 jaar geleden kunnen doen voor 350euro voor 6 nachten, het was wel geen st-tropez zelf maar het was Boulouris, tussen Monaco en St-Tropez. Zoiets is dus ook ideaal.
                        UnicornPictures on Facebook & Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vakantie... met een studentenbudget

                          1000 euro? Gaat ge dat op een week oprazen? Ge wilt toch rust?
                          Dat deed ik in mijne tijd in geen maanden op.
                          Maar dat was wel bijvoorbeeld in een grot slapen op een fikse wandeling van Lentas.
                          Eten verkopen ze daar gewoon in een winkel
                          Pak, dat de vlucht, bus en eerste overnachting u beide samen 400 zal kosten, als ge geen zin hebt om nog goedkopers te zoeken.
                          Doe maar twee weken.
                          Als Lentas voor Roos Van Acker dé top was, kan het misschien nog net voor een arts.
                          Maar niet te fel de beest uithangen, he: Die mensen willen rust.
                          Pas op: Lentas heeft een microklimaat waarin ge in september nog serieus kunt bakken.
                          Zelfs in de schaduw van die rots.
                          Geen tent, dus... een diepe grot.
                          En uw zwembroek moogt ge ook thuislaten: de schildpad bijt niet.
                          Wel een snorkel: er zaten geen baracuda's... en die murena hebben ze verwijdert.
                          En voor de schorpioenen... een stok van minstens twee meter: die springen.
                          En als ge toch geld meeneemt, dan ook een kotszakje.
                          Koop ook uw drinkwater: ze kunnen dat niet zomaar weggeven.
                          Last edited by Poza; 16 juli 2012, 10:17.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vakantie... met een studentenbudget

                            Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                            T........ ik heb er iets leuks gevonden voor mijn budget in een jongeren hotel. En niet te dicht bij de té toeristieke plekjes.
                            dat is toch voor jongeren..?
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vakantie... met een studentenbudget

                              Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                              Tjah, dat studentjobke dient om mijn boeken te betalen. Geneeskunde boeken zijn eenmaal heel duur ... en ik heb deze broodnodig om te kunnen studeren.
                              in jouw geval zou je dan toch een serieuze studietoelage moeten krijgen, die de kostprijs van uw boeken ruimschoots dekt
                              In welk jaar zit je?
                              D90 - D70 - F80 + glas

                              Comment

                              Working...
                              X