Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vaio Laptop probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vaio Laptop probleem

    Hi mannen,

    Na 5 jaar lijkt de HD van mijn Vaio op sterven na dood. Bij het booten krijg ik een bericht van SMART dat het tijd wordt om mijn systeem te backuppen. Wanneer ik dit bericht negeer start winxp meestal op maar het systeem draait heel erg traag.
    Sommige programma’s kunnen statistische gegevens van de HD weergeven en in mijn geval staat daar een alarmerend hoog aantal reallocated sectors of zoiets.
    Ik dacht, een nieuw schijfje en ’t is klaar. Fout: de schijf werd herkend maar die wou enkel werken in de laagste snelheid zijnde PIO mode. In de bios valt er weinig te zien want daar zie ik slechts heel beperkte selektiemogelijkheden. Heb wel zitten stoeien in de device settings. Stuurprogramma’s van ide channels weggooien maar na herstart bleef de schijf geblokkeerd in PIO.
    Laptop binnengebracht in de pc winkel. Daar hebben ze kontakt opgenomen met Vaio en meerdere nieuwe schijfjes geprobeerd maar de schijfjes werkten enkel in PIO mode.
    Ik ben de laptop gaan ophalen en ik heb thuis terug het zieke Toshiba schijfje van 60Gb ingebouwd. Na dezelfde truc ( stuurprogramma’s weggooien) stond dat ding toch wel in UDMA mode zeker.
    Het heeft er dus alle schijn van dat mijn Vaio een probleem heeft met nieuwe HD’s.
    Is er toevallig een pc-freak in de zaal die dit probleem herkent of is er iemand uit de omgeving van Gent die nog een gezond oud laptop schijfje kan missen ?
    Het is eigenlijk mijn laptop die jaarlijks meegaat op reis om ter plekke mijn foto-kes op te checken en op te slaan ....

    Dany.

  • #2
    Re: Vaio Laptop probleem

    Is er geen nieuwe bios firmware beschikbaar die je probleem kan oplossen ?
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

    Comment


    • #3
      Re: Vaio Laptop probleem

      Bedankt voor de reply Defenderke.

      Nee man, de laatste bios firmware was geladen. Omdat men een en ander wou testen in de pc-winkel hebben ze die teruggezet naar de originele. Bij geen van beide versies is het gelukt om de nieuwe schijven in UDMA te krijgen ...

      Comment

      Working...
      X