Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vakantie hongarije

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vakantie hongarije

    Hallo ,

    Dit weekend vertrek ik met de wagen richting hongarije . Nu heb ik in het verleden wel al een paar keer dergelijke afstanden afgelegd maar altijd naar landen met gps dekking . Vroeger had ik tomtom software maar nu zit in de software van een bmw gps het land hongarije niet inbegrepen , behalve in de net vrijgekomen 2008 versie en ik heb uiteraard nog een 2007 . Aangezien men voor een nieuwe navigatie cd meer dan 300 euro rekent bij bmw was mijn eerste vraagje of hier mss iemand is die de 2008 versie een weekje zou knn inruilen voor de 2007 software versie .
    Aangezien die kans vrij klein is , een 2de vraagje . Valt het mee om de verkeersborden via kaart te volgen ginder als je geen woord hongaars kent of is dat zo goed als niet te doen en ga ik beter toch nog vlug een gps update kopen voor ik vertrek ? Ik zou tot aan het balaton meer moeten geraken maar ben van plan om ginder ook nog wat rond te toeren en oa budapest en want randsteden te bezoeken :-)... Mooie fotootjes volgen dan waarschijnlijk wel ... weet toevallig iemand ook of het een vrij veilig land is of ik moet opletten waar ik bvb de wagen parkeer en dergelijke . Aan het hotel is er geen probleem maar ik heb het vooral over steden als bvb budapest .
    Alvast bedankt !!

  • #2
    Re: vakantie hongarije

    Zelf Budapest enkele jaren terug (1999) nog doorgereden omdat er geen ring ligt (lag?) rond Budapest. Zonder kleerscheuren er vanaf gekomen. Allemaal nog zo erg niet. Toen was het wel zo dat j maar beter op een bewaakte parking kon parkeren.

    Comment


    • #3
      Re: vakantie hongarije

      300 euro voor een navigatie-update?

      Leve BMW...

      Comment


      • #4
        Re: vakantie hongarije

        2 jaar geleden ook met den auto en een paar wegenkaarten richting hongarije getrokken. Zonder gps kunt ge u het beste beperken tot de autostradesen grote steden, daar is alles heel duidelijk. Eens ge wat meer in de wat kleinere baantjes opzoekt wordt het al wat moeilijker, vooral omdat de meeste hongaren geen engels kunnen
        http://www.mimoza.be/

        Comment


        • #5
          Re: vakantie hongarije

          Als je wat Duits kent zal je je toch iets of wat verstaanbaar kunnen maken. Ben er 4 jaar geleden geweest en kwa veiligheid geen probleem gehad. Gewoon je gezond verstand gebruiken en je "rijkdom" niet te toon stellen en alles loopt op wieltjes. Volgens mij is Hongarije 1 van de meest Westerse landen van de nieuwe lidstaten. Laat je zeker verwennen in 1 van de kuuroorden en vergeet de hoofdstad en het balaton meer niet!

          Misschien stom maar misschien is er iemand bereid zijn gps uit te lenen waar H wel op staat?

          Prachtig land!

          Grts Jan
          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

          Comment


          • #6
            Re: vakantie hongarije

            Ga ik zeker doen Jan !! Verblijf trouwens in een van de kuurhotels aan het balaton meer :-) . Ondertussen toch nog een draagbaar gps'ke in mijn kast gevonden waar ik in de tijd nog 150euro voor betaald heb en daar staat blijkbaar een deel van hongarije op :-) . Voor alle zekerheid dan toch een update van bmw bij gekocht en wat kaarten ...als ik nu nog verloren rijd weet ik het ook niet meer :-) .
            Groetjes en bedankt voor de reacties .

            Comment


            • #7
              Re: vakantie hongarije

              Eén tip misschien, als je nog niet vertrokken bent...

              Als je echt het platteland ingaat, blijf naar de weg kijken : daar zitten soms bijzonder aanzienlijke putten in die geen deugd doen aan de banden en vering van je auto !

              Comment

              Working...
              X