Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 22 van 22

Standaard UTP Cat5e kables nodig - is er verschil ?

Ik heb een aantal van deze kabels nodig, ook van verschillende lengtes.
    Onlangs kocht ik hier in het land van koning Filip I, er eentje van 3 meter voor 7,55 euro ( omdat ik hem dringend nodig had )

Maar voor die prijs heb ik er op Ebay minstens 2, soms wel 3......

Als ik in dezelfde klasse blijf, zit er dan nog verschil op die kabels inzake kwaliteit ?
    Want wie zegt dat mijn kabel van 7,55 euro OOK niet uit het land van de rijzende zon komt ?

Enfin, dit vroeg ik mij gewoon af.

Mocht er iemand goede Ebay-verkopers kennen inzake die materie, mag je gerust pee-emmen hoor

Bij voorbaat dank !
    "I come to bury Caesar, not to praise him.
    The evil that men do lives after them;
    The good is oft interred with their bones”

2. Standaard Re: UTP Cat5e kables nodig - is er verschil ?

Kabel op de rol kopen bij electrozaak en zelf de connectoren aan zetten is de goedkoopste manier.
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Standaard Re: UTP Cat5e kables nodig - is er verschil ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
    Kabel op de rol kopen bij electrozaak en zelf de connectoren aan zetten is de goedkoopste manier.
    Ik koop ze liever kant en klaar

Er zit soms wat verschil in de connector die er op staat, maar als je die kabel wil insteken en daar laten steken ga je daar niet echt iets van merken is het eentje om mee te nemen en dikwijls ergens in te pluggen en los te maken ga je beter voor eentje met een iets betere connector en zelfs bescherming van het lipje dat je het niet te snel stuk doet.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

FWIW ... ik heb hier Cat5e kabels liggen die het wel doen op 100Mb maar niet op 1000 ... go figure, als ze toch allemaal hetzelfde zijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    FWIW ... ik heb hier Cat5e kabels liggen die het wel doen op 100Mb maar niet op 1000 ... go figure, als ze toch allemaal hetzelfde zijn
    Tsjah : dan voldoen ze niet aan de norm, en zijn het eigenlijk geen Cat5e kabels... Zelf heb ik dat nog niet meegemaakt (en ik gebruik enkel 5e).
    Groeten,

Polleke

Er moet of gefoeffeld zijn met de opdruk of verkeerd gemonteerd? man ik heb 'k weet niet hoe lang gezocht waarom die bepaalde verbinding "dood" bleef met een splinternieuwe kabel! .. en wat je dan als laatste vervangt ... juist ...

Ze lachen u uit als ge 5€ meer wil geven voor een betere USB of HDMI kabel want het zijn toch maar allemaal eentjes en nulletjes maar hier komen ze dan aandraven met het verschil tussen deftige en slechtere netwerkkabels ... anders ook maar eentjes en nulletjes dat erdoor moeten.
    Er zit héél veel verschil in kwaliteit op de ene netwerkkabel tegenover de andere, ook al zijn ze beiden Cat5e.
    Zelf kabels maken kan op maat, maar ik werk zelf ook liever met reeds klaargemaakte kabels.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ze lachen u uit als ge 5€ meer wil geven voor een betere USB of HDMI kabel want het zijn toch maar allemaal eentjes en nulletjes maar hier komen ze dan aandraven met het verschil tussen deftige en slechtere netwerkkabels ... anders ook maar eentjes en nulletjes dat erdoor moeten.
    Er zit héél veel verschil in kwaliteit op de ene netwerkkabel tegenover de andere, ook al zijn ze beiden Cat5e.
    Zelf kabels maken kan op maat, maar ik werk zelf ook liever met reeds klaargemaakte kabels.
    Maar die kabels hebben zelden of nooit een "merk" - ofwel van die nietszeggende namen.

Hoe weet ik dat de computerboer om de hoek, OOK zijn kabels niet uit Hong Kong laat overkomen voor 1,50 euro/stuk, en ze dan aan mij doorverkoopt voor 7,50 euro ?

Ik heb er geen probleem mee om zelfs 10 euro aan een kabel te geven, maar hij moet dan daadwerkelijk beter zijn.

Heb je soms adresjes, VerSeg ?

Lijkt mij niet slecht te zijn (klik)
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat klopt dat er een enorm verschil in zit.
    Ik heb vroeger eens een artikel gelezen van iemand die niet tevreden was over zijn kabel en wat bleek, enkele winkels verkochten kabels waarvan twee aders niet uit koper maar een minderwaardige vreemde stof waren.
    Als ik mij nog goed herinner waren er meerdere winkels die dit verkochten, slechts één ervan vermelde dit na diverse klachten op z'n website.
    Dus het blijft uitkijken wat je koopt.
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Dat klopt dat er een enorm verschil in zit.
    Ik heb vroeger eens een artikel gelezen van iemand die niet tevreden was over zijn kabel en wat bleek, enkele winkels verkochten kabels waarvan twee aders niet uit koper maar een minderwaardige vreemde stof waren.
    Als ik mij nog goed herinner waren er meerdere winkels die dit verkochten, slechts één ervan vermelde dit na diverse klachten op z'n website.
    Dus het blijft uitkijken wat je koopt.
    Voor 5e kabels is zoiets oplichting, omdat die wel alle aderparen gebruiken, toch voor 1 Gb netwerken. Voor lagere snelheden was dat niet zo en kon je er eventueel nog over discussiëren, maar vandaag is dat niet meer het geval...

Nu er stond op zdnet een tijdje geleden ook een artikel over USB-opladers uit China : bepaalde van die dingen zijn ronduit gevaarlijk, omdat ze geen deftige afscheiding hebben tussen het hoogspanningsdeel en het laagspanningsdeel... Als dat de consequentie is voor lagere prijzen, dan betaal ik toch liever iets meer... Maar mijn USB 3-kabelke mag nog altijd een basisversie zijn, zelfs voor audio .
    Laatst gewijzigd door polleke_cgc; 23 juli 2013 om 21:18
    Groeten,

Polleke

Allemaal goed en wel zo een kant en klare kabel, voor korte afstanden, vrij liggend.
    Maar hoe trek je zo ene door een buis met die connector eraan ???

grts
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht

grts
    Niet

Tenzij je heel dikke buizen hebt Anders afknippen en nieuwe op knijpen.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Niet

mir
    dacht ik ook al
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

Allemaal goed en wel zo een kant en klare kabel, voor korte afstanden, vrij liggend.
    grts
    Ik heb er hier toch ene van mijn bureau naar de garage gekregen door een standaard elektriciteitsbuis en dan nog wel zo'n flexibele geribbelde.
    Elders ook door een standaard vaste buis.
    Beter nog, er steken er zelfs twee door en het is een standaard dunne buis.
    Wat geduld en handigheid en het lukt wel.
    Dus ja, het is wel degelijk mogelijk.

Niet
    mir
    Ook dat is weer niet evident want de meeste voorgemaakte kabels gebruiken soepele draad en die is niet zo simpelweg in een fiche te krijgen.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 23 juli 2013 om 22:29
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

de soepele in dan ook niet geschikt voor in de muur te stoppen, probeer deze maar eens aan te sluiten in een wandcontactdoos.
    www.korandoke.be

Een RJ45 connector is 11mm een geribbelde flexibele buis heb je in verschillende diameters vanaf 16mm. Dus in principe moet het lukken.
    Maar als de flexibel al in de muur zit en wat bochten maakt zal je wel wat geduld moeten hebben

Beter een flexibel kopen met al rj45 in

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

de soepele in dan ook niet geschikt voor in de muur te stoppen, probeer deze maar eens aan te sluiten in een wandcontactdoos.
    Er bestaan wandcontactdozen waar je binnenin ook een stekker hebt zodat je voorgemaakte kabels kan gebruiken.
    Niet echt simpel te vinden maar ze bestaan zeker.

Verstuurd van mijn GT-N5100 met Tapatalk
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Een RJ45 connector is 11mm een geribbelde flexibele buis heb je in verschillende diameters vanaf 16mm. Dus in principe moet het lukken.
    Maar als de flexibel al in de muur zit en wat bochten maakt zal je wel wat geduld moeten hebben

Beter een flexibel kopen met al rj45 in

mir
    je bedoeld met Cat5e kabel erin
    een rj45 is de stekker die er je erop knijpt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
    je bedoeld met Cat5e kabel erin
    een rj45 is de stekker die er je erop knijpt
    Ik denk wel met zijn uitleg dat hij weet dat een RJ45 een stekker is, zal wel een typfoutje zijn.

Een RJ45 connector is 11mm ...
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Soortgelijke discussies

1. dvd nodig?
    Door magietje in forum Beginnershoek
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 4 februari 2011, 16:30
  2. IS nodig op 70-200 F4
    Door Jeroen Demaeght in forum Objectieven
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 22 januari 2011, 21:11
  3. Wat heb ik nodig?
    Door amandavdhoog in forum Algemeen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 14 december 2008, 01:02
  4. ID help nodig ...
    Door Herman Blockx in forum Macro & Close-Up
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 30 augustus 2007, 12:05
  5. Dioptriewieltje nodig = oogarts nodig?
    Door drd in forum Algemeen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 3 oktober 2006, 04:51

Regels voor berichten