Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USB sinds kort vreselijk traag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • USB sinds kort vreselijk traag

    6 uur zou het duren om 15 GB te kopieren van mijn harde schijf in de pc naar een externe. Een vol 8GB kaartje vanuit de camera op PC zetten duurt ook al gemakkelijk 3 kwartier tot een uur.

    Mijn pc is niet t nieuwste van t nieuwste maar pakweg een jaar geleden ging dat allemaal veel vlotter.

    De pc
    AMD Athlon 64
    3GB RAM
    Alle USB slots zijn USB 2.0
    Draait op de laatst nieuwe Ubuntu.

    Iemand een idee?
    The Knight That Says Ni...kon

  • #2
    Re: USB sinds kort vreselijk traag

    Installeer GSmartControl eens. Daarmee kan je zien of je harde schijf problemen begint te krijgen.

    Comment


    • #3
      Re: USB sinds kort vreselijk traag

      De USB is toch niet naar 1.0 gegaan.

      Een slechte kabel of aansluiting kan dat veroorzaken, maar eerder een driver probleem. (Iets wat vaak gebeurd bij windows)

      Comment


      • #4
        Re: USB sinds kort vreselijk traag

        Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
        De USB is toch niet naar 1.0 gegaan.

        Een slechte kabel of aansluiting kan dat veroorzaken, maar eerder een driver probleem. (Iets wat vaak gebeurd bij windows)
        t werkt op Linux. Ik zal mijn drivers in ieder geval eens nakijken.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: USB sinds kort vreselijk traag

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          t werkt op Linux. Ik zal mijn drivers in ieder geval eens nakijken.
          Kan je tijdens het kopiëren die overdrachtssnelheid zien ? USB 1 geraakt met moeite boven 1 MB/s (in theorie 1.4 MB/s), USB 2 zou in theorie max. 60 MB/s moeten halen (maar in de praktijk is dat gewoonlijk veel minder). Met mijn extreme 3 CF-kaartjes geraak ik met moeite aan 20 MB/s (met een sandisk lezertje).

          Met USB 1 duurt een vol 8 GB-kaartje dus min. 1u40 min...

          Die overdrachtsnelheid is ook heel afhankelijk van het aantal bestanden. Als je 4 bestanden van 4 GB overzet gaat dat veel sneller dan 4000000 bestanden van 4 kB...
          Zelfs met een harddisk geraak je dan meestal niet aan veel meer dan 3-4 MB/s (als je daar al geraakt)...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: USB sinds kort vreselijk traag

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Kan je tijdens het kopiëren die overdrachtssnelheid zien ? USB 1 geraakt met moeite boven 1 MB/s (in theorie 1.4 MB/s), USB 2 zou in theorie max. 60 MB/s moeten halen (maar in de praktijk is dat gewoonlijk veel minder). Met mijn extreme 3 CF-kaartjes geraak ik met moeite aan 20 MB/s (met een sandisk lezertje).

            Met USB 1 duurt een vol 8 GB-kaartje dus min. 1u40 min...

            Die overdrachtsnelheid is ook heel afhankelijk van het aantal bestanden. Als je 4 bestanden van 4 GB overzet gaat dat veel sneller dan 4000000 bestanden van 4 kB...
            Zelfs met een harddisk geraak je dan meestal niet aan veel meer dan 3-4 MB/s (als je daar al geraakt)...
            polleke, kan ik ook iets vragen?
            Soms krijg ik een soort waarschuwing via Windows 7 (64 bit) die me zegt dat ik op
            mijn pc snellere usb-poorten kan of moet kiezen.
            Hoe kan dit?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: USB sinds kort vreselijk traag

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              polleke, kan ik ook iets vragen?
              Soms krijg ik een soort waarschuwing via Windows 7 (64 bit) die me zegt dat ik op
              mijn pc snellere usb-poorten kan of moet kiezen.
              Hoe kan dit?
              Beste Theokus eens de nieuwste chipdrivers van uw moederbord installeren die je kunt halen bij de fabrikant van het moederbord. Daar zijn ook de nieuwste usb drivers te vinden. De waarschuwing van Windows zal dan normaal achterwege blijven.

              Comment


              • #8
                Re: USB sinds kort vreselijk traag

                Oorspronkelijk geplaatst door Ivan V G Bekijk bericht
                Beste Theokus eens de nieuwste chipdrivers van uw moederbord installeren die je kunt halen bij de fabrikant van het moederbord. Daar zijn ook de nieuwste usb drivers te vinden. De waarschuwing van Windows zal dan normaal achterwege blijven.
                Ah ok en bedankt!
                Is een bord van Asus > P6T Deluxe V2
                En die hun site is onvoorstelbaar traag.
                En hun linken werken niet....hier toch niet.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: USB sinds kort vreselijk traag

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  polleke, kan ik ook iets vragen?
                  Soms krijg ik een soort waarschuwing via Windows 7 (64 bit) die me zegt dat ik op
                  mijn pc snellere usb-poorten kan of moet kiezen.
                  Hoe kan dit?
                  Zou het kunnen dat je een USB 3 toestel aansluit op een USB 2.0 poort ?
                  Had dat vroeger ook als ik een USB 2.0 aan een USB 1.1 durfde aansluiten, maar dat is uiteraard een redelijk ver verleden, want nu zijn alle poorten USB 2.0

                  Het kan ook aan een verkeerde driver liggen, maar als je de systeemsoftware van je moederbord juist geïnstalleerd hebt, zou dat geen probleem mogen zijn.
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: USB sinds kort vreselijk traag

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Zou het kunnen dat je een USB 3 toestel aansluit op een USB 2.0 poort ?
                    Had dat vroeger ook als ik een USB 2.0 aan een USB 1.1 durfde aansluiten, maar dat is uiteraard een redelijk ver verleden, want nu zijn alle poorten USB 2.0

                    Het kan ook aan een verkeerde driver liggen, maar als je de systeemsoftware van je moederbord juist geïnstalleerd hebt, zou dat geen probleem mogen zijn.
                    Het is een tijdje geleden moet ik bekennen maar ik zag de kans nu schoon om het te vragen
                    Geen USB 3 in gebruik hier.
                    Het kwam via een e-id-reader.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment

                    Working...
                    X