Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USB naar TV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • USB naar TV

    Ik heb veel aansluitingen op mijn tv maar spijtig genoeg geen USB.

    Dus, weet er iemand een goed ( en liefst niet al te duur ) systeem om films die op mijn usb stick staan af te spelen op mijn TV .
    Liefst wel een systeem dat zoveel mogelijk diverse formaten aankan.

    Thks
    Johan
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

  • #2
    Re: USB naar TV

    Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
    Ik heb veel aansluitingen op mijn tv maar spijtig genoeg geen USB.

    Dus, weet er iemand een goed ( en liefst niet al te duur ) systeem om films die op mijn usb stick staan af te spelen op mijn TV .
    Liefst wel een systeem dat zoveel mogelijk diverse formaten aankan.

    Thks
    Johan
    Ik heb in de Makro al enkele tussenstukjes gezien, weet wel niet of ze Full HD aankunnen, maar ik dacht dat ze rond de 30 à 40 Euro kostten.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: USB naar TV

      veel DVD spelers van om en bij de 50 euro hebben ene USB in, voor muziek werkt dat meestal, maar voor film vaak te schokkerig (traag) zijn vaak USB1 aansluitingen

      voor circa 100 tot 150 euro koop je je een mediaplayer met HDMI uitgang met USB interface en ingebouwde HD, je kan de films rechtstreeks van je externe USB HD afspelen of van de interne HD, naargelang je keuze, sommige kunnen ook via je netwerk de films afspelen op TV. Bij dergelijke mediaplayers zit een handige afstandsbediening om met je TV te browsen naar je film op je netwderk, de interne HD of de USB HD, je kan met die afstandsbediening ook de films van de USB copiëren naar de interne HD en vice versa

      ik rip altijd mijn films die ik koop en zet die dan op de mediaplayer, geen risico op gekraste onbespeelbare films, en de kids kiezen zelf hun film, niet meer zoeken naar de film of het doosje

      Comment


      • #4
        Re: USB naar TV

        Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
        Ik heb veel aansluitingen op mijn tv maar spijtig genoeg geen USB.

        Dus, weet er iemand een goed ( en liefst niet al te duur ) systeem om films die op mijn usb stick staan af te spelen op mijn TV .
        Liefst wel een systeem dat zoveel mogelijk diverse formaten aankan.

        Thks
        Johan
        Er bestaan TV's met een USB aansluiting...
        Heel wat DVD-spelers hebben ook een USB-aansluiting (heb er zelf zo eentje) en kunnen perfect films (ook divx enz.), audio en foto's afspelen.
        Het is mogelijk dat er van die tussenstukjes bestaan, maar daar zie ik niet direct het nut van.
        Je hebt ook van die mediaspeler-harddisks, die je dus rechtstreeks aan je TV kan aansluiten. Die kunnen dus veel mee "data" bevatten en lijken me een logischer systeem dan een USB-stick.
        Zelfs op 32 GB ofzo krijg je niet veel films op degelijke kwaliteit. Bv een divx van 1.4 GB voor een film vind ik persoonlijk ondermaats qua beeldkwaliteit...
        Met de huidige Bluray-luxe is zelfs DVD-kwaliteit (dus 9 GB/film) op het randje.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: USB naar TV

          @ Lambocars: ik denk niet dat een tussenstukje alleen zal helpen want waar zit dan de software om de film af te spelen?

          @ Visio: Ik denk dat het idd een mediaplayer zal worden. Welke heb jij?

          Zijn er nog mensen die hem hebben en/of ervaring hebben met een bepaald merk, type?

          Kan dit eventueel Wifi of toch liever niet ?

          Kan/moet die naast de tv staan of naast de WiFi router (kelder) ?

          Jo(han)
          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

          Comment


          • #6
            Re: USB naar TV

            'k heb er verschillende

            die van Asus is een ramp: slechte afstandsbediening, traag .. die laat ik aan zee liggen

            die van EMTEC is super, gebruik ik dagelijks
            wifi is geen probleem, maar de mijne is intussen te oud, toen was wifi nog redelijk duur, heeft wel een gewone UTP aansluiting voor 't netwerk .. in mijn huis had ik de UTP kabel overal voorzien, dus geen prob

            Comment


            • #7
              Re: USB naar TV

              @Polleke_cgc: sorry, had je reply niet gezien.
              Mijn plasma is nog maar een jaartje oud, dus die vervangen is geen optie.
              Ik heb hier in huis 4 dvd spelers van alle leeftijden. Zonder usb evenwel .

              Waarschijnlijk koop ik nog wel eens een BleuRay maar voor het ogenblik zie ik er het nut niet van in.

              Op een stick can 16GB of 32 GB gaan, toch al vlug enkele filmen van 4,7 GB.

              Af en toe vind ik al wel eens iets leuks in de .nzb fora.
              Dit komt dan toevallig via PC/laptop op die stick te staan om later eens af te spelen.
              Meestal op de laptop als ik in het buitenland ben of .

              Af en toe had ik wel graag de mogelijkheid gehad om hem thuis op groot scherm af te spelen.
              Branden op DVD vind ik, persoonlijk, o.a. verloren gesmeten geld want herbekijken doe ik toch nooit.

              @visio: ik ga die Emtec eens nader bekijken. In de Makro of de MediaMarkt zullen ze die wel hebben zekers
              Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

              Comment


              • #8
                Re: USB naar TV

                Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                @ Lambocars: ik denk niet dat een tussenstukje alleen zal helpen want waar zit dan de software om de film af te spelen?

                Jo(han)
                Er zit electronica in dit toestelletje hoor, je kan er een gewone HD op aansluiten en dan heb je een mediaplayer ... weet wel niet hoe de kwaliteit is.

                Zoek zelf nog altijd een degelijke mediaplayer waar ik ook mee kan opnemen, vooral om de films die ik op mijn Belgacom decoder heb staan over te kunnen spelen ... want die staat zowat vol nu ... ik dacht dat zo'n Emtec kan opnemen, zal ook nog eens langs de Makro moeten gaan dus ...

                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: USB naar TV

                  de mediaplayers die kunnen opnemen zijn wel een pak duurder, dacht dat die bij 250 beginnen .. dan is't een mediacenter ipv een madiaplayer

                  ik neem niets op .. heb al te weinig tijd om alle films die ik gekocht/gekregen heb te zien

                  Comment


                  • #10
                    Re: USB naar TV

                    Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
                    de mediaplayers die kunnen opnemen zijn wel een pak duurder, dacht dat die bij 250 beginnen .. dan is't een mediacenter ipv een madiaplayer

                    ik neem niets op .. heb al te weinig tijd om alle films die ik gekocht/gekregen heb te zien

                    Heb je voorbeelden van dergelijke 'mediacenters'? Want voor mij is dit ook nog allemaal nieuw.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: USB naar TV

                      Wel, ik ben deze ochtend naar de Makro geweest en toevallig stond er zo'n player in aanbieding voor 99 eurokes.
                      Thuisgekomen , uitgepakt en aangesloten.
                      Poepsimpel en het beeld is misschien een beetje soft maar toch tamelijk aangenaam, geen haperingen , alles ok.
                      Maar .... morgen gaat dat bakje terug richting Makro.
                      Reden: ik krijg het begin menu van de film niet te zien. Dus taal aanpassen, episode selecteren enz kan niet
                      Spijtig van op zich was dat "bakje" niet slecht.

                      Weet er iemand of je die aanpassingsmogelijkheden wel hebt bij de mediacenters?

                      grt
                      Jo(han)
                      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                      Comment


                      • #12
                        Re: USB naar TV

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                        Wel, ik ben deze ochtend naar de Makro geweest en toevallig stond er zo'n player in aanbieding voor 99 eurokes.
                        Thuisgekomen , uitgepakt en aangesloten.
                        Poepsimpel en het beeld is misschien een beetje soft maar toch tamelijk aangenaam, geen haperingen , alles ok.
                        Maar .... morgen gaat dat bakje terug richting Makro.
                        Reden: ik krijg het begin menu van de film niet te zien. Dus taal aanpassen, episode selecteren enz kan niet
                        Spijtig van op zich was dat "bakje" niet slecht.

                        Weet er iemand of je die aanpassingsmogelijkheden wel hebt bij de mediacenters?

                        grt
                        Jo(han)
                        In DIVX zou ik dit bizar vinden dat je het uberhaupt hebt, in VOB vraag ik me af waarom je dat op een USB-stick hebt... ???

                        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                        Comment


                        • #13
                          Re: USB naar TV

                          zit er geen audioknop op je afstandsbediening? daarmee kan je meestal van taal wisselen als je een DVD folder afspeelt

                          Comment


                          • #14
                            Re: USB naar TV

                            @ momentopname: De audioknop kan ik meer testen want het toestelletje is terug binnen.

                            @ Ajuin
                            Raar of zelden dat ik een DivX bekijk.


                            Waarom op usb stick: wel,
                            • ik wens die filmen niet noodzakelijk op de HD van de laptop
                            • het is iets handiger dan een externe schijf overal mee te sleuren
                            • Een USB stick gaat minder snel stuk dan een HD
                            • Ben ik ergens zonder laptop dan kan ik toch nog gebruik maken van een andere computer. USB stick erin en VLC portable doet de rest.
                            Ik hoef ook niet echt het begin menu te zien want bij veel movies is dat weggeknipt. Ik wil wel de mogelijkheid om taal, ondertiteling, episode enz te selecteren;
                            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                            Comment


                            • #15
                              Re: USB naar TV

                              Ik heb er eentje uit deze reeks. Die van mij doet DIVX, H.264, Matroska, heeft zowel een analoge (composite) als een digitale (HDMI) uitgang, en speelt alles af tot en met 1080p. Ik ben er zelf heel tevreden over.

                              Geen interne storage, maar je sluit er zowat alle externe schijven/sticks op aan.

                              Dave
                              pixelpusher

                              Comment

                              Working...
                              X