Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vaatwas maakt enorm veel lawaai!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vaatwas maakt enorm veel lawaai!

    Onze vaatwas maakt enorm veel lawaai.Ik heb hem opengedaan en onder de motor ligt er plastic poeder,dus iets dat zitten schuren heeft :



    Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
    Op de foto zie je links het verwarmingselement en rechts de motor.Daartussen zit denk ik de pomp.Zou je dat middenste stuk (witte kleur) er van tussen kunnen halen en ergens apart kopen?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Vaatwas maakt enorm veel lawaai!

    Het vuil ligt inderdaad onder de circulatiepomp van het toestel. Witgrijs op de foto zijn voornamelijk zeepresten en stukjes van de lagering van de circulatiepomp die naarbuiten gekomen zijn.

    Om dit te voorkomen, de 2 3 4 5 6 in 1 tabletten buitensmijten. Het is mogelijk dat het geluid bij gebruik van minder zeep terug minder wordt, door het terug bijschuren van de lagers. Is het stadium al tever dan gaat uw pomp binnenkort lekken.

    Grtz,

    Broeckie
    Ken's Website

    Comment


    • #3
      Re: Vaatwas maakt enorm veel lawaai!

      Oorspronkelijk geplaatst door Broeckie Bekijk bericht
      Het vuil ligt inderdaad onder de circulatiepomp van het toestel. Witgrijs op de foto zijn voornamelijk zeepresten en stukjes van de lagering van de circulatiepomp die naarbuiten gekomen zijn.

      Om dit te voorkomen, de 2 3 4 5 6 in 1 tabletten buitensmijten. Het is mogelijk dat het geluid bij gebruik van minder zeep terug minder wordt, door het terug bijschuren van de lagers. Is het stadium al tever dan gaat uw pomp binnenkort lekken.

      Grtz,

      Broeckie
      In het begin hebben we zo 3in1 tabletten gekocht.Maar nu al maanden poeder of vloeibaar prduct.
      Dat poeder op de bodem ruikt naar plastic dus er zit daar iets niet goed.
      Zou ik dat stuk apart kunnen bestellen of moet het een volledige niewe motor worden?

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Vaatwas maakt enorm veel lawaai!

        Ok het pomphuis is er uit.Iemand een tip waar ik dit apart kan bestellen?
        De vaatwasser is een whirlpool dwf 406.



        Dit zou het artikel nummer zijn :481236018543


        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: Vaatwas maakt enorm veel lawaai!

          Met ons aller vriend Google kwam ik uit bij www.nedis.be
          Je artikelnummer blijkt inderdaad te kloppen.
          Verder ken ik Nedis niet, dus ik weet ook niet hoe het werkt en of het ook voor particulieren beschikbaar is.
          In elk geval het proberen waard (je pomphuis is er nu toch uit).
          Oh ja, Edis België is gevestigd in Geel.
          Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
          BD0993BE
          Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

          Comment


          • #6
            Re: Vaatwas maakt enorm veel lawaai!

            Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
            Met ons aller vriend Google kwam ik uit bij www.nedis.be
            Je artikelnummer blijkt inderdaad te kloppen.
            Verder ken ik Nedis niet, dus ik weet ook niet hoe het werkt en of het ook voor particulieren beschikbaar is.
            In elk geval het proberen waard (je pomphuis is er nu toch uit).
            Oh ja, Edis België is gevestigd in Geel.
            vreemd in google vond ik deze site niet terug.Wel enkele nederlandse en duitse site's maar diev erkopen het pomphuis niet meer apart.Ook op edis hebben ze dit niet meer apart.Toch bedankt voor de info.

            Zo een pomphuis kost 24 euro een compleet nieuwe pomp 150
            Moet weeral geld opbrengen he.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Vaatwas maakt enorm veel lawaai!

              Dan loont het misschien de moeite om tweedehands te overwegen.
              Informeer eens bij een verkoper van nieuwe machines. Dikwijls hebben die wel onderdelen liggen (nieuw of tweedehands).
              Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
              BD0993BE
              Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

              Comment


              • #8
                Re: Vaatwas maakt enorm veel lawaai!

                Nedis levert niet aan particulieren. Wellicht is er in de buurt een service center, anders kan je naar de Whirlpool klantendienst wel bellen voor een elektricien in de buurt denk ik, ofwel kunnen ze je verwijzen naar de dienst onderdelen (die leveren denk ik wel aan particulieren).
                De circulatiepomp is inderdaad het duurste onderdeel van heel de vaatwas (samen met de programmator). Motoren zijn altijd duur, zit nogal wat koper in, en ze worden meestal "op maat" gemaakt voor één bepaalde serie of fabrikant, dat maakt het duurder.

                Wel nakijken of het enkel het pomphuis is waar bvb iets tussen de schoepen heeft gezeten, of of de roulementjes van de circulatiepomp zelf ook versleten zijn. In dat geval zal dat nieuwe huis het niet lang uithouden.

                Comment


                • #9
                  Re: Vaatwas maakt enorm veel lawaai!

                  Ok bedankt voor jullie reactie's.Nergens kan je dat pomphuis nog apart vinden.De site waar ik hem besteld had heeft me gemaild dat het niet meer leverbaar is.Dus daarnet naar een groothandel in onderdelen gereden en kompleet nieuwe pomp besteld Bijna 140 euro.

                  Ondertussen ook 2 nieuwe veiligheden voor de droogkast en een netschakelaar voor de wasmachine gekocht deze deze waren ook defect.

                  Samen 200 euro,maar we gaan terug kunnen genieten van deze luxe huishoudtoestellen.Als we een hersteller van dat merk laten komen is het al 100 euro forfait zonder de stukken.Misschien kreeg ik wel korting omdat alle 3 de toestellen defect waren

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vaatwas maakt enorm veel lawaai!

                    droogkast ook Whirlpool? Ik wist niet dat ze die veiligheden apart verkochten...

                    Die netschakelaars van de wasmachines durven het idd wel eens begeven. Ook opletten dat je het toestel niet uitschakelt als het aan het verwarmen is, die schakelaartjes kunnen blijkbaar niet zo goed tegen het schakelen van vrij grote stromen...

                    Die forfaits voor techniekers "van het merk" zijn meestal verplaatsing + een bepaalde tijd werk (bvb eerste kwartier). Of dat dan over 1 of 5 toestellen gaat maakt niet uit.

                    Misschien zoek je beter een goeie elektricien in de buurt, maar helaas merk ik dat die steeds moeilijker te vinden zijn. Ik ben 25 en elektricien (eigenlijk service-technieker, elektr. installatie doe ik niet) en het lijkt alsof ik één van de laatste der mohikanen ben. Terwijl er toch vraag genoeg is.
                    Gisteren hoorde ik op het nieuws ook over een chronisch tekort aan installateurs en technici voor centrale verwarming. Het probleem is dat dergelijke branches iets meer vereisen dan gewone "bandarbeid", en toch minder hoog aangeschreven staan dan bvb ingenieur. Ze vallen dus tussen de lagere beroepsopleidingen en de hogere studies. Niet om te veralgemenen, maar de enen hebben het verstand niet om gericht fouten op te lossen, en de anderen vinden zichzelf "te goed" om hun handen vuil te maken. Met als gevolg dat ze vaak toch ergens op een bureautje eindigen om handleidingen van broodroosters te vertalen ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vaatwas maakt enorm veel lawaai!

                      Wasmachine en droogkast zijn bauknecht.
                      Vaatswas is Whirlpool.
                      Die veiligheden zijn zo ronde pastilles die tegen het verwarmingselement zitten op de droogkast.
                      Bij de wasmachine bleeft de aan knop niet in zitten,veer was slap geworden,vrouw loste dit al maanden op door tandenstoker tussen te steken.


                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vaatwas maakt enorm veel lawaai!

                        whirlpool of bauknecht, zelfde fabriek, bauknecht heeft soms wat meer knopjes
                        'k Zal dat eens navragen van die veiligheden, ik vervang altijd het hele verwarmingselement met veiligheden...

                        Enfin, ik zeg veiligheden, eigenlijk moet ik zeggen clixons of temperatuurschakelaars

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vaatwas maakt enorm veel lawaai!

                          Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                          whirlpool of bauknecht, zelfde fabriek, bauknecht heeft soms wat meer knopjes
                          'k Zal dat eens navragen van die veiligheden, ik vervang altijd het hele verwarmingselement met veiligheden...

                          Enfin, ik zeg veiligheden, eigenlijk moet ik zeggen clixons of temperatuurschakelaars

                          ja clixons dat was het ze zijn beide vervangen,volgens verkoper moeten die steeds per set vervangen worden...

                          ps heb je het nieuws gezien ivm zonne energie,ik denk daar ook aan maar de installatie van een PV systeem komt al snel op 25.000euro.
                          Wij vebruiken hier ongeveer 4000Kwh / jaar dus ik weet niet hoeveel panelen daarvoor nodig zijn.


                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vaatwas maakt enorm veel lawaai!

                            Geen ervaring met zonne-energie, sorry. Als je het overweegt: wel bij de overheid eens horen waarvoor je allemaal subsidie kan krijgen.

                            Van die clixons dat klopt wel, bepaalde series vereisen de veravaning van het hele verwarmingselement, op sommige series zijn de clixons apart te krijgen.

                            Comment

                            Working...
                            X