Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UTP Cat5e kables nodig - is er verschil ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • UTP Cat5e kables nodig - is er verschil ?

    Ik heb een aantal van deze kabels nodig, ook van verschillende lengtes.
    Onlangs kocht ik hier in het land van koning Filip I, er eentje van 3 meter voor 7,55 euro ( omdat ik hem dringend nodig had )

    Maar voor die prijs heb ik er op Ebay minstens 2, soms wel 3......

    Als ik in dezelfde klasse blijf, zit er dan nog verschil op die kabels inzake kwaliteit ?
    Want wie zegt dat mijn kabel van 7,55 euro OOK niet uit het land van de rijzende zon komt ?

    Enfin, dit vroeg ik mij gewoon af.

    Mocht er iemand goede Ebay-verkopers kennen inzake die materie, mag je gerust pee-emmen hoor

    Bij voorbaat dank !
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: UTP Cat5e kables nodig - is er verschil ?

    Kabel op de rol kopen bij electrozaak en zelf de connectoren aan zetten is de goedkoopste manier.
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

    Comment


    • #3
      Re: UTP Cat5e kables nodig - is er verschil ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
      Kabel op de rol kopen bij electrozaak en zelf de connectoren aan zetten is de goedkoopste manier.
      Ik koop ze liever kant en klaar
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: UTP Cat5e kables nodig - is er verschil ?

        Er zit soms wat verschil in de connector die er op staat, maar als je die kabel wil insteken en daar laten steken ga je daar niet echt iets van merken is het eentje om mee te nemen en dikwijls ergens in te pluggen en los te maken ga je beter voor eentje met een iets betere connector en zelfs bescherming van het lipje dat je het niet te snel stuk doet.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #5
          Re: UTP Cat5e kables nodig - is er verschil ?

          FWIW ... ik heb hier Cat5e kabels liggen die het wel doen op 100Mb maar niet op 1000 ... go figure, als ze toch allemaal hetzelfde zijn

          Comment


          • #6
            Re: UTP Cat5e kables nodig - is er verschil ?

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            FWIW ... ik heb hier Cat5e kabels liggen die het wel doen op 100Mb maar niet op 1000 ... go figure, als ze toch allemaal hetzelfde zijn
            Tsjah : dan voldoen ze niet aan de norm, en zijn het eigenlijk geen Cat5e kabels... Zelf heb ik dat nog niet meegemaakt (en ik gebruik enkel 5e).
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: UTP Cat5e kables nodig - is er verschil ?

              Er moet of gefoeffeld zijn met de opdruk of verkeerd gemonteerd? man ik heb 'k weet niet hoe lang gezocht waarom die bepaalde verbinding "dood" bleef met een splinternieuwe kabel! .. en wat je dan als laatste vervangt ... juist ...

              Comment


              • #8
                Re: UTP Cat5e kables nodig - is er verschil ?

                Ze lachen u uit als ge 5€ meer wil geven voor een betere USB of HDMI kabel want het zijn toch maar allemaal eentjes en nulletjes maar hier komen ze dan aandraven met het verschil tussen deftige en slechtere netwerkkabels ... anders ook maar eentjes en nulletjes dat erdoor moeten.
                Er zit héél veel verschil in kwaliteit op de ene netwerkkabel tegenover de andere, ook al zijn ze beiden Cat5e.
                Zelf kabels maken kan op maat, maar ik werk zelf ook liever met reeds klaargemaakte kabels.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: UTP Cat5e kables nodig - is er verschil ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Ze lachen u uit als ge 5€ meer wil geven voor een betere USB of HDMI kabel want het zijn toch maar allemaal eentjes en nulletjes maar hier komen ze dan aandraven met het verschil tussen deftige en slechtere netwerkkabels ... anders ook maar eentjes en nulletjes dat erdoor moeten.
                  Er zit héél veel verschil in kwaliteit op de ene netwerkkabel tegenover de andere, ook al zijn ze beiden Cat5e.
                  Zelf kabels maken kan op maat, maar ik werk zelf ook liever met reeds klaargemaakte kabels.
                  Maar die kabels hebben zelden of nooit een "merk" - ofwel van die nietszeggende namen.

                  Hoe weet ik dat de computerboer om de hoek, OOK zijn kabels niet uit Hong Kong laat overkomen voor 1,50 euro/stuk, en ze dan aan mij doorverkoopt voor 7,50 euro ?

                  Ik heb er geen probleem mee om zelfs 10 euro aan een kabel te geven, maar hij moet dan daadwerkelijk beter zijn.

                  Heb je soms adresjes, VerSeg ?
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: UTP Cat5e kables nodig - is er verschil ?

                    Lijkt mij niet slecht te zijn (klik)
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: UTP Cat5e kables nodig - is er verschil ?

                      Merken zoals Tyco, Qimz zijn goede merken.

                      Nog een paar adresjes:
                      Kabels, 170.000 Elektronica artikelen en vooral kabels Online. Kabels, connectors en elektronica onderdelen. Welkom op allekabels.nl de kabel en elektronica winkel. Alle kabels Webwinkel Online voor kabel en elektro. Goedkoopste Kabels winkel van de Benelux. Koop kabels bij allekabels.nl de grootste kabel winkel van de Benelux.




                      mvg,
                      2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                      Comment


                      • #12
                        Re: UTP Cat5e kables nodig - is er verschil ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ze lachen u uit als ge 5€ meer wil geven voor een betere USB of HDMI kabel want het zijn toch maar allemaal eentjes en nulletjes maar hier komen ze dan aandraven met het verschil tussen deftige en slechtere netwerkkabels ... anders ook maar eentjes en nulletjes dat erdoor moeten.
                        Er zit héél veel verschil in kwaliteit op de ene netwerkkabel tegenover de andere, ook al zijn ze beiden Cat5e.
                        Zelf kabels maken kan op maat, maar ik werk zelf ook liever met reeds klaargemaakte kabels.
                        Dat klopt dat er een enorm verschil in zit.
                        Ik heb vroeger eens een artikel gelezen van iemand die niet tevreden was over zijn kabel en wat bleek, enkele winkels verkochten kabels waarvan twee aders niet uit koper maar een minderwaardige vreemde stof waren.
                        Als ik mij nog goed herinner waren er meerdere winkels die dit verkochten, slechts één ervan vermelde dit na diverse klachten op z'n website.
                        Dus het blijft uitkijken wat je koopt.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: UTP Cat5e kables nodig - is er verschil ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Dat klopt dat er een enorm verschil in zit.
                          Ik heb vroeger eens een artikel gelezen van iemand die niet tevreden was over zijn kabel en wat bleek, enkele winkels verkochten kabels waarvan twee aders niet uit koper maar een minderwaardige vreemde stof waren.
                          Als ik mij nog goed herinner waren er meerdere winkels die dit verkochten, slechts één ervan vermelde dit na diverse klachten op z'n website.
                          Dus het blijft uitkijken wat je koopt.
                          Voor 5e kabels is zoiets oplichting, omdat die wel alle aderparen gebruiken, toch voor 1 Gb netwerken. Voor lagere snelheden was dat niet zo en kon je er eventueel nog over discussiëren, maar vandaag is dat niet meer het geval...

                          Nu er stond op zdnet een tijdje geleden ook een artikel over USB-opladers uit China : bepaalde van die dingen zijn ronduit gevaarlijk, omdat ze geen deftige afscheiding hebben tussen het hoogspanningsdeel en het laagspanningsdeel... Als dat de consequentie is voor lagere prijzen, dan betaal ik toch liever iets meer... Maar mijn USB 3-kabelke mag nog altijd een basisversie zijn, zelfs voor audio .
                          Last edited by polleke_cgc; 23 juli 2013, 20:18.
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: UTP Cat5e kables nodig - is er verschil ?

                            Allemaal goed en wel zo een kant en klare kabel, voor korte afstanden, vrij liggend.
                            Maar hoe trek je zo ene door een buis met die connector eraan ???


                            grts
                            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                            www.korandoke.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: UTP Cat5e kables nodig - is er verschil ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                              Maar hoe trek je zo ene door een buis met die connector eraan ???


                              grts
                              Niet

                              Tenzij je heel dikke buizen hebt Anders afknippen en nieuwe op knijpen.

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment

                              Working...
                              X